en uskalla enää hoitoihin

mitä nyt?

Onkohan kenelläkään neuvoa minulle. Minulla alkoi tulla inhottavasti karvoitusta leukaan aiemman raskauteni jälkeen. Seuraava raskaus helpotti tilannetta mutta raskauden jälkeen karvat palasivat. Olen käynyt aiemmin valohoidoissa (elos), mutta nyt luin huolestuttavia keskusteluketjuja netistä, että mm. laser (fraxel) ja IPL ja jopa erityisesti RF -hoidot voisivat aiheuttaa pysyvää ja vieläpä etenevää rasvakudoskatoa kasvoissa, joka johtaa voimakkaaseen ennenaikaiseen vanhenemiseen. Ja Elos-teknologia käyttää ilmeisesti juuri IPL RF -teknologiaa. En enää uskalla mennä hoitoihin. Mutta olen pulassa leukakarvoituksen kanssa. Sisätautilääkäri totesi, että minulla ei ole mitään todellista hoidettavaa hormonaalista häiriötä. Ilmeisesti vain ihoni on herkempi testosteronivaikutukselle, en muuta selitystä keksi. Mitä ihmettä nyt teen?

3

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä nyt?

Vielä toinen kysymys liittyen kasvojen karvoihin...Voikohan esim liiallinen insuliini verenkierrossa lisätä karvoitusta? Olen jättänyt nyt pois suklaan ja muut herkut ja pyrin laihduttamaan, mutta imetyksen takia en uskalla käyttää mitään verensokeriin ja painoon vaikuttavia luontaistuotteita. Ehkä sitten kun imetys päättyy...(minulla ei ole todettu sokeritautia).

• Laseria kainaloon

Itse olen vaalea ja tummakarvainen, mutta kasvoissani on paljon ohuita lyhyitä karvoja, jotka ovat vaaleita. Talvella ylähuulen karvat saattavat hieman tummua. Itse ajan karvat epiloimalla pois, ja pääosin ihoni on kestänyt sen hyvin. Äidilläni lääkitys lisää kasvojen ohutta karvaa, ja hän käy kosmetologilla. Ilmeisesti poistetaan vahalla. Lopputulos on siisti.

Kasvoista vähenee joka tapauksessa iän myötä rasvaa. Vain harva supergeenit saanut pysyy rypyttömänä ja nuoren näköisenä. Aurinko ja tupakka lie pahimmat ihon vanhentajat. Jos olisin sinä, niin ottaisin riskin. Tosin en ole samassa tilanteessa, koska en ole ottamassa valohoitoa kasvoihin. Kainaloista ja bikinirajalta aion kokeilla kotilaserilla karvojen poistamista, kunhan kasvavat epiloinnin jäljiltä taas runsaammin.

• Hoidoissa käynyt

Mielestäni ainoa turvallinen ja tehokas tummien karvojen pysyvä poistomenetelmä on aito laser (alexandriitti tai diodi) terveysalan ammattilaisen tekemänä. Vaaleille karvoille sopii neulaepilaatio, sekin hoitotava hyvin osaavan kosmetologin tekemänä. Olen käynyt molemmissa ja karvankasvu käsitellyllä alueella on loppunut (käsittelystä jo lähemmän 10 vuotta).

Nuo aloituksessa mainitut menetelmät eivät ole lähellekään niin tehokkaita ja "kotilasereihin" ei kannata tuhlata rahojaan (teho on olematon turvallisuusmääräysten vuoksi).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1062
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      819
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe