Millaista naista miehet pelkää?

Hymytyttö

Kertokaapa miehet nyt ihan rohkeasti, että millainen nainen teitä
pelottaa?
Varmasti monikin mies uskaltautuu flirttailemaan ja tutustumaan naisiin,
mutta entäpä pelokkaimmat?

Itse olen monesti kuullut, kun miehet
ovat kehuneet ulkonäköäni ja seuranneet minua katseillaan työpaikalla,
kaduilla ja baareissa ym. mutta juttelemaan he eivät uskalla tulla, vaikka
mieli tekisikin..korkeintaan humalatilassa.
Pelottaisiko miehiä, että olen todella itsevarma ja tiedän mitä mieheltä
tahdon, vaikka olenkin vasta parikymppinen.

Jos uskallat, niin mielipiteitänne olisi kiva kuulla :)

63

12960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peloton mies

      Ei ne miehet sinua pelkää. Ne eivät vaan halua tuhlata aikaansa sinun kanssasi.

      • Brain

        onnitteluni erittäin hyvästä sanojen sijoittelusta sekä tarkoitusperän julki tuomisesta.


      • Anonyymi

        Millä tavoin tuhlata aikaansa? Miehet juoksevat vain helpon seksin perässä ja katsovat että jaahas tuo ei ole helppo? Siinä tapauksessa hyvä niin.


    • luonne typerä

      Mielellään katselen hyvännäköisiä mimmejä,vaan jos typeryys paistaa ulospäinkin..ei enempi tutustuminen kiinnosta!Siitä varmaan kohdallasi kyse...

      • Katri

        Sama voi päteä miehiinkin..Jos mies on hyvännäköinen niin pään sisällä liikkuu tasan tarkkaan "ei mitään"ja se tyhmyys mistä äsken mainitsit paistaa myös ulospäin....Ja ei varmasti muijakaan jaksa sinuun aikaansa tuhlata.Ja HUOM nimenomaan sellainen muija joka tietää mitä mieheltä haluaa.Jopa toi sinun kommentti kertoo sinusta paljon=)


      • Rami
        Katri kirjoitti:

        Sama voi päteä miehiinkin..Jos mies on hyvännäköinen niin pään sisällä liikkuu tasan tarkkaan "ei mitään"ja se tyhmyys mistä äsken mainitsit paistaa myös ulospäin....Ja ei varmasti muijakaan jaksa sinuun aikaansa tuhlata.Ja HUOM nimenomaan sellainen muija joka tietää mitä mieheltä haluaa.Jopa toi sinun kommentti kertoo sinusta paljon=)

        jos ihminen on kaunis, oli sitten mies tai nainen, niin sitä aletaan aika herkästi vääntämään "tyhjästä yläpäästä", vaikka ei tunnettaisi toista millään tavalla. Entä sitten jos toinen on ruma, mielletäänkö tälläiseen ihmiseen älykkyyteen ja henkiseen tasapainoon viittaavia ominaisuuksia. No, ei sentään, tyhmiä ne on nekin:-)


      • Katri
        Rami kirjoitti:

        jos ihminen on kaunis, oli sitten mies tai nainen, niin sitä aletaan aika herkästi vääntämään "tyhjästä yläpäästä", vaikka ei tunnettaisi toista millään tavalla. Entä sitten jos toinen on ruma, mielletäänkö tälläiseen ihmiseen älykkyyteen ja henkiseen tasapainoon viittaavia ominaisuuksia. No, ei sentään, tyhmiä ne on nekin:-)

        Olen tasan tarkkaan sinun kanssasi samaa mieltä=D
        Jotkut ovat vaan niin pinnallisia,mut minkä teet??


    • joku vaan

      Ehkäpä annat itsestäsi sellaisen kuvan muille että tänne ei ole tulemista?
      Ehkä se tulee huomaamattasi?
      Kevyt hymy naamalle nii eiköhän joku jo tule =D.
      Tai vielä parempaa, valitse sopiva "uhri" ja eiku juttusille =D

    • ruuben

      Härnääjätyypit ottaa päähän. Voihan ne olla hyvännäköisiä, mutta itseriittoisen oloisia. Ei ne tarvitse miestä. Ne tarvitsee peilin.

      • ymmällä

        siis mitkä härnääjätyypit? onko se mitä härnäystä jos haluaa jonkun kiinnostuvan itsestään ja yrittää siinä vähän sitten "ketkutella"? niinhän se menee...


      • Pelokas mies
        ymmällä kirjoitti:

        siis mitkä härnääjätyypit? onko se mitä härnäystä jos haluaa jonkun kiinnostuvan itsestään ja yrittää siinä vähän sitten "ketkutella"? niinhän se menee...

        Ihastuin lukio aikoinani yhteen hyvän näköiseen tytöön. Olin hyvin ujo ja katselin häntä vain kaukaa. Tytö alkoi heti lilrftailla kanssani. rohkaisin itseni ja; Muutaman kerran yritin puhua tytölle mutta se aina käyttäytyi niin kuin meidän välillä ei olisi mitään. Sitten se taas flirtaili minä taas rohkaisin itseni ja yritin mennä puhumaan -Ei siitä tuulut mitään se halusi vain ihailijan ei miestä.


    • Pelottaa... Sellainen määrätietoinen tyttö joka on askeleen minua edellä. (onneksi vaihdan suuntaa niin usein että en aina itsekään pysy itseni kannoilla (: )

      Millaisia naisia kartan, jos saan kerran tylyn kohtelun niin en välttämättä tunge seuraan enää sen jälkeen vaan katselen vaan mieluummin kauempaa ja huokailen syvään.

      Lisäks julkisuuden henkilöt on vähän osastolla "vältä näitä"

    • Rellu

      Jospa vaikka antasit syyn tulla juttelemaan..mutta kun yleensä hyvän näköset kulkee nokka pystyssä tavallisten ihmisten ohi nin ei siinä juttelemaan kehtaa tulla! Jos sinäkin vaikka vilkasisit ihan tavalliseen mieheen päin ja hymyilisit nin ainakin paranis mahdollisuus et se tulee jutuille!!

    • noii

      "todella itsevarma...", justiinsa...

      "mä oon meiltä ja muut meirän krannista" (pohjalainen kansanhokema ylpeydestä)

      Kun kuluu 10 vuotta olet varmaan vähemmän itsevarma, enkä tarkoita sitä huonossa mielessä, se vain kuluu pois ja alkaa nähdä ihmisiä toisella tavalla, ja osaat näyttää itsevarmuutesi toisella tavalla, ei siten että muita painetaan alas heti kättelyssä, vaan siten että uskaltaa ottaa toisen tasalleen "karvoineen päivineen".

      Mutta totta, tuota ne miehet pelkäävät...

    • joo...

      "tiedän mitä mieheltä tahdon"
      Eli suomeksi miehen tulee olla pitkä, tumma, komea, rikas, täydellinen rakastaja, jne...

      • Anonyymi

        Minä kaihdan tuollaista miestä. Ne ei ole päästään terveitä


    • Juupajoo

      Miksi pitäisi tulla juttelemaan? Eikö saa vain katsoa? Minä ainakin voin katsoa miellyttävän näköistä naista ilman, että minun on pakko mennä juttelemaan hänelle! Jos hän odottaa juttelemaan tulemista, tulkoot itse!

      Eli ei pelota. Ei vain ehkä kiinnosta jutella!

    • Yrjö.

      Moi. Mä oon pelokas.

      "Pelottaisiko miehiä, että olen todella itsevarma ja tiedän mitä mieheltä
      tahdon, vaikka olenkin vasta parikymppinen."

      Hei nyt heräsi mielenkiinto. Olen kuullut niin monen naisen suusta sen, miten he eivät itsekään tiedä tarkalleen mitä haluavat...

      Mutta sinä tiedätkin. Vaikka olet vasta parikymppinen.

      Mitä?

      Mutjoo, jos nyt olisin kohtelias ja vastaisin kysymykseenkin niin:
      pelottaa semmoset itseäni pidemmät naiset. Harkitsen kauan, ennenkun menen juttelemaan, jos menenkään. Syy on just se yleinen.

      Vahvasti tärkätyt ja maalatut hurjilla yksityiskohdilla (friikkilävistyksiä, piikkejä, niittejä, piikkilanka, pokasaha) varustetut naiset.
      Tottakai pelottaa, helkkari. Miksi tollasia ihmeellisiä juttuja pitää kantaa mukanaan?

      Mutta kyllä mä pelkään vähän kaikkia naisia. Joitain enemmän ku toisia. Vaarallisia otuksia.

      • tuula

        Sinulla on hyvä nimi, mutta tyylisi poikkeaa niin paljon kaimastasi, että reagoin vain nimeesi.


      • Yrjö.
        tuula kirjoitti:

        Sinulla on hyvä nimi, mutta tyylisi poikkeaa niin paljon kaimastasi, että reagoin vain nimeesi.

        En tajunnu. Kuka on mun kaima? Millainen on mun tyylini?

        Häh.


    • tyhmä tyttö

      ... että tämä kaunis=nokkava yleistys ei olekaan oikeasti totta!? Et se onkin tämmönen "urbaanilegenda" vrt. lihava=iloinen tai muuta yhtä älytöntä. Meinaan vaan että jos otetaan 20 kpl kauniita naisia (jokainen valitkoon ne oman mittapuunsa mukaan) ja todetaan niistä "ylpeät/nokkavat" whatever niin kuinkahan todella kävis??

    • enää

      Eipä pelota itsevarmat enää nykyään nuorempana kyllä.

      Useimmilla tuntemillani itsevarmuus on vaan yhdenlainen kilpi maailmaa vastaan.Sen takana on ihminen samanlainen kuin muutkin.

      Se on hyvä jos jo parikymppisenä tiedät mitä elämältä ja mieheltäsi haluat ite lähestyn jo keski-ikää enkä tiedä vieläkään.

      Nykyään ei enää pelota vaan väsyttää naiset jotka jostain syystä osaa tai halua olla samalla viivalla muiden kanssa.
      Ikä kyllä useimmiten korjaa noita ongelmia.
      Toivon sullekin avartavia ikävuosia.

      • fifty

        Samalla viivalla ei voi olla. Olet kateellinen niille miehille, jotka eivät koe noin.


    • tiiu

      Ei kauheasti auta, jos itse tiedät mitä mieheltä haluat, mutta haluamasi mies ei tiedä sitä.

      Jos olet sellaista vanhanaikaista passiivista naistyyppiä, etkä uskalla mennä miehelle puhumaan, niin se pitää vaan houkutella luokseen. Perusflirttailulla pääsee jo pitkälle: katsekontakti, vilaisu muualle, katse takaisin Mieheen. Hymyillä saa myös ja nyökätä jos toisen huomaa katselevan takaisin päin, avoin asento kertoo, että sinua saa lähestyä.

      • ihmettelevä?

        Millainen on naisen avoin asento? Haarat levällä ja avoin kaulus, josta vois vaikka vilahtaa tissi?


    • hymytyttö

      Kieltämättä ihan yllätyin, kun olin saanut asiasta näin paljon palautetta ja nimenomaan kielteistä palautetta omaa asennettani kohtaan.
      Taisin antaa itsestäni melko itsekeskeisen kuvan ja vaikka se kuulostaakin tyhmältä niin kyllä mä tosiaan tiedän mitä haluan mieheltäni, vaikka joku henkilö oli kritisoinutkin tuota mielipidettä. Ja varmasti vanhemmiten käsitykseni siitä tietystä miehestä vain lujittuu. Mitäpä pahaa itsevarmuudessa olisi..aina kannattaa pyrkiä itseluottamukseen, kun ei ole muuhun mihin luottaa.
      Enkä mä nyt tosiaankaan ole sellainen, että teilaisin kaikki vähemmän kiinnostavat miehet heti ensi kättelyssä..sellaisista miehistä on lähinnä kehkeytynyt minulle kavereita ja antaa kaikkien kukkien kukkia.
      Sen takia kysyin lähinnä tuota kysymystä, että "Millaista naista miehet pelkäävät?", kun olen kuullut miesporukan puhuvan naisiin liittyvistä peloista, mutta sen tarkempaa tietoa tai käsitystä en ole syistä saanut.
      Ja en mä nyt varsinaisesti voi sanoa, että miehet minua pelkäisi..toin vain sellaisen vaihtoehdon esille.
      Ja suoraan sanoen, on minullakin pelkoni miesten suhteen ja sellaiset tyypit pyrin nopeasti ohittamaan, edes sinne päin katsomatta. Ja jos se tekee minusta nenä pystyssä kulkevan ihmisen, niin sille ei sitten voi mitään.
      Mutta nöyrimmät kiitokset palautteesta, vaikka vastaukset varsinaiseen kysymykseen olivatkin jääneet osalta hiukan puolitiehen.

      • Pera

        Joskus asetelma saattaa ollakin justiinsa toisin päin kuin kuvitelee. Olen useammankin kerran todella hyvännäköisen ja upeaolemuksisen henkilön kuullut ihmettelevän tuota, että miksi ei seura kelpaa. Ollutkin niin päin, että monet potentiaaliset ehdokkaat ovat kuvitelleet, että "mulla ei ole varmaan mitään mahiksia tuon suhteen, kun sillä on varmaan niin paljon seuraa jo valmiiksi". Sitten pahimmassa tapauksessa vain jotkut humalaiset retaleet ehdottelevat pelleillessään kaikenlaista ja kunnon tyypit ainakin siinä vaiheessa kiertävät. Lohdutonta...?
        Voisikohan itse tehdä asialle jotain, esim. yrittää itse heittäytyä juttusille esim. matalammalla ja arkisemmalla profiililla, jolloin ehdokas (toivottavasti) huomaa, ettei tuossa pelättävää olekaan...;-)

        -Pera


    • Hyi helvetti

      Yleensä ihan näppärän näköisiä naisia. Etsivät elämäänsä miestä julkkisbaareista ja käyttävät itsensä laittamiseen aikaansa ehkä noin puolet hereilläoloajastaan.

      Muutaman tämmöisen kanssa olen harrastanut yhden ja joskus muutamankin illan juttuja ja ihan oikeasti joutunut ihmettelemään mikä siellä pään sisällä on mennyt pieleen ja missä vaiheessa.

      Kaikki nämä henkilöt ovat ajatusmaailmaaltaan kuin yhdestä muotista veistettyjä. Kauneus, pintaliito, raha, julkkisjuorut/kokemukset jne.jne. Yhteisenä piirteenä myös se, että pitävät itseään aivan helvetin hyvinä tyyppeinä ja nostavat itsensä muiden yläpuolelle. Baarista löydät heidät varmasti sieltä missä on joku tunnettu henkilö - ihan sama kuka -, ja jos ei ole, niin sitten ovat nenät pystyssä näytillä siinä tanssilattialla nyrpistellen kaikille ympärilläoleville ihmisille.

      Ei puhettakaan, että kenenkään kanssa rupeaisin koskaan mihinkään vakavampaan. Ihan miellyttävää juttuseuraa ja seksiseuraa, mutta noin yleisesti ottaen karsastan ja halveksin.
      Heidän asenteensa on jotain niin sietämätöntä, että olen pikkupiru olkapäällä nauttinut joka hetkestä kun olen jättänyt vastaamatta tämmöisen henkilön puheluihin/viesteihin, vaikka semmoinen tuskin näitä takaisin maanpinnalle palauttaa.

      • Hyi helvetti!

        Em. ihmisryhmä on varmaan samalla myös se hyväksikäytetyin ja tekevät ei_pelimiehestäkin yhdeksi illaksi pelimiehen, vaikka eivät sitä itse tietenkään tiedosta.

        Minä en ainakaan henno olla epärehellinen ja ainoastaan pillun perässä naisen kanssa, joka uskaltaa ihan oikeasti olla ihana oma itsensä ilman rooleja ikään, kokoon tai näköön katsomatta.
        Tästä naistyypistä löytyy myös ne kaikista ihanimmat, huumorintajuisimmat ja haluttavimmat naiset. Heidän ei tarvitse erikseen yrittää tehdä kehenkään ulkokuorellaan tjms vaikutusta, vaan heidät huomataan muutenkin. Hyvä karma, heh.

        Kyllä miehetkin näkevät ulkokuorta pidemmälle, jos ovat etsimässä vähänkin jotain muuta kuin seksiseuraa. Jos nainen kunnioittaa muita arvoja kuin pinnallisuutta ja on mukava, niin saa varmasti ainakin minun sympatiat ja rehellisyyden.


      • EmmiSalli
        Hyi helvetti! kirjoitti:

        Em. ihmisryhmä on varmaan samalla myös se hyväksikäytetyin ja tekevät ei_pelimiehestäkin yhdeksi illaksi pelimiehen, vaikka eivät sitä itse tietenkään tiedosta.

        Minä en ainakaan henno olla epärehellinen ja ainoastaan pillun perässä naisen kanssa, joka uskaltaa ihan oikeasti olla ihana oma itsensä ilman rooleja ikään, kokoon tai näköön katsomatta.
        Tästä naistyypistä löytyy myös ne kaikista ihanimmat, huumorintajuisimmat ja haluttavimmat naiset. Heidän ei tarvitse erikseen yrittää tehdä kehenkään ulkokuorellaan tjms vaikutusta, vaan heidät huomataan muutenkin. Hyvä karma, heh.

        Kyllä miehetkin näkevät ulkokuorta pidemmälle, jos ovat etsimässä vähänkin jotain muuta kuin seksiseuraa. Jos nainen kunnioittaa muita arvoja kuin pinnallisuutta ja on mukava, niin saa varmasti ainakin minun sympatiat ja rehellisyyden.

        Vähän mä ihmettelen: jos nainen on "hyvännäköinen" häntä moititaan pinnallisuudesta, ja teilataan sillä verukkeella, vedotaan miten kauan sellainen viettää aikaa peilin edessä. Sitten jos nainen on pitkälle au naturel sellainenkin haukutaan oitis,pitäisi kuitenkin olla huoliteltu ja laitettu. Mitä te miehet oikein haluatte, tiedättekö itsekään ? Ei teille kelpaa huoliteltu pintaliitäjä eikä syvällisiä miettivä fiksu nainenkaan. Tätä on muuten kokeiltu: Drinkki edessä,paljastavissa vaatteissa, piilolinsseillä ja meikattuna sama muija saa erilaista huomiota kuin jäävesilasin kanssa istuva, sankalaseissa ja hillityissa vaatteissa. Sisältö on aivan sama, kuoreen kiinnitetään enemmän huomioita. Sanomattakin selvää, että muka-känninen- seksistisen oloinen sai enemmän ehdotuksia ja huomiota kuin hillitympi. Oisko vähän miehissä(kin) vikaa ?? Eikö ?


      • Emma
        EmmiSalli kirjoitti:

        Vähän mä ihmettelen: jos nainen on "hyvännäköinen" häntä moititaan pinnallisuudesta, ja teilataan sillä verukkeella, vedotaan miten kauan sellainen viettää aikaa peilin edessä. Sitten jos nainen on pitkälle au naturel sellainenkin haukutaan oitis,pitäisi kuitenkin olla huoliteltu ja laitettu. Mitä te miehet oikein haluatte, tiedättekö itsekään ? Ei teille kelpaa huoliteltu pintaliitäjä eikä syvällisiä miettivä fiksu nainenkaan. Tätä on muuten kokeiltu: Drinkki edessä,paljastavissa vaatteissa, piilolinsseillä ja meikattuna sama muija saa erilaista huomiota kuin jäävesilasin kanssa istuva, sankalaseissa ja hillityissa vaatteissa. Sisältö on aivan sama, kuoreen kiinnitetään enemmän huomioita. Sanomattakin selvää, että muka-känninen- seksistisen oloinen sai enemmän ehdotuksia ja huomiota kuin hillitympi. Oisko vähän miehissä(kin) vikaa ?? Eikö ?

        Sitä vain, että meikata voi monella tapaa, ja siisti vaateus voi olla monenlaista. Esim. rento nudemeikki, siistit bilevaatteet, mutta peittävät jne.


      • EmmiSalli
        Emma kirjoitti:

        Sitä vain, että meikata voi monella tapaa, ja siisti vaateus voi olla monenlaista. Esim. rento nudemeikki, siistit bilevaatteet, mutta peittävät jne.

        Hienoa Emma, olet aivan oikeassa. Kokeilua on tehty siisteissä vaatteissa, kummallakaan kerralla ei ollut likaisia tai rynttäisiä vaatteita, kummallakaan kerralla ei oltu meikattu yli, asteikko oli pikemminkin hillitty - näyttävä, ehkä rentoa nudemeikkiä mukaellen. Sankalasipäisenä nainen ei muistuttanut körttiläistä vaatteineen, olipahan vaan päälimmäisen vaatteen vetoketju enemmin kiinni, sama paljastava toppi alla. Emma hyvä,kyse on kokonaisuudesta: antavamman näköinen on sellainen, että miehet tohtivat lähestyä, heillä on käyttäytymismalli, jonka avulla he osaavat tehdä aloitteen, ottaa tilanteen haltuun. Hillitympi ja kenties asiallisempi ulkonäkö viestii monelle miehelle, ettei välttämättä mene läpi "minkä drinksun sä haluat", jos näyttää heti kättelyssä, ettei nainen edes ota mitään. Siinä menee pasmat hieman sekaisin, ei välttämättä päde ne mallit joihin on tottunut, joita osaa käyttää. Siitä syntyy pelko itsetietoisia ja fiksuja naisia kohtaan. Alkeellista ajatella, että kyse olisi jostain yksittäisestä seikasta, kun kyse on kokonaisuudesta.


      • äimänkäki
        Hyi helvetti! kirjoitti:

        Em. ihmisryhmä on varmaan samalla myös se hyväksikäytetyin ja tekevät ei_pelimiehestäkin yhdeksi illaksi pelimiehen, vaikka eivät sitä itse tietenkään tiedosta.

        Minä en ainakaan henno olla epärehellinen ja ainoastaan pillun perässä naisen kanssa, joka uskaltaa ihan oikeasti olla ihana oma itsensä ilman rooleja ikään, kokoon tai näköön katsomatta.
        Tästä naistyypistä löytyy myös ne kaikista ihanimmat, huumorintajuisimmat ja haluttavimmat naiset. Heidän ei tarvitse erikseen yrittää tehdä kehenkään ulkokuorellaan tjms vaikutusta, vaan heidät huomataan muutenkin. Hyvä karma, heh.

        Kyllä miehetkin näkevät ulkokuorta pidemmälle, jos ovat etsimässä vähänkin jotain muuta kuin seksiseuraa. Jos nainen kunnioittaa muita arvoja kuin pinnallisuutta ja on mukava, niin saa varmasti ainakin minun sympatiat ja rehellisyyden.

        Jotenkin vaan tuntuu että yksinkertasesti nainen EI SAA olla liian kaunis/hyvännäkönen?! Nää naiset (joihin en ikävä kyllä itse kuulu :) ) jotenkin nyt vaan väkisin nitistetään siihen kaposeen "nirppanokka" kastiin. Ihan kun kaunis ulkomuoto ois joku tosi huono juttu??! Jos nyt semmoseks satut syntymään niin eikun säkki päähän ja varsinkaan baariin et saa laittautua!! Eli kun oot tarpeeks hyvännäkönen niin olet samalla ylpee etkä varmasti lähde tanssimaan tms. Tuntus vaan että tota pintaliitäjäporukkaa on täällä pääkaupunkiseudun ulkopuolella kuiteski aika vähän? Mut yleistys yltää tännekin...
        Älkää hyvät miehet sortuko moiseen!


      • äimänkäki
        Hyi helvetti! kirjoitti:

        Em. ihmisryhmä on varmaan samalla myös se hyväksikäytetyin ja tekevät ei_pelimiehestäkin yhdeksi illaksi pelimiehen, vaikka eivät sitä itse tietenkään tiedosta.

        Minä en ainakaan henno olla epärehellinen ja ainoastaan pillun perässä naisen kanssa, joka uskaltaa ihan oikeasti olla ihana oma itsensä ilman rooleja ikään, kokoon tai näköön katsomatta.
        Tästä naistyypistä löytyy myös ne kaikista ihanimmat, huumorintajuisimmat ja haluttavimmat naiset. Heidän ei tarvitse erikseen yrittää tehdä kehenkään ulkokuorellaan tjms vaikutusta, vaan heidät huomataan muutenkin. Hyvä karma, heh.

        Kyllä miehetkin näkevät ulkokuorta pidemmälle, jos ovat etsimässä vähänkin jotain muuta kuin seksiseuraa. Jos nainen kunnioittaa muita arvoja kuin pinnallisuutta ja on mukava, niin saa varmasti ainakin minun sympatiat ja rehellisyyden.

        Ja sit vielä: Kun miehet niin usein peräänkuuluttaa sitä "huumorintajuista naista joka on sinut itsensä kanssa ja "uskaltaa olla oma itsensä" (lainasin 'Hyi helvetti'ä, sori nyt)" niin sitten kun tämä nainen (vaik siitä yhdestä mainoksesta) joka peilistä itsensä nähdessään ja kurvejaan "mittaillessaan" aattelee mielessään että "No joo, ihan mukavastihan nuo on liemet ja lahat kohdallaan.. No vähän on läskiä tuossa lantiolla mutta olkoon kun on noin sopivasti! Joo. AIKA KIVA!"
        Niin kun tää nainen sit jossain vaik näil palstoilla siten erehtyy kuvailemaan itseään että "hyvännäköinen" tai "mukiinmenevä" (tai jos semmosen synnin menee tekemään että ihan "kauniiksi" itseään sanoo !!!) ja ihan tosiaan omasta mielestään on IHAN KIVA ta hienon näkönen sukupuolensa edustaja ilman mitään sen kummempia ylpistelyjä niin AUTA JA VARJELE kuulkaa mimmonen nirppanokka ja itseensä täynnä oleva muija!!!
        VOI ÄLYTÖN! Itsestään pitäs ensin löytää kaikki hyvä ja "olla sinut" mut jos sitä upeeta ja hienoa satut löytäämään niin ÄLÄ VAAN kerro äläkä varsinkaan NÄYTÄ sitä kellekään.


      • EmmiSalli
        äimänkäki kirjoitti:

        Ja sit vielä: Kun miehet niin usein peräänkuuluttaa sitä "huumorintajuista naista joka on sinut itsensä kanssa ja "uskaltaa olla oma itsensä" (lainasin 'Hyi helvetti'ä, sori nyt)" niin sitten kun tämä nainen (vaik siitä yhdestä mainoksesta) joka peilistä itsensä nähdessään ja kurvejaan "mittaillessaan" aattelee mielessään että "No joo, ihan mukavastihan nuo on liemet ja lahat kohdallaan.. No vähän on läskiä tuossa lantiolla mutta olkoon kun on noin sopivasti! Joo. AIKA KIVA!"
        Niin kun tää nainen sit jossain vaik näil palstoilla siten erehtyy kuvailemaan itseään että "hyvännäköinen" tai "mukiinmenevä" (tai jos semmosen synnin menee tekemään että ihan "kauniiksi" itseään sanoo !!!) ja ihan tosiaan omasta mielestään on IHAN KIVA ta hienon näkönen sukupuolensa edustaja ilman mitään sen kummempia ylpistelyjä niin AUTA JA VARJELE kuulkaa mimmonen nirppanokka ja itseensä täynnä oleva muija!!!
        VOI ÄLYTÖN! Itsestään pitäs ensin löytää kaikki hyvä ja "olla sinut" mut jos sitä upeeta ja hienoa satut löytäämään niin ÄLÄ VAAN kerro äläkä varsinkaan NÄYTÄ sitä kellekään.

        ..ja kaikkein vähiten kannattaa mennä näyttämään ja kertomaan kuinka tyytyväinen itseensä kellekään toiselle naiselle. Aina on niitä, ketkä joko ovat tai haluavat olla esim. kauniinpia, ja heidät saa mitä mainioimmin kimppuunsa jos todellakin on tasapainossa elämänsä ja itsensä kanssa, ja ilkeää vielä siitä mainita, hehkuttamisesta puhumattakaan. Jos vielä näytät seisovasi omilla jaloillasi, etkä tarvitse miestä pitämään sinua pystyssä on soppa jo valmis. Tympeä omahyväinen nirppanokka.


      • Totta turiset!
        EmmiSalli kirjoitti:

        ..ja kaikkein vähiten kannattaa mennä näyttämään ja kertomaan kuinka tyytyväinen itseensä kellekään toiselle naiselle. Aina on niitä, ketkä joko ovat tai haluavat olla esim. kauniinpia, ja heidät saa mitä mainioimmin kimppuunsa jos todellakin on tasapainossa elämänsä ja itsensä kanssa, ja ilkeää vielä siitä mainita, hehkuttamisesta puhumattakaan. Jos vielä näytät seisovasi omilla jaloillasi, etkä tarvitse miestä pitämään sinua pystyssä on soppa jo valmis. Tympeä omahyväinen nirppanokka.

        Niin, SEKIN vielä!
        Kyllä on raskasta olla kaunis! :D


      • on kirous
        Totta turiset! kirjoitti:

        Niin, SEKIN vielä!
        Kyllä on raskasta olla kaunis! :D

        Kauneudesta on hyötyä elämässä. Niin on myös sillä, että osaa soittaa pianoa tai on hyvä matikassa. Kaunis nainen saa asioita ja huomiota mitä vähemmän viehättävä nainen voi katsella vierestä kateellisena.
        Ikäviäkin puolia on kuitenkin aika paljon.Totta on se, että kateelliset rupeavat keksimään perättömiä juttuja ja arvostelemaan ulkonäköä ilman, että ollaan osallistuttu edes mihinkään kauneus kilpailuihin.Kaunis nainen ei myöskään voi muka olla "syvällinen" ja muista ihmisistä välittävä.Ainoa mitä mielessä muka liikkuu on vaan se miltä näytetään.Pinnallisuutta olen ollut huomaavinani vähemmän viehättävissä ihmisissäkin. Kauneus on geeneissä ja todellista kauneutta ei saa millään konsteilla. Ja tämän takia oikeasti kauniiden ihmisten ei tarvi ajatella koko ajan sitä miltä he näyttävät, koska ovat huonoimpinakin hetkinään paremman näköisiä, kuin jotkut ihmiset parhaimmillaan.Ikävää on myös se, että sitä rupee kyseenalaistamaan miks joku ihminen osoittaa niin suurta kiinnostusta, vaikka ei tunnekaan vielä. Ihmiset ihastuvat siihen ulkoiseen jo ennen ku ovat tutustuneet siihen mitä ihminen on sisältä. Onhan se mukavaa omata hyvännäköinen kumppani, mutta se on niin feikkiä, että usein siitä seuraa pettymyksiä.
        ja yleensä ne jotka juoksevat ja vikittelevät kauniita naisia ovat ravintolan kännisimmät ja epätoivoisimmat miehet sekä egoaan pönkittävät pelimiehet. Mukavat ja mukavan näköiset miehet vaan katsovat eivätkä uskalla lähestyä, koska luulevat ettei heillä ole mitään saumaa. Eli kauniit naiset voivat olla aika yksinäisiäkin, kun heitä ei uskalleta lähestyä.

        Mitäpä minä tiedän kauneudesta? vain sen, että se on katoavaista ja sen, että sillä ulkoisella ei ole niin väliä jos sisäinen kauneus on kunnossa!


      • Emma
        EmmiSalli kirjoitti:

        Hienoa Emma, olet aivan oikeassa. Kokeilua on tehty siisteissä vaatteissa, kummallakaan kerralla ei ollut likaisia tai rynttäisiä vaatteita, kummallakaan kerralla ei oltu meikattu yli, asteikko oli pikemminkin hillitty - näyttävä, ehkä rentoa nudemeikkiä mukaellen. Sankalasipäisenä nainen ei muistuttanut körttiläistä vaatteineen, olipahan vaan päälimmäisen vaatteen vetoketju enemmin kiinni, sama paljastava toppi alla. Emma hyvä,kyse on kokonaisuudesta: antavamman näköinen on sellainen, että miehet tohtivat lähestyä, heillä on käyttäytymismalli, jonka avulla he osaavat tehdä aloitteen, ottaa tilanteen haltuun. Hillitympi ja kenties asiallisempi ulkonäkö viestii monelle miehelle, ettei välttämättä mene läpi "minkä drinksun sä haluat", jos näyttää heti kättelyssä, ettei nainen edes ota mitään. Siinä menee pasmat hieman sekaisin, ei välttämättä päde ne mallit joihin on tottunut, joita osaa käyttää. Siitä syntyy pelko itsetietoisia ja fiksuja naisia kohtaan. Alkeellista ajatella, että kyse olisi jostain yksittäisestä seikasta, kun kyse on kokonaisuudesta.

        Luin vähän noita muita kommentteja, ja tungen tämän huomautuksen tai näkökannan tähän kohtaan, vaikka onkin kaikille tarkoitettu :)

        Että muka itserakkaus ym. ois kauniiden naisten pahe. No, miten se kaunis nyt sitten määritellään...monelle varmaan tulee mieleen hoikka, kauniskasvoinen ja hiuksinen ym. tyttö. Mun kaveri oli kesällä torilla semmosia teinivaatteita myymässä. Siihen oli sitten tullu semmonen, öhöm, tosi isokokonen tytskä, tyyliä xl-xxl. Oli siinä vaatteita ollu hänenkin kokoiselle, mutta tyttö katteli niitä kaikkein pienímpiä one size vaatteita (eli kokoa xs-s). Sitten se oli ihastunut yhteen paitaan oikeen erityisesti. Kaverini (hiukan pyöreä hänkin), yritti nätisti selittää, että tuo koko tarkoittaa kyllä aika pientä. Tytskä oli heilauttanut hiuksiaan takakenoon, ja sanonut että kyllä hän tietää, kun yleensäkin käyttää s-m kokoisia vaatteita. Kaverillani oli ollut naurussa pidättelemistä, kun tämä neiti oli sitten tyytyväisenä ostanut paidat. Mikäs siinä, rahaahan siitä tuli, mutta hän silti ei voinut olla kuvittelematta, että paita mahtui korkeintaan tämän reiteen.

        Yhteenveto: kauneuden käsitys on hyvin stereotypinen. Tämä ihminen piti itseään koko käytökseltään tosi namuna (kuulemma) vaikka oli reippaasti ylipainoinen. Eihän siinä mitään väärää ole, mutta hän oli MYÖS ERITTÄIN ITSERAKAS koko käytökseltään. Eihän se sovi malliin, lihavathan on leppsia ja vaatimattomia ja hauskoja vai mitä?

        Miusta ihminen on kaunis, kun hän on sinut itsensä kanssa, ja kantaa kilonsa ryhdikkäästi, oli niitä sitten liian vähän tai paljon tai miten vaan. Ei itsevarmaa naista oikeesti nyt niin pelätä, jos on oikeesti iloinen ja huumorintajuinen, eikä nenä pystyssä kulkeva nirppanokka.


      • EmmiSalli
        Emma kirjoitti:

        Luin vähän noita muita kommentteja, ja tungen tämän huomautuksen tai näkökannan tähän kohtaan, vaikka onkin kaikille tarkoitettu :)

        Että muka itserakkaus ym. ois kauniiden naisten pahe. No, miten se kaunis nyt sitten määritellään...monelle varmaan tulee mieleen hoikka, kauniskasvoinen ja hiuksinen ym. tyttö. Mun kaveri oli kesällä torilla semmosia teinivaatteita myymässä. Siihen oli sitten tullu semmonen, öhöm, tosi isokokonen tytskä, tyyliä xl-xxl. Oli siinä vaatteita ollu hänenkin kokoiselle, mutta tyttö katteli niitä kaikkein pienímpiä one size vaatteita (eli kokoa xs-s). Sitten se oli ihastunut yhteen paitaan oikeen erityisesti. Kaverini (hiukan pyöreä hänkin), yritti nätisti selittää, että tuo koko tarkoittaa kyllä aika pientä. Tytskä oli heilauttanut hiuksiaan takakenoon, ja sanonut että kyllä hän tietää, kun yleensäkin käyttää s-m kokoisia vaatteita. Kaverillani oli ollut naurussa pidättelemistä, kun tämä neiti oli sitten tyytyväisenä ostanut paidat. Mikäs siinä, rahaahan siitä tuli, mutta hän silti ei voinut olla kuvittelematta, että paita mahtui korkeintaan tämän reiteen.

        Yhteenveto: kauneuden käsitys on hyvin stereotypinen. Tämä ihminen piti itseään koko käytökseltään tosi namuna (kuulemma) vaikka oli reippaasti ylipainoinen. Eihän siinä mitään väärää ole, mutta hän oli MYÖS ERITTÄIN ITSERAKAS koko käytökseltään. Eihän se sovi malliin, lihavathan on leppsia ja vaatimattomia ja hauskoja vai mitä?

        Miusta ihminen on kaunis, kun hän on sinut itsensä kanssa, ja kantaa kilonsa ryhdikkäästi, oli niitä sitten liian vähän tai paljon tai miten vaan. Ei itsevarmaa naista oikeesti nyt niin pelätä, jos on oikeesti iloinen ja huumorintajuinen, eikä nenä pystyssä kulkeva nirppanokka.

        Mä varmaan olen joko liian laiha, tai sitten ollut vielä liian laihojen kanssa tekemisissä, mutta ei todellakaan pidä paikkaansa. Mulla ei käy läheskään yhtä hyvä viuhka kuin ystävättärelläni, joka on reilusti ylipainoinen. Hän ei ole leppoisa kuin nukkuessaan, valveilla tarkkasilmäinen ja korvainen skorpioni,joka antaa palaa jos aihetta on, eikä aina tarvitse aihettakaan. Häntä kuitenkin pidetään hyvänä tyyppinä, hänen sanavalmiudestaan pidetään, hänen seuraansa hakeutuu ties minkälaisia ihmisiä. Kiloistaan huolimatta tai niitten ansiosta hän saa mitä varmimmin panot lähes keneltä itse haluaa, minun osani on olla saamatta niiltä joita en tahdo. Lihavat ei ole leppoisia, eivät vaatimattomia, eivätkä maanhiljaisia. Lihavien (suhteellista kuten kauneus, eikä mitenkään toisiaan poissulkevia) kanssa minä hoikempi näytän melko kuivakkaalta ja olemattomalta, ja kerran jos toisenkin terassilla sain kuulla, kuinka eteerisen ja seksikkään näköinen ystävättäreni on hieman pienessä paidassaa, hulppeassa hameessa, korkokengissä punainen letti levällään liehuen.. Ei tarvinnut kovin fiksu olla nähdäkseen mikä pani miesten mielikuvituksen ja veren liikkeelle: minä muka-liian viisaan näköinen, vai ylipainoinen mutta eloisan ja ..hmm.. ehkä antavamman oloinen ystävättäreni, jonka toimia en tuomitse, enkä edes ihmettele. Sisäiseen kauneuteen sen verran, että siinä ajassa, missä joku mies olisi alkanut perehtymään minun sisäiseen kauneuteen ystävättäreni ennätti esitelellä muita avujaan, ja tosi sekin, ettei henkevyys ollut niissä tutustumisissa ihan listaykkönen..


      • Emma
        EmmiSalli kirjoitti:

        Mä varmaan olen joko liian laiha, tai sitten ollut vielä liian laihojen kanssa tekemisissä, mutta ei todellakaan pidä paikkaansa. Mulla ei käy läheskään yhtä hyvä viuhka kuin ystävättärelläni, joka on reilusti ylipainoinen. Hän ei ole leppoisa kuin nukkuessaan, valveilla tarkkasilmäinen ja korvainen skorpioni,joka antaa palaa jos aihetta on, eikä aina tarvitse aihettakaan. Häntä kuitenkin pidetään hyvänä tyyppinä, hänen sanavalmiudestaan pidetään, hänen seuraansa hakeutuu ties minkälaisia ihmisiä. Kiloistaan huolimatta tai niitten ansiosta hän saa mitä varmimmin panot lähes keneltä itse haluaa, minun osani on olla saamatta niiltä joita en tahdo. Lihavat ei ole leppoisia, eivät vaatimattomia, eivätkä maanhiljaisia. Lihavien (suhteellista kuten kauneus, eikä mitenkään toisiaan poissulkevia) kanssa minä hoikempi näytän melko kuivakkaalta ja olemattomalta, ja kerran jos toisenkin terassilla sain kuulla, kuinka eteerisen ja seksikkään näköinen ystävättäreni on hieman pienessä paidassaa, hulppeassa hameessa, korkokengissä punainen letti levällään liehuen.. Ei tarvinnut kovin fiksu olla nähdäkseen mikä pani miesten mielikuvituksen ja veren liikkeelle: minä muka-liian viisaan näköinen, vai ylipainoinen mutta eloisan ja ..hmm.. ehkä antavamman oloinen ystävättäreni, jonka toimia en tuomitse, enkä edes ihmettele. Sisäiseen kauneuteen sen verran, että siinä ajassa, missä joku mies olisi alkanut perehtymään minun sisäiseen kauneuteen ystävättäreni ennätti esitelellä muita avujaan, ja tosi sekin, ettei henkevyys ollut niissä tutustumisissa ihan listaykkönen..

        No siis tarkoitin yleistä stereotypiaa, en todellisuutta...Kyllä minäkin tunnen vaikka kuinka paljon sen vastaisia todellisia ihmisiä :)


      • persoona
        on kirous kirjoitti:

        Kauneudesta on hyötyä elämässä. Niin on myös sillä, että osaa soittaa pianoa tai on hyvä matikassa. Kaunis nainen saa asioita ja huomiota mitä vähemmän viehättävä nainen voi katsella vierestä kateellisena.
        Ikäviäkin puolia on kuitenkin aika paljon.Totta on se, että kateelliset rupeavat keksimään perättömiä juttuja ja arvostelemaan ulkonäköä ilman, että ollaan osallistuttu edes mihinkään kauneus kilpailuihin.Kaunis nainen ei myöskään voi muka olla "syvällinen" ja muista ihmisistä välittävä.Ainoa mitä mielessä muka liikkuu on vaan se miltä näytetään.Pinnallisuutta olen ollut huomaavinani vähemmän viehättävissä ihmisissäkin. Kauneus on geeneissä ja todellista kauneutta ei saa millään konsteilla. Ja tämän takia oikeasti kauniiden ihmisten ei tarvi ajatella koko ajan sitä miltä he näyttävät, koska ovat huonoimpinakin hetkinään paremman näköisiä, kuin jotkut ihmiset parhaimmillaan.Ikävää on myös se, että sitä rupee kyseenalaistamaan miks joku ihminen osoittaa niin suurta kiinnostusta, vaikka ei tunnekaan vielä. Ihmiset ihastuvat siihen ulkoiseen jo ennen ku ovat tutustuneet siihen mitä ihminen on sisältä. Onhan se mukavaa omata hyvännäköinen kumppani, mutta se on niin feikkiä, että usein siitä seuraa pettymyksiä.
        ja yleensä ne jotka juoksevat ja vikittelevät kauniita naisia ovat ravintolan kännisimmät ja epätoivoisimmat miehet sekä egoaan pönkittävät pelimiehet. Mukavat ja mukavan näköiset miehet vaan katsovat eivätkä uskalla lähestyä, koska luulevat ettei heillä ole mitään saumaa. Eli kauniit naiset voivat olla aika yksinäisiäkin, kun heitä ei uskalleta lähestyä.

        Mitäpä minä tiedän kauneudesta? vain sen, että se on katoavaista ja sen, että sillä ulkoisella ei ole niin väliä jos sisäinen kauneus on kunnossa!

        "Mukavat ja mukavan näköiset miehet vaan katsovat eivätkä uskalla lähestyä, koska luulevat ettei heillä ole mitään saumaa."

        Tai sitten tavalliset ja mukavat miehet tietävät ettei tuon kaltaisille naisille kannata mennä juttelemaan. Itse olen joitakin kertoja mennyt juttelemaan juuri näille "olen kauniimpi muut" - naisille ja voin sanoa etten mene enää.

        Ainakin omat tapaukseni ovat oikeastikin olleet täysin oman kauneutensa ja paremmuutensa pauloissa, eikä sieltä pään sisältä ole ainakaan näiden lyhyiden tuttavuuksien aikana löytynyt yhtään mitään muuta.


      • nimimerkki
        persoona kirjoitti:

        "Mukavat ja mukavan näköiset miehet vaan katsovat eivätkä uskalla lähestyä, koska luulevat ettei heillä ole mitään saumaa."

        Tai sitten tavalliset ja mukavat miehet tietävät ettei tuon kaltaisille naisille kannata mennä juttelemaan. Itse olen joitakin kertoja mennyt juttelemaan juuri näille "olen kauniimpi muut" - naisille ja voin sanoa etten mene enää.

        Ainakin omat tapaukseni ovat oikeastikin olleet täysin oman kauneutensa ja paremmuutensa pauloissa, eikä sieltä pään sisältä ole ainakaan näiden lyhyiden tuttavuuksien aikana löytynyt yhtään mitään muuta.

        "eikä sieltä pään sisältä ole ainakaan näiden lyhyiden tuttavuuksien aikana löytynyt yhtään mitään muuta".

        Miksi et käytä enemmän aikaa tutustumiseen? Luuletko tytön avautuvan helposti arvioivan ja arvostelevan miehen edessä. Se on kuin jäämuuri, johon törmää, eikä yli pääse. Jos haluaa tehdä tuttavuutta kenen tahansa ihmisen kanssa, niin kannattaa tehdä se avoimin mielin. Jos mielessäsi on jo ennekkokuva tytöstä, niin kuvaa on vaikea muuttaa, vaikka ihminen olisikin toisenlainen.

        Katso peiliin!


    • Mars

      Kaikki tuntemani oikeasti hyvännäköiset naiset valittavat etteivät koskaan saa olla rauhassa, kun miehet kokoajan tunkevat juttelemaan.

      Tunnen myös naisia jotka ovat hyvännäköisiä lähinnä omasta mielestään. kaikkiahan joskus kauniiksi kehutaan.

      • nimimerkki

        Näin on, miehet kehuvat saadakseen seksiä.


    • näkkäri

      Miehet pelkäävät riskien toteutumista. Suurimmillaan riskit on silloin kun on naisen vuoro hoitaa oma hommansa, mutta nainen tekee oharin eli vetäytyy omasta vastuustaan. Mikään ei vituta enemmän kuin tällaiset naiset.

    • plääh

      Johtuisikohan antamastasi esimerkistä että kyselyn anti jäi mielestäni kapeahkoksi.... Olisin ollut kiinnostunut kuulemaan sisäisistä ominaisuuksista jotka pelottavat ja miehen reagoinnista pelottavaan naiseen. Eikö ole sellaisia esimerkkejä että pelottavuus olisi esimerkiksi asioiden kyseenalaistamista, keskustelua ja älykkyyttä ja reagointi vihan sekainen kilpailutilanne ja kaikenlainen yritys lannistaa? Tai jotain muuta? En tiedä kun en itse ole mies, sori jos yritän laittaa sanoja suuhunne, mutta joskus olen näissä asetelmissa aistinut kyllä muutakin kuin tuollaista "liian kaunis pelottaa" -meininkiä.... ei kai se voi olla ainoa asia, kai eri ihmisiä pelottavat eri asiat?

      • persoona

        "Eikö ole sellaisia esimerkkejä että pelottavuus olisi esimerkiksi asioiden kyseenalaistamista, keskustelua ja älykkyyttä ja reagointi vihan sekainen kilpailutilanne ja kaikenlainen yritys lannistaa?"

        En kyllä mitään vihamielistä tilannetta kaipaa tai itsensä paremmaksi väittämistä (lannistamista) mutta nuo muut mainitsevasi asiat, ah mistä löytyisikään naisia, jotka osaisivat keskustella muustakin kuin jostain Salatuista elämistä tai vaatteista?

        No onhan noita toki muutama tullut vastaan mutta aika harvoja. Itse tapasin tässä vähän aikaa juuri tuollaisen naisen. Mikään ei ainakaan omaa mielenkiintoani (siis oikeaan suhteeseen) kasvata enempää kuin elämää nähnyt ja pohtinut sekä samalla avarakatseinen (ei siis dogmaattinen "minä olen oikeassa" -asenne) nainen.


      • EmmiSalli
        persoona kirjoitti:

        "Eikö ole sellaisia esimerkkejä että pelottavuus olisi esimerkiksi asioiden kyseenalaistamista, keskustelua ja älykkyyttä ja reagointi vihan sekainen kilpailutilanne ja kaikenlainen yritys lannistaa?"

        En kyllä mitään vihamielistä tilannetta kaipaa tai itsensä paremmaksi väittämistä (lannistamista) mutta nuo muut mainitsevasi asiat, ah mistä löytyisikään naisia, jotka osaisivat keskustella muustakin kuin jostain Salatuista elämistä tai vaatteista?

        No onhan noita toki muutama tullut vastaan mutta aika harvoja. Itse tapasin tässä vähän aikaa juuri tuollaisen naisen. Mikään ei ainakaan omaa mielenkiintoani (siis oikeaan suhteeseen) kasvata enempää kuin elämää nähnyt ja pohtinut sekä samalla avarakatseinen (ei siis dogmaattinen "minä olen oikeassa" -asenne) nainen.

        Tässähän minä. Mulle on kertynyt elämänkokemusta, olen oppinut virheistäni hyvin paljon. En katso salattujaelämiä, koska elämä ihan livenäkin on toisinaan pelkään mysteeriota. En keskustele vaatteista,harrastukseni on ihan muualla kuin rättikauppojen alennuskoreissa tai muotikataloogien selailussa. Katu-uskottavuuteni perustuu siihen mitä on sisälläni, enkä mittaa sitä toisten katseista tai eleistä. Olen päässyt tilanteeseen, jossa en erityisesti toivo mitään, en odota keneltäkään mitään, mutta silti jaksan aamuisin herätä,ottaa vastaan sen mitä päivä pienuudessaan tai suuruudessaan tuo. On helppo olla itseensä ja elämäänsä edes kohtuullisen tyytyväinen kun on selvittänyt itselleen, ettei onni tule keltaisella kuljetuksella kotiovelle, vaan että se on pieninä hippusina matkan varrella. Aina kun jotain löytää, voi olla tyytyväinen: olen saanut paljon.


      • persoona
        EmmiSalli kirjoitti:

        Tässähän minä. Mulle on kertynyt elämänkokemusta, olen oppinut virheistäni hyvin paljon. En katso salattujaelämiä, koska elämä ihan livenäkin on toisinaan pelkään mysteeriota. En keskustele vaatteista,harrastukseni on ihan muualla kuin rättikauppojen alennuskoreissa tai muotikataloogien selailussa. Katu-uskottavuuteni perustuu siihen mitä on sisälläni, enkä mittaa sitä toisten katseista tai eleistä. Olen päässyt tilanteeseen, jossa en erityisesti toivo mitään, en odota keneltäkään mitään, mutta silti jaksan aamuisin herätä,ottaa vastaan sen mitä päivä pienuudessaan tai suuruudessaan tuo. On helppo olla itseensä ja elämäänsä edes kohtuullisen tyytyväinen kun on selvittänyt itselleen, ettei onni tule keltaisella kuljetuksella kotiovelle, vaan että se on pieninä hippusina matkan varrella. Aina kun jotain löytää, voi olla tyytyväinen: olen saanut paljon.

        "On helppo olla itseensä ja elämäänsä edes kohtuullisen tyytyväinen kun on selvittänyt itselleen, ettei onni tule keltaisella kuljetuksella kotiovelle, vaan että se on pieninä hippusina matkan varrella."

        Aivan samaa mieltä. Onni tulee siitä että lopettaa vaatimasta elämältä asioita(tavaroita, suurta rakkautta, rahaa jne). Sen sijaan ottaa kaiken mitä se tarjoaa vastaan ennakkoluulottomasti. Opettelee tuntemaan itsensä ja tekee asioita joista pitää. Lopettaa tekemästä ja tavoittelemasta asioita joita muiden mielestä kuuluu tehdä ja haluta.


      • nimimerkki
        persoona kirjoitti:

        "On helppo olla itseensä ja elämäänsä edes kohtuullisen tyytyväinen kun on selvittänyt itselleen, ettei onni tule keltaisella kuljetuksella kotiovelle, vaan että se on pieninä hippusina matkan varrella."

        Aivan samaa mieltä. Onni tulee siitä että lopettaa vaatimasta elämältä asioita(tavaroita, suurta rakkautta, rahaa jne). Sen sijaan ottaa kaiken mitä se tarjoaa vastaan ennakkoluulottomasti. Opettelee tuntemaan itsensä ja tekee asioita joista pitää. Lopettaa tekemästä ja tavoittelemasta asioita joita muiden mielestä kuuluu tehdä ja haluta.

        Haluan vielä kyseenalaistaa, koska tuo kuulostaa siltä, että tietäisit niin tarkkaan mitä toinen sisimmässään vaatii tai ettei tietäisi mistä pitää. Ja vielä tavoittelee asioita , joita muiden mielestä kuuluu tehdä ja haluta.

        Oletko ajatellut, että kyseinen henkilö juuri tekee niitä asioita, mistä tykkää ja haluaa. Voitko mitenkään luottaa siihen. Voisitko antaa hänen elää omaa elämäänsä ja tehdä niitä juttuja ja olla itse vastuussa elämästään tekemisistään tai tekemättä jättämisistään. Sehän on hänen elämänsä eikä sinun. Menetkö yli toisen ihmisen rajojen. Jokaisen pitää myös saada tehdä virheensä, joista hän oppii ja kasvaa.


      • nimimerkki
        persoona kirjoitti:

        "Eikö ole sellaisia esimerkkejä että pelottavuus olisi esimerkiksi asioiden kyseenalaistamista, keskustelua ja älykkyyttä ja reagointi vihan sekainen kilpailutilanne ja kaikenlainen yritys lannistaa?"

        En kyllä mitään vihamielistä tilannetta kaipaa tai itsensä paremmaksi väittämistä (lannistamista) mutta nuo muut mainitsevasi asiat, ah mistä löytyisikään naisia, jotka osaisivat keskustella muustakin kuin jostain Salatuista elämistä tai vaatteista?

        No onhan noita toki muutama tullut vastaan mutta aika harvoja. Itse tapasin tässä vähän aikaa juuri tuollaisen naisen. Mikään ei ainakaan omaa mielenkiintoani (siis oikeaan suhteeseen) kasvata enempää kuin elämää nähnyt ja pohtinut sekä samalla avarakatseinen (ei siis dogmaattinen "minä olen oikeassa" -asenne) nainen.

        Älä ota tätä arvosteluna tai syyttämisenä, mutta oletko ajatellut, että joskus naisen on tarvinnut esittää asiansa voimakkaasti saadakseen äänensä kuuluviin ja että hänellä on oikeus omaan mielipiteeseensä. Voimakas esittämistapa on jäänyt päälle, vaikka sitä ei enään tarvittaisikaan, koska on löytänyt ihmisen, joka osaa kuunnella. Joten keskustelu on mahdollista.

        Toisaalta jokaisella saa olla oma mielipiteensä asioista. Se ei välttämättä tarkoita sitä, että olisi oikeassa. Se on mielipide sillä hetkellä. Jos elämän kokemusta tai tietoa tulee lisää, voi sitä mielipidettä sitten muuttaa tarpeen vaatiessa. Eihän sitä hautaan asti tarvitse siitä kiinni pitää, jos oikeasti ei ole enään sitä mieltä.
        Ja kuitenkin voi olla tietyt arvot, joihin pyrkiä, mutta elämä tuo tilanteita, joissa ei aina voi pitää niistä kiinni vaikka haluaisi. Haluamme, mutta emme pysty. Olemme inhimillisiä olentoja. Kun etenemme, yritämme löytää taas sen oman reittimme.


    • Soturi

      en pelkää mitään. Kauniita naisia on kiva katella, mutta tyhmä kun olen niin suhtaudun erittäin varauksella urasuuntauneita naisia kohtaan ja varsinkin, jos he ovat haluttavan näköisiä.

      • EmmiSalli

        Miten tuo nyt menee.. haluttavuus ja urasuuntautuneisuus. Mitä sinä tuolla tarkoitat..kumpaa ei saisi olla, tai kumpaa pitäisi olla. Ei-haluttava urasuuntautunut vai haluttava ei-urasuuntautunut ? Tai vaan haluttava, vai.. taidat sä sittenkin jotain pelätä..naisia ?


      • Soturi
        EmmiSalli kirjoitti:

        Miten tuo nyt menee.. haluttavuus ja urasuuntautuneisuus. Mitä sinä tuolla tarkoitat..kumpaa ei saisi olla, tai kumpaa pitäisi olla. Ei-haluttava urasuuntautunut vai haluttava ei-urasuuntautunut ? Tai vaan haluttava, vai.. taidat sä sittenkin jotain pelätä..naisia ?

        kysymys siitä mitä saa tai mitä ei saa olla. Ei minua kiinnosta, vaikka olisit humanoidi. Muutenkin minua kiinnostaa sellaiset naiset, jotka uskaltavat olla sillei persoonallisesti oma ittensä.

        Minulla sattuu olemaan sellainen typerä ennakkoluulo, että tällaiset seksikkäät ja paljon rahaa omaavat naiset, ovat hmmm... (miten sen nyt sanoisi kauniisti)...petollisia (tämä nyt sitten ei tarkoita, että tällaiset ihmiset oikeasti tällaisia olisivat). Sellaseen nymphoon voi herkästi jäädä koukkuun (se on väärä tapa lähestyä naista) ja se vie perikatoon. Sitten on tää pinnallisuus juttu.


    • erfergeg

      Pelkään kaikkkia naisia.Rumia,kauniita,laihoja ,lihavia,pitkiä ,lyhyitä jne.Koska kaikilla naisilla on se pelottava pillu,joka haisee pillulle.Hyi ,kun sen haju etoo.Yäk.

    • Anonyymi

      Miehet "pelkää" itsevarmoja naisia, jotka osaavat antaa mielipiteensä asioista, eikä olla aina samaa mieltä puhujan kanssa.

    • Anonyymi

      Sellaista, joka ei ole luottamuksen arvoinen.

    • Anonyymi

      Kyllä kun tätäkin ketjua lukee niin entisestään kasvaa halukkuus kokeilla treffailla ulkomaalaisten miesten kanssa esim. muut pohjoismaat/länsi-eurooppa ennen kuin menee usko "miehiin" lopullisesti.

      Hyvin selvensi palstan perusteella suomimiesten ajatustenjuoksua, kyllä on aivan käsittämätön tyyli teilata itsensä ja toinen ihminen jo heti lähtökuoppiinsa omien oletustensa pohjalta.

      • Anonyymi

        No mene ja kokeile se on sinun elämäsi.

        Meidän yhteiskunnassamme miehen arvo on nolla, meitä ei arvosteta, meitä ei kohdata, meistä ei olla oikeasti kiinnostuneita. Me olemme vain välineitä naisille, markkinoille ja työnantajille, pelkkiä rattaita jotka sopivat rooliinsa tai eivät sovi.

        Pidäkkeettömien ja vapautuneiden naisten on tottakai vaikeaa tajuta sitä koloa mihin miehet on ahdettu. Kuinka se "tosimies" on rooli johon 95% äijistä vaan ei sovellu, ei vaikka kuinka teeskentelisi. Mutta tätä ei tarvi tiedostaa, vaan vain vaatia että maailma olisi erilainen kuin on.

        Olen itsekin jo katsellut ulkomaille ja hämmentynyt siitä miten erilaisia ja eri tavalla ja eri asioita siellä he miehessä arvioivat. Yksikin kuvankaunis nuori nainen kertoi että kokee olevansa epäonnistunut ihmisenä ellei hänellä ole mieskumppania eikä hän asettanut edes mitään varsinaista kriteeriä millainen - vaan se että miehellä oli hänelle jo lähtökohtainen itseisarvo.

        Sellaisia fiiliksiä ei suominaisista välity. Teidän ja ulkomaalaisten miesten kanssa näkisin yhden pienen ongelman. Se ulkomaalainen mies voi olla ihana - mutta tepä olette edelleenkin suominainen.


    • Anonyymi

      Lähinnä sellainen nainen, joka olisi aloitteellinen rakastuessaan ensisilmäyksellä ja tulisi niiltä sijoiltaan suutelemaan. Olisin myyty ja järkyttynyt onnesta.

    • Anonyymi

      Mukava, lempeä, ystävällinen, lapsirakas, kohtaava, aloitteellinen, huomioiva, empaattinen, ymmärtäväinen.

      Sellainen nainen pelottaa koska hänellä on kaikki avaimet. Pelkäisin että hän käyttää niitä mutta vain lähteäkseen pois lopulta. Pelkäisin että hän ei käytä niitä, että tilaisuutta ei koskaan olisikaan. Pelkäsiin hyväksikäyttöä koska minulla ei olisi minkäänlaisia mahdollisuuksia puolustautua.

      Sinä olet hyvä tapaus, oikein hyvä. Sellainen itsetietoinen, määrätietoinen, selkeydessään yksinkertainen, ulkoisesti hyvinkin viehättävä. Jos ei niin sitten ei, voi harmi, meni kaunis nainen sivu suun mutta minkäänlaista emotionaalista investointia ei tullut tehtyä, sille tuskin oli mitään kysyntääkään.

      Luultavasti emme edes puhuisi samaa kieltä vaikka kielioppi olisi yhteinen.

    • Anonyymi

      Ei millainenkaan mutta on paljon ominaisuuksia joita ei pitkässä juoksussa jaksa katsoa. Esim pinnallisuus materialismi alhainen älykkyys jne. Ääri ekstrovertti joka on 24/7 äänessä mölähtelee ja kiljahtelee ettei vaan tulisi rauhallista hiljaista hetkeä. Kaikki mitä toiset ajattelee itsekseen sanoo ääneen ja osallistetaan toinen siihen väkisin. Pari päivää maksimi sitten alkaa pää hajota. Sellainen joka haluaa bilettää joka viikonloppu. Ei siinä ole mitään vikaa jos tietää mitä haluaa mutta jos ne haluamiset eroaa sen toisen haluamisista siinä tulee ongelma.

      Miksi naiset muuten monesti liittää pelko sanaan sen että ei halua olla tekemisissä joku ärsyttää tai huomaa ettei asia voi edetä joten antaa esim naisen olla.

    • Ei kauniita naisia uskalla lähestyä. Kun ei tunne olevansa niiden arvoinen. Tulee epävarmaksi itsestään. Ja sellainen ei kiinnosta naisia. Hyvin yleistä miehille tämä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe