Meille tulee ero, mutta silti tekisi mieli nussia. Miten teillä muilla eroamassa olevilla ja eronneilla on ja oli? Kuoleeko seksuaaliset halut toista eroavaa kohtaan?
Seksin harrastaminen kun ero tulossa?
33
7050
Vastaukset
- isä ja lapset
On suora kysymys, jota pitää ehdottomasti arvostaa. Ei kuole halut, ei. On hetkiä, jolloin vatutus puolisoa kohtaan on niin kova, että se peittoaa halunkin. Mutta jokainen kriisin käynyt tietää, että on myös toisenlaisia hetkiä.
Oma kriisimme on jatkunut reilun vuoden. Siihen mahtuu hyviä ja huonoja hetkiä. Seksiä olemme harrastaneet jonkun kerran, emme kovin usein. Olemmeko nauttineet? Lopputuloksesta päätellen kyllä. Tai ainakin tarvinneet.
Ihminen on seksuaalinen olento, psykofyysinen kokonaisuus. Ei masturbaatiossa ole mitään pahaa, mutta ilman seksiä toisen ihmisen kanssa, en pysty elämään. - Näin meillä tehtiin
Kyllä meilläkin harrastettiin seksiä vaikka tiedettiin tulossa olevasta erosta, joten komppaan tuota edellistä. Seksiä voi harrastaa siis vaikka eroa tehdään.
- vanha suola
Me harrastetaan vieläkin, vaikka jo erottu ja ukolla uusi suhde. Itse en ole halunnut mitään uusia tyyppejä kuvioihin, joten vanhassa vara parempi. Kai tuo ukkokin näin ajattelee, kun aika usein tekemällä tekee jotain asiaa...
- ujlk+9i
Ihme leikkimistä ja säälittävää sellasta! Ehkä teidän pikku "harrastuksen" pitää pystyssä se, että salaa ukon uuden kumppanin selän takana saatte salaisista hetkistänne pervoa nautintoa... Onpa mahtava "uusi elämä eron jälkeen" sinulla: olla oman exäsi salapano!
- säälittävää roikkumi
Ei tainnut ero olla tarkkaan harkittu kun vieläkin himoitsette toisianne? Vai teetkö tuon ihan kiusalla miehen uutta kohtaan? Säälittävää roikuttamista.
- Piiripienipyöri
Eli muutuit vaimosta kakkoseksi, valinta tuokin.
Tiedän vastaanlaisen tapauksen. KUn sukset meni lopullisesti ristiin, ex-ukko paljasti kaiken ja vihat sekä halveksunta kohdistuis eksvaimoon.
- daisy *
Taidan sitten olla poikkeus porukassa, kun itseä ei huvittanut pätkän vertaa enää seksiä harrastaa eroa tehdessä. Ex varmaan olisi halunnut, mutta itsellä halut häntä kohtaan olivat totaalisen nollassa, taisi seksi lopahtaa jo vuotta ennen kuin lopullinen päätös erosta tehtiin. Oma apu, paras apu - enpä ainakaan antanut toiselle mitään tulkinnan varaa asiassa, loppu, mikä loppu.
- hyi yökkiä
Mä olen sitten toinen erikoisuus. Muutama vuosi ennen lopullista eroa oli kyllä kuivaa aikaa seksin suhteen meidän liitossa. Mä en tuntenut mikäänlaista intohimoa entistä miestäni kohtaan, suostuin seksiin silloin tällöin hänen mieliksi ja koskaan en nauttinut. Kun eropäätös sitten tehtiin ja jouduttiin asumaan vielä jonkun aikaa yhdessä, niin en edes ajatellut seksiä hänen kanssaan. Loppu mikä loppu. Pelkkä ajatus sai mut oksentamaan.
Enkä tajua tuotakaan, että eron jälkeen paneskellaan eksän kanssa etenkään kun toisella on jo uusi kumppani. Tuleeko siitä joku voittajaolo? Mun mielestä se on säälittävää roikkumista puolin ja toisin. Ja ilmentää sitä, ettei ero ollut tarkkaan harkittu. Milloin se uusi ja itsenäinen elämä eron jälkeen pääsee alkamaan tuollaisessa tilanteessa? Mikä pelottaa yksin olossa? Kyllähän seksiä saa aina kun halua muiltakin kuin eksältään. - vanha suola
hyi yökkiä kirjoitti:
Mä olen sitten toinen erikoisuus. Muutama vuosi ennen lopullista eroa oli kyllä kuivaa aikaa seksin suhteen meidän liitossa. Mä en tuntenut mikäänlaista intohimoa entistä miestäni kohtaan, suostuin seksiin silloin tällöin hänen mieliksi ja koskaan en nauttinut. Kun eropäätös sitten tehtiin ja jouduttiin asumaan vielä jonkun aikaa yhdessä, niin en edes ajatellut seksiä hänen kanssaan. Loppu mikä loppu. Pelkkä ajatus sai mut oksentamaan.
Enkä tajua tuotakaan, että eron jälkeen paneskellaan eksän kanssa etenkään kun toisella on jo uusi kumppani. Tuleeko siitä joku voittajaolo? Mun mielestä se on säälittävää roikkumista puolin ja toisin. Ja ilmentää sitä, ettei ero ollut tarkkaan harkittu. Milloin se uusi ja itsenäinen elämä eron jälkeen pääsee alkamaan tuollaisessa tilanteessa? Mikä pelottaa yksin olossa? Kyllähän seksiä saa aina kun halua muiltakin kuin eksältään.Saisihan sitä seksiä, mutta ei näin hyvää. Monen yhteisen vuoden jälkeen exä vaan tietää just mistä nautin. Mitään yhden illan juttuja en viitsi harrastaa, kun harvoin niissä kuitenkaan kovin hyvää nautintoa saa. Ja mihinkään vakituisempaan mulla vaan ei ole kiinnostusta vielä.
- ujlk+9i
vanha suola kirjoitti:
Saisihan sitä seksiä, mutta ei näin hyvää. Monen yhteisen vuoden jälkeen exä vaan tietää just mistä nautin. Mitään yhden illan juttuja en viitsi harrastaa, kun harvoin niissä kuitenkaan kovin hyvää nautintoa saa. Ja mihinkään vakituisempaan mulla vaan ei ole kiinnostusta vielä.
Eli roikut sitten kolmantena pyöränä exäsi parisuhteessa hänen salapanonaan...
Miksi te muuten erositte? - hyi yökkiä
ujlk+9i kirjoitti:
Eli roikut sitten kolmantena pyöränä exäsi parisuhteessa hänen salapanonaan...
Miksi te muuten erositte?Eiköhän nuo eronneet kun ukko juoksi vieraissa. Ja nyt surutta panee eksänsä kanssa. Melkoista tekopyhyyttä. Häntä ei saa pettää. Hän puolestaan on ilomielin mukana pettämisessä. Eikä näe siinä mitään väärää. Säälittävää.
Seksi on tietenkin seksiä ja ei siinä välttämättä tarvitse olla tunteita mukana. Mutta mitä mä olen elämää nähnyt, niin se jätetty, joka suostuu seksiin entisensä kanssa kuitenkin alitajunnassaan toivoo, että toinen tulisi takaisin. Alkaisi rakastaa uudelleen. Eihän tuollaisessa tilanteessa pääse ikinä jaloilleen ja jatkamaan omaa elämäänsä.
Mä tarvitsen seksistä nauttimiseen myös tunteita. Eksä oli mulle monta vuotta eroa ennen yhtä yhdentekevä kuin joku naapurin ukko. Ja on edelleen. Mä harrastan seksiä vain ihmisen kanssa, josta mä tykkään muutenkin. Joten epäilen, että "vanha suola" rakastaa edelleen miestään. Tai sitten on tunteeton kokonaan.
- diggy
Olin niin kyr!"!"ntynyt exääni, että seksihalut kyllä kuolivat (hänen kanssaan) täysin jo pari vuotta ennen eroa.
- Mikä ettei
Rakkaus ja seksihän on aivan eri asia. Tunnen useamman pariskunnan, jossa peitto heiluu, mutta tunnepuoli on köyhää. Elävät jotkut jopa eri elämääkin saman katon alla. Jos kumpikin suostuu seksiin, niin mikä ettei. Mutta usein myös ihmisen mieli sekoittaa seksin rakkauteen, jolloin eron jälkeen henkinen eriytyminen toisesta kestää kauemman aikaa.
- Tunne mukana
Ei muuten ole eri asioita. Aina ne nivoutuu jotenkin yhteen. Ällöä panna jo eronneen puolison kanssa jolla on uusi kumppani kuvioissa mukana. Kuinka ihmiset voikin elää kuin eläimet vain himojen tähden. Muitakin ratkaisuja lienee.
- thinking
Tunne mukana kirjoitti:
Ei muuten ole eri asioita. Aina ne nivoutuu jotenkin yhteen. Ällöä panna jo eronneen puolison kanssa jolla on uusi kumppani kuvioissa mukana. Kuinka ihmiset voikin elää kuin eläimet vain himojen tähden. Muitakin ratkaisuja lienee.
Entä, jos kummallakaan ei mitään uutta kumppania?
Ei vaan yhteiselämä samassa taloudessa luonnistu, mutta molemmilla halut hyrräävät.
Eikö aika järkevää purkaa ne halut ilman tunteita, jos kummallekin käy?
- exäkö vai nyxä?
Ei siinä kyllä pääse irtautumaan entisestä jos exän kanssa seksiä harrastaa.
Silloin pitää vielä menneestä kiinni.
Varmasti seksi jos se on aikaisemminkin ollut hyvää, voi toimia vielä eronkin jälkeen.
Mutta silloin on tunteita vielä paljon exää kohtaan eikä eroa ole loppuun asti mietitty. Kun tunteet loppuu niin ei petipuuhatkaan enää kiinnosta, ei ihmisen kanssa jonka kanssa on oltu parisuhteessa.
Muuten voi ilman tunteitakin harrastaa seksiä, mutta se on silloin irtopainosten kanssa tai joku muu pelkkä seksikaveri.
Jokainen tietysti tavallaan, mutta exän kanssa säännöllinen seksi tietää sitä, että ei haluakaan hänestä eroon.- Edustusrouva
Mies on eronnut,ja me ollaan ns.kavereita. Harrastetaan yhdessä kaikenlaista. Mies sanoo suoraan,että hän käy pussit tyhjentämässä exään. Sanoo,että kun vanha reva on valmiina,ei tarvi mitään turhia löpinöitä. Voi lähteä samantien ovesta pihalle, kun on käynyt keventämässä.
Me sensijaan suunnitellaan parhaillaan yhteisiä reissuja ja illanviettoja. Minä käyn taas edustavasta seuralaisesta. Meillä on tosi hauskaa ilman sexiäkin. Ehkä senkin aika meille vielä tulee. Antaa miehen jatkaa tyhjentämisharjoituksiaan.
- Näin naapurissa.
Meillä tuli nk. 2 vaiheen erohakemus käräjäoikeuteen viikko sitten perjantaina. Samana iltana ( ex ) vaimo kutsui luokseen kylään ja sanoi,että panettaa... ei ollut saanut miestä aikoihin, no en minäkään naista joten päätettiin rakastella. Rakastelun jälkeen vaimo hoki että kyllä viit.. tutaa että tällaista tuli nyt tehtyä. Yritin rauhoitella.. hei tämähän oli vaan seksiä, jota kummatkin kaipasimme. Tällainen päivä meillä viikko sitten ja eroprosessi jatkuu.
- säädyllinen
Meillä oli säädyllisempää. Kun vielä oli kotona,ehotin hän sanoi:eihän me voida.Jäin hämmästyneenä miettimään mikä se häntä ohjasi.Kumpaakin halutti.Tämä jäi mysteeriksi minulle,oliko demooni vai joku joka häntä ohjaa?
- Nopert
Ystävät hokivat että älä missään nimessä mene enää sänkyyn. Olin niin kaikesta sekaisin että menin. Seksi oli upeaa.. Viidenkympin villitystä elävä nelikymppinen ex mieheni tiesi mitä teki. Nyt jos kysyttäisiin tekisinkö saman uudelleen vastaus olisi:en! Kaalimato.com on psyykelle parempi vaihtoehto!
- oma asia kuuakin
Miksi ei,mitä se ystäville kuuluu.l
- miesmalli
Seksi seksinä ja rakkausasiat erikseen! Varsinkin naiset tuntuvat ajattelevan että mies osoittaa rakkauttaan panemalla. No ei tosiaankaan. Seksi on hauskaa ja tuntuu yleensä hyvältä kaikkien naisten kanssa. Sitten on erikseen rakastuminen ja rakastaminen johon liittyy myös toimiva ja tyydyttävä seksielämä yhdessä.
Jos mies harrastaa seksiä niin ei se tarkoita että hän rakastaisi.
Jos mies rakastaa niin haluaa myös harrastaa seksiä parinsa kanssa ja tuoda nautinnon kummallekin.
Älkää hyvät ihmiset sotkeko noita!!- Mie ja Nainen
nainen myöskin joskus harrastaa seksiä vaikka ei kovin rakastunut olisikaan. Toki viehätysvoimaa täytyy olla, muutoin homma ei toimi. Joskus käy niin, että kun tarpeeksi hyvää seksiä on saanut, niin siitä alkaa kiintyminen ja ihastuminen ja jopa hullaantuminen. Toisinaan on niin ihastunut ja rakastunut, että ei uskalla/kykene edes suutelemaan. Ihan totta. En usko, että rakasteleminen olisi sen enempää sukupuolikysymys, sen sijaan sukupolvikysymys varmastikin. Toisesta täytyy tietysti jollain tasolla tykätä, että haluaa jakaa niin intiimiä hetkeä, mutta joskus se voi liittyä toisen ihmisen läheisyyden kaipuuseenkin. Harvoin tai ei koskaan lähde peuhaamaan kenenkään sellaisen kanssa, joka jo valmiiksi yököttää tai etoo, se on selvä. Halut nousee sen mukaan, mitä enemmän sähköä tuntee toiseen ja mikä sitten sitä sähköä tuottaa, niin en minä ainakaan tiedä tai osaa selittää.
- hearts2
"Varsinkin naiset tuntuvat ajattelevan että mies osoittaa rakkauttaan panemalla. "
No eipä naiset näin ajattele. Miehet eivät ikinä saa tietää mitä naiset oikeasti ajattelevat, seksistä tai rakkaudesta...
- näin naapurissa
Meillä ero alkoi olla varma heinäkuussa. Paperit laitettiin maistraattiin yli kuukausi sitten.
Vieläkin, kun saman katon alla asutaan n. kerrran viikossa sitä. Tokihan tuo vähentyi hiljalleen, mitä oli joskus.
Luulen, että naiset tarvitsevat tunnepuolta hommaan enemmän, mitä me miehet. Mutta ei tuo tuleva eksäkään hammasta purren ole asiaan suhtautunut.
Kun taisi olla niitä ainoita juttuja mikä suhteessamme ei ollut pielessä. - panosuhde...
Ollaan nyt asumuserossa mutta ei tulis mieleenkään harrastaa seksiä tulevan exän kanssa!
Eikä kyllä tehnyt mieli silloinkaan kun viimeiset puoli vuotta yritettiin sinnitellä saman katon alla...
Oman ratkaisun tein ihan itsekkäästi ja löysin netistä "laastarisuhteen"...miehen joka myös itse oli juuri eronnut eikä halunnut mitään vakavampaa. Sovittiin suhteen alkuvaiheessa "pelisäännöt" ja se että jos toinen ei halua jatkaa, toinen ei jää roikkumaan vaan tyytyy tilanteeseen...
kuulostaa ehkä laskelmoivalta ja julmalta mutta molemmat hyödyimme!
Tapailtiin reilu puoli vuotta ihan vaan seksin merkeissä ja se varmasti piti minut järjissäni ja häneltä sain sitä tarvittavaa läheisyyttä riittävästi
...mukava mies, mutta ei olisi tullut mieleenkään lähteä uutta suhdetta rakentamaan.- käytettypoisheitetty
Parempi harrastaa entisen kanssa jos molemmat tietävät missä mennään. Jos joutuu jonkun laastariksi tietämättään voi tulla loukattu olo.
- ei taas...
käytettypoisheitetty kirjoitti:
Parempi harrastaa entisen kanssa jos molemmat tietävät missä mennään. Jos joutuu jonkun laastariksi tietämättään voi tulla loukattu olo.
Ei missään tapauksessa! Entisen kanssa ei harrasteta mitään - vähiten seksiä.
- vapaastikasvanut muna
ei taas... kirjoitti:
Ei missään tapauksessa! Entisen kanssa ei harrasteta mitään - vähiten seksiä.
Miksi kyllähän koiratin sitä tekee.Mikä se entinen on? Jos tunne on niin siitä vaan.Käydäänhän vieraissakin ja petetään ,että korvat punaisina.Herätkää nykypäivään. Minä elän tunteella ja jos toisella/toisilla halu autan ,oli perheellinen tai sikkura.
- ei oikein
kyllä se niin on, että jos seksiä on niin siinähän sitten roikutaan kiinni siinä exässä!
Ei haluta tai uskalleta tms... lähteä kohti uutta elämää! - aamen
Meillä oli kanssa tuo, että tapailtiin ero ykkösen aikana. Kaikenlaista toisen auttamista. Ja kun ei mitään verisiä riitoja ollut alettiin päätyä sänkyyn joka tapaamisen päätteeksi. Huomattiin, että ei tämä näin käy.
Sovittiin uudet pelisäännöt. Ystäviä voidaan olla, mutta jätetään tuo sänkyhomma pois. Kuitenkin seksi, kun se hyvää on, nostaa liikaa tunteita pintaan ja enemmän hajoittaa ja vaikeuttaa sitä oikeaa eroa. Joka kuitenkin oli päätetty tehdä. Ja tehtiin. - Anonyymi
Me ainakin n*ssittiin eri osoitteisiin muuton jälkeenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain38112556Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2675508Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom2254025Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö2542947Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov192050Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi191884Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina167963Martina Aitolehti
Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!273915No kolahtaako kukaan
Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak74812Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa59783