Nyt on toivottavaa ihan rehellisesti avautua, ja jättää jeesustelut sikseen..
Naiset, vaikuttaako parinvalintaanne miehen automerkki, tai se jos miehellä ei ole autoa ollenkaan?
Pitääkö miehellä olla kalliimpi auto, kuin sinulla, että mies tuntuu mieheltä, eikä hiirulaiselta?
Itse tapasin kolme miestä, joilla ei ollut autoa, ja kaksi heistä pummasi heti kyytiä ensitreffien päätteeksi.. en mennyt toisille treffeille heidän kanssaan. Tämän kolmannen kanssa treffasin vielä muutaman kerran, ja johan alkoi häneltäkin tulla kyytitoiveita sinne sun tänne.. Seukkailkoon taksikuskin kanssa, minä en ala mihinkään pummailusuhteeseen.
Hiljattain tapasin miehen, jolla oli ihan rupuinen auto minun autooni verrattuna.. ei voi mitään, kun jotenkin vaan mieskään ei sitten innostanut.
Onko auto tärkeä kriteeri?
65
974
Vastaukset
- ---/---
Ei vaikuta. Ihan sama, mikä auto vai onko autoa ollenkaan. Miestä olen etsimässä en autoa. Auto minulla on jo.
- tehoja löytyy
Oletko deittaillut autottoman miehen kanssa? Oletko valmis kuskailemaan miestä autollasi?
Onko sinulla mitään kriteerejä miehen suhteen? Haluatko esim, että hän on omillaan toimeentuleva? Onko sellainen mies omillaan toimeentuleva, joka pummailee kyytiä naiselta.. - ---/---
tehoja löytyy kirjoitti:
Oletko deittaillut autottoman miehen kanssa? Oletko valmis kuskailemaan miestä autollasi?
Onko sinulla mitään kriteerejä miehen suhteen? Haluatko esim, että hän on omillaan toimeentuleva? Onko sellainen mies omillaan toimeentuleva, joka pummailee kyytiä naiselta..Eiköhän elämässä ole muutakin tärkeämpää kuin autot? Autoton mies pystynee hoitamaan arkensa ilman autoa, tuskin siihen minua tarvitsee kuskailemaan?
Toimeentuleva voi olla ilman autoakin. Pummit ovat asia erikseen. Mieheen liittyvät kriteerini liittyvät aivan muihin asioihin kuin kulkuvälineisiin......
Ja miellelläni mukavan miehen kyytiinkin otan, mutta pelkäksi autonkuljettaksi en kenellekään tietenkään ryhdy. - tehoja löytyy
---/--- kirjoitti:
Eiköhän elämässä ole muutakin tärkeämpää kuin autot? Autoton mies pystynee hoitamaan arkensa ilman autoa, tuskin siihen minua tarvitsee kuskailemaan?
Toimeentuleva voi olla ilman autoakin. Pummit ovat asia erikseen. Mieheen liittyvät kriteerini liittyvät aivan muihin asioihin kuin kulkuvälineisiin......
Ja miellelläni mukavan miehen kyytiinkin otan, mutta pelkäksi autonkuljettaksi en kenellekään tietenkään ryhdy."Autoton mies pystynee hoitamaan arkensa ilman autoa"
Aivan, oman arkensa hoitaa, mutta kun kuvioon tulee toinen ihminen, elämä muuttuu. Ja toisen autoa alkaa ihmeellisesti himottaa, kun huomaa, että sillä pääsee kätevämmin joka paikkaan. Kun sitten yhdessä aletaan elelemään, niin toisesta tulee automaattisesti, kuin huomaamatta toisen yksityiskuski ja yhteisiin menoihin mennään tietenkin tämän autollisen kustannuksilla. Pelkkä bensan korvaaminen ei vielä mitään, on autossa muitakin käyttökuluja.
Sinulla ei taida olla kokemuksia autottoman miehen kanssa olemisesta.. - ---/---
tehoja löytyy kirjoitti:
"Autoton mies pystynee hoitamaan arkensa ilman autoa"
Aivan, oman arkensa hoitaa, mutta kun kuvioon tulee toinen ihminen, elämä muuttuu. Ja toisen autoa alkaa ihmeellisesti himottaa, kun huomaa, että sillä pääsee kätevämmin joka paikkaan. Kun sitten yhdessä aletaan elelemään, niin toisesta tulee automaattisesti, kuin huomaamatta toisen yksityiskuski ja yhteisiin menoihin mennään tietenkin tämän autollisen kustannuksilla. Pelkkä bensan korvaaminen ei vielä mitään, on autossa muitakin käyttökuluja.
Sinulla ei taida olla kokemuksia autottoman miehen kanssa olemisesta..On kokemusta, muttei kyytipummeista.
- ---/---
tehoja löytyy kirjoitti:
"Autoton mies pystynee hoitamaan arkensa ilman autoa"
Sinulla ei taida olla kokemuksia autottoman miehen kanssa olemisesta..Kaksi aikuista pystyy elämään ihan hyvin yhdellä autolla, jos molemmat eivät tarvitse sitä työmatkoihinsa.
Hyvässä parisuhteessa auton käytöstä ja kustannuksista pystytään sopimaan. Ikävää, että olet törmännyt pelkkiin pummeihin. Minä en. - tehoja löytyy
---/--- kirjoitti:
Kaksi aikuista pystyy elämään ihan hyvin yhdellä autolla, jos molemmat eivät tarvitse sitä työmatkoihinsa.
Hyvässä parisuhteessa auton käytöstä ja kustannuksista pystytään sopimaan. Ikävää, että olet törmännyt pelkkiin pummeihin. Minä en.Nettideittailussa tutustumisvaiheessa ei voi vielä puhua parisuhteesta, jossa elämä jaetaan kaikin puolin autoa myöten. Täällä puhutaan nyt nettideittailusta, parisuhdepalsta on erikseen.
- ---/---
tehoja löytyy kirjoitti:
Nettideittailussa tutustumisvaiheessa ei voi vielä puhua parisuhteesta, jossa elämä jaetaan kaikin puolin autoa myöten. Täällä puhutaan nyt nettideittailusta, parisuhdepalsta on erikseen.
No voi voi...... eiköhän hyvään deittailuun päde tuo sama, että asioista pystytään sopimaan, myöskin niistä treffien kyydeistä. Jos homma kaatuu jo siihen, millä kyydillä treffeille mennään, niin eihän toki se kehity parisuhteeksi asti.
- tehoja löytyy
---/--- kirjoitti:
No voi voi...... eiköhän hyvään deittailuun päde tuo sama, että asioista pystytään sopimaan, myöskin niistä treffien kyydeistä. Jos homma kaatuu jo siihen, millä kyydillä treffeille mennään, niin eihän toki se kehity parisuhteeksi asti.
Kyllä olen kaikki miehet kyydittänyt hakiessa treffeille ja palauttanut kotiin, ja mihin ovat halunneetkin, mutta ei kiinnosta alkaa jatkuvaksi kuskiksi suhteessa, joten ei meistä tarvitse paria tullakaan.
- ---/---
tehoja löytyy kirjoitti:
Kyllä olen kaikki miehet kyydittänyt hakiessa treffeille ja palauttanut kotiin, ja mihin ovat halunneetkin, mutta ei kiinnosta alkaa jatkuvaksi kuskiksi suhteessa, joten ei meistä tarvitse paria tullakaan.
Miksi olet näin tehnyt, jos asia on sinulle noin vastenmielinen? Olisit sopinut treffit paikkaan, jonne pääsee ilman autoa? Tai henkilön kanssa, joka pääsee treffipaikkaan ja sieltä pois ilman apuasi?
Ei ole itselläni koskaan ollut ongelma, enkä ole siitä sellaista tehnyt. - tehoja löytyy
---/--- kirjoitti:
Miksi olet näin tehnyt, jos asia on sinulle noin vastenmielinen? Olisit sopinut treffit paikkaan, jonne pääsee ilman autoa? Tai henkilön kanssa, joka pääsee treffipaikkaan ja sieltä pois ilman apuasi?
Ei ole itselläni koskaan ollut ongelma, enkä ole siitä sellaista tehnyt.Kolme miestä on tullut junalla, olen hakenut asemalta kivaan kahvilaan, sen jälkeen palauttanut kaksi asemalle, kun taas yksi pummasi kyytiä kavereillensa, ja kun lähdin viemään, niin pyysi vielä koukkaamaan hakemaan jotain tuttaviltaan (ei ollut matkan varrella). Ei nuo asemalta viemiset ja palauttamiset ole vastenmielisiä asioita, mutta pidemmän päälle homma rassaa.
Yksi halusi tavata aseman lähettyvillä ravintolassa, joka olikin tunkkainen juottola ja tyyppi siellä odotteli änkyräkännissä tuoppi edessään. Ehkä omisti auton, mutta ei ajokuntoa..
Kahta tapailin muutamia kertoja, he tuli aina julkisilla, vaikka oli autokin. Pummailivat silti kyydityksiä ja syykin selvisi: nä molemmat tulivat treffeille aina rohkaisuryyppyjen saattelemana ja halusivat joka kerta paikkoihin, missä voi ottaa lisää lientä. En nähnyt yhtä koskaan täysin selvin päin, lieko kortti kuivumassa..? Toisesta en tiedä oliko joskus täysin selvänä, enimmäkseen selvässä kännissä hänkin.
Yksi mies tuli sovittuun paikkaan bussilla, en tiennyt ettei hänellä ole autoa. Treffien jälkeen pummasi kyytiä kotiin, en oikein hennonut tietenkään olla viemättä.
Yhden kanssa yritin tapailla, alkoi olla hyväksikäytön makua, kun pyyteli kyytejä sinne sun tänne, eikä koskaan maksanut mitään bensarahoja. En aina suostunut ajeluttamaan, ja lopetinkin hyväksikäyttösuhteen aika nopeasti.
Yksi kysyi muutaman viestinvaihdon jälkeen jo kirjoitellessa suoraan, onko mulla autoa. Alkoi heti pummailemaan kyytiä ekaksi hautausmaalle ja sitten jotain iäkästä sukulaista tapaamaan johonkin pidemmälle!
Näiden kokemusten takia en tosiaankaan halua autotonta miestä.
- voiälyäläjätä
Tämä reuhaaminen,tuntuu ihan nuoren miehen käsialalta
ja kukahan tässä nyt jeesustelee.
Jos sinä olet noin lapsellinen, niin laita siihen ilmoitukseen,
että autottomat ja ropposen omistajat, hypätkää seuraavaan.
Monella on nykyään auto, joten miten olet muka tavannut
kolme autotonta. Taidat ladella omiasi.- tehoja löytyy
Lapsellisuus nimitys on ok, mutta käytäntö on vain opettanut, että homma ei pidemmän päälle toimi, jos toisella ei ole autoa. On varmaan parempi, jos kummallakaan sitä ei ole..
Nettideitissä on varmaan enemmän näitä, jolla oma elämä on monella tavalla rempallaan, siksi autottomia on tullut niin paljon vastaan.
- Autottomuus turnoff
Autottomuus on ongelma myös naiselle. Elämä menee paljon hankalammaksi, jos autoa tai edes ajokorttia ei ole.
Tämä vakava puute näkyy jo ensimmäisiä treffejä suunnitellessa. Tämä onkin hyvä paikka hylätä autottomat kumppaniehdokkaat kieltäytymällä treffeistä keskustoissa. Paikka, johon molemmat tulevat omalla autollaan, karsii myös alkoholiongelmaiset ja varattomat.
Auton merkillä tai vuosimallilla on vähemmän merkitystä. Kriteerit täyttävä kumppani pystyy ostamaan uuden auton kaupasta, jos haluaa. - 10+15
Naista jota tapailin ei omistanut autoa ja minä omistan hienon auton joten minä sitten toimin kuskina, bensakulut ei ole mikään ihan pieni juttu joten olisi ihan kiva jos nainen joskus tarjoutuisi osallistumaan kuluihin.
Auto on paitsi välttämätön kulkuväline myös statusesine. Arvokkaalla autolla (tai kellolla tai puvulla) mies viestii varallisuuttaan ja asemaansa yhteisössä.
Ristiriita viestin ja todellisuuden välillä paljastuu väistämättä, jos suhde jatkuu pidempään. Pelimieskaverini oli komea ja hyvin pukeutuva mies, joka pystyi löytämään uusia naisia hämmästyttävän tehokkaasti. Pidempinä suhteina näillä ei kuitenkaan ollut menestymisen edellytyksiä, koska hänen todellinen työnsä ja varallisuutensa ei ollenkaan vastannut mielikuvaa ja naisten odotuksia.
Vinkkini nuorille miehille: ole oma itsesi. Autoa ei kannata hankkia naisten vuoksi vaan siksi, että sitä tarvitaan liikkumiseen.- nainen 50 +
Ei vaikuta. Joku hieno, kallis auto pikemminkin voi vaikuttaa negatiivisesti kun tietää mitä autot maksaa ja miten niiden arvo putoaa, ellei ukko sitten ole ökyrikas. Auto on todella huono sijoitus ja kallis auto usein vielä velkarahalla ostettu. Ei sytytä.
Minulla on ihan hyvä auto, ajan joka päivä 150 km pelkkää työmatkaa ja mökki on Lapissa, joten ihan ropposta en itse voi pitää.
Jos mies ei tarvitse autoa, on vain järkevää ja ekologista olla ilman. Auton pitäminen on nimittäin kallista. Voisin kuskata miestä jonkun verran tarvittaessa mutta jos se on hyväksikäyttöä, se loppuu.- Oma auto
Se on todellakin turn off jos velkarahoilla vaihtelee autoa vähän väliä. Sellaisen miehen olen tavannut.
Sitten taas toinen joka ajoi jollain micralla niin sekin kyllä tuntui vähän hassulta. Ajoi vieläpä pitkää työmatkaa sillä koppimopollaan..
Mies jolla ei ollut edes ajokorttia tuntui myös liian vaikealta. Aina jos jonnekin oltaisiin menty pariskuntana niin minä olisin ollut kuskina eikä ajovuoroja olisi voinut jakaa koskaan.
Ei muuten mitään kriteerejä ole autolle, ei todellakaan tarvitse olla mitään Ferraria ;) - Esko Mörkö
Oma auto kirjoitti:
Se on todellakin turn off jos velkarahoilla vaihtelee autoa vähän väliä. Sellaisen miehen olen tavannut.
Sitten taas toinen joka ajoi jollain micralla niin sekin kyllä tuntui vähän hassulta. Ajoi vieläpä pitkää työmatkaa sillä koppimopollaan..
Mies jolla ei ollut edes ajokorttia tuntui myös liian vaikealta. Aina jos jonnekin oltaisiin menty pariskuntana niin minä olisin ollut kuskina eikä ajovuoroja olisi voinut jakaa koskaan.
Ei muuten mitään kriteerejä ole autolle, ei todellakaan tarvitse olla mitään Ferraria ;)Itse olen koko ikäni asunut pääkaupunkiseudulla, eikä minulla ole edes ajokorttia. Hyvin olen tullut toimeen ilman. Nykyinen työmatka on lyhyintä reittiä 6 km, sen polkee pyörällä vartissa (tai jos haluaa ihailla "maisemia", niin menee noin 20 minuuttia). Periferiassa asuvat erikseen, mutta ainakin Helsingin alueella koen auton omistamisen jotenkin 70-luvulle jämähtäneenä ideologiana.
- Matkailu avartaa
Esko Mörkö kirjoitti:
Itse olen koko ikäni asunut pääkaupunkiseudulla, eikä minulla ole edes ajokorttia. Hyvin olen tullut toimeen ilman. Nykyinen työmatka on lyhyintä reittiä 6 km, sen polkee pyörällä vartissa (tai jos haluaa ihailla "maisemia", niin menee noin 20 minuuttia). Periferiassa asuvat erikseen, mutta ainakin Helsingin alueella koen auton omistamisen jotenkin 70-luvulle jämähtäneenä ideologiana.
Toiset ne varmaan viihtyvätkin koko elämänsä kehä kolmosen sisäpuolella.
Minun mielestä myös Suomessa on matkakohteita joissa on mukava käydä. Tai vaikka pohjois-Norjaan jos haluaisi mennä maisemia ihailemaan..ei taida junalla onnistua. - Esko Mörkö
Matkailu avartaa kirjoitti:
Minun mielestä myös Suomessa on matkakohteita joissa on mukava käydä. Tai vaikka pohjois-Norjaan jos haluaisi mennä maisemia ihailemaan..ei taida junalla onnistua.Linja-autolla pääsee varsin pitkälle. Ja siitä rinkka selässä (tai talvella ahkio perässä) omin voimin Jäämerelle. Ei ole kovin hankalaa. Parhaimmat maisemat näkee paikoissa, joihin ei autolla kovin lähelle pääse.
- näinonnäreet
Esko Mörkö kirjoitti:
Itse olen koko ikäni asunut pääkaupunkiseudulla, eikä minulla ole edes ajokorttia. Hyvin olen tullut toimeen ilman. Nykyinen työmatka on lyhyintä reittiä 6 km, sen polkee pyörällä vartissa (tai jos haluaa ihailla "maisemia", niin menee noin 20 minuuttia). Periferiassa asuvat erikseen, mutta ainakin Helsingin alueella koen auton omistamisen jotenkin 70-luvulle jämähtäneenä ideologiana.
Ei minullakaan ole ajokorttia, olen kylläkin nainen). Asun 30km
lähimmästä kaupungista, mutta tällä tuppukylällä pysähtyy
sentään junatkin.
Mökille pääsee dösällä, kävelymatkaa tulee puolisentoista
kilsaa. Velipoika asuu vakituiseen naapurissa, niin pääsen
hänen kyydillä kauppaan, eikä siellä tartte hypätä alvariinsa,
kun ostaa pakkaseen sapuskaa.
En ole edes tullut ajatelleeksi, että onkohan jollakulla miehellä
auto, muut asiat on menneet sen edelle, mutta laitetaan
korvan taakse muhimaan..No, jos nyt ei kuitenkaan.
Kun omistaa auton, niin moni käy lähikaupassakin sillä
ja kirotaan, kun ei löydy parkkitilaa oven edestä.
Kun taas ei omista, tulee hyötyliikuntaa väkisinkin, ellei aja
taxilla. - että näin
Matkailu avartaa kirjoitti:
Minun mielestä myös Suomessa on matkakohteita joissa on mukava käydä. Tai vaikka pohjois-Norjaan jos haluaisi mennä maisemia ihailemaan..ei taida junalla onnistua.Ei autolla niin väliä, mutta juuri tällainen "ilman autoa ei pääse mihinkään" -asenne on paha turn off.
- tehoja löytyy
näinonnäreet kirjoitti:
Ei minullakaan ole ajokorttia, olen kylläkin nainen). Asun 30km
lähimmästä kaupungista, mutta tällä tuppukylällä pysähtyy
sentään junatkin.
Mökille pääsee dösällä, kävelymatkaa tulee puolisentoista
kilsaa. Velipoika asuu vakituiseen naapurissa, niin pääsen
hänen kyydillä kauppaan, eikä siellä tartte hypätä alvariinsa,
kun ostaa pakkaseen sapuskaa.
En ole edes tullut ajatelleeksi, että onkohan jollakulla miehellä
auto, muut asiat on menneet sen edelle, mutta laitetaan
korvan taakse muhimaan..No, jos nyt ei kuitenkaan.
Kun omistaa auton, niin moni käy lähikaupassakin sillä
ja kirotaan, kun ei löydy parkkitilaa oven edestä.
Kun taas ei omista, tulee hyötyliikuntaa väkisinkin, ellei aja
taxilla."Velipoika asuu vakituiseen naapurissa, niin pääsen
hänen kyydillä kauppaan"
Niin, kyyti kyllä sittenkin kelpaa ;)
Ps. olen aina löytänyt parkkipaikan kauppaan mennessä ja liikuntaa tulee harrastettua tarpeeksi ;D - näinonnäreet
tehoja löytyy kirjoitti:
"Velipoika asuu vakituiseen naapurissa, niin pääsen
hänen kyydillä kauppaan"
Niin, kyyti kyllä sittenkin kelpaa ;)
Ps. olen aina löytänyt parkkipaikan kauppaan mennessä ja liikuntaa tulee harrastettua tarpeeksi ;DKauppaan on yli 10km ja olen ilmoittanut velipojalle/vaimolle,
että kun ohi ajavat ja heillä on asiaa kauppaan, niin voivatko
poimia mukaan.
Siis mikä tässä on ihmeellistä, vai pitäisikö ajaa kahdella
autolla peräkanaa, kun samallakin pääsee. Ei se vie häneltä
yhtään enempää bensaa, ajaako yksin, vai olenko kyydissä.
Oli kyse siis mökillä olosta, jonka ilmeisesti huomasitkin,
mutta halusit näpäyttää. Ei se mitään.
Hyviä huristeluja sulle vaan. - Esko Mörkö
näinonnäreet kirjoitti:
Kauppaan on yli 10km ja olen ilmoittanut velipojalle/vaimolle,
poimia mukaan.
Hyviä huristeluja sulle vaan.Ja tarpeen vaatiessa onnistuu varmasti myös pyörä peräkärry -kombinaatiolla. ;) Autoilun ymmärrän kyllä silloin, kun pitää siirtää enemmän kuin yksi henkilö tavaroineen paikasta toiseen (ainakin VR:n hinnoilla tulee siinä vaiheessa halvemmaksi). Mutta Helsingissä asuvana ikisinkkuna auto olisi minulle vain riesa.
- Pöööö
että näin kirjoitti:
Ei autolla niin väliä, mutta juuri tällainen "ilman autoa ei pääse mihinkään" -asenne on paha turn off.
Jos ihminen ei ole ajanut ajokorttia niin siinä tuntuu olevan aina takana joku syy. Joko vanhemmat olleet köyhiä tai sitten joku psykologinen syy, ettei uskalla ajaa autolla.
Autottomuus sen sijaan voi olla valinta. Mutta kyllä siinäkin pitää joku järki olla, ettei esim. lapsi joudu päivähoidossa viettämään 11h päiviä, kun vanhemmalla ei onnistu julkisilla nopeammin tulla hakemaan. - Joskunehkä
Esko Mörkö kirjoitti:
Linja-autolla pääsee varsin pitkälle. Ja siitä rinkka selässä (tai talvella ahkio perässä) omin voimin Jäämerelle. Ei ole kovin hankalaa. Parhaimmat maisemat näkee paikoissa, joihin ei autolla kovin lähelle pääse.
Juuri näinhän se tietysti on. Ihminen joka ajaa Norjaan perheen kanssa niin istuu koko loman autossa sisällä. Ruokakin haetaan grillin luukulta.
- että näin
Pöööö kirjoitti:
Jos ihminen ei ole ajanut ajokorttia niin siinä tuntuu olevan aina takana joku syy. Joko vanhemmat olleet köyhiä tai sitten joku psykologinen syy, ettei uskalla ajaa autolla.
Autottomuus sen sijaan voi olla valinta. Mutta kyllä siinäkin pitää joku järki olla, ettei esim. lapsi joudu päivähoidossa viettämään 11h päiviä, kun vanhemmalla ei onnistu julkisilla nopeammin tulla hakemaan.Jep, en sanonut, että kaikista tilanteista pitäisi selvitä ilman autoa. Sellainen asenne on äärimmäisyydessään ihan yhtä turn off kuin tuo ei autoa, ei elämää. Itse en suunnittele perheen perustamista enkä maalle muuttamista, joten autottomuus sopii erittäin hyvin.
- tehoja löytyy
näinonnäreet kirjoitti:
Kauppaan on yli 10km ja olen ilmoittanut velipojalle/vaimolle,
poimia mukaan.
Hyviä huristeluja sulle vaan.Niinpä niin, kyllä se autokyyti, oli sitten veli tai naapuri, on ihan hyvä juttu mökilläkin, johon kauppaan on yli 10 kilsaa eikä pyörällä viitsisi sotkea tuota matkaa ;)
- näin on näreet
tehoja löytyy kirjoitti:
Niinpä niin, kyllä se autokyyti, oli sitten veli tai naapuri, on ihan hyvä juttu mökilläkin, johon kauppaan on yli 10 kilsaa eikä pyörällä viitsisi sotkea tuota matkaa ;)
Nyt en viitsi jankuttaa sun kanssa yhdestä ja samasta,
mutta sen vielä kuitenkin totean, että totta kai voi pyöäillä ja olen
niin tehnytkin. Helteellä on ruokien kannalta parempi, että
ne ei paahdu tarakalla syömiskelvottomiksi.
Asuin kaupungissa ja silloinen työ oli lähellä ja ei ollut mökkiä.
Uudessa asuinpaikassa pärjään myös mainiosti ilman peltilehmää
ja TOISTAN mökille pääsee linja-autolla.
Miten voi yhdestä kyyditä, saada aikaan turhaa juputusta.
Minun puolestani, tämä on loppuunkäsitelty, mutta en aijo
nyt, enkä tulevaisuudessa luopua tarjotusta kyydistä, vain
siksi, että olen muka viitsimätön hyväksi käyttäjä.
Eikös tämä ketju ollut, lähinnä kumppanin etsintää koskeva
autottomuus ja minä en vaadi mahdolliselta miesystävältä
autoa. - 2+17
tehoja löytyy kirjoitti:
Niinpä niin, kyllä se autokyyti, oli sitten veli tai naapuri, on ihan hyvä juttu mökilläkin, johon kauppaan on yli 10 kilsaa eikä pyörällä viitsisi sotkea tuota matkaa ;)
Itselläni ja kavereillani on tapana mökkireissulle lähteä vain yhdellä autolla ja kyllä ne kaikkien kauppareissutkin hoidetaan siinä samalla. Ei jokainen omillaan ja ne sotkekoon pyörällä perässä, joilla autoa ei ole.... Lapsellista.
- tehoja löytyy
näin on näreet kirjoitti:
Nyt en viitsi jankuttaa sun kanssa yhdestä ja samasta,
mutta sen vielä kuitenkin totean, että totta kai voi pyöäillä ja olen
niin tehnytkin. Helteellä on ruokien kannalta parempi, että
ne ei paahdu tarakalla syömiskelvottomiksi.
Asuin kaupungissa ja silloinen työ oli lähellä ja ei ollut mökkiä.
Uudessa asuinpaikassa pärjään myös mainiosti ilman peltilehmää
ja TOISTAN mökille pääsee linja-autolla.
Miten voi yhdestä kyyditä, saada aikaan turhaa juputusta.
Minun puolestani, tämä on loppuunkäsitelty, mutta en aijo
nyt, enkä tulevaisuudessa luopua tarjotusta kyydistä, vain
siksi, että olen muka viitsimätön hyväksi käyttäjä.
Eikös tämä ketju ollut, lähinnä kumppanin etsintää koskeva
autottomuus ja minä en vaadi mahdolliselta miesystävältä
autoa."Eikös tämä ketju ollut, lähinnä kumppanin etsintää koskeva
autottomuus"
Aivan, mökkeilysepustuksesi taisivat mennä sivuraiteille ;)
Monelle miehelle naisen autottomuus voi olla samanlainen kompastuskivi, kuin minulle miehen autottomuus. - tehoja löytyy
2+17 kirjoitti:
Itselläni ja kavereillani on tapana mökkireissulle lähteä vain yhdellä autolla ja kyllä ne kaikkien kauppareissutkin hoidetaan siinä samalla. Ei jokainen omillaan ja ne sotkekoon pyörällä perässä, joilla autoa ei ole.... Lapsellista.
Mökkeilyt ovat asia erikseen, arki on kuitenkin sitä, jota eletään yleisemmin.
- ……….
Autolla on kyllä vaikutusta. Lähinnä niin päin, että liika autoistuminen on miinusta. Eli jos mies itse ajattelee, että kallis auto pitää olla ja/tai sillä kuljetaan kaikki matkat sadan metrin kipsareissua myöten, niin ei ole selvästikään mun mieheni.
Itselläni ei ole autoa. Asun aivan keskustan tuntumassa ja hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella, pidän kävelystä ja pyöräilystä, ja pääsen kyllä omatoimisesti sinne minne haluan. Arvostan tällaista ajattelua myös miehessä. - magiaa.
Nyt avaudun täysin rehellisesti ja kerron oman mielipiteeni. Osittain järkytyin itsekin omaa suhtautumistani...
Eli minulle on ehdoton edellytys et miehellä on ajokortti. Jos asuu muualla kuin ihan keskustassa niin myös auto on todella tärkeä olla olemassa. Merkillä tai hinnalla ei väliä juurikaan. Kuhan hoitaa autoaan sillai et se on luotettava eikä osia irtoa mutkissa...
mulla on oma pikkuauto ja kesäisin tykkään ajella retkeilyautollani... kiertelen Suomea ja tutustun uusiin paikkoihin. Minusta on ihanaa kun nykyinen mieheni on hyvä ja kokenut kuski ja saan välillä vaan katsella maisemia reissuilla...tunnen itseni naiselliseksi. Lisäksi mieheni on tosi komea ja seksikäs ajaessaan...ihana sivuprofiili ja kädet ratilla... boomchica wauw wauw... - biux
Tapailin ajokortitonta miestä pari kuukautta. Toinen meistä asui Espoossa ja toinen Porvoossa. Halusin ajatella ettei ajokortittomuus vaikuta meihin ja kyse on vaan suhtautumisesta. Käytännön elämään se kyllä vaikutti ihan kamalasti. Koskaan emme olleet mun luona viettämässä aikaa vaan minä ajoin aina miehenluokse. Hänen oli niin hankala tulla julkisilla mun luokse. Mun mökille kun mentiin, jouduin aina hakee hänet kotoa ja matkaa tuli lisää hemmetisti... ku ei kamojen kanssa pääse johonki matkan varrelle. Ja toisinpäin. Rahaa bensoista maksoi tosi harvoin vaikka pyysin suoraan... "ei ole nyt käteistä...
Lopulta tein niin et ajoin kuivalla tankilla hakee sen mökille ja sanoin et sun vuoro tankata täyteen. Mies ihmetteli et miten hirveest bensa maksaa...
Ei mun hermo kestäny tollasta. Ehkä joissain tapauksissa autoilu myös yhdistää. - -->
Ei merkitystä asialla. Asun pks:lla ja enemmän kai autosta on täällä haittaa kuin hyötyä. Itse en ole tästä syystä autoa hankkinut, eri asia, jos työt jossain vaiheessa kauempana, silloin varmaan tulee asiaa harkittua. Toisaalta tarkoitukseni onkin muuttaa jossain vaiheessa maalle vähän edemmäs, vaikka työt olisivatkin täällä, joten sitten auton hankinta viimeistään ajankohtaista.
Ylipäätään, minua ei miehessä kiinnosta varallisuus, enemmänkin asennoituminen työnteon suhteen on tärkeä. Itse en ole valmis ketään elämäntapatyötöntä elättämään enkä oleta, että mieskään minua elättäisi.- tehoja löytyy
Asun Helsingissä, ja autosta on pelkkää hyötyä, eikä yhtään haittaa. Lasten harrastuksiin viemiset ym. hoituvat muitta mutkitta. Yksineläjä ei varmaan niin paljon autoa tarvitsekaan, kuin lapsellinen.
Autoa koskaan omistamaton ei voi varmaan ymmärtää, miten ihana asia auto on :) - --->
tehoja löytyy kirjoitti:
Asun Helsingissä, ja autosta on pelkkää hyötyä, eikä yhtään haittaa. Lasten harrastuksiin viemiset ym. hoituvat muitta mutkitta. Yksineläjä ei varmaan niin paljon autoa tarvitsekaan, kuin lapsellinen.
Autoa koskaan omistamaton ei voi varmaan ymmärtää, miten ihana asia auto on :)Lapsien kuljettaminen julkisilla on varmasti hankalaa, joten ymmärrän kyllä pointtisi. Itsekin olen miettinyt kun julkisilla kuljen, että en kyllä haluaisi pienen lapsen/lasten kanssa niillä sompailla.
- Hih!
tehoja löytyy kirjoitti:
Autoa koskaan omistamaton ei voi varmaan ymmärtää, miten ihana asia auto on :)Nimenomaan lapsellinen_.
- joo ja ei
Automerkillä ei niin väliä, kunhan toimii ja pääsee paikasta A paikkaan B. Pikemminkin koen noloiksi jotkut peeniksen jatke -ökyurheiluautot.
On ihan ymmärrettävää jos mies on luopunu autosta kaupungissa asuessa, tosin sillonkin ois kiva jos sellanen ois olemassa, niin vois yhdessä autoilla joskus kauemmakskin. Semmosenhan voi kuitenkin tarvittaessa taas ostaa.
Ajokortittomuus on sen sijaan aikamoinen turn-off.. kertoo ehkä jostain varattomuudesta tai muista (esim. päihde) ongelmista jos ei sellasta oo aikoinaan saanu hankittua. - rtjrt
Niin kyllähän nyt ihan oikeasti omillaan toimeen tulevalla miehellä Suomessa on auto aivan helsingin keskustassa asuvaa lukuunottamatta.
Se auto merkki tai hinta nyt ei pitäisi olla mikään juttu.. Kuitenkin pienelläkin palkalla voi ostaa velaksi kalliin bemarin ja taas toisaalta itse tunnen erittäin hyvin toimeen tulevia, jotka ajaa kuitenkin 2000-luvun alun nissanilla tms. käytetyllä perusautolla. Eli se auton hinta ei kerro varakkuudesta mitään. Toki jos autona on ihan täysi paska voi sitä vähän ihmetellä. - yksmiesvaan..
Siellä on taas joku narkku ilmiselvästi aloittajana. Olen mies ja en omista autoa koska työpaikka on ihan tuossa nurkan takana, olen perheetön lisäksi. Olen omillani toimeen tuleva ja mitä minä autolla tekisin koska se ruostuisi parkissa muutenkin. Ainut milloin autoa tekisi mieli on kesäloma ja reissuun lähteminen.
- nainen 50 +
Silloin sen voi vuokrata ja tulee paljon edullisemmaksi kuin auton pitäminen paria reissua varten/vuosi.
- tehoja löytyy
Juu aivan, yksineläjä ei niinkään autoa tarvitse, mutta perheellinen kylläkin, jolla on muutakin elämää, kuin vain kodin ja työpaikan välillä. Ja eihän sitä sitten yksin elämässä ole, kun siihen tulee toinen rinnalle, joten autokin voi tulla tarpeeseen.
- nainen 50 +
Minun kaksi parasta naisystävääni ovat ajokortittomia ja autottomia enkä ole kokenut ongelmaksi sitä, että mennään aina minun autolla (kaupoille ja marjametsään) ja minä olen kuski.
Tykkään autolla ajamisesta. Lappiin ajelen muutenkin yksinkin mökille ja yhden pysähdyksen taktiikalla, samalla rahalla siinä istuu kaveri kyydissä. Tosin kyllä kaikki ovat bensoja tarjoutuneet maksamaan, kaverini ovat fiksuja naisia.
Viimeksi kun menin pohjoiseen huvikseni vaeltamaan menin lentäen Ivaloon ja päämäärääni joen varteen ei päässyt autotietä pitkin ollenkaan. Kartan ja kompassin kanssa vaan.
Enka ole nettitreffeillä vielä tähän mennessä muuten törmännyt yhteenkään autottomaan mieheen. Ehkä tässä ikäluokassa harvinaisempaa. Juuri tuollainen velkarahalla ostettu hieno bemari on todella pikemminkin plääh. Siinä se omaisuus sitten onkin kiinni ja haihtuu taivaan tuuliin.
Tämän keskustelun aloittaja on muuten mies vaikka muuta esittää, nainen ei koskaan kirjoittaisi noin. Pari muutakin kommenttia toisella nimimerkillä taitaa olla hänen?- pois kaikki alta
Vain miehet puhuu auton tehoista, naisia ei moiset kiinnosta
ja eikös miehet valita, kun muijat ajaa kuuttakymppiä tunnissa,
vaikka saisi mennä sata laudassa. - biux
pois kaikki alta kirjoitti:
Vain miehet puhuu auton tehoista, naisia ei moiset kiinnosta
ja eikös miehet valita, kun muijat ajaa kuuttakymppiä tunnissa,
vaikka saisi mennä sata laudassa.Kyllä minua kiinnostaa auton suorituskyky. Haluan, että autossa riittää vääntöä ja et sillä pääsee tarvittaessa turvallisesti ohittamaan. Olen joskus joutunut ajamaan sellaisella nuhapumpulla, jolla 80km/h jälkeen ohittaminen oli vaarallista. Kesäauto on eri asia.. jos reissataan jollain museovehkeellä tai vanhalla retkiautolla... silloin nautitaan maisemista ja pysähdellään paljon...
mut näin meillä. Autosta pitää löytyä tehoja.
Siel mis on ääntä, on voimaa. - tehoja löytyy
"Tämän keskustelun aloittaja on muuten mies vaikka muuta esittää, nainen ei koskaan kirjoittaisi noin. Pari muutakin kommenttia toisella nimimerkillä taitaa olla hänen?"
Erittäin naisellinen nainen korkkareissaan täällä ja vain omalla aloitusnimellä olen kirjoitellut ;)
- vinkki nro 1
Kaikille ihmisille sellainen pieni vinkki, että jos vahingossa törmäätte deiteillä tämäntyyppisiin hörhöihin joille pyörillä kulkeva peltipurkki on noinkin iso asia elämässä, kiertäkää kaukaa ja etsikää joku jolla on elämän prioriteetit terveemmällä tasoolla.
- tehoja löytyy
Oi kyllä sopii, että autoton ja kyytiäni himoitseva kiertääkin profiilini kaukaa ;D
- 14-7
tehoja löytyy kirjoitti:
Oi kyllä sopii, että autoton ja kyytiäni himoitseva kiertääkin profiilini kaukaa ;D
Laitahan linkki ketjusta profiiliisi tai muu maininta mielipiteestäsi, niin autottomat kiertävät sinut kaukaa. Ja varmasti muutkin......
Voiko joku olla oikeesti noin pinnallinen..... Jep, auto! - tehoja löytyy
14-7 kirjoitti:
Laitahan linkki ketjusta profiiliisi tai muu maininta mielipiteestäsi, niin autottomat kiertävät sinut kaukaa. Ja varmasti muutkin......
Voiko joku olla oikeesti noin pinnallinen..... Jep, auto!Huomaa ettei sinulla ole kokemusta asiasta, mutta ei se mitään ;D
- 1+1
Tuntuu että aloittajalla on enemmän ongelmia autonsa kanssa kuin naisten kanssa. Asenne on peestä, suoraan sanottuna. Autolla ei kellään ole väliä, mutta aloittaja aivoo ja huutaa kun joka hänen autoonsa kajoa. Pitäiskö ihan lääkärillä käydä?
Itselläni jopa 2 autoa, nykymaailmassa auto ei maksa mitään, jos sellaisen halua. Auto on mulle vaan kätevä väline jolla pääsee paikasta A paikkaan B kätevämmin kuin junalla tai bussilla, normaalisti auto on parkeissa suurimman osan ajasta, koska pääseen töihin kävelen.
Minulle henk.kohtaisesti auto merkitsee paljon koska rakastan autoja, joten mua kiinnostaa minkä merkinen auto miehellä, jos hänellä on. Jos ei oo, niin ei voi mitään, kunhan ei sitten ala mulle valittaa että kaik rahat menee autoon.
Eli kaikki olemme niin erilaiset!!! se mitä toiselle ei merkitse mitään toiselle voi merkitä aika paljon.
P.S. kyl mielellään ottaisin miehen joka ajaa kivalla autolla, ei sen takia että pääsisin pummia kyytiä vaan sen takia että joku asia edes yhdistäisi, autot :D- tehoja löytyy
" Autolla ei kellään ole väliä.."
"Minulle henk.kohtaisesti auto merkitsee paljon koska rakastan autoja, joten mua kiinnostaa minkä merkinen auto miehellä.."
Hmm.. mites tuo nyt menikään ;D - 1+1
tehoja löytyy kirjoitti:
" Autolla ei kellään ole väliä.."
"Minulle henk.kohtaisesti auto merkitsee paljon koska rakastan autoja, joten mua kiinnostaa minkä merkinen auto miehellä.."
Hmm.. mites tuo nyt menikään ;DNo se menee niin etten valitse auton perusteella :D autoton mieskin käy ja vaik omistais "väärän merkistä" auto, silti käy. Olis se mulle kuitenkin niin ihana jos tuo autohimo olis molemminpuolinen.
Edellisessä suhteessa mies ei jakanut mun intoilua autoista ja välillä kritisoi rahojen tuhlausta vanteisiin, jarruihin, iskareihin.. Yleensä kyl sanon jo ekoilla treffeillä että olen autohullu ja siihen joko tottuu tai etsii joku toinen.
- towel
Hyvää iltaa kaikille,
onpas pitkä ketju autoista laitetaan itsekin jotain tänne.
Omistan ajokortin mutta tällä hetkellä autoa ei ole. Rahasta ei ole kiinni tai mistään periaatteesta vaan ihan siitä että ilman autoa minä joudun liikkumaan.
Taxilla on päässyt aina perille ja se onkin paras vaihtoehto melkein kaikkiin tilanteisiin. Vuokraamalla olen sitten käynyt pidempiä matkoja pariin otteeseen.
Nuorempana oli autoja ja olen ollut korjaamolla töissäkin joten tietotaitoa löytyy myös uudempien autojen osalta.
Jos sitten niin hienosti käy että jonkun kanssa yhteen muuttaisin ja todetaan että autoa tarvitaan, niin käydään se sitten yhdessä hakemassa.
Ikinä en kyllä ketään tuomitsisi rahan tuhlauksesta tai mistään muustakaan. Harrastus se on autokin vaikkikin hieman kallis mutta käy ne jotkut kalassakin kerran vuodessa. Roudaavat paattinsa Lappiin ja virvelöivät sieltä yhden lohen ;) - autotonpyllystä
imekää peukkuja ja työntäkää ne ekana pyllyyn. Sit imette taas
- Autot-on
Aika jännä ketju. Aloittaja kyselee mielipiteitä, muttei hyväksy eriäviä vastauksia ja sitä, että deittikumppanin autottomuudella ole kaikille merkitystä.
- Neljä plus yksi
Jännä. Trolli sai hörhöjen tukat pystyyn.
Deittailussa ei pidäkään miellyttää kaikkia. Varakkaalle autoilevalle herrasmiehelle löytyy kartanokelpoinen mökkikaveri ja viherhörhölle viherhörhö, - tehoja löytyy
Jaa, ja autottomat teilaavat autolliset ;D
Joillekin on merkitystä, joillekin ei, tällainen tämä maailma on :D
- mitätönkriteeri
En välitä siitä minkä merkkinen auto miehellä on vai onko autoa ollenkaan. Taksikuskiksi en kyllä ala kenellekkään puolituntemattomalle ja mikäli autoton mies olisi jatkuvasti kyytiä pummaamassa niin sanoisin siitä suoraan, ei ole niin vaikeaa.
- Anonyymi
Vanha juttu, mutta mielestäni se, jos toisella ei ole autoa vaikka olisi varaa siihen, ja muutenkin todella minimalistinen (jos ei mitään selkeää ideologiaa vaan kuitenkin kiinnostunut materiasta), se viestii päivä kerrallaan-elämisestä ja kyvyttömyydestä sijoittaa rahaa myös pysyvämpiin asioihin. Itse olen pienituloinen, mutta hankin ennemmin tavaraa josta on iloa pidempään, ja tingin turhasta arjen luksuksesta ja ylimääräisistä kulutustuotteista.
- Anonyymi
Jos komealla jännämiehellä on hieno ja kallis auto ja ajaa vielä kaiken lisäksi lujaa, niin kyllä naisella värkki pelkääjän paikalla kostuu.
Jos jännämies ajaa poliiseja karkuun tai isottelee poliiseille, niin siitäkin saa ylimääräisiä pisteitä. Naisilla on niin tylsä elämä eli he haluavat tehdä kaikkea jännää ja kiellettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1122917Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302405Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222354Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631081996- 1141650
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701365Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2881198- 801044
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2501040- 711034