Arpien teippauksesta

Tambur

Hei!Miten kauan olette pitäneet teippejä arven päällä rintojensuurennusleikkauksen jälkeen?Lääkäri sanoi minulle että teippejä ei välttämättä tarvitse pitää kuin sen aikaa kun haava on auki.Oletteko pitäneet teippejä pitkäänkin, esim noita mepiformeja tai mircoporeja?Tuleeko arvesta siistimpi jos niitä pitää kauan?Omat arvet on kyllä jo nyt tosi siistit mutta ajattelin että jos niistä jollain tavalla saisi vielä kauniimmat.Miten pian teiltä lähti punoitus arvenkohdalta?

20

3345

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiina

Itselläni on rintojen pienennysleikkaus, ja lääkäri ehdotti vähintään 4 kk teippausta! Teippi (micropore) vedetään hyvin tiukaksi arven päälle. Vaihdetaan n. joka 4 päivä.

Arvet vielä olemassa, 2,5 kk leikkauksesta. Olen mielestäni kuullut että puoli vuotta ja arvet alkavat vaalenemaan.... ???
      Olen tosi tyytyväinen tuloksiin.

• henuli5555

hei!
        haluaisin tietää, että kuinka pahat kivut rintojenpiennennysleikkauksen jälkeen on ja kuinka kauan ja auttoivatko kipulääkkeet?

• marjuska
        henuli5555 kirjoitti:

hei!
        haluaisin tietää, että kuinka pahat kivut rintojenpiennennysleikkauksen jälkeen on ja kuinka kauan ja auttoivatko kipulääkkeet?

kovat kivut ja minä otin burana 200 ja se auttoi

• M kirjoitti
        marjuska kirjoitti:

kovat kivut ja minä otin burana 200 ja se auttoi

Mulle laitettiin talvella implantit lihaksen alle sen takia, koska mulla ei ole "ylimääräistä" rintojen päällä. Kirurgi sanoi, että jos implantit olisi laitettu lihaksen päälle, niin ne olisivat näkyneet ja tuntuneet selvemmin. Koska implantit laitettiin lihaksen alle, niin kipu on paljon kovempi.

Sanoin hoitajallekin jälkitarkastuksessa, että jos olisin tiennyt siitä kauheasta kivusta, niin en ehkä olisi mennyt leikkaukseen. Ensimmäinen viikko oli aivan järkyttävä. Kävelinkin kuin mummo, koska rinnat olivat niin turvoksissa, etten pystynyt edes pitämään käsivarsia suorassa sivuilla. Nukun selälläni, koska muulla tavalla en pysty enää nukkumaan. Yhtenä yönä leikkauksen jälkeen olin yrittänyt kääntyä vähän sivulle, ja rintaan sattui ihan mielettömästi.

• kiinnostunut myös
        M kirjoitti kirjoitti:

Mulle laitettiin talvella implantit lihaksen alle sen takia, koska mulla ei ole "ylimääräistä" rintojen päällä. Kirurgi sanoi, että jos implantit olisi laitettu lihaksen päälle, niin ne olisivat näkyneet ja tuntuneet selvemmin. Koska implantit laitettiin lihaksen alle, niin kipu on paljon kovempi.

Sanoin hoitajallekin jälkitarkastuksessa, että jos olisin tiennyt siitä kauheasta kivusta, niin en ehkä olisi mennyt leikkaukseen. Ensimmäinen viikko oli aivan järkyttävä. Kävelinkin kuin mummo, koska rinnat olivat niin turvoksissa, etten pystynyt edes pitämään käsivarsia suorassa sivuilla. Nukun selälläni, koska muulla tavalla en pysty enää nukkumaan. Yhtenä yönä leikkauksen jälkeen olin yrittänyt kääntyä vähän sivulle, ja rintaan sattui ihan mielettömästi.

Laitetaanko rintojenpienennysleikkauksessakin implantit?

• Tietoa
        kiinnostunut myös kirjoitti:

Laitetaanko rintojenpienennysleikkauksessakin implantit?

Rintojen pienennys on vaativa leikkaus. Se maksaa työn laajuudesta ja leikkauspaikasta riippuen 2500 - 6000 euroa. Leikkausviilto tehdään nännipihan ympärille ja siitä alaspäin rintapoimuun asti, jossa se tekee kaaren. Toinen vaihtoehto on tehdä viilto pelkästään nännipihan ympärille. On olemassa myös muita tapoja. Leikkauksessa rinnoista poistetaan "ylimääräistä" ihoa ja rasvakudosta. Jos kudosta poistetaan runsaasti, niin myös nänni joudutaan usein siirtämään uudelle paikalle. Monille potilaille jää leikkauksen tekotavasta riippumatta leveät ja selvästi näkyvät arvet.

Jokaisessa leikkauksessa on aina verenvuodon, tulehduksen ja nukutuksen aikaisten ongelmien mahdollisuus. Usein leikkauksen seurauksena nännien tuntoherkkyys vähenee, joskus tunto katoaa leikkausalueelta kokonaan lopullisesti. Leikkauksesta voi myös seurata nännipihan pigmenttialueen surkastumista. Joissakin tapauksissa joudutaan suorittamaan niin sanottu vapaa nänninsiirreleikkaus, jonka seurauksena potilas menettää imetyskykynsä kokonaan. On myös mahdollista, että rinnat jäävät epäsymmetrisiksi. Leikkauksen jälkeen rinnoissa voi olla turvotusta, mustelmia ja kiristävää tunnetta muutamasta viikosta useaan kuukauteen. Tukiliivejä täytyy käyttää kuukausia leikkauksen jälkeen yötä päivää. Sairaslomaa tarvitaan työn raskaudesta ja leikkauksesta riippuen yleensä 2 - 6 viikkoa.

• .................
        Tietoa kirjoitti:

Rintojen pienennys on vaativa leikkaus. Se maksaa työn laajuudesta ja leikkauspaikasta riippuen 2500 - 6000 euroa. Leikkausviilto tehdään nännipihan ympärille ja siitä alaspäin rintapoimuun asti, jossa se tekee kaaren. Toinen vaihtoehto on tehdä viilto pelkästään nännipihan ympärille. On olemassa myös muita tapoja. Leikkauksessa rinnoista poistetaan "ylimääräistä" ihoa ja rasvakudosta. Jos kudosta poistetaan runsaasti, niin myös nänni joudutaan usein siirtämään uudelle paikalle. Monille potilaille jää leikkauksen tekotavasta riippumatta leveät ja selvästi näkyvät arvet.

Jokaisessa leikkauksessa on aina verenvuodon, tulehduksen ja nukutuksen aikaisten ongelmien mahdollisuus. Usein leikkauksen seurauksena nännien tuntoherkkyys vähenee, joskus tunto katoaa leikkausalueelta kokonaan lopullisesti. Leikkauksesta voi myös seurata nännipihan pigmenttialueen surkastumista. Joissakin tapauksissa joudutaan suorittamaan niin sanottu vapaa nänninsiirreleikkaus, jonka seurauksena potilas menettää imetyskykynsä kokonaan. On myös mahdollista, että rinnat jäävät epäsymmetrisiksi. Leikkauksen jälkeen rinnoissa voi olla turvotusta, mustelmia ja kiristävää tunnetta muutamasta viikosta useaan kuukauteen. Tukiliivejä täytyy käyttää kuukausia leikkauksen jälkeen yötä päivää. Sairaslomaa tarvitaan työn raskaudesta ja leikkauksesta riippuen yleensä 2 - 6 viikkoa.

joo , olisin halunnut tietää niiden kivuista , jotka leikkauksen ovat läpikäyneet.........

• Tiina
        ................. kirjoitti:

joo , olisin halunnut tietää niiden kivuista , jotka leikkauksen ovat läpikäyneet.........

Itselleni tehtiin vatsapeitteiden poisto sekä rintojen pienennys- ja kohotusleikkaukset yhdellä kerralla. Kipua ei ollut yhtään ja 5 päivän jälkeen olin jo ihan ok ja kävelin suorana. Leikkaukseni tehtiin USA:ssa sillä asun siellä puolet vuodesta, hinta oli n. puolet Suomen hinnoista.
        En ole Suomessa kuullut kivuttomista leikkauksista, joten jotain täältä vielä ehkä puuttuu?!? Arvostan suomalaista kirurgiaa, mutta itselleni oli käytäänönkin kannalta helpompi toteuttaa leikkaus USA:ssa.

2,5 kk takana ja olo on mahtava. Teippaan edelleen ja jatkossakin!

• Ilta-Sanomat
        Tiina kirjoitti:

Itselleni tehtiin vatsapeitteiden poisto sekä rintojen pienennys- ja kohotusleikkaukset yhdellä kerralla. Kipua ei ollut yhtään ja 5 päivän jälkeen olin jo ihan ok ja kävelin suorana. Leikkaukseni tehtiin USA:ssa sillä asun siellä puolet vuodesta, hinta oli n. puolet Suomen hinnoista.
        En ole Suomessa kuullut kivuttomista leikkauksista, joten jotain täältä vielä ehkä puuttuu?!? Arvostan suomalaista kirurgiaa, mutta itselleni oli käytäänönkin kannalta helpompi toteuttaa leikkaus USA:ssa.

2,5 kk takana ja olo on mahtava. Teippaan edelleen ja jatkossakin!

"Lola Odusoga kertoi kahden viikon kuluttua silikonileikkauksestaan:
        - Ensimmäisinä päivinä leikkauksen jälkeen tuntui kuin rintani tippuisivat pois. Istuminen oli vaikeaa. Nukkuminen kyljellään oli vaikeaa. Kyljelleen kääntyminen oli mahdotonta. Särky piinaa ja lääkkeet ovat vaihtuneet yhä voimakkaammiksi. Rinnat ovat vielä kahden viikon jälkeenkin arat ja mustelmilla."

• Julia
        Ilta-Sanomat kirjoitti:

"Lola Odusoga kertoi kahden viikon kuluttua silikonileikkauksestaan:
        - Ensimmäisinä päivinä leikkauksen jälkeen tuntui kuin rintani tippuisivat pois. Istuminen oli vaikeaa. Nukkuminen kyljellään oli vaikeaa. Kyljelleen kääntyminen oli mahdotonta. Särky piinaa ja lääkkeet ovat vaihtuneet yhä voimakkaammiksi. Rinnat ovat vielä kahden viikon jälkeenkin arat ja mustelmilla."

leikkasikin juoppo Pietilä

• Tiitu

Itse pidin juuri noita microporeteippejä 4 kk leikkauksen jälkeen ja arvet ovat nyt 1,5 v leikkauksen jälkeen ihan siistit ja tosi näkymättömät. Tosin voihan se olla ettäolisivat yhtä siistit ilman teippejäkin. Kannattaa kuitenkin pitää niitä ainakin muutama kuukausi jos vain jaksaa.

• .................

ai lolalle tehtiin rintojenpiennennys?????!
        olisiko siellä usassa paremmat kipulääkkeet?

• Tiina
        ................. kirjoitti:

ai lolalle tehtiin rintojenpiennennys?????!
        olisiko siellä usassa paremmat kipulääkkeet?

Lisäyksenä aiheeseen: en ottanut ensimmäistäkään kipulääkettä sairaalasta poistumisen jälkeen.
        Luultavasti arvissa oli itsessään joku vaikuttava puudutusaine, esim. morfiini. En ole varma, mutta näin epäilen.

• Jessica
        Tiina kirjoitti:

Lisäyksenä aiheeseen: en ottanut ensimmäistäkään kipulääkettä sairaalasta poistumisen jälkeen.
        Luultavasti arvissa oli itsessään joku vaikuttava puudutusaine, esim. morfiini. En ole varma, mutta näin epäilen.

Silikonit laitettiin minulle kaksi kuukautta sitten. Oloni on edelleen kamala. Lisäksi toinen rinta oli todella kipeä. Pienikin liike tai kosketus tuntuu kuin puukoniskulta. Särkylääkkeitä menee aivan tuhottomasti, ja olen niistä koko ajan tokkurassa. Toinen nänni on ihan tunnoton, eikä se reagoi mitenkään kylmään tai edes kosketukseen. Rintojen ulkonäöstä kukaan ei voi luulla niitä oikeiksi. Onneksi asun siskoni kanssa. On vaikea edes kuvitella, että kukaan yksin asuva selviäisi millään tästä henkisestikin raskaasta rääkistä. Olen ahdistunut ja itken itkemästä päästyäni. Tuntuu että en selviä taloudellisestikaan, koska jouduin ottamaan paljon lainaa silikonien takia. Olen vieläkin sairaslomalla töistä.

• rentukka
        Jessica kirjoitti:

Silikonit laitettiin minulle kaksi kuukautta sitten. Oloni on edelleen kamala. Lisäksi toinen rinta oli todella kipeä. Pienikin liike tai kosketus tuntuu kuin puukoniskulta. Särkylääkkeitä menee aivan tuhottomasti, ja olen niistä koko ajan tokkurassa. Toinen nänni on ihan tunnoton, eikä se reagoi mitenkään kylmään tai edes kosketukseen. Rintojen ulkonäöstä kukaan ei voi luulla niitä oikeiksi. Onneksi asun siskoni kanssa. On vaikea edes kuvitella, että kukaan yksin asuva selviäisi millään tästä henkisestikin raskaasta rääkistä. Olen ahdistunut ja itken itkemästä päästyäni. Tuntuu että en selviä taloudellisestikaan, koska jouduin ottamaan paljon lainaa silikonien takia. Olen vieläkin sairaslomalla töistä.

puhut totta etkä ole tämän pastan silikoni copy
        jos olet tosissasi ,niin missä sinut leikattiin ?

• Tiina
        rentukka kirjoitti:

puhut totta etkä ole tämän pastan silikoni copy
        jos olet tosissasi ,niin missä sinut leikattiin ?

Olen erehtynyt tällä palstalla ennen leikkaustani kertomaan liikaa ja yksityiskohtaisesti asioistani, ja saanut siitä näpilleni. En halua kertoa tällä hetkellä enempää, uskokoon kuka uskoo.
        Minulle tärkeä asia on voida kertoa ihmisille, jotka sitä haluavat tietää, että leikkaukseni oli tosi hieno kokemus. Jos teillä on jotain kontakteja USAaan tai Brasiliaan, kyselkää sieltä. Netistä ei kannata etsiä, ei löydy mitään referenssiä. Mutta siellä operaatioita läpikäyneitä henkilöitä kontaktoimalla selvittää aika paljon asioita. Brasilia on erittäin varteenotettava maa plastiikkakirurgian merkeissä, olen nähnyt brassilääläreiden jälkeä USAssa ja tosi hienolta näytti.

• Mieti tarkkaan
        Tiina kirjoitti:

Olen erehtynyt tällä palstalla ennen leikkaustani kertomaan liikaa ja yksityiskohtaisesti asioistani, ja saanut siitä näpilleni. En halua kertoa tällä hetkellä enempää, uskokoon kuka uskoo.
        Minulle tärkeä asia on voida kertoa ihmisille, jotka sitä haluavat tietää, että leikkaukseni oli tosi hieno kokemus. Jos teillä on jotain kontakteja USAaan tai Brasiliaan, kyselkää sieltä. Netistä ei kannata etsiä, ei löydy mitään referenssiä. Mutta siellä operaatioita läpikäyneitä henkilöitä kontaktoimalla selvittää aika paljon asioita. Brasilia on erittäin varteenotettava maa plastiikkakirurgian merkeissä, olen nähnyt brassilääläreiden jälkeä USAssa ja tosi hienolta näytti.

Ulkomailla leikattavilla potilailla ei ole minkäänlaista potilasturvaa, ja pahimmassa tapauksessa leikkaava lääkäri voi olla kokonaan toisen alan kirurgi tai jopa yleislääkäri.

Vieraassa kulttuurissa ja ympäristössä monenlaisia vakavia ongelmia syntyy usein. Suomen viranomaiset eivät voi auttaa silloin millään tavalla. Jos esimerkiksi potilaan sisälle asennetaan huonolaatuiset implantit, tai jos hän joutuu leikkausvirheen uhriksi, tilanne on yleensä toivoton.

Yksityinen plastiikkakirurgi Matti Pakkanen:
        "Suomessa silikonileikkauksen saa plastiikkakirurgian erikoislääkärin hoidossa ja potilasvakuutuksen piirissä, omalla kielellä. Yleensä kun nainen laitattaa proteesit, hän tekee samalla myös päätöksen siitä, kuka kontrolloi tilanteen aluksi vuosittain ja myöhemmin kolmen vuoden välein sekä hoitaa mahdolliset kapseliongelmat, joita tulee noin kolmasosalle potilaista. Meillä on useita surullisia tapauksia, joissa jopa välittömät muualla tehdyn leikkauksen komplikaatiot on jouduttu hoitamaan Suomessa."

Terveydenhuollon Oikeusturvakeskus TEO:n ylijohtaja Paula Kokkonen:
        "Jos henkilö menee ulkomaille leikattavaksi, hän toimii muitten sääntöjen alaisuudessa. Suomalainen potilasvakuutus ei päde, suomalainen valvonta ei päde, heidän koulutuksestaan ei välttämättä ole minkäänlaista varmuutta eikä tietoa jne. Vaikeuksia voi olla edessä. Suomalaiset lääkärit ovat ottaneet yhteyttä ja todenneet, että on hyvin ongelmallista, kun ihmiset käyvät ulkomailla leikkauttamassa itseään ja tulevat sitten Suomeen haluten korjausleikkauksia. Suomalaisten lääkärien mielestä jälki, jota he joutuvat korjaamaan, on usein aika kelvotonta. He ovat todenneet, että näistä asioista pitäisi tiedottaa yleisölle nykyistä enemmän."

• 1992 alkaen
        Tiina kirjoitti:

ABC News 09.01.2004:
        "USA:n terveysviranomaiset ovat ilmoittaneet jatkavansa vuodesta 1992 voimassa ollutta silikoni-implanttien myyntikieltoa. Kalifornialainen implantteja valmistava Inamed-yhtiö oli hakenut FDA:lta (= USA:n elintarvike- ja lääkintävirasto) lupaa silikoni-implanttien myyntiä varten."

US Keeps Ban on Silicone Breast Implant Sales:

http://www.abc.net.au/science/news/scitech/SciTechRepublish_1022906.htm

• Tiina
        Tiina kirjoitti:

Eihän täällä kannata itseään julki tuoda, pellejä on vähän paljon liikkeellä!
        Jos ihminen asuu ulkomailla ja käy siellä leikkauksia, tietysti hänellä täytyy olla paikallinen vakuutus voimassa. Älkää viitsikö tai kukaan asiallinen ei koskaan enää kerro täällä tositarinoitaan. Ja sitä paitsi selvästi tässäkin kateus on ongelma. Ei muiden hyvä olo ole suomalaiselle kateelliselle ihmiselle ollenkaan suotava asia.

• Ei ollut vakuutuksia
        Tiina kirjoitti:

Eihän täällä kannata itseään julki tuoda, pellejä on vähän paljon liikkeellä!
        Jos ihminen asuu ulkomailla ja käy siellä leikkauksia, tietysti hänellä täytyy olla paikallinen vakuutus voimassa. Älkää viitsikö tai kukaan asiallinen ei koskaan enää kerro täällä tositarinoitaan. Ja sitä paitsi selvästi tässäkin kateus on ongelma. Ei muiden hyvä olo ole suomalaiselle kateelliselle ihmiselle ollenkaan suotava asia.

http://www.silikonitieto.net/artikkeli.phtml?ID=8

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3286
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe