Olen käyttänyt satunnaisesti xanoria nukahtamisvaikeuksiin. Nyt sain kuitenkin diapamia. Mutta alkaako vaikuttaa yhtä nopeasti kuin xanor (alle tunnissa) vai pitääkö lääke ottaa huomattavasti aikaisemmin?
Miten nopeasti diapam vaikuttaa?
20
30096
Vastaukset
- kokemusta on
Kannattaa käyttää sitten todella varovaisesti näitä lääkkeitä, eli vain tilapäisesti. Bentsoista on vaikea päästä eroon pitkään käytettynä, ja ne aiheuttavat fyysisen sekä henkisen riippuvuuden.
Viitaten kysymykseesi, niin noin puoli tuntia, eli nopeammin kuin alpratsolaami. - Ovidiu
Noin 20-30 minuuttia. Kielen alla liuotettuna tai pureskeltuna jopa nopeammin. Vaikutus pitkäaikaisempi kuin alpratsolaamilla.
En ota kantaa, miksi sitä käytät, koska lääkärisi sitä on Sinulle kirjoittanut ja silloin siihen on jokin syy.- Pilleri
Mulle taas lääkäri sanoi että vaikuttaa vähemmän aikaa kuin xanor. 20-30 min pitää paikkansa kun alkaa vaikuttamaan. Riippuvuusriski on.
- Ovidiu
Pilleri kirjoitti:
Mulle taas lääkäri sanoi että vaikuttaa vähemmän aikaa kuin xanor. 20-30 min pitää paikkansa kun alkaa vaikuttamaan. Riippuvuusriski on.
Diatsepaamin puoliintumisaika on 24-48 tuntia, alpratsolaamin puoliintumisaika on noin 12 tuntia.
Ks. linkit:
http://www.epshp.fi/labnet/ohjekirj/a.htm#ALPRATSOLAAMI
http://www.medicina.fi/fato/24.pdf - Ovidiu
Ovidiu kirjoitti:
Diatsepaamin puoliintumisaika on 24-48 tuntia, alpratsolaamin puoliintumisaika on noin 12 tuntia.
Ks. linkit:
http://www.epshp.fi/labnet/ohjekirj/a.htm#ALPRATSOLAAMI
http://www.medicina.fi/fato/24.pdf...on 10 milligramman annos diatsepaamia ja 0,5-1 mg:n alpratsolaamiannos.
- Pilleri
Ovidiu kirjoitti:
...on 10 milligramman annos diatsepaamia ja 0,5-1 mg:n alpratsolaamiannos.
Mä sen takia lääkäriltä kysyin noitten vaikutus ajoista, mulle ei puoliintumis ajat merkkaa mitään, pelkästään se aika minkä lääke aktiivisesti vaikuttaa. Esimerkiksi xanor vaikuttaa tunnin tai kaksi ja lääkärin mukaan diapamin vaikutus ei kestä niinkään pitkään. Debotit taas on asia erikseen, niistä mulla ei ole kokemuksia. Tulikokahan tää nyt riittävän epäselvästi:)
Samainen lääkäri ei kyllä mielestäni ole kovin hyvin perillä näistä ainesta, jäi vähän sellainen kuva ja muutenkin yritti ohjailla jonnekin muualle hoitoon "jossa tiedetään enemmän tälläisestä" - hjk
Pilleri kirjoitti:
Mä sen takia lääkäriltä kysyin noitten vaikutus ajoista, mulle ei puoliintumis ajat merkkaa mitään, pelkästään se aika minkä lääke aktiivisesti vaikuttaa. Esimerkiksi xanor vaikuttaa tunnin tai kaksi ja lääkärin mukaan diapamin vaikutus ei kestä niinkään pitkään. Debotit taas on asia erikseen, niistä mulla ei ole kokemuksia. Tulikokahan tää nyt riittävän epäselvästi:)
Samainen lääkäri ei kyllä mielestäni ole kovin hyvin perillä näistä ainesta, jäi vähän sellainen kuva ja muutenkin yritti ohjailla jonnekin muualle hoitoon "jossa tiedetään enemmän tälläisestä"Lääkäri on luultavasti muistanut/sanonut väärin. Jos ei ole toleranssia, on diapam pitkävaikutteisin bentsodiatsepiini. Illalla otettu 10 mg tuntuu vielä pitkälle seuraavana päivänä. Xanorilla vastaavaa ei huomaa.
Diapamin vaikutus on pitkä ja laakea, kun taas Xanorin voimakkaampi ja lyhyempi. Jos pää on tottunut bentsoihin, silloin laakeat vaikutukset eivät ehkä tunnu riittäviltä.
- uneton
Viitaten edellisiin viesteihin,eikös diapam ole "rauhoittava"ei unilääke!joku muu voisi olla parempi jää koukkuun helposti.
- Ovidiu
eli ei diatsepaami ole yhtaan sen koukuttavampi kuin mikään muukaan bentso tai bentson kaltainen (nk. nukahtamislääkkeet). Harkiten vain tarvittaessa otettuna koukkuun ei jää. Hyväksi todettu vanha lääke.
- Että niin
Mulle lekuri sanoi, että ihan sama otanko xanoria vai imovanea jos en nukahda.
Mutta onneksi nykyään en tarvi kumpaakaan.
Käyttäkää varoen!!!! - Anonyymi
Heikot ihmiset jäävät koukkuun bentsoihin ja muihin huumeisiin. Itse voin vetää vaikka herskaa kuukauden putkeen ja lopettaa seinään eikä tulisi mitään vieroitusoireita. Söin nimittäin melkein 10vuotta putkeen rivatrilliä 6mg per päivä ja sit loppui seinään käyttö.
Vaikka seinään ei saisi lopettaa mut Valvira vai mikä se vahtii näitä vaati lääkäriltäni alkuperäistä diagnoosia et saa jatkaa kirjoittamista. Noh tk:sta sain alunperin diagnoosin ja siihen 2mg rivat. Noh menin pyyteleen sitä alkuperäistä ni ei kuulema löydy heiltä sitä :D
Tästä nyt on joku 5 vuotta ku lopetin ne ehkä. Mut olen nuoruudessani vetäny yhtä sun toista ja mistään aineesta minulle ei tule vieroitusoireita. Minulta puuttuu kehosta se mikä aiheuttaa vieroitusoireet. Siitä voitte googlettaa jos ette usko. Se on todella harvinaista kyllä. Olen kuullut yhdestä tai kahdesta muusta ihmisestä kelle ei tule mut hekin ovat muualta kuin missä itse asun. - Anonyymi
Mulle jolle nukahtamislääke/ketipinor ei auta, kokeillaan diapamia unettomuuden katkaisuun.
- vaikuttaa
heti jos sen laittaa kielen alle,tai
antaa sulaa suussa.- Anonyymi
Ei todellakaan HETI. Heti vaikuttaa esim aineet jotka heität suoneen. Mut ei yksikään lääke jonka suussa sulatat vaikuta HETI. Menee varmasti noin 10minsaa ainakii silti. Käytin yli 10v erilaisia aineksia ni minä voisin toimia vaikka kokemusasiantuntijana.
- drfiilguud
Menee hetken kauemmin, vaikutus voi alkuun tuntua lievemmältä, ainakin erilaiselta. Mutta vaikutus on huomattavasti pidempi. Verrattavissa depot xanoriin. Puoliintumisaika on tuplat xanoriin nähden.
- Anonyymi
Otin juuri 100mg tuossa ja toleja minulla ei varsinaisesti ole mitä nyt kestotolet nuoruuden bentsojen syömisestä. Pari kesää sit oli leikkaus jossa vatsa vedettiin munista rintakehään auki ja dormicumit annettiin suoneen niin paljon kun pystyivät. Sanoivat et enempää ei voida antaa et ole sit hereillä. Toki epiduraali meni selkään kipuun ja sit se anestasialääke kans mikä on sitä maidonnäköistä. Nukahdin kyllä sit jossain vaiheessa leikkausta. Mut dcbtå sain 4 kertaa ainakii suoneen ja silloin minulla oli painoa reilu 1000kg eli ei enää neuvolassa punnittu.
- Anonyymi
Ai kevyt äijä😄
- Anonyymi
Tosi vanha viesti, mutta vastaan silti. Kertomasi paino täyttää sairaalloisen ylipainon kriteerit. Noin suuren painon kanssa tulee varmasti ahdistusta ja pitkä liuta muita terveyshaittoja siihen päälle. Suosittelen sinulle, ja myös muille tämän luokan kehopositivian omaavien henkilöiden keskustelemaan lääkärin kanssa. Lähes poikkeuksetta ahdistuksen, että univaikeuksien taustalla on jokin syy-seuraus, josta asiaa kannattaa lähteä purkamaan. Liiallinen kehopositiivisuus on vakava terveydellinen haitta. Ottakaa ihmiset rakkaat ylipainon terveysriskit vakavasti. Ison elämäntapa muutoksen se vaatii. Kovaa sinnikkyyttä ja pettämättömän itsekurin. Helppoa se ei ole ja vaatii rahkeita päästä tavoitteiseen. Aloittakaa pienin askelin.
T. Ex Sami
- Anonyymi
Vertaat siis jotain rivareita heroiiniin :D Anna mun kaikki kestää..
- Anonyymi
Mulla gulli baljaana näistä kommenteista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759