Elämme omituista ikaa, postilaatikkooni tippuu harva se päivä ihan tuntemattomien ihmisten kuvia, jotka ovat kovasti huolestuneita kaiken maailman asioista. On parrakkaita miehiä, hymyileviä naisia, ihmisiä erilaisten tunnusten alla ja ilman tunnuksia. Jokainen haluaa luvata minulle hyvää ja kaunista, joku jopa haluaisi minun maksavan lisää veroja.
Miksi ihmeessä tungette kotiini postilaatikon kautta, te vieraat ihmiset? Miksi mainostatte itseänne ja olette nyt minusta niin kovin kiinostuneita?
Onko tämä jokin uusi trendi, että tiputellaan omia kuvia postilaatikkoon, pitäisikö minunkin painattaa itsestäni monivärikuvia ja tiputella niitä kaikenlaisten iskulauseiden ja kauniiden sanojen myötä vieraiden ihmisten postilaatikoihin?
Omituista aikaa eletään, pitää kai käydä varulta jo passikuvassa...
Postilaatikkooni tungetaan omituisia kuvia...
15
1168
Vastaukset
Nämä samat naamat lisäksi heittäytyvät tuttavallisiksi kaupungilla ja tunkevat niitä samoja esitteitään käteen. Saattavatpa jopa röyhkeyksissään työtää kaffekupin kouraan. Olenpa kuullut tapauksista, että jopa hernesoppaa olisi väkisin tuputettu. Röyhkeyden huippuna voitaneen pitää, etteivät edes lapset saa olla rauhassa. Ovatpa nämä samat naamat namusediksi heittäytyneet ja karkkia pilteille jakavat ja jotkut jopa ilmapallojakin, jotka onneksi viimeistään seuraavana päivänä tipahtavat maahan. Voi aikoja, voi tapoja!
- Ano-Nyymi
..olisi oikea lähestymistapa vai pitäisikkö niille vaatia lähestymiskielto?
- GoldeNeye
Vaaliehdokkailla voisi määritellä ennalta sovitut paikat, joiden alueella heillä olisi lupa olla. Paikka pitäisi sijoittaa kuitenkin niin, etteivät ihmiset joudu kävelemään kauppaan/pankkiin/minne tahansa mennessä heidän läpi. Ehdottaisinkin itse, että sopiva paikka heidän päivystämiselleen voisi olla vaikkapa moottoritien kupeessa, ison lätäkön vieressä.
GoldeNeye kirjoitti:
Vaaliehdokkailla voisi määritellä ennalta sovitut paikat, joiden alueella heillä olisi lupa olla. Paikka pitäisi sijoittaa kuitenkin niin, etteivät ihmiset joudu kävelemään kauppaan/pankkiin/minne tahansa mennessä heidän läpi. Ehdottaisinkin itse, että sopiva paikka heidän päivystämiselleen voisi olla vaikkapa moottoritien kupeessa, ison lätäkön vieressä.
...ei häirittis muita ja olis se vaalisaastakin valmiiks oikeassa paikassa.
GoldeNeye kirjoitti:
..perinteiseen tapaan pellon laidalla, ettei mene paskapuheet hukkaan vaan pellon lannoittamiseen.
- GoldeNeye
norMix kirjoitti:
...ei häirittis muita ja olis se vaalisaastakin valmiiks oikeassa paikassa.
Ajattelin ihan samaa ensin, mutten kehdannut sitä sanoa. Onneksi sinä kehtasit.
- NurinperiN
vaihda postilaatikon ja jäteastian paikkaa
joko mainosten jakaja tipauttaa mainokset suoraan roskikseesi tai sitten jätekuskit tyhjentävät postilaatikkosi.
molemmissa tapauksissa pääset eroon vaalisaasteesta. - tukkusutija
vuositasolla tulee muutakin mainosta luukun täydeltä, puhelimet soivat kaikenmaailam lehtikauppiaita.
vaaleihin liittyvän valinnan vapauden takia yhteiskuntaamme kutsutaan demokratiaksi. katselen mieluimmin ehdokkaiden naamoja mainoksissa kuin katlereita tai sotilaiden kiväärin piippuja...suusta!
Ehkä monelle valittajalle yhteiskunta jossa vaalien tulos tiedetään ennakolta olisi huomattavasti parempi paikka elää, asua ja olla, Ei tulisi vaalimainoksia eikä varmasti tulisi muitakaan turhanpäiväisiä mainoksia postiluukusta, kaiken tarvitsemansa kun saisi jonottamallakin....ja ennenkaikkea siihen tulleen vastaukset ovat enemmän huumorimielellä tehty.
Asiallisesti keskustellen olet täysin oikeassa. Demokratia on hieno asia ja siihen kuuluvat vapaat vaalit ja vaalimainonta. Sensijaan asia erikseen on, onko demokratiaa se, että paksuimmat lompakot ja rahakkaimat tukijat omaavat saavat suurimman näkyvyyden vaalimainonnassa. Ja myös vaalimainosten jakajien pitäisi kunnioittaa postilaatikkojen ei-mainoksia kiitos tarroja.norMix kirjoitti:
...ja ennenkaikkea siihen tulleen vastaukset ovat enemmän huumorimielellä tehty.
Asiallisesti keskustellen olet täysin oikeassa. Demokratia on hieno asia ja siihen kuuluvat vapaat vaalit ja vaalimainonta. Sensijaan asia erikseen on, onko demokratiaa se, että paksuimmat lompakot ja rahakkaimat tukijat omaavat saavat suurimman näkyvyyden vaalimainonnassa. Ja myös vaalimainosten jakajien pitäisi kunnioittaa postilaatikkojen ei-mainoksia kiitos tarroja.Varsinkin kunnallisvaalit jotka koskettaa meitä jokaista meidän jokapäiväisissä asioissa, pitäisi seurata vieläkin tarkemmin kuka niistä asioista päättää.
Mitä vähemmän mielenkiintoa ihmisillä käydä äänestämässä niin sen varmemmin läpi menee ne samat kusipäät jotka on asiat jo sotkeneet monta kertaa, ja kantaneet siitä poliittisen vastuunsa asettautumalla ehdokkaaksi seuraavallakin kerralla.
Mikäs noissa vaalimainoksissa niin kiusaa?
Minun kierrätykseen kantamissani lehtipinoissa nuo näyttelee niin pientä osaa että en jaksaisi siitä puheenaiheeksi asti nostaa..
Kuinka voin tietää kuka olisi se minun ehdokas jos jätän itseni aivan pimentoon kaikelta vaalimainonnalta?
"Paksuimmat lompakot" heidän ei tarvitse leikkiä kopiokoneella ja käydä itse jakelemassa omia lippusiaan ja lappusiaan postilaatikkoihinKadunmies kirjoitti:
Varsinkin kunnallisvaalit jotka koskettaa meitä jokaista meidän jokapäiväisissä asioissa, pitäisi seurata vieläkin tarkemmin kuka niistä asioista päättää.
Mitä vähemmän mielenkiintoa ihmisillä käydä äänestämässä niin sen varmemmin läpi menee ne samat kusipäät jotka on asiat jo sotkeneet monta kertaa, ja kantaneet siitä poliittisen vastuunsa asettautumalla ehdokkaaksi seuraavallakin kerralla.
Mikäs noissa vaalimainoksissa niin kiusaa?
Minun kierrätykseen kantamissani lehtipinoissa nuo näyttelee niin pientä osaa että en jaksaisi siitä puheenaiheeksi asti nostaa..
Kuinka voin tietää kuka olisi se minun ehdokas jos jätän itseni aivan pimentoon kaikelta vaalimainonnalta?
"Paksuimmat lompakot" heidän ei tarvitse leikkiä kopiokoneella ja käydä itse jakelemassa omia lippusiaan ja lappusiaan postilaatikkoihinmonet taitavat valintansa tehdä hyvin epäolennaisten seikkojen perusteella. Yleensä vahvoilla ovat ehdokkaat, jotka ovat joko olleet vanhassa valtuustossa tai muuta kautta saaneet kasvonsa tutuiksi. Imisten passiivisuus seurata vaalikaudella valtuutettujen työtä edesauttaa asiaa.
Yleisestiottaen en tiedä, mikä vaalimainoksissa kiusaa. Yksi selitys voisi olla niissä harrastettu suomalaiseen kulttuuriin vieras itsensä ja saavutustensa kehuminen. Esitystapa on yleensä lisäksi hyvin kaavoihin kangistunutta ja tylsää. Muistellessani viime eduskuntavaaleja kykenin palauttamaan mieleen tasan yhden mainoksen toisesta vaalipiiristä. Siinä nuorehko nainkandidaatti nojaa koivun kylkeen linnunpöntön alla. Kuvatekstissä luki jotakuinkin näin: Krista Kiuru, siinä vasta tipu. Tuskin häntä olisin äänestänyt, vaikka olisin voinut. Eikä hän muistaakseni läpikään päässyt, mutta huomiokynnykseni hän ylitti kirkkaasti.
Mitenkä ehdokas sitten pitäisi valita? Minusta hyvältä kuulostava tapa olisi käyttää vaalikonetta, jossa vastaukset ovat yhteismitallisia. Lupaavien ehdokkaiden tekemisiä ja sanomisia voisi sitten käydä vilkaisemassa näiden nettisivuilla ottaen huomioon heidän puoluetaustansa. Ja avot, varsinaisia paperisia vaalimainoksia ei edes tarvita. Mutta kukin tyylillään.- ipanas
norMix kirjoitti:
...ja ennenkaikkea siihen tulleen vastaukset ovat enemmän huumorimielellä tehty.
Asiallisesti keskustellen olet täysin oikeassa. Demokratia on hieno asia ja siihen kuuluvat vapaat vaalit ja vaalimainonta. Sensijaan asia erikseen on, onko demokratiaa se, että paksuimmat lompakot ja rahakkaimat tukijat omaavat saavat suurimman näkyvyyden vaalimainonnassa. Ja myös vaalimainosten jakajien pitäisi kunnioittaa postilaatikkojen ei-mainoksia kiitos tarroja....sille, mitä maksaa eduskuntaan pääseminen, ainakin muistan lukeneeni jostain jotain vastaavaa.
Mutta käsillämmehän on juuri nyt väline, joka luultavasti voisi poistaa osittain ihmisten eriarvoisuutta vaaleissa, ainakin tulevaisuudessa. Täällä sitä voi halvemmallakin (?mainostaa itseään omilla kotisivuillaan kuinka paljon huvittaa. Ja niinhän jo tehdäänkin...
Onhan se tietysti hienoa, että kunnallisvaaleihin jostain löytyy ehdokkaita, avaus nyt oli osittain huumorimielellä tehty. On se toisaalta hulluakin, että ihmiset laittavat monivärikuvia itsestään toisten postilaatikoihin; niitä nyt vaan satutaan kutsumaan vaalimainoksiksi näin vaalien alla...
- max-life
Kaupunkien ja kuntien asioita hoitavat ihmiset takaavat sen, että yhteiskunnastamme löytyy peruspalveluita, kadut pysyvät kunnossa, koululaitos toimii jne.
Ehdokkaaksi useinmiten pyydetään, ainakin pienemmissä kunnissa ja kaupungeissa, näin oletan. Osa ihmisistä suostuu mukaan puolitosissaan, toiset aidosti haluavat osallistua asioista päättämiseen.
Aika, jonka he sitoutuvat toimimaan muiden hyväksi on neljä vuotta. Pirun pitkä aika. Kokouspalkkiot ovat pieni rahallinen korvaus tuosta työstä. Luottamustoimen hoitaminen laadukkaasti vaatii paljon työtä ja aikaa.
Luojan kiitos meiltä löytyy halukkaita ihmisiä noihin tehtäviin! Ennen vaaleja he haluavat kertoa asioista, joita aikovat ajaa, mikäli valituiksi tulevat. En tiedä, kuinka kiinnostuneita he ovat juuri sinusta, mutta he ovat kiinnostuneita pitämään hyvinvointiamme yllä sekä kehittämään sitä entisestään.
Valtuustoissa oleminen on työtä, jota tehdään usein oman työn lisäksi, pikkukorvauksella. Kun seuraavan kerran postiluukusta lappu kolahtaa ja kotona olet, niin äkkiä ovi auki ja raikuvat kannustukset ehdokkaalle, kun jaksaa asiaan ryhtyä!
Itse en ole ehdokas, äänestää aion ilman muuta!=)Politiikan aliarvostuksen takia monilla pienemmillä paikkakunnilla on vaikeaa saada ehdokkaita yleensä ja kyvykkäitä ehdokkaita etenkin suostumaan mukaan. Valitettavasti tämä sitten näkyy joskus päätöksien laadussakin!
PS En ole itsekään ehdokas, äänestämään menen (kai).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852