Mitä tapahtuu ennen Jeesuksen paluuta ja ennen vihan aikaa?

Mitä tulee tapahtua ennen Jeesuksen paluuta noutamaan omiaan ja ennen vihan aikaa?

Hesekiel 20:33-

Israel kootaan valikoituna takaisin omaan maahansa. Onko nykyinen Israel sitä – ei. Nykyinen Israel on koottu lähinnä Juudan ja Banjaminin heimoista ja sitä ei ole koottu rauhan aikana Jer 46:27-28. Nyky Israel on täyttämänsä syntiensä mittaa ja tulee aikanaan karkoitetuksi – koska, sitä ei sanota. Karkoittaja on tuo Danielin profetoima lopun ajan 1 suurvalta Dan 2 luku.

Tuon kokoamisen jälkeen he rakentavat temppelin ja uhritoimitukset alkavat. Jumala mielistyy heidän uhreihinsa. Temppeli ja uhrit on oltava toiminnassa ennen vihan ajan tapahtumia!

Jesaja 19 Hesekiel 29

Egypti karkoitetaan maastansa 40 vuodeksi. Niilin virta kuivuu. Sen jälkeen Herra armahtaa egyptiläisiä, kun egyptiläiset huutavat Herraa avuksi. Tulee aika, jolloin Egyptissä ja Assurissa ja uudelleen kootussa Israelissa palvellaan Herraa ja uhrataan Herralle uhreja. Onko tämä tapahtunut? Ei. Voiko tämä tapahtuma olla tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Ei. Silloin ei enää uhrata uhreja, koska Kristus, johon uhrit viittaavat hallitsee Jerusalemista käsin.

Nämä tapahtumat täytyvät siis toteutua ennen vihan aikaa. Tapahtumat, jotka käsittävät egyptin karkoituksen ja 40 vuoden jälkeiseen paluun ja kääntymisen Herraa palvelemaan – suuri rauha: Egypti-Israel-Assur palvelevat Herraa. Vanhan Testamentin uhritoimitukset ovat käytössä.

Israelin paluu ja egyptiläisten paluu tapahtunee Danielin 2 luvun toisen suurvallan aikana. Ensimmäinen suurvalta karkoittaa heidät ja toinen suurvalta Herran vaikuttamana palauttaa sekä israelilaiset, että egyptiläiset. Toisen suurvallan aikana siis on lähi-idässä suuri rauhan aika. Israel elää rauhassa ja nuo kolme valtiota palvelevat Herraa ja niissä on alttareita uhritoimituksia varten.

Tämän jälkeen tapahtuu monia Jumalan tuomioita Israelin naapurikansoille, koska lukuisat kansat on tuomittu ennen Googin sotaa. Niistä tuomioista on paljon profetioita.

Tämän jälkeen näyttämö näyttäisi olevan valmis Hesekielin 38, 39 lukujen tapahtumille. Hesekielin Googin sodan tapahtumille. Hesekielin Googin sota tapahtuu ennen Ilmestyskirjan 6 luvusta alkavia vihan ajan tapahtumia. Israel saa paljon saalista noilta hyökkääjiltä, sitä riittää seitsemäksi vuodeksi. Kuinka kauan on sitten sen jälkeen aikaa, ennen Jeesuksen tuloa noutamaan omiaan, sitä ei kerrota, sekin voi olla pitkä aika jakso, suuri rauhan aika lähi-idässä, koska kansat tietävät, että Jumala itse on tuominnut hyökkääjät ja osoittanut voimansa tuomalla Googin joukkoja vastaan miekan kaikkialle ja monin ihmeinkin tuhonnut Googin joukkoja. (Ilmestyskirjan sota tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen on eri sota, kuin Hesekielin profetoima Googin sota)

Se tapahtuu myös ennen Jeesuksen tulemusta noutamaan omiaan, koska heti kun Jeesus on noutanut seurakunnan ylös, 24 vanhinta istuutuvat valtaistuimilleen taivaassa ja alkavat seurata Jeesuksen sinettien avaamista. 1 sinetin avaaminen päästää pahuuden voimat maan päälle valloilleen ja valhe tulee menestymään, vaikka itse antikristus ilmestyykin vasta myöhemmin.

Huomaamme, että paljon tapahtumia on vielä tapahtumatta, jotta lähi-idän ja Israelin vaiheet ovat siinä pisteessä, että voisimme odottaa Ilmestyskirjan tapahtumien alkamista. Laskelmia on mahdoton tehdä, Israelin ja Egyptin karkoitus, egyptiläiset karkoitettuna 40 vuotta, paluu ja Egyptin-Israelin-Assurin kääntyminen palvelemaan Herraa, uusi temppeli, uhritoimitukset, suuri rauhan aika lähi-idässä. Sitten jossain vaiheessa Googin joukkojen hyökkäys ja tuho …aikamääriä on mahdoton ennustaa tai laskea.

30

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Että semmonen selitys tällä kertaa.

    • 1234567...

      Ensin ilmestyy tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä. Myöskin kaikki viimeiset vitsaukset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista Ilmestyskirjan 16. luvun mukaan. Kaikki sodat, myöskin kolmas maailmansota, ennen Jeesuksen toista tulemista, samoin kuin kaikki vihat ja vainotkin.
      Viimeisin vaino tulee pedon ja pedon kumartajien taholta, ennen Jeesuksen toista tulemista kun peto saa vallan ja voiman Ilmestyskirjan mukaan Ilm.17:12-13.

      Salaista tempaamista ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemista. Tempaus tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa joka on suuri ja julkinen.

      • 1234567... sanoi :
        Salaista tempaamista ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemista. Tempaus tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa joka on suuri ja julkinen.
        __________
        Juuri niin!


    • Hopoti hopoti

      Höpöti höpöti. Jeesuksen toisessa tulemisessa lakeutuu uusi Jerusalem taivaasta. Siinä elelemme ne 1000 v.

      • 1234567...

        Hopoti hopoti hoo ! 1000 vuotta pyhät ovat kirjaimellisesti taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
        Taivas on matkani määrä, matkalle en tahdo jäädä jne....

        1000 vuoden jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu.


      • -jarmo-
        1234567... kirjoitti:

        Hopoti hopoti hoo ! 1000 vuotta pyhät ovat kirjaimellisesti taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
        Taivas on matkani määrä, matkalle en tahdo jäädä jne....

        1000 vuoden jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu.

        Missäs me sitten sen ajan odotamme, jos Taivas ja maa luodaan uudelleen, eikä ole mitään turvapaikkaa?

        Sun täytyy miettiä loogisesti asioita. Ei Jumala ole epälooginen Jumala, vaan täysin ymmärrettävästi perustelluin siirroin meidän edessämme tulevaisuuttamme rakentava kaikkivaltias Jumala.

        - jos Taivasten valtakunta on tullut lähelle, se on silloin tullut lähelle
        - jos Uuden Jerusalemin mitat ovat ne mitkä ovat, niin ne, ne juuri ovat
        - jos kerran syvyyksiin on sidottuna saastaisia henkiä, niin ne ovat sitten sidottuja sinne
        - jos saatana sidotaan maan päälle tuhanneksi vuodeksi, niin se kanssa sidotaan sinne tuhanneksi vuodeksi
        - jos meidät temmataan Herraa vastaa pilvissä, niin meidät kertakaikkiaan temmataan sinne, eikä jojoilla taivaan ja maan väliä vailla mitään järkevää syytä
        - jos Jeesus palaa kaikkine Pyhinensä maan päälle, hän silloin kanssa palaa maan päälle, eikä minnekään muualle
        - jos Jeesus sanoi että SILLOIN portti on ahdas, josta vain harvat kulkevat, niin se on sitä, eikä sitten siitä kuljeta kuin 5 viisasta kuin "fifti fifti". Mutta koska SILLOIN taas Taivastenvaltakunta onkin kuin 5 viisasta ja 5 tyhmää, niin puhumme eri asiasta. Jumala on looginen Jumala!

        Uudella Jerusalemilla, josta 1234567... mainitsi Jeesuksen lähteneen tekemään meille sinne sijaa, sillä on olennainen merkitys, sekä maan päällä, että Taivaissa, sillä Taivasten valtakunta on tullut lähelle. Se paikka on kotimme ja siellä vietämme suurimman osan ajastamme tuhatvuotiskaudella. Siitä on olemassa oikein kuvaava Raamatun vertauskin.

        Matteus 20:1-16 "Sillä taivasten valtakunta on perheenisännän kaltainen, joka varhain aamulla lähti ulos palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa. Ja kun hän oli sopinut työmiesten kanssa denarista päivältä, lähetti hän heidät viinitarhaansa.
        Ja hän lähti ulos kolmannen hetken vaiheilla ja näki toisia seisomassa torilla joutilaina; ja hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani, ja mikä kohtuus on, sen minä annan teille'. Niin he menivät. Taas hän lähti ulos kuudennen ja yhdeksännen hetken vaiheilla ja teki samoin.
        Ja kun hän lähti ulos yhdennentoista hetken vaiheilla, tapasi hän vielä toisia siellä seisomassa; ja hän sanoi heille: 'Miksi seisotte täällä kaiken päivää joutilaina?' He sanoivat hänelle: 'Kun ei kukaan ole meitä palkannut'. Hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani'.
        Mutta kun ilta tuli, sanoi viinitarhan herra tilansa hoitajalle: 'Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeisistä alkaen ensimmäisiin asti'.
        Kun nyt tulivat ne, jotka olivat saapuneet yhdennentoista hetken vaiheilla, saivat he kukin denarin. Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.
        Kun he sen saivat, napisivat he perheen isäntää vastaan ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen'. Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
        Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin. Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?' Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."


      • -jarmo-
        -jarmo- kirjoitti:

        Missäs me sitten sen ajan odotamme, jos Taivas ja maa luodaan uudelleen, eikä ole mitään turvapaikkaa?

        Sun täytyy miettiä loogisesti asioita. Ei Jumala ole epälooginen Jumala, vaan täysin ymmärrettävästi perustelluin siirroin meidän edessämme tulevaisuuttamme rakentava kaikkivaltias Jumala.

        - jos Taivasten valtakunta on tullut lähelle, se on silloin tullut lähelle
        - jos Uuden Jerusalemin mitat ovat ne mitkä ovat, niin ne, ne juuri ovat
        - jos kerran syvyyksiin on sidottuna saastaisia henkiä, niin ne ovat sitten sidottuja sinne
        - jos saatana sidotaan maan päälle tuhanneksi vuodeksi, niin se kanssa sidotaan sinne tuhanneksi vuodeksi
        - jos meidät temmataan Herraa vastaa pilvissä, niin meidät kertakaikkiaan temmataan sinne, eikä jojoilla taivaan ja maan väliä vailla mitään järkevää syytä
        - jos Jeesus palaa kaikkine Pyhinensä maan päälle, hän silloin kanssa palaa maan päälle, eikä minnekään muualle
        - jos Jeesus sanoi että SILLOIN portti on ahdas, josta vain harvat kulkevat, niin se on sitä, eikä sitten siitä kuljeta kuin 5 viisasta kuin "fifti fifti". Mutta koska SILLOIN taas Taivastenvaltakunta onkin kuin 5 viisasta ja 5 tyhmää, niin puhumme eri asiasta. Jumala on looginen Jumala!

        Uudella Jerusalemilla, josta 1234567... mainitsi Jeesuksen lähteneen tekemään meille sinne sijaa, sillä on olennainen merkitys, sekä maan päällä, että Taivaissa, sillä Taivasten valtakunta on tullut lähelle. Se paikka on kotimme ja siellä vietämme suurimman osan ajastamme tuhatvuotiskaudella. Siitä on olemassa oikein kuvaava Raamatun vertauskin.

        Matteus 20:1-16 "Sillä taivasten valtakunta on perheenisännän kaltainen, joka varhain aamulla lähti ulos palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa. Ja kun hän oli sopinut työmiesten kanssa denarista päivältä, lähetti hän heidät viinitarhaansa.
        Ja hän lähti ulos kolmannen hetken vaiheilla ja näki toisia seisomassa torilla joutilaina; ja hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani, ja mikä kohtuus on, sen minä annan teille'. Niin he menivät. Taas hän lähti ulos kuudennen ja yhdeksännen hetken vaiheilla ja teki samoin.
        Ja kun hän lähti ulos yhdennentoista hetken vaiheilla, tapasi hän vielä toisia siellä seisomassa; ja hän sanoi heille: 'Miksi seisotte täällä kaiken päivää joutilaina?' He sanoivat hänelle: 'Kun ei kukaan ole meitä palkannut'. Hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani'.
        Mutta kun ilta tuli, sanoi viinitarhan herra tilansa hoitajalle: 'Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeisistä alkaen ensimmäisiin asti'.
        Kun nyt tulivat ne, jotka olivat saapuneet yhdennentoista hetken vaiheilla, saivat he kukin denarin. Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.
        Kun he sen saivat, napisivat he perheen isäntää vastaan ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen'. Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
        Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin. Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?' Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."

        Unohdin sanoa, että miksi ja mihin virkaan looginen Jumala meidät olikaan valinnut. Me olemme Kristuksen pappeja ja tuomareita, tuomitsemassa niin eläviä kuin kuolleitakin. Eli jos on pappi, niin täytyy olla kuulijoita ja jos on tuomari täytyy olla myös syylliseksi epäiltyjä tuomaroitavaksi.
        Tämä kaikki todistaa että koko tuhatvuotiskausi vietetään tukevasti maan päällä.

        Lukekaa Sakarja 14, Hesekiel 47 ja Jesaja 65


      • 1234567...
        -jarmo- kirjoitti:

        Unohdin sanoa, että miksi ja mihin virkaan looginen Jumala meidät olikaan valinnut. Me olemme Kristuksen pappeja ja tuomareita, tuomitsemassa niin eläviä kuin kuolleitakin. Eli jos on pappi, niin täytyy olla kuulijoita ja jos on tuomari täytyy olla myös syylliseksi epäiltyjä tuomaroitavaksi.
        Tämä kaikki todistaa että koko tuhatvuotiskausi vietetään tukevasti maan päällä.

        Lukekaa Sakarja 14, Hesekiel 47 ja Jesaja 65

        Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa. 1000 vuoden jälkeen jumalattomat herätetään tuomiolle. He nousevat YLI MAAN AVARUUDEN ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika kaikkien aikojen jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.

        Tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu. En yhdy sinun näkemyksiisi mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan, joten ei meidän kannata väitelläkään kyllä aika paljastaa totuuden.


      • -jarmo-
        1234567... kirjoitti:

        Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa. 1000 vuoden jälkeen jumalattomat herätetään tuomiolle. He nousevat YLI MAAN AVARUUDEN ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika kaikkien aikojen jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.

        Tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu. En yhdy sinun näkemyksiisi mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan, joten ei meidän kannata väitelläkään kyllä aika paljastaa totuuden.

        Copy/paste E.G.Whiten akitaattorien kliseisiä lauseita, joissa ei juurikaan ole raamatullista pohjaa. Tai siis on juuri sen verran, että ne on saatu keksittyä tuohon muotoon.
        Kerrotko aluksi mitkä jakeet Raamatussa tukevat tuota näkemystä, niin minä kerron sitten mitkä jakeet sulta jäi mainitsematta, jotka kumoavat koko homman.

        Itse entisenä adventistina tiedän mistä nuo ovat lähtöisin ja miksi adventistit odottavat Jeesusta tänä päivänä seurakunnista kaikkein vähiten. Se johtuu siitä että koko adventtikirkko perustettiin Jeesuksen takaisintulemisen odotuksen ympärille ja kun se 1844 vuoden ennustettu päivä ei koskaan koittanut, syntyi 7th. Day Adventists kirkkokunta. Se perustettiin tyhjään valuneen aatteen päälle. Sen perustamisessa haisi ja maistui pakkopullan tuoksu. Kirkolle piti keksiä joku pohjarakennelma ja siitä syntyi 7th. Day Adventismi.
        Jumala siunasi runsaasti tuota kirkkoa siksi koska sen pohjapiirustuksiin kuului pitää laki ja sapatti. Erinomaisen hyvät lähtökohdat siis mutta sapatista sille tuli epäjumala, katolisuusvihasta tuli sille ahdistus ja kymmenyksistä sille tuli ahneuden elinkeino.
        Jumala kyllä siunasi tuota kirkkoa ja se pitää tänäkin päivänä lastenkasvatuksessa varmasti kärkisijaa, kun puhutaan siitä kuinka suvuissa säilyy usko. Adventtikirkossa on sukupolvien mittavia uskonperintöjä äidiltä pojille ja isisltä tyttärille.

        Mutta yhtäkaikki... kirkko on pahoin saastunut monin eri tavoin, eikä löydy palavia, eikä kylmiä, vaan penseitä keinotekoisia pakkosyöttäjiä.

        Tämä oli hieman ikävästi sanottu, mutta olen itsekin adventtikirkon jäsen ja aion siinä pysyä. Puhun siis omistani.


      • KTS (Ei kirj.)
        -jarmo- kirjoitti:

        Copy/paste E.G.Whiten akitaattorien kliseisiä lauseita, joissa ei juurikaan ole raamatullista pohjaa. Tai siis on juuri sen verran, että ne on saatu keksittyä tuohon muotoon.
        Kerrotko aluksi mitkä jakeet Raamatussa tukevat tuota näkemystä, niin minä kerron sitten mitkä jakeet sulta jäi mainitsematta, jotka kumoavat koko homman.

        Itse entisenä adventistina tiedän mistä nuo ovat lähtöisin ja miksi adventistit odottavat Jeesusta tänä päivänä seurakunnista kaikkein vähiten. Se johtuu siitä että koko adventtikirkko perustettiin Jeesuksen takaisintulemisen odotuksen ympärille ja kun se 1844 vuoden ennustettu päivä ei koskaan koittanut, syntyi 7th. Day Adventists kirkkokunta. Se perustettiin tyhjään valuneen aatteen päälle. Sen perustamisessa haisi ja maistui pakkopullan tuoksu. Kirkolle piti keksiä joku pohjarakennelma ja siitä syntyi 7th. Day Adventismi.
        Jumala siunasi runsaasti tuota kirkkoa siksi koska sen pohjapiirustuksiin kuului pitää laki ja sapatti. Erinomaisen hyvät lähtökohdat siis mutta sapatista sille tuli epäjumala, katolisuusvihasta tuli sille ahdistus ja kymmenyksistä sille tuli ahneuden elinkeino.
        Jumala kyllä siunasi tuota kirkkoa ja se pitää tänäkin päivänä lastenkasvatuksessa varmasti kärkisijaa, kun puhutaan siitä kuinka suvuissa säilyy usko. Adventtikirkossa on sukupolvien mittavia uskonperintöjä äidiltä pojille ja isisltä tyttärille.

        Mutta yhtäkaikki... kirkko on pahoin saastunut monin eri tavoin, eikä löydy palavia, eikä kylmiä, vaan penseitä keinotekoisia pakkosyöttäjiä.

        Tämä oli hieman ikävästi sanottu, mutta olen itsekin adventtikirkon jäsen ja aion siinä pysyä. Puhun siis omistani.

        "...sapatista sille tuli epäjumala, katolisuusvihasta tuli sille ahdistus ja kymmenyksistä sille tuli ahneuden elinkeino...."

        No eikös tää oo yhteistä kaikille muillekin vippulalösseille?


      • 1234567...
        -jarmo- kirjoitti:

        Copy/paste E.G.Whiten akitaattorien kliseisiä lauseita, joissa ei juurikaan ole raamatullista pohjaa. Tai siis on juuri sen verran, että ne on saatu keksittyä tuohon muotoon.
        Kerrotko aluksi mitkä jakeet Raamatussa tukevat tuota näkemystä, niin minä kerron sitten mitkä jakeet sulta jäi mainitsematta, jotka kumoavat koko homman.

        Itse entisenä adventistina tiedän mistä nuo ovat lähtöisin ja miksi adventistit odottavat Jeesusta tänä päivänä seurakunnista kaikkein vähiten. Se johtuu siitä että koko adventtikirkko perustettiin Jeesuksen takaisintulemisen odotuksen ympärille ja kun se 1844 vuoden ennustettu päivä ei koskaan koittanut, syntyi 7th. Day Adventists kirkkokunta. Se perustettiin tyhjään valuneen aatteen päälle. Sen perustamisessa haisi ja maistui pakkopullan tuoksu. Kirkolle piti keksiä joku pohjarakennelma ja siitä syntyi 7th. Day Adventismi.
        Jumala siunasi runsaasti tuota kirkkoa siksi koska sen pohjapiirustuksiin kuului pitää laki ja sapatti. Erinomaisen hyvät lähtökohdat siis mutta sapatista sille tuli epäjumala, katolisuusvihasta tuli sille ahdistus ja kymmenyksistä sille tuli ahneuden elinkeino.
        Jumala kyllä siunasi tuota kirkkoa ja se pitää tänäkin päivänä lastenkasvatuksessa varmasti kärkisijaa, kun puhutaan siitä kuinka suvuissa säilyy usko. Adventtikirkossa on sukupolvien mittavia uskonperintöjä äidiltä pojille ja isisltä tyttärille.

        Mutta yhtäkaikki... kirkko on pahoin saastunut monin eri tavoin, eikä löydy palavia, eikä kylmiä, vaan penseitä keinotekoisia pakkosyöttäjiä.

        Tämä oli hieman ikävästi sanottu, mutta olen itsekin adventtikirkon jäsen ja aion siinä pysyä. Puhun siis omistani.

        -jarmo- Naispappeus adventtikirkossa on luopumista Jumalan sanasta, tässä kohden. Naispappeus häpeällistä adventtikirkolle. Löytyy adventisteja jotka ei hyväksy naispappeja.
        Seurakunnassa seilaa viisi viisasta ja viisi tyhmää ajan loppuun asti.

        Wikipediasta löytyy pitkä luettelo maailman lopun odottajista ja monenmoista vuosilukua.

        Monet eivät ole käsittäneet Ilmestyskirjan sanomaa, että kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu.

        Vihaa katolisia kohtaan en ole advettikirkossa huomannut. Itsekin olen tuntenut katolisia, asui kerran naapurissamme, eikä me olla tukkanuottasilla oltu.
        Asiat vain riitelevät.
        Lutheri joutui aikoinaan Rooman kirkon vihan kohteeksi. Niimpä hänet julistettiin sekä pannaan, että valtionkiroukseen.
        Samoin sapatinpyhittäjille kävi: Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattisin, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen, Herran päivää, ja jos voivat, levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, JULISTETTAKOON HÄNET PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. - Index Canonum.


    • AOAOAOAOAOAO

      Mitään "uhreja" ei enää uhrata, paitsi uskovien rukouksia, Pyhässä Hengessä.

      Jumala ei "mielisty" mihinkään muuhun kuin Jeesuksen Uhriin !

    • filade

      Raamattuun perustuva aloitus, mutta juutalaiset suorittavat 1000v. valtakunnassa uhrimenoja kuten pakana kristityt ehtoollista seurakunta aikana näkyvänä muistona (Hes.42:13, Jes.66:20-21, Sak.14:21).

      Egyptin aution aika on tulevan valtakunnan aikana väkivallan tähden, jota ovat tehneet Juudan asukkaille, kun ovat vuodattaneet viatonta verta heidän maassaan (Jooel 4:19).

    • 1000 vuotisen valtakunnan ajan uhraaminen:

      1. Piet. 2:5
      ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
      Hepr. 8:6
      Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
      Hepr. 8:8
      Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
      Hepr. 8:13
      Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

      Tässä voidaan ajatella myös, että tuo Sakarjan 14:21, kuvaa sitä 5 Moos 14:
      22 Kaikesta kylvösi sadosta, joka kasvaa pellollasi, anna joka vuosi kymmenykset,
      23 ja syö ne Herran, sinun Jumalasi, edessä, siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi:
      Hes 42 ja koko se temppeli ja uhrikuvaus kuvannee tulevaa temppeliä sitä aikaa (vaikka temppeli rakennettiinkin jo kerran aiemminkin, siitä ei tullut Hesekielin kuvaamaa temppeliä - uusi temppeli, jonka palaava Israelin kansa rakentaa tullee olemaan Hesekielin kuvan mukainen) Hesekielin temppelikuvauksessa on myös kuvausta tuhatvuotiseen valtakuntaan ja iankaikkisen Jerusalemin aikaankin, vaikka tuon Hesekielin kuvaaman temppelialueen koko mitat olivat n. 1500 m x 1500 m. Uuden Jerusalemin mitat ovat aivan toista luokkaa.
      Jes 66 taas ei puhukaan vanhan liiton uhraamisesta, vaan uuden 1 Piet 2:5

      Nämä ovat vielä tutkimisen arvoisia asioita, enkä niistä mene sanomaan sen enempää tässä.

      • filade

        Hes jatkaa Googin sodan jälkeen Israelin heimon uudestisyntymisen (144000) ja Jeesuksen rakentaman temppelin jälkeen kronologisesti (Sak.6:12-13), joka on kaikkien kansojen rukoushuone, jolloin toteutuu Jes.56:6-8, eikä jo vihanajan temppelin aikana, joksi nyt juutalaiset rakentajat sitä nimittävät.


    • Hiukan vielä lisää Hesekielin kuvaamasta Googin sodasta.
      38: tämä luku aloittaa kuvauksen Googin sodasta. Herra itse vetää Israelin eräät naapurikansat hyökkäämään Israelin maahan. Silloin Israel asuu rauhassa, turvallisena – Herran kosto on jo kohdannut joitakin Israelin naapureita, silloin Herra vetää loput Israelin naapurikansat tuomiolle kohtaamaan tuomionsa Israelin rajoilla. Israel on siis koottu ja asutettu ja he palvelevat Herraa, temppeli on rakennettu ja Israelin uhrimenot ovat käytössä Jumalan vanhan testamentin lain mukaan. Tämä aika on siis ennen vihan aikoja ja myös ennen kuin Jeesus hakee omansa kotiin ensimmäisen kerran.
      Mitkä kansat Jumala vetää nyt tuomiolle osoittaakseen voimansa suuruuden. Goog on noiden päähyökkääjämaiden ruhtinas ja Maagog, Roosi, Meseki ja Tuubal ovat maita, joita Goog hallitsee. Missä ovat nuo maat? Nuo kansat sijaitsevat nykyisen Turkin alueella ja sieltä on siis tuleva sotajoukko Googin johdolla, joka hyökkää Israelin maata vastaan – muut arvelut ovat turhia. Heidän mukanaan hyökkäämässä ovat myös Persia, Etiopia ja Puut. No nuo maat ovat helpompi tunnistaa. Persia sijaitsee muinaisella paikallaan, Etiopia oli tuolloin nykyisen Sudanin alueelta alkaen ja Puut (Libya) oli jo nykyisen Egyptin luoteiskulmalta alkaen. Lisäksi mainitaan hyökkääjien joukossa olevan Goomer ja Toogarma, jotka sijaitsivat myös nykyisen Turkin alueella.
      Mutta lähi-idän alueella oli tuolloin paljon kansoja, joita ei nyt mainita hyökkääjien joukossa. Egypti ja Assur ovat luettelosta pois (Assurilla tarkoitetaan nykyisen syyrian alueella olevaa aluetta vähän laajennettuna, Egypti on nykyisellä paikallaan – ne ovat jo aikaisemmin kohdanneet Jumalan tuomiot ja ovat kääntyneet Herran puoleen ja nuo maat palvelevat Israelin rinnalla Herraa ja niissä on uhrimenot käytössä niin kuin Israelissakin. ), siksi niitä ei ole hyökkääjien puolella. Siellä ei myöskään ole Edomia, joka sijaitsi Israelin naapurina kaakossa, ei myöskään Mooabia, joka oli Israelin naapurina idässä, ei Ammonia, joka oli Israelin naapurina idässä Mooabin pohjoispuolella, ei Filistealaisia, jotka olivat meren rannalla Israelin länsipuolella, ei Tyyroa ei Siidonia, jotka sijaitsivat Israelista pohjoiseen meren rannalla, ei Aramilaisia, jotka olivat Israelista koiliseen, ei Babyloniaa, ei Arabiaa, ei Saabaa, joka oli nykyisen Saudi-Arabian eteläosissa. Israelin lähinaapurit ovat jo siis kohdanneet Jumalan tuomiot ja siksi Israel elää rauhassa ja turvallisena, sillä ei ole lainkaan pelkoa sodasta.

      Goog siis hyökkää ja siihen liittyneet valtiot ja kansat. Päivien lopulla, pitkien aikojen päästä sanotaan tuossa luvussa. Herran viha kohtaa noita hyökkääjiä, suuri maanjäristys tulee Israelin maahan. Herra kutsuu kaikille vuorille miekan – tässä on siis selkeä ero vihan ajan antikristuksen hyökkäykseen – eikä ole kysymys myöskään tuhatvuotisen valtakunnan päättymisen jälkeisestä hyökkäyksestä. Herra tuhoaa siis nuo hyökkääjät tuomalla sotajoukot hyökkääjää vastaan, sairaudet kohtaavat hyökkääjiä, rakeet ja tuli ja tuliset kivet satavat hyökkääjien sotajoukkojen päälle.
      39: luku jatkaa tuota sodan selostusta. Herra ei ainoastaan tuhoa noita sotajoukkoja, vaan myös tuhoa tulee niiden joukkojen kotimaihin, sinnekin siis kosto yltää. Sotasaalista riittää seitsemäksi vuodeksi. Seitsemän kuukautta kuluu Israelilaisilta haudata noita hyökkääjien ruumiita, niin paljon niitä on.

    • Noiden tapahtumien jälkeen voimme siis odottaa Herra Jeesuksen Kristuksen tuloa ja sen jälkeen vihan ajan sinettien avaamista.

      • 1234567...

        tarkkailija. . . Ei avata yhtään sinettiä Jeesuksen tulon jälkeen ! Kaikki sinetit avataan, ennen Jeesuksen toista tulemista.
        Laittoman tulijan Jeesus tuhoaa tulemuksensa ilmestyksellä. Petoksensa huipuksi paholainen tulee ilmestymään kristuksena, ja saa monet uskomaan 1000-vuotiseen rauhanvaltakuntaan, jonka hän on tullut muodostamaan maan päälle. Jeesuksen toinen tulemus tuhoaa hänet.
        Paavali kirjoittikin aikanaan, että monta antikristusta on jo ilmestynyt. Tänä-aikana monet saarnaajat näkevät Jeesuksen kirkkauden kokouksissaan, joka parantaa sairaita ihmetekoineen. Tämä on suurin eksytys, ennen Jeesuksen todellista toista tulemusta.

        Pedon aika päättyy Jeesuksen toiseen tulemiseen. Mitään ylimääräisiä tempauksia ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemista, muuten kuin paholaisen petoksen kautta, jossa hän ilmestyy kristuksena.


      • filade
        1234567... kirjoitti:

        tarkkailija. . . Ei avata yhtään sinettiä Jeesuksen tulon jälkeen ! Kaikki sinetit avataan, ennen Jeesuksen toista tulemista.
        Laittoman tulijan Jeesus tuhoaa tulemuksensa ilmestyksellä. Petoksensa huipuksi paholainen tulee ilmestymään kristuksena, ja saa monet uskomaan 1000-vuotiseen rauhanvaltakuntaan, jonka hän on tullut muodostamaan maan päälle. Jeesuksen toinen tulemus tuhoaa hänet.
        Paavali kirjoittikin aikanaan, että monta antikristusta on jo ilmestynyt. Tänä-aikana monet saarnaajat näkevät Jeesuksen kirkkauden kokouksissaan, joka parantaa sairaita ihmetekoineen. Tämä on suurin eksytys, ennen Jeesuksen todellista toista tulemusta.

        Pedon aika päättyy Jeesuksen toiseen tulemiseen. Mitään ylimääräisiä tempauksia ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemista, muuten kuin paholaisen petoksen kautta, jossa hän ilmestyy kristuksena.

        Kirjoitus haiskahtaa korvausteologialta; http://www.reijotelaranta.fi/israel/juutalaiset_juuret_antisemitisti_korvausteologia_vainot/korvausteologia_-vakeva_eksytys_ja_harhaoppi/

        Seurakunnan viimeisen sukupolven ylös tempauskello lähti käyntiin Israelin itsenäistymisestä;
        Profetiapsalmi ajastamme maanpäälliseen valtakuntaan,102:16-19. Kansat pelkäävät Herran nimeä ja kaikki maan kuninkaat hänen kunniaansa, kun Herra rakentaa Siionin ja ilmestyy kunniassaan.
        Hän kääntyy niiden rukousten puoleen, jotka ovat menettäneet kaikkensa, eikä halveksi heidän rukoustaan. Tämä kirjoitettakoon viimeiselle sukupolvelle, ja kansa, joka vastaisuudessa luodaan, on ylistävä Herraa.


    • Westsider-31

      1234567 puhuu vakaita Raamatun mukaisia totuuden sanoja. Siunaavat kiitokset
      sinulle.

    • Yksi saa lohdutuksen siitä, että joutuu kohtaamaan vihan ajassa Kristuksen ja Jumalan vihan ja selviää voittajana perille ...

      Toinen saa lohdutuksen siitä, että Jeesus hakee hänet turvaan, ennen Kristuksen vihan vuotamista maan päälle ja iloitsee nähdessään vapahtajansa kasvot ...

      Kolmas saa lohdutuksen siitä, että hän on Jeesuksen oma ja hyräilee laulua: 'Jonk on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa ..

      Neljäs saa lohdutuksen ja rohkaisun siitä, ettei hänen tarvitse tietää kaikkea profetioita, Jeesus on hänet pelastanut ja sitä hän saa julistaa ...

      Viides saa lohdutuksen ja rohkaisun siitä, että hän on Jumalan lapsi ja saa elää iankaikkisuuden pelastajansa kanssa ..

      Kuudes saa ... jne

      Ei meidän tarvitse olla samaa mieltä, kunhan vain olemme Jeesukselle elämämme antaneet ja tulleet Jumalan lapsiksi uudestisyntymisen kautta.

    • -jarmo-

      Jumalan sana perustuu vapaaehtoisuuteen, se joka tahtoo, se saa.
      Kun kutsu tulee morsiameksi, morsian haluaa lähteä ylkänsä mukaan heti. Kaikki saavat kutsun mutteivät kaikki vastaa kustuun, vaan maailma vetää heitä puoleensa. He sanovat "ei vielä, ei vielä, ehkä muutaman vuoden kuluttua". Kaikki on vapaaehtoista ja siksi Jeesus sanoikin varoituksena, että olkaa valmiit ja valvokaa. On sellaisia jotka juovat ja juopuvat kun pitäisi valvoa ja lyövät kanssapalvelijoitaan. He estelevät toisilta menemisen portista, menemättä kuitenkaan siitä itsekään. Portti on auki ja siitä saisi mennä, mutteivät halua.

      Älä odota antikristuksia, äläkä ahdistuksen aikoja. Luontevaa morsiamelle on odottaa ylkää ja luottaa joka sekunti siihen että kun on se oikea aika, niin sitten mennään eikä meinata ja avosylin ollaan valmiit menemään siitä portista.

    • ---

      Miten te uskovat kykenette olemaan uskonne perusasioistakin jatkuvasti näin erimielisiä vaikka teillä kaikilla on tismalleen sama ohjekirja käytössänne? Joka kaiken lisäksi on väitetysti superälykkään, kaikesta kaiken tietävän ja kaikkivoivan olennon käsialaa?

      • Uunona ihmettelet

        Kuule. Siksi, että monet asiat avautuu vasta kun Jumala ne avaa. Ihmisen on turha tökkiä Luojaansa vastaan. Raamattu ei ole tavallinen kirja, mutta sitähän sinä et tiedäkään.


    • Perusasia meillä kaikilla on yhteinen:

      Jeesuksessa Kristuksessas on meidän pelastuksemme.

      Joh. 14:6

      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

      Apt 4:
      10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
      11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
      12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

      Tässä perusasiassa me kaikki Kristuksen omat olemme yhtä mieltä - tässä emme ole eri mieltä.

    • Mutta se on ihan ymmärrettävä kysymys, että miksi Raamattu on sellainen kuin on. Miksi se ei ole jotenkin selkeämpi, yksinkertaisempi, vähemmän tulkinnanvarainen.

      Siihen minulla ei ole vastausta.

      Raamatussa on paljon kätkettyä, joka ei edes aukea uskomattomille, eikä meille uskovillekaan kovin helposti. Raamatussa on paljon lohdutusta, rohkaisua, mutta tärkein asia Raamatussa on se kertomus Jumalan suunnitelmasta maailman alusta iankaikkisuuteen ja kertomus siitä, miten Jumala tuota suunnitelmaansa on toteuttanut ja vienyt eteenpäin. Raamattu siis kertoo Jumalan pelastussuunnitelmasta ja siitä, kuinka hän on vienyt sitä kohti Jeesuksen Jumalan lihaksi tulemista ja meidän syntiemme sovitusta ristillä. Raamattu myös kertoo, mihin Jumala kaikella tällä tähtää, mikä on Jumalan iankaikkinen päämäärä ihmistä koskien ja miten hän tulee lopullisen suunnitelmansa toteuttamaan.

      Voisi jopa sanoa niinkin, että kun tiedemiehet ja tutkijat eivät ole vielä kovin pitkälle päässeet kaiken ymmärtämisessä ja selvittämisessä, niin mekään emme ole päässeet vielä kovin pitkälle Raamatun Jumalan sanan ymmärtämisessä.

      Jumala siis haluaa viettää iankaikkisuuden ihmisen kanssa luomaansa universumia rakentaen ja uutta luoden ja iankaikkisen ihmisen siihen mukaan ottaen. Meillähän ei ole mitään käsitystä siitäkään, miksi on luotu niin valtava universumi, kun meillä ihmisillä ei ole nyt kuitenkaan pääsyä paljon mihinkään täällä universumissa - sillä kaikella on kuitenkin jokin tärkeä osa iankaikkisuutta ajatellen ja kaikki ne salaisuudet selviävät sitten perillä. Näin luulen.

      1 Kor 13:
      8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
      9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
      10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista

      • filade

        Jotkut, erityisesti Jehovan todistajat väittävät profetoimisen lahjan päättyneen, mutta profetoiminen joka on vajavaista katoaa vasta täydellisyydessä (1Kor.13:8-10).


    • Vanhalukija

      Kiitos tarkkailija47!
      Olet nähnyt paljon vaivaa ja tehnyt hienon työn. On mielenkiintoista saada lukea erilaisia tuon niin vaikeasti ymmärrettävän Ilmestyskirjan tulkintoja kun näyttää siltä, että elämme jo ainakin hyvin lähellä siinä kuvattuja aikoja, jos emme olekin jo siinä ajassa.

      Itsekin kirjoittelen, sain innostuksen edeltä Jeesuksen luo menneeltä ystävältä.
      Kirjoitelmani ovat jatkuvasti korjailtavia ja on tärkeää saada keräillä toisten tulkintoja avuksi.
      Ilmestyskirja avautuu koko ajan ja ymmärrys siihen ja maailmantapahtumiin kasvaa.
      Kuka lähimmäksi totuutta tulkinnoissaan päässee sen näkee vasta sitten kun kaikki on jo tapahtunut ja Herramme on tullut takaisin.

      • 1234567...

        Näin on kyllä totuus kaikille tulee paljastumaan kunhan ajassa etenemme !


    • ---

      Totuutta kaipaammekin. Sen etsiminen on tärkeää juuri tässä ajassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1904
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      237
      1562
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1517
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      53
      1416
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1338
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1189
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      155
      1144
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1142
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1133
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      909
    Aihe