EURAUPAIR??

Tyttö

Haluaisin tietää onko euraupair hyvä järjestö?? Saako sinulle löydettyä perhettä vaihtaa, jos ei halua sinne kaupunkiin missä he asuvat?? Aion lähteä ensi kesänä USA:aan au pairiksi.. Kertokaa kokemuksianne USA:sta!!

5

1896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen tyttö..

EurAuPair on mielestäni hyvä järjestö. Itse olen lähdössä jenkkeihin sitä kautta ensi kuussa. Tiesitkö, että aluetta voi toivoa hakiessa?Mutta "väärä" kaupunki ei varmaankaan ole pätevä syy vaihtaa perhettä. Sitä vaihdetaan vaan siinä tapauksessa, jos perheen ja au pairin välillä on ylitse pääsemättömiä ongelmia, ekä tämäkään aina johda vaihtoon vaan kotiin lähtökin on mahdollinen. Ja jos perhe ei ole siitä kaupungista mistä haluat heidän olevan niin ei varmaan kannata hyväksyä paikkaa.

• Sunshine

Itse lahdin nyt alkusyksysta USA:han aupairiksi kyseisen jarjeston kautta ja olen ollut erittain tyytavainen jarjeston toimintaan. Itse toivoin hakuvaiheessa sijoittuvani USA:n kaakkoisosaan. Tuli sita kylla pari yhteydenottoa perheilta muualtakin pain amerikkaa, mutta lopullinen perhe johon sijoitun on siis haluamaltani alueelta. Se etten sijoittunut muihin perheisiin, ei kyllakaan liittynyt yhtaan siihen, etta perheet asui ns. "vaaralla alueella", vaan ihan muihin syihin.

Mielestani on kuitenkin hieman liian toiveikasta odottaa saavansa viettaa aupair-vuotensa juuri siina kaupungissa, mihin haaveilee paasevansa. Perheet kuitenkin valitsevat aupairin. Mukava perhe, joka asuu aivan eri puolella mannerta johon olit toivonut saattaisi valita sinut aupairikseen, mutta eiko paa-asia ole se, etta saat itsellesi sellaisen perheen, jonka kanssa tulet hyvin toimeen (esim. sopiva lapsimaara vahdittavana, lasten iat sinulle sopivat --->sitakin voi toivoa hakuvaiheessa, samat mielenkiinnon kohteet/harrastukset perheen kanssa).

Tiedoksi muuten, etta aupairvuoteen (jarjeston kautta) sisaltyy kahden viikon palkallinen loma, jolloin on mahdollisuus matkustaa omatoimisesti USA:ssa tai vaikka Bahamakselle. 12kuukauden aupair-vuoden jalkeen on myos mahdollisuus oleskella maassa 1kk luvallisesti. Jos ei siis paasee haluamaansa osavaltioon tms. niin eikohan sita kuitenkin ehdi vuoden aikana viela matkustamaan "unelmakohteisiinsa".

Itse en nimittain kieltaytyisi ottamasta perhetta vastaan, vain silla perusteella, etta perhe sattuu asumaan vaarassa kaupungissa (voi muuten joutua odottamaan KAUAN ennen kuin tulee oikealta alueelta yhteydenotto...ja se perhe ei lopulta valttamatta olekaan se paras)!

Onnea kuitenkin sinulle aupair-vuotesi suunnitteluun :)

• Mira

Ma oon kanssa talla hetkella Amerikassa au pairina EurAupairin kautta. Olen ollu taalla Virginiassa pian kolme kuukautta eika ainakaan viela ole ollut mitaan valittamista. Oon tykannyt kovasti olla taalla!
        Missa pain Amerikkaa te ootte/minne ootte menossa? Sunshine, mainitsit mahdollisuuden lahtea Bahamalle. oletko mahdollisesti ajatellut lahtea? itse oon innostunut ajatuksesta lahtea sinne spring breakina.

• angel85
        Mira kirjoitti:

Ma oon kanssa talla hetkella Amerikassa au pairina EurAupairin kautta. Olen ollu taalla Virginiassa pian kolme kuukautta eika ainakaan viela ole ollut mitaan valittamista. Oon tykannyt kovasti olla taalla!
        Missa pain Amerikkaa te ootte/minne ootte menossa? Sunshine, mainitsit mahdollisuuden lahtea Bahamalle. oletko mahdollisesti ajatellut lahtea? itse oon innostunut ajatuksesta lahtea sinne spring breakina.

meika on kans euraupairin kautta ollu taalla usassa nyt jo vahan paalle 3kk.... oon itarannikolla ja ihan phillyn lahella... ja nycii ja dc:hen paasee junalla tosi vikkelaan, eli paikka on mita loistavin :D vaikka tama ei mikaa iso kaupunki olekkaan... Jarjestoon olen ollu kylla tyytyvainen... nytki lahetaan communitycounselorin ja mun ryhman kaa joulukuussa manhattanille viikonlopuksi jouluostoksille!! iha mahtavaa!!!

kylla makin olen ista mielta etta kannattaa sita perhetta enempi kattoo ko sita paikkaa... sa kuitenki oot siella vuoden niin et jos se ei synkkaa perheen kans niin tulee oleen aika rankkaa vaik voiki perhetta vaihtaa... ma luulen et kaikki naa "kamalat" aupair kokemukset on syntyny just siita syysta, et on vaha vaarilla perusteilla lahdetty yleensakaan koko hommaan mukaan... ma hoidin mun pikkusiskoo kolme vuotta ihan niinku sen aitina, ja tiesin et kuinka rankkaa se on, mut silti tanne tullessa oli melkonen jysays paahan alussa, et tallastako se sitte onki.... hirvee ikava oli perhetta ja kavereita ja vitutti suoraa sanottuna istuu illat kotona ko oli melkee joka paiva tottunu jossaki kulkee... mut onnex perhe oli mukava ja jaetaan samat intressit niin etta se helpotti milelettomasti, jos ei olis perheen kans tultu toimee nii varmasti olis saattanu lentaa kamat takas laukkuun ja ei muutako takas kotiin :D

mut nyt taa aika alkaa menee jo iha huomaamatta... mietoin kans tota spring break in bahamas... sitten mietin et kuinka paljo vaatteita ja kenkii silla rahalla saa niin paatin et valitten ne :) niista on kuitenki iloo kauemmin... se loma on vaa viikon... :D mut kaikki nauttii eri jutuista ja kylla taalla on todellaki aikaa matkustella... sul on yx vapaa viikonloppu kuussa niin ehti vaikka mita nakee jo niitten aikana jos vaan ite tartut toimeen ja jarkkaat niita juttuja... ei sua kukaa tuu sangyn pohjlata kiskoo mukaa :D

hauskaa loppu vuotta kaikille jotka taalla jo on ja tervetuloo kaikille niille jotka on vasta tulossa!!! :D kyl taa ainaski kasvattaa luonnetta iha hulluna!! :D

• minii

Tilasin netistä ton euraupair esitteen ja lueskelin sitä, en ihan siitä ymmärtäny että mitä toi järjestön kautta tulis maksamaa. Nyt siinä oli joku tarjous että järjestön kautta meneminen maksais 80euroa ja 455euron takuurahan minkä saa vuoden jälkee takasin. Ja ettei ite tarvis maksaa lentoja tai viisumia.että mitäs ihmettä, eihän se voi olla noin halpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe