TE-toimisto tehtailee karensseja!

Oikeusmurhattu!

TE-toimiston virkailijat tuottavat tahallaan asiakkailleen karensseja. Esim. minulle annettiin karenssi, koska en ollut reagoinut työtarjoukseen, joka oli lähetetty minulle tekstiviestinä.

Mainittakoon, että olin jo yli kuukausi aikaisemmin kirjautunut pankkitunnuksillani TE-palvelujen Asioi verkossa -järjestelmään, poistanut puhelinnumeroni ja laittanut rastin ruutuun "Minulla ei ole puhelinta". Karenssini perustelussa sanotaan "että en ole ilmoittanut TE-toimistoon, että en ole puhelimitse tavoitettavissa"!

Miten se olisi sitten pitänyt ilmoittaa!? Eihän sähköposti ole TE-toimiston hyväksymä tiedotusväylä. (Näin heidän verkkosivuillaan sanotaan, koska sähköpostin kautta ei voida varmistaa henkilöllisyyttä.) Lopputulema: TE-toimisto tuottaa tahallaan asiakkailleen karensseja. Mistähän syystä, voisi kysyä...

152

10959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176
      • Anonyymi

        Nämä jotka tekee valituksia on usein mieleltään häiriintyneitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä jotka tekee valituksia on usein mieleltään häiriintyneitä

        Kun ihmistä häiritään tarpeeksi pitkään ja hartaasti hänestä tulee häiriintynyt. Jos ei haluta häiriintyneitä ihmisiä, kannattaa lopettaa heidän häiritsemisensä ja ahdistelemisensa.

        Englannin kieli on tässäkin paljon rehellisempi kuin suomen kieli. Kun englannin kielessä puhutaan ihmisestä joka oh häiriintynyt sanotaan "he's/she's disturbed". Sananmukainen käännös sanasta "disturbed" on "häiritty", ei "häiriintynyt".

        Suomen kielessä häirityistä ihmisistä puhutaan "häiriintyneinä", ikään kuin he olisivat ihan vain itsekseen häiriintyneet ilman syytä, ilman ulkopuolista vaikutusta.


    • slavelabor

      Kannattaa ottaa puhelinnumero pois työkkärin tiedoista. Näin joutuvat paperisena lähettää asiansa.

    • Jäitä vidjuun

      "Kannattaa ottaa puhelinnumero pois työkkärin tiedoista. Näin joutuvat paperisena lähettää asiansa. "
      Sitä saavat mitä tilaavat.

      Onkohan tekstiviesti hallintolainmukainen ilmoitus?
      Muutenkin näyttää karenssikiima olevan kova noilla kukkahattutädeillä. Jäitä vidjuun rikosilmoituksen muodossa voisi tuottaa heille surkasmin orgasmin sijaan.

    • Että näin

      Mä en saanut karenssia. Virkailija soitti mulle, mutta en vastannut heti. Soitin itse jälkeenpäin takaisin. Mä olen taitava kiertämään työkkärin virkailijan umpisolmuun.

    • kirveel töit.

      KELAN RAHA KATKAISTIIN KUN OLIN 1PV. TULITYÖ KURSSILLA TYÖKKÄRIN MÄÄRÄMÄNÄ.
      SITEN EIVÄT HOITANEET PAPEREITA KELALLE. KÄVIN PAIKAN PÄÄLLÄ JA LUVATTIIN SELVITTÄÄ ASIA NYT 3 KERRAN PITI KYSYÄ KOSKA ASIAHOIDETAAN KUN KELANRAHAN SAITTE SYYTTÄ KATKAISTUKSI . TAAS LUVATTIIN . EI VIELÄ MITÄÄN muuta kuin odottelua. EIKÖ SIELÄ KUKAAN MÄÄRÄÄ VASTUULLISEKSI VIRKAILIOITTEN TÖPPÄYKSIÄ. AINA VAAT TYÖTTÖMÄN VIKA. IHME TOUHUA.

      • jcfes

        kirveel töit.

        Minulle työkkäritäti antoi aiheettoman karenssin.
        Kun vielä ilmoitti sen Kelaankin raha loppui kuin seinään.
        Olin Torstaina työkkärissä ja se muija sähläs siellä, jonku ukon kanssa ja sitten vielä puhelimessa ongelma muksujensa opettan kanssa.

        Maanantaina vain tuli lappu, että et ole asioinnut työkkärissä.

        Soppa olikin sitä myöte valmis ja osaton sai kärsiä.
        Mutta, anteeksi se muija ei koskaan ole osannut pyytää sotkuansa. Kauhisteli vain muiden aiheuttamia sotkuja.

        Mistä ihmeestä tuollaisia sähläreitä tuonne laitetaankin istumaan.???
        Ovatko edes koulutukseltaankaanm oikeassa paikassa, vale virkailijoitako???


    • hipsu3

      Mua alko nyt pelottamaan. Oon menossa jollekin te-toimiston yrittäjyydestä kiinnostuneiden kurssille, mutta tuskin kovin vakavissaan ainakaan tässä vaiheessa olen yritystä perustamassa. Mutta mitä jos ne te-toimiston tyypit päättää, että mun on edettävä tota tietä ja lopulta perustettava yritys tai muuten lakkaa tuet? Apua!

      Ei toi te-toimiston toiminta muutenkaan tunnu kannustavan, pikemminkin se lannistaa.

      • Heikki Sinsemilla

        Ota se karenssi ja sitten ei ole enää mitään pelättävää.


    • Oikeusmurhattu!

      Voin vielä kertoa jatkoa:

      - Olin alunperin poistanut puhelinnumeroni ohjeitten mukaisesti Asioi verkossa -palvelussa.

      - Yksi asiantuntijavirkailija vahvistaa, että olen tehnyt kaiken ihan oikein.

      - Toinen TE-virkailija vahvistaa, ettei yhteystiedoissani ole puhelinnumeroa.

      Mutta edelleen: koska karenssin antanut virkailija pysyy kannassaan, minulta on korvaukset poikki!

      Eikä edes TE-toimiston johtaja, joka tietää tilanteesta ja myöntää että olen oikeassa, ei aio korjata asiaa! Kertoo vain, että minun pitää hakea muutosta työttömyysturvalautakunnalta!

      Neuvon kaikille: Mikäli olette tekemisissä TE-toimiston kanssa, hankkikaa aina ja joka tilanteessa itsellenne kirjallista todistusaineistoa kaikesta yhteydenpidosta tuohon virastoon, jotta teillä on esittää mustaa valkoisella siinä vaiheessa, kun joku kieroutunut virkailija haluaa purkaa henkilökohtaista turhautumistaan langettamalla parka työttömälle turhan karenssin!

      • 167-176

        Tottakai pitää hakea muutosta työttömyysturvalautakunnalta.

        Miten virkailija reagoi siihen että on todisteita siitä että hän on väärässä?
        "Mutta edelleen: koska karenssin antanut virkailija pysyy kannassaan, minulta on korvaukset poikki! "
        Pysyy kannassaan, ja on monta todistajaa ja mustaa valkoisella kun siellä työkkärin tietokannassa tuo todellinen tieto kuitenkin on.
        Tuossa olisi hyvä sauma virkarikosoikeudenkäynnille, tekisin rikosilmoituksen.
        Todistajiksi nuo kaksi virkailijaa ja toimiston johtaja.

        Luulisi myös toimiston johtajalla olevan velvollisuus ryhtyä kurinpidollisiin toimenpiteisiin tuon karenssin antaneen virkailijan virkatoimien johdosta.


      • 167-176
        167-176 kirjoitti:

        Tottakai pitää hakea muutosta työttömyysturvalautakunnalta.

        Miten virkailija reagoi siihen että on todisteita siitä että hän on väärässä?
        "Mutta edelleen: koska karenssin antanut virkailija pysyy kannassaan, minulta on korvaukset poikki! "
        Pysyy kannassaan, ja on monta todistajaa ja mustaa valkoisella kun siellä työkkärin tietokannassa tuo todellinen tieto kuitenkin on.
        Tuossa olisi hyvä sauma virkarikosoikeudenkäynnille, tekisin rikosilmoituksen.
        Todistajiksi nuo kaksi virkailijaa ja toimiston johtaja.

        Luulisi myös toimiston johtajalla olevan velvollisuus ryhtyä kurinpidollisiin toimenpiteisiin tuon karenssin antaneen virkailijan virkatoimien johdosta.

        ..jatkuu...
        Mihin numeroon tuo virkailija on sen tekstarin lähettänyt jos tiedoissasi ei tuota entistä numeroa ollut?
        Jos lähetti siihen entiseen numeroon niin mistä tuo virkailija sai numeron?
        Onko tuolla virkailijalla jokin laiton henkilöreksiteri josta on ottanut tuon numeron?

        Ainakin nuo kysymykset pitäisi esittää tuolle änkyrävirkailijalle kirjallisesti mieluummin lakimiehen toimesta. Kannattasi ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon.

        TSEMPPIÄ!! ÄLÄ ANNA PERIKSI!!


      • HaukkattinkopaskaaEu

        Haaste korvauksista oikeusapuun. Saat tosin odottaa muutaman vuoden ennenkuin saat muutaman lantin. Ihan oikeasti alkaa itseäkin vituttaa tämä systeemi....
        2 vuotta meni saadakseni laittomasta irtisanomisesta muutaman kuukauden liksat. Oikeusvaltio Suomi? hahhahhahha..


      • yksiristikaksi
        167-176 kirjoitti:

        ..jatkuu...
        Mihin numeroon tuo virkailija on sen tekstarin lähettänyt jos tiedoissasi ei tuota entistä numeroa ollut?
        Jos lähetti siihen entiseen numeroon niin mistä tuo virkailija sai numeron?
        Onko tuolla virkailijalla jokin laiton henkilöreksiteri josta on ottanut tuon numeron?

        Ainakin nuo kysymykset pitäisi esittää tuolle änkyrävirkailijalle kirjallisesti mieluummin lakimiehen toimesta. Kannattasi ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon.

        TSEMPPIÄ!! ÄLÄ ANNA PERIKSI!!

        Eiköhän siinä ole kysymys siitä, että sinulla on tuo puhelin edelleen. Voi pihkura, kun et ymmärtänyt hankkiutua siitä eroon.


      • 167-176
        yksiristikaksi kirjoitti:

        Eiköhän siinä ole kysymys siitä, että sinulla on tuo puhelin edelleen. Voi pihkura, kun et ymmärtänyt hankkiutua siitä eroon.

        Mitä väliä sillä on onko puhelin vai ei?
        Numeroa ei tarvitse antaa kenellekkään ellei halua.
        Aloittajan tapauksessa oli puhelinumero todistettavasti poistettu työkkärin yhteystiedoista. Mistä työkkärin virkailija sai tuon puhelinnumeron?
        Hänellä taisi olla laiton henkilöreksiteri. Tuosta pitäisi tehdä poliisitutkinta, ovat aika tarkkoja henkilötietolain rikkomisesta.


      • LaLa laalaa
        167-176 kirjoitti:

        Tottakai pitää hakea muutosta työttömyysturvalautakunnalta.

        Miten virkailija reagoi siihen että on todisteita siitä että hän on väärässä?
        "Mutta edelleen: koska karenssin antanut virkailija pysyy kannassaan, minulta on korvaukset poikki! "
        Pysyy kannassaan, ja on monta todistajaa ja mustaa valkoisella kun siellä työkkärin tietokannassa tuo todellinen tieto kuitenkin on.
        Tuossa olisi hyvä sauma virkarikosoikeudenkäynnille, tekisin rikosilmoituksen.
        Todistajiksi nuo kaksi virkailijaa ja toimiston johtaja.

        Luulisi myös toimiston johtajalla olevan velvollisuus ryhtyä kurinpidollisiin toimenpiteisiin tuon karenssin antaneen virkailijan virkatoimien johdosta.

        Valitusaika on sitten alk. 1 vuosi. Koin mielestäni vääryyttä tasan vuosi takaperin. Liitto venytti päätöstä ja valituksen käsittelyä useilla kuukausilla. TTLK on makuuttanut valitusta jo 8 kk.


    • hepskukku

      Tilastonikkarointi karenssein ym. vain lisääntyy kiittäkää tästä "työväenpuolueiden" Antti Rinnettä ja Alex Stubbii.

      • Vihnetmäkinenko

        Nyt meni yli hilseen. Työttömyystilastoihin ei vaikuta pätkän vertaa, saako työttömyysturvaa, vaan se hakeeko töitä eikä ole samalla hetkellä töissä. Karenssin saanut on ihan yhtä työtön kuin ennenkin, jollei sitten lopeta työnhakua.


      • 167-176
        Vihnetmäkinenko kirjoitti:

        Nyt meni yli hilseen. Työttömyystilastoihin ei vaikuta pätkän vertaa, saako työttömyysturvaa, vaan se hakeeko töitä eikä ole samalla hetkellä töissä. Karenssin saanut on ihan yhtä työtön kuin ennenkin, jollei sitten lopeta työnhakua.

        "Karenssin saanut on ihan yhtä työtön kuin ennenkin, jollei sitten lopeta työnhakua. "
        Niin on mutta silti karenssilla olevaa ei lasketa työttömmystilastoihin työttömäksi. Ei ole ihme että karenssikiima vain kovenee kun haetaan 150 milj. lisäsäästöjä työttömyysturvaan. Varmaan nuo virkaloist saavat bonuksen tai ainakin pomon päänsilityksen jokaisesta tehtailemastaan karenssista, kaikkein karenssikiimaisimmat ovat tyytyväisiä tuohon päänsilitykseenkin vaikka se tehtäisiin silitysraudalla.

        Sitten jos ja kun nuo 150 milj. säästöt saadaan aikaan niin toisaalta toimeentulotuesta ja varmaan Kelan lääkekorvauksista lisää kertyvä maksu on moninkeratinen noihin säästöihin verrattuna, toivottavsti moni noista karenssikiusatuista pääsee eläkkeelle. Tyypillistä hölmöläisten täkinjatkopolitiikkaaa jota viime vuosina on harrastettu riippumatta keitä asiosta on ollut päättämässä.


      • Tilastonikkarit
        167-176 kirjoitti:

        "Karenssin saanut on ihan yhtä työtön kuin ennenkin, jollei sitten lopeta työnhakua. "
        Niin on mutta silti karenssilla olevaa ei lasketa työttömmystilastoihin työttömäksi. Ei ole ihme että karenssikiima vain kovenee kun haetaan 150 milj. lisäsäästöjä työttömyysturvaan. Varmaan nuo virkaloist saavat bonuksen tai ainakin pomon päänsilityksen jokaisesta tehtailemastaan karenssista, kaikkein karenssikiimaisimmat ovat tyytyväisiä tuohon päänsilitykseenkin vaikka se tehtäisiin silitysraudalla.

        Sitten jos ja kun nuo 150 milj. säästöt saadaan aikaan niin toisaalta toimeentulotuesta ja varmaan Kelan lääkekorvauksista lisää kertyvä maksu on moninkeratinen noihin säästöihin verrattuna, toivottavsti moni noista karenssikiusatuista pääsee eläkkeelle. Tyypillistä hölmöläisten täkinjatkopolitiikkaaa jota viime vuosina on harrastettu riippumatta keitä asiosta on ollut päättämässä.

        "Niin on mutta silti karenssilla olevaa ei lasketa työttömystilastoihin työttömäksi."

        Kyllä lasketaan. Karenssilla olevat lasketaan työttömiksi tilastoissa siinä kuin muutkin , mikäli he hakevat edelleen töitä (eli ovat rekisteröityneet työnhakijoiksi).

        Samoin on asia tilastokeskuksen otostutkimuksessa, jos he ilmoittavat hakeneensa töitä viimeisen 4 viikon aikana ja olisivat työtä valmiit vastaanottamaan.).


    • Tuurihaukka

      Mä olen itse perheeni kanssa kusessa Kelan vuoksi, selkä hajalla ja mitään ei voi tehdä. Laskua pukkaa. Kerran kuussa työterveyslääkärillä juoksemista ja todistuksia kelaan, hakemukset netin kautta. Käsittelyaika on aina vähintään 3 viikkoa. Rahaa ei tule ja jos, niin naurettavia summia korotetulla verolla verrattuna oikeaan ansioon. Laskuista pukkaa lisälaskua koko ajan. Rahat loppuu jo ennen kuin niitä on tullut. Pakko varmaan marssia metsään ja alkaa syömään pelkkiä mustikoita, olen syksyllä kuin smurffi. Aivan mulkuntouhua jos sallitte mainita tuon sanan. Tuo instanssi vie toimintansa hitaudella kansalaisilta rahaa ihan perkeleesti. Tai siis sen oheisvaikutukset, vitonen lisämaksua myöhästyneistä maksuista on ISO lovi kukkarossa. Ja varroppas jos on pakko päästää ulosmittarille asti maksut niin siinä vasta pulassa olet. Mutta? Minkä asialle teet? Kusessa ollaan. Hetken päästä päälläseisonnassa paskassa. Ugandassakin asiat taitaa olla paremmin...

      • kansalaisdemokratia

        Julkisen puolen maksuja ei saisi laittaa perintään yksityisiin firmoihin, eikä niitä saisi periä lainkaan, jos kansalainen ei yksinkertaisesti pysty niitä maksamaan. Laki jo näin määrää:

        Sosiaali ja terveysministeriön tulisi laittaa kiertokirjeen kunnille ja muistuttaa asiakasmaksulain 1§:tä:

        ”Kunnallisista sosiaali- ja terveyspalveluista voidaan periä maksu palvelun käyttäjältä, jollei lailla toisin säädetä. Maksu voidaan periä henkilön maksukyvyn mukaan.” ja

        11 §:stä: Sosiaalihuollon palveluista määrätty maksu ja terveydenhuollon palveluista henkilön maksukyvyn mukaan määrätty maksu on jätettävä perimättä tai sitä on alennettava siltä osin kuin maksun periminen vaarantaa henkilön tai perheen toimeentulon edellytyksiä tai henkilön lakisääteisen elatusvelvollisuuden toteuttamista. Palvelun tuottava kunta tai kuntayhtymä voi päättää, että: 1) muitakin kuin 1 momentissa tarkoitettuja maksuja voidaan jättää perimättä tai alentaa 1 momentissa tarkoitetuilla perusteilla; tai 2) maksuja voidaan alentaa tai jättää perimättä, jos siihen on syytä huollolliset näkökohdat huomioon ottaen.”


    • Päähän potkittu

      ALLEKIRJOITAN KAIKEN EDELLISEN!

      Työkkäri ei ole palveleva instituutti vaan rankaiseva!

      Työkkäri on valtion piiska, jolla tehdään työttömien elämä mahdollisimman epämukavaksi!

      Kokemusta päähän potkemisesta on, kun satun olemaan hermovauriopotilas!

      • 2.Päähän potkittu

        Työkkäri vetää kansan samaan byrokraattiseen kuoppaan mitä he itse harjoittavat, rankaisua, alistamista, latistamista, kaikkea muuta kuin luovuutta jolla Suomi nousisi ylös.


    • Tutkimuksen paikka

      Miksi karenssit keskittyvät tietyille henkilöille?

      • Ru noilija Eino

        Ei paha oo kenkään ihminen, on toinen vain karenssihakuisempi toista.


      • piparminttuli

        Niinpä. Niille jotak eivät hoida asioitaan. Eivät ota vastaan töitä, eivät halua lähteä opiskelemaan, eivät huolehdi työnhakuun kuuluvista asioista, sähläävät kaikkea työpaikalla jolloin saavat kenkää eikä pysy työpaikoissa.

        Mistähän ne karenssit sitten tulevat. Sitä sietää kysyä ja katsoa peiliin


      • fasdfasdefr
        piparminttuli kirjoitti:

        Niinpä. Niille jotak eivät hoida asioitaan. Eivät ota vastaan töitä, eivät halua lähteä opiskelemaan, eivät huolehdi työnhakuun kuuluvista asioista, sähläävät kaikkea työpaikalla jolloin saavat kenkää eikä pysy työpaikoissa.

        Mistähän ne karenssit sitten tulevat. Sitä sietää kysyä ja katsoa peiliin

        Olet kyllä vastenmielinen ihminen. Ilmeisesti töissä juuri tälläisessä laitoksessa ja selittelet itsellesi asiat näin, jotta voi hymyssä suin käydä töissä. Voin kertoa sinulle, että elämä ei ole mustavalkoista ja esim. irtisanominen työpaikalla on täysin satunnaista. Jos 5% väestä pitää laittaa pihalle, niin aina joku on laitettava pois.


    • nbgftyi

      Mitä ihmettä?

      Onko Tekstiviesti hyväksytty väylä JOS / KUN sähköposti ei ole. SEhän on ihan sama juttu.
      Vain pankkitunnukset ovat varma ja hyväksyttävä kirjautuminen.Sille kuka niitä nyt sitten käyttääkin.
      Puhelimessa voi olla vaikka siskontytär tai tyttärentytär jne..

      Tekstiviestin voi poistaa kuka vain, kun känny on pöydällä tai jossain...känäämis hukassa. Eihän nuo kännyt nykyaikana enää maksakkaan mitään. Voi huoletta hukata ja sulkea vain liittymän.

      • 167-176

        Sähköposti nimenomaan ON hyväksytty ja siitä on oikein lakikin olemassa, olut jo yli 11 vuotta. Viranomaiset välttelevät ja yrittävät kieltää sen käytön koska siitä jää aina asiakkaalle kirjallinen todiste ja eivät pysty enää niin helposti kushettamaan köyhiä.
        Laki tuolla:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030013


      • 167-176
        167-176 kirjoitti:

        Sähköposti nimenomaan ON hyväksytty ja siitä on oikein lakikin olemassa, olut jo yli 11 vuotta. Viranomaiset välttelevät ja yrittävät kieltää sen käytön koska siitä jää aina asiakkaalle kirjallinen todiste ja eivät pysty enää niin helposti kushettamaan köyhiä.
        Laki tuolla:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030013

        ... jatkuu...
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030013#L4P18

        "voidaan asianosaisen suostumuksella antaa tiedoksi myös sähköisenä viestinä"

        Suostumusta ei ole silloin annettu jos puhelinnumero on poistettu asiakastiedoista. Eivät taida nuo kyykyttäjät alentua suostumuksia kysymään mihinkään asiaaan alistettavilta ja nöyryytettäviltä hallintoalamaisialta.


      • 7983fv
        167-176 kirjoitti:

        Sähköposti nimenomaan ON hyväksytty ja siitä on oikein lakikin olemassa, olut jo yli 11 vuotta. Viranomaiset välttelevät ja yrittävät kieltää sen käytön koska siitä jää aina asiakkaalle kirjallinen todiste ja eivät pysty enää niin helposti kushettamaan köyhiä.
        Laki tuolla:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030013

        167-176

        Siksikö en saakkaan sähkäriin TE-keskukselta mitään viestiä.???
        Vaikka kuinka aina pyytävät ensimmäisenä sähköposti osoitteeni.

        Sama kävi kun sanoin: Että voisin tehdä ihan myöskin etätyötäkin.
        Siihen ei kommentoitu, mutta vastaavasti ehdotettiin uraputkikoulutusta, kun sanoin että EI kun töitä.
        Siihen tuumattiin HETI, EI meillä mitään töitä ole.

        Seuraavalla kerralla ajattelin kysyäkkin: Onko tämä laitos päivähoitopaikka?????


      • Anonyymi

        Esimerkiksi oikeassa työelämässä, vaikka työtarjous työnantajalta lappuna joka on tungettu oven väliin, on ihan pätevä työtarjous. (tein semmoisen perusteella 5 ja puoli v. töitä yhdelle työnantajalle), puhelinsoittona työtarjous on pätevä, miksei tekstarinakin?
        Eikös työkkäri voi noudattaa itsekin noita normaaleja työelämän pelisääntöjä?

        Ihan vaikuttaa töiden kiertelylle, jos ei reagoi työtarjouksiin, tulivat ne mitä viestintäkanavaa pitkin tahansa.
        Oikeasti, minäkinkö maksan veroja sitä varten, että...Oikeasti, olen perusduunari, jota kelj.. moinen kiertely, kun työpaikkojakin tekeville on, jonkin verran tarjolla.


    • Nykyaikaa

      Kannattaa pyytää vaik kummipojalta appuu. Nää nykyajan lapset ne ossaa käyttää kännykköi. Minnuukin neuvovat, kun tekstiviesti tullee, kuinka se avataan. Siks mie piän hyvät välit lapsenlapsii.

    • selvä peli

      Nauhoittakaa kännykällä kaikki ne valheet mitä työkkäri esittää. Muuten ette voi todistaa.

      • Armoa ei töihin

        Työkkäri väitti, että minulla on kännykkä. Nauhoitin tuon valheen kännykälläni ja nyt minulla on todisteet.


      • piparminttuli
        Armoa ei töihin kirjoitti:

        Työkkäri väitti, että minulla on kännykkä. Nauhoitin tuon valheen kännykälläni ja nyt minulla on todisteet.

        Ai että ei ole kännykkää mutta kännykkääsi nauhotit. Hienoa oletpa uskottava.


      • heh heh
        piparminttuli kirjoitti:

        Ai että ei ole kännykkää mutta kännykkääsi nauhotit. Hienoa oletpa uskottava.

        Armoa ei töihin on aivan yhtä uskottava kun työkkäri.
        Toki muullakin voi äänittää keksustelut, minä käytän mp3-soitinta, on pieni ja näppärä, helppo piilottaa vaatteisiin eikä työkkärin täti huomaa mitään ennen kun hänelle aletaan esittämään vaikeita kysymyksiä. Sitten tulee valheita joista jää kiinni.


    • Ei enää karensseja!

      Tehkää näin: Kun on asiaa työkkäriin, lähettäkää viesti sähköpostitse TE-palvelujen kaikkiin eri alueille samanaikaisesti [email protected] ja pyytäkää kaikilta vahvistusta viestistä.

      Voitte myös lähettää monelle virkailijalle osoitteeseen [email protected] ja pyytää jokaiselta vahvistusta erikseen. Pitää tietysti kaivaa netistä muutamia nimiä, mutta se ei ole vaikeaa - parasta tietysti lähettää kaikille johtajille, sillä niiden nimet löytyy helposti.

      Mikään lakihan ei estä lähettää samaa viestiä useasti, mutta kun asia menee monen virkailijan kautta, varsinkin johtajille, niin tahallisia karensseja ei tule, koska sitten on virkailijan sana vastaan toisen virkailijan ja asiakas on turvassa.

      Työttömällä ei ole tässä mitään menetettävää, koska yhtä nopeasti sitä lähettää 20 viestiä kuin yhden!

      • jatkoa edelliseen!

        Ja muistakaa laittaa nimi ja syntymäaika (ei koko sotunumeroa), niin viestintälain mukaan ei voida väittää, että olisi syytä epäilä henkilön identiteettiä.


    • Minäkö tyhmä

      Eli nyt kun saan työtarjouksen, lähetän parillekymmenelle virkailijalle tai johtajalle viestin enkä saa karenssia? Mitä laitan tuohon viestiin? Kiitos tarjouksesta, ei kiinnosta.

      Ihan en nyt ymmärtänyt.

      • mä käsitin

        Kyse kai oli siitä mistä tää ketju alkoi, että välttää tahallisia karensseja joita jotkut virkailijat järjestää työttömälle. Työtön on lähettänyt viestiä jollekin virkailijalle mutta tämä väittää ettei mitään viestiä oo tullu työkkäriin ja antanu karenssin. Eikä työtön voi todistaa että viestiä on lähetetty.


    • mettäläinen vain

      Itsekin poistin puhelinnumeroni työkkärin verkkopalvelun kautta sen jälkeen kun olin lukenut tämän ketjun. En yritä välttää töitä ja siksi olen sinne aikoinaan puhelinnumeroni antanutkin. Mutta kun satun asumaan syrjäkylässä missä känny toimii miten sattuu. Paljon on tullut katkenneita viestejä joista näkyy vaan osa. Ja kai sitä sitten saa karenssin jos viesti on lähetetty vaikkei se koskaan ole perille tullut?

      • keikkatyöläinen

        Ja miten jos viesti tuleekin perille mutta yhteys on niin huono ettei puhelu työtä tarjoavalle firmalle onnistu. Koska työkkärihän lähettää tekstiviestejä juuri niistä töistä joihin on kiire saada tekijä.


      • tätä vielä
        keikkatyöläinen kirjoitti:

        Ja miten jos viesti tuleekin perille mutta yhteys on niin huono ettei puhelu työtä tarjoavalle firmalle onnistu. Koska työkkärihän lähettää tekstiviestejä juuri niistä töistä joihin on kiire saada tekijä.

        Tai känny tipahtaa jorpakkoon ja hajoaa just sen jälkeen kun on tullut viestiä työkkäristä = KARENSSI!


    • tämmöstäkin löytyy

      Kyllä niitä karensseja tehtaillaan TE-toimistossa sillainkin että lähetetään työtarjous semmoiseen paikkaan, minne ei julkisilla mitenkään pääse. Yritäpä sitten selittää, että autoa ei ole ja filarilla menee neljä tuntia suuntaan.

    • TE-virkailija

      Muutos on meneillään TE-palvelussa.

      Asiakkaita painostetaan antamaan puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Näiden yhteystietojen antamista tulkitaan suostumukseksi ottaa vastaan työtarjouksia em. keinoin. Tällain TE-palvelut haluaa vähentää kallista ja hidasta postia.

      Siis kohta rapisee karensseja, kun et reagoi työtarjoukseen joka on lähetetty sinulle sähköpostina!

      • 167-176

        "Siis kohta rapisee karensseja, kun et reagoi työtarjoukseen joka on lähetetty sinulle sähköpostina! "
        Vastatoimena pitäisi kaikkien tai ainakin mahdollisimman monen poistattaa tiedoistaan karenssia aiheuttavat sähköpostiosoitteet ja puhelinnumerot. Työkkäri omalla toiminnallaan aiheuttaa kustannuksia ja paluun "kivikauteen".

        Hallintolain mukaan tiedoksianto on AINA lähettäjän vastuulla, ei vain päde työkkäriin. Tuo pitäisi saada käräjille tavalla tai toisella.


      • Teitpä niin tai näin
        167-176 kirjoitti:

        "Siis kohta rapisee karensseja, kun et reagoi työtarjoukseen joka on lähetetty sinulle sähköpostina! "
        Vastatoimena pitäisi kaikkien tai ainakin mahdollisimman monen poistattaa tiedoistaan karenssia aiheuttavat sähköpostiosoitteet ja puhelinnumerot. Työkkäri omalla toiminnallaan aiheuttaa kustannuksia ja paluun "kivikauteen".

        Hallintolain mukaan tiedoksianto on AINA lähettäjän vastuulla, ei vain päde työkkäriin. Tuo pitäisi saada käräjille tavalla tai toisella.

        Joo, poistin numerot ja sähköpostiosoitteet ja nyt ne kutsuu aina käymään. Paluuta kivikauteen.


    • 167-176

      "Yritäpä sitten selittää, että autoa ei ole ja filarilla menee neljä tuntia suuntaan. "
      Työkkärin on syytä uskoa tuo selitys ettei tule laitonta karenssia joka on virkarikos. Laissa on täysin selvät pykälät työmatkan enimmäiskestosta.

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290#L2aP6

      "Henkilöllä on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänen työssäkäyntialueeltaan tarjottua työtä, jos hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia."

      Nyt yrittävät muuttaa tuota niin että tuo aika laskettaisi JULKISESSA KULKUNEUVOSSA menenvän ajan mukaan. Ellei julkisia kulkuneuvoja kulje niin voitaisi asia tulkita niin että aika julkisilla kulkuneuvoilla on nolla tuntia ja fillarilla sotekttua neljää tuntia ei laskettaisi työmatka-aikaan ollenkaan. On ne ovelia, toivottavasti ei noin älytöntä lakia hyväksytä.

    • TE-virkailija

      Kyllä meillä TE-toimistossa pykäliä luetaan.

      Esim. "Työhönosoitus" vaihdettiin "Työtarjous" siksi, että "tarjous" antaa TE-toimistolle mahdollisuuden tarjota mitä tahansa työtä mistä tahasta kenelle tahansa.

      Työttömän pitää nyt itse arvella, seuraako karenssi vai, jos työtä ei hae. Eikä TE-toimisto kerro etukäteen, miten asia on. Siis vaatii työttömältä aikasta paljon lakitietoutta, jotta tietää ilmoittaa TE-toimistoon juuri oikean syyn, miksi ei työtä hae, jotta siitä ei seuraisi karenssi.

      Pitää siis tuntea Työttömyysturvalaki 2 a luku 4§ - 8§ ja sen hyväksymät syyt kieltäytyä tarjotusta työstä. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290)

      • syrjäytynyt jeppe

        Ja vaatii rohkeutta olla hakematta, kun ei tiedä mitä seuraa. Kyllä siinä työttömällä alkaa puntti vapista.

        TÖRKEETÄ!


      • Hämmästynytt
        syrjäytynyt jeppe kirjoitti:

        Ja vaatii rohkeutta olla hakematta, kun ei tiedä mitä seuraa. Kyllä siinä työttömällä alkaa puntti vapista.

        TÖRKEETÄ!

        Mitä ihmettä? Eikö työtön haekaan työtä? Siis on oikein rohkeutta olla hakematta.


    • nyt pännii!!!

      Mulle tuli tänään työtarjous työssäkäyntialueeni ulkopuolelta, matkaa kotoa työpaikkaan on 182 km, kestää autolla n. 2 tuntia suuntaan. Kun soitin ja kysyin TE-virkailijalta, pitääkö mun hakea tuota työtä, kun se on työssäkäyntialueeni ulkopuolelta, vastaus oli: "TE-toimisto ei tee ennakkopäätöksiä asioista. Kaikki tapaukset käsitellään erikseen."

      Siis mitä?! Että työssäkäyntialue ei ookaan se 80 km vaan se voi olla mitä tahansa?!

    • 167-176

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L1P2
      "Julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin. Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia."

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L10P107
      "Jos asetuksen tai muun lakia alemmanasteisen säädöksen säännös on ristiriidassa perustuslain tai muun lain kanssa, sitä ei saa soveltaa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa."

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434#L7P45
      "Päätös on perusteltava. Perusteluissa on ilmoitettava, mitkä seikat ja selvitykset ovat vaikuttaneet ratkaisuun sekä mainittava sovelletut säännökset."

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434#L10P59
      "59 §
      Tavallinen tiedoksianto
      Tavallinen tiedoksianto toimitetaan postitse kirjeellä vastaanottajalle.
      Vastaanottajan katsotaan saaneen asiasta tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei muuta näytetä. Asian katsotaan tulleen viranomaisen tietoon kuitenkin kirjeen saapumispäivänä."

      Terve järki sanoo ettei työtön voi olla vastuussa postin tai puhelinoperaattorin virheistä, karenssikiima syrjäyttää terveen järjen.

      Työvoimahallinnossa on paljon sellaisia ohjeita jotka ei perustu lakiin, tuollaisia ohjeita ei perustuslain 107§:n perusteellla tule soveltaa. Eniten noita laittomia ohjeita on paikallistasolla. Ohjeen tekijä on käyttänyt sellaista valtaa jota hänellä ei ole.

      Noihin seikkoihin kannattaa vedota valitusta tehtäessä.

    • ei tiedoksiantotapa

      Koska laki eikä ohjeet eivät tunne tekstiviestiä tiedoksiantotapana niin tekstiviesti ei ole virallinen tiedoksianto ja karenssia siihen reagoimattomuuten ei voi saada.

      • ei tiedoksiantotapa

        PS
        Sama koskee savumerkkejä ja kirjekyyhkyjä.


    • TE-virkailija

      Kyllä TE-virkailija voi lähettää selvityspyynnön ihan mistä asiasta tahansa, myös tekstiviestitse lähetetystä työtarjouksesta. Ja toinen virkailija voi tulkita asian siten, että työttömyyskorvauksien maksamisen kuuluu katkaista.

      Asian laillisuutta puidaan vasta ylemmillä asteilla, ja niin kauan kun kukaan työtön ole vienyt asiaa korkeimmalle asteelle, ei uutta ohjetta tarvitse Työ- ja elinkeinoministeriöstä antaa.

      Miksei asia ole koskaan mennyt korkeimpaan asteeseen? Siksi koska sitä ei sinne päästetä! Sillä olisi aivan liian kallista ja hankalaa luopua tekstiviestistä välineenä, joten hyväksytään se, että joidenkin työttömien kohdalla joudutaan lopulta korjaamaan lausuntoja. Ja voin kertoa, ON NIITÄ LAUSUNTOJA KORJATTUKIN! Näistä tapauksista ei nyt vain TE-toimistosta tiedoteta julkisesti, eivätkä myöskään ne, jotka ovat saaneet korjaavan lausunnon näytä olevan innokkaita kertomaan siitä. Totuuden laaja leviäminen voisi saada työnhakijat poistamaan puhelinnumeronsa ja systeemi kaatuisi.

    • 167-176

      "Kyllä TE-virkailija voi lähettää selvityspyynnön ihan mistä asiasta tahansa"
      Tuohon voi "nokittaa" rikosilmoituksella virkarikoksesta.

      Tekstiviesti, savumerkit ja kirjekyyhky kuuluvat samaan kastiin ja eivät ole virallinen tiedonantotapa. Toki noita voidaan käyttää lähettäjän vastuulla ja nimenomaisella suostumuksella mutta ei se ole karenssiperuste eikä työttömän syy jos puhelinoperaattori hävittää tekstiviestin, tuuli vie savumerkit tai kirjekyyhky eksyy kuhertelemaan sorsien kanssa matkalla. Virkavastuuta ei voi ulkoistaa ainakaan tavalla jolla työkkäri sen tekee.

      "Totuuden laaja leviäminen voisi saada työnhakijat poistamaan puhelinnumeronsa ja systeemi kaatuisi. "

      Kun työkkäri pelaa sikaa niin vastataan sille samalla mitalla korkojen kera. Poistetaan puhelinumerot ja sähköpostioosoitteet siiihen saakka kunnes työkkäri alkaa olla ihmisisksi. Aika monella alkaa olla mitta täynnä.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12425163#comment-69337711

      Lisää aiheesta tuolla:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11818302
      Ja tuolla:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10864064

    • NUORI ÄITI PULASSA!

      Piti alkuviikosta mennä TE-toimistoon sovittuun tapaamiseen, mutta lapseni kaatui aamulla ja löi päänsä, joten piti lähteä terveyskeskukseen. Soitin virkailijalle bussista ja kerroin tilanteen. Hän sanoi että asia on kunnossa ja sovittiin uusi aika maanantaiksi. Tänään tuli postissa selvityspyyntö, kysyttiin miksen ollut saapunut sovittuun tapaamiseen TE-virkailijan luo.

      Soitin samalle virkailijalle, jolle olin soittanut bussista ja jonka kanssa olin sopinut uuden ajan. Arvatkaa hämmästykseni, kun hän sanoo katsovansa koneelta EIKÄ NÄE ETTÄ UUTTA AIKAA OLISI SOVITTU! EIKÄ MUKA MUISTA PUHUNEENI KANSSANI! ONKO SILLÄ DEMENTIA VAI MITÄ?

      APUA, MITÄ MINÄ NYT TEEN??? EI MULLA OLE VARAA KARENSSIIN!!!

      • Sattuu ja tapahtuu

        Tuntui sydäntäsärkevältä lukea tarinaasi. Onneksi sinulla sattui olemaan virkailijan puhelinnumero mukana bussissa, vaikka se ei sitten toivottuun tulokseen johtanutkaan.

        Hätä ei varmaankaan ole tämän näköinen. Vastaat, selität tilanteen ja laitat liitteeksi vaikka kopion lääkärin tai terveydenhoitajan todistuksesta tai vaikka terveyskeskusmaksun kuitin tai laskun. Ei silloin luulisi karenssia napsuvan.


      • cvvvbfgngf
        Sattuu ja tapahtuu kirjoitti:

        Tuntui sydäntäsärkevältä lukea tarinaasi. Onneksi sinulla sattui olemaan virkailijan puhelinnumero mukana bussissa, vaikka se ei sitten toivottuun tulokseen johtanutkaan.

        Hätä ei varmaankaan ole tämän näköinen. Vastaat, selität tilanteen ja laitat liitteeksi vaikka kopion lääkärin tai terveydenhoitajan todistuksesta tai vaikka terveyskeskusmaksun kuitin tai laskun. Ei silloin luulisi karenssia napsuvan.

        Jäihän siitä soitosta lokitiedot teille molemmille!


    • liisa ihmemaassa vai

      Nyt menee jo liian pitkälle. Sain postissa selvityspyynnön, missä kysyttiin miksen ollut hakenut minulle tarjottua työtä. Mitään tarjousta en ollut saanut, joten soitin työkkäriin ja kysyin mistä on kysymys. Arvatkaa mitä? Työtarjous oli lähetetty sähköpostiin jonka osoitteen olin antanut työkkäriin yli viisi vuotta sitten! Sitä osoitetta en ole käyttänyt vuosiin! En edes muista sitä antaneeni!

      Ensinkin ihmettelin sitä, miten voidaan lähettää työtarjous sähköpostiin, ja toisekseen sitä, etten ollut antanut mitään suostumusta lähettää minulle työtarjousta sähköpostiin. Virkailija sanoi, että asiakkaan annettu yhteystieto on työkkärin käytettävissä yhteydenpitoon.

      Ei kai se voi näin mennä????? Onko kukaan muu saanut työtarjousta sähköpostiinsa? Onko tämä jokin työkkärin uusi käytäntö? Voiko tästä valittaa minnekään?

      • On tää niin kauheeta

        Voit valittaa tänne suomi24:ään. Täältä saat tukea ja ymmärrystä. Virkailijan olisi pitänyt ymmärtää, että sähköpostiosoitteesi on vanhentunut. Voi niitä tätejä, kun eivät edes sitä hoksanneet. Ei ole sinun velvollisuutesi pitää omia tietojasi ajan tasalla, kai sinulla nyt on muutakin tekemistä.


    • karenssipakko

      TE-toimistot näyttävät omaksuneen "kasvu-ura" ideologian varsin hyvin koska karenssitkin on saatu kunnon kasvuun.
      On tämä Suomi kumma maa kun karensseillakin pitää näyttää se kasvu-ura ideologian toimivuus.
      Parasta olisi se, että tämä nimitys "TE-toimisto" saisi virallisen asun eli "Työstä Erottamisen virasto".
      Ennen vanhaan orjillakin oli työpakko, mutta nyt jotkut työttömät pakotetaan karenssiin?

      • Tilastonikkarit

        Pahus, mutta ei pidä paikkaansa.

        Karenssien määrä ei ole lisääntynyt viime vuosina. Toinen mielenkiintoinen juttu on, että noin 30 prosenttia karenssin saaneista hankki tai sai itselleen 2-5 karenssia saman vuoden aikana.


    • mullekin tuli

      Mullekin on tullut työtarjous sähköpostiini. Tuli tänä kesänä. Soitin heti työkkäriin ja sanoin etten halua työtarjouksia sähköpostiini koska en tarkista sitä säännöllisesti. Tantta lupasi ettei enää tulisi. Saa nähdä pitääkö paikkansa. Pitää kai jatkossa tarkistaa kuitenki ettei vaan tule karenssia?

      • Sullekin tuli

        No kuis kävi? Pääsitkö työpaikkahaastatteluun johonkin niistä?


      • mullekin tuli
        Sullekin tuli kirjoitti:

        No kuis kävi? Pääsitkö työpaikkahaastatteluun johonkin niistä?

        Älä soita, me soitetaan sulle...


    • sossuntäti

      Jos olet itse sähköiseen ilmoitukseen täyttänyt ruksin että viestit voi lähettää sähköisesti on ne myös otettava vastaan.

      Verkkosivuilta on ainut tapa (sähköinen ilmoittautuminen) ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi Työ- ja Elinkeinotoimistoon.

      Työ- ja Elinkeinotoimisto ei tuota karensseja vaan työttömät eivät ole vielä oppineet käyttämään heidän palveluitaan.
      Tyypillistä suomalaista tapaa. Ensin tehdään eikä lueta ohjeita ja syyhän on aina jossain toisessa.

      • sossuntädille tietoa

        Pientiä korjausta "sossuntädin" tietokantaan:

        Ensinkin: Mitään sellaista ruksia ei TE-palvelut sivuilla ole, jossa pyydetään asiakkaan suostumusta sähköpostitse tai tekstiviestitse asioimiseen.

        Toisekseen: Mikäli asiakas on joskus aikoinaan luovuttanut esim. puhelinnumeronsa TE-toimistoon, ei hän siinä vaiheessa ole voinut aavistaa, että joskus tulevaisuudessa tullaan lähettämään työtarjouksia tekstiviestitse, kun kaikki työosoitus-viestintä on siihen asti ollut kirjallista. Mikäli TE-toimisto muuttaa käytäntöään, olisi TE-toimiston ilmoitettava siitä erikseen asiakkailleen ja pyydettävä asiakkaan suostumus puhelinnumeron käyttöön esim. työtarjouksien lähettämistä varten.

        Kolmannekseen: TE-toimiston virkailijat TUOTTAVAT KARENSSEJA toimimalla epäeettisesti ja harhaanjohtavasti, joskus myös täysin lainvastaisesti. Kaiken lisäksi, TE-palvelut piilottavat kaiken todistusaineiston, esim. tietojärjestelmän lokitiedot, jotta asiakas ei voi hakea oikeutta oikeusteitse. (Mikäli kyse olisi liikelaitoksesta, olisi putikki konkurssissa jo aikoja sitten!)


    • kosto elää!!!

      Olisikohan tässä kiihtyneessä karenssikarusellissa kyse siitä, että on TE-toimistoissa istuu liuta katkeroituneita virkailijoita, jotka potkimalla alaspäin purkaa vihaansa vallanpitäjiin?

      Siis katkeroituneita siitä, että heitä odottaa vuodenvaihteen jälkeen YT-neuvottelut, minkä jälkeen arviolta yli puolet näistä löytävät itsensä pöydän toiselta puolelta, eli työttöminä työnhakijoina. (Lausuntokierroksella olevan ehdotuksen mukaan siirretään kaikki työttömyyskorvausasiat kassojen käsiteltäväksi, eikä TE-toimistolle jää muuta kuin karkeasti ottaen työnantajapalvelut.)

      Mitenhän onnistuu noiden vuosikymmeniä työkkärissä istuneiden byrokraattitanttojen työllistäminen avoimilla työmarkkinoilla? Näitä taitaakin odottaa ns. työttömyys-, eläke- ja luultavasti ryyppyputki!

    • niitä näitä

      Työkkärissä on usein kysytty, että onko minulla puhelinta. Vastaan, että on rikkinäinen puhelin eikä siinä ole edes puhelinnumeroa. Kysyttäessä onko minulla ajokorttia, vaastaan ei. Mutta kuitenkin lisään, että minulla on ajolupa olemassa. Siis puhelimen voi omistaa (rikkinäinen tai toimiva) mutta ei siinä välttämättä puhelinnumeroa ole, kun SIM-kortti puuttuu.

      • näitä niitä

        Noihin kysymyksiin voi vastata mitä tahtoo tai huvittaa, kunhan ei vain mene lausumuaan numeroita tai sellaista kirjainyhdistelmää, joka voidaan tulkita sähköpostiosoitteeksi. Sillä nuo tantathan kirjaavat kyykäärmettä nopeammin tuollaiset tiedot tietojärjestelmäänsa ja sen jälkeen vahtivat kuin verikoirat, ettei niitä vain poistettaisiin, jotta voivat sopivan tilaisuuden tullen mätkäistä KARENSSI-lapun otsaasi.


      • näitä niitä noita
        näitä niitä kirjoitti:

        Noihin kysymyksiin voi vastata mitä tahtoo tai huvittaa, kunhan ei vain mene lausumuaan numeroita tai sellaista kirjainyhdistelmää, joka voidaan tulkita sähköpostiosoitteeksi. Sillä nuo tantathan kirjaavat kyykäärmettä nopeammin tuollaiset tiedot tietojärjestelmäänsa ja sen jälkeen vahtivat kuin verikoirat, ettei niitä vain poistettaisiin, jotta voivat sopivan tilaisuuden tullen mätkäistä KARENSSI-lapun otsaasi.

        Ja vaikka poistaa noita tietoja Asioi verkossa -palvelun kautta, niin TE-toimiston sisäisestä rekisteristä ne eivät koskaan poistu. Tiedän, koska näin yksi virkailija minulle vahingossa lipsautti.


    • 167-176

      "TE-toimiston sisäisestä rekisteristä ne eivät koskaan poistu. "
      Pitäisi tutkia onko kyseessä laiton henkilörekisteri. Mutta voi olla että kiletävät tuollaisen rekisterin olemassaolon samoin kun muutkin pienemmät rikkeet kuten oman isoäitinsä olemassaolon.

      • varmaa tietoa!

        Minä ainakin voin varmistetusti vahvistaa, että sellainen rekisteri täytyy olla olemassa, sillä vaikka olen poistanut puhelinnumeroni ja TE-toimisto on kirjallisesti allekirjoittanut, että puhelinnumero on poistettu heidän rekisteristä, olen saanut tekstiviestinä ilmoituksen, että minulle on tehty selvityspyyntö, johon minun tulisi vastata Asioi verkossa -palvelussa.

        Ellei heillä olisi minun numeroa, niin miten ne voisi lähettää minulle tekstiviestejä? Mutta vasta rikosilmoitus ja syyttäjäviranomaisen puuttuminen voi pakottaa TE-toimiston myöntämään, että heillä on "salaisia" rekistereitä.


      • nyt toppia perk...
        varmaa tietoa! kirjoitti:

        Minä ainakin voin varmistetusti vahvistaa, että sellainen rekisteri täytyy olla olemassa, sillä vaikka olen poistanut puhelinnumeroni ja TE-toimisto on kirjallisesti allekirjoittanut, että puhelinnumero on poistettu heidän rekisteristä, olen saanut tekstiviestinä ilmoituksen, että minulle on tehty selvityspyyntö, johon minun tulisi vastata Asioi verkossa -palvelussa.

        Ellei heillä olisi minun numeroa, niin miten ne voisi lähettää minulle tekstiviestejä? Mutta vasta rikosilmoitus ja syyttäjäviranomaisen puuttuminen voi pakottaa TE-toimiston myöntämään, että heillä on "salaisia" rekistereitä.

        Siis lähettääkö työkkäri nykyään selvityspyyntöjäkin tekstiviestitse??? Joku raja sentään pitäisi olla!!!


      • Modernit on ajat
        nyt toppia perk... kirjoitti:

        Siis lähettääkö työkkäri nykyään selvityspyyntöjäkin tekstiviestitse??? Joku raja sentään pitäisi olla!!!

        Ei lähettänyt selvityspyyntöä tekstiviestinä, vaan muistutuksen, että selvityspyyntö on tehty. Tulihan se paperisenakin. Kiitos vaan. Periaatteessa hyvää palvelua, vaikka ikävässä asiassa.


    • Karenssikiintiöt

      Olen ihan varma, että jossain kiertää sisäinen muistio, jossa ohjeistetaan virkailijoille karenssikiintiöt, siis että laskennallisesti tietty prosenttimäärä työttömien määrästä tulee karensseja määrätä. Muuten ei voi tätä jatkuvaa harmaalla alueella liikkumista, laittomia päätöksiä ja "kokeillaan kepillä jäätä, että valittaako se" -tyyliä selittää.

      Kuka suuri sielu vuotaisi ko. muistion tai hakkeroisi ko. ohjeet esiin?

      • tällast on suomess

        Itse olen varma myös siitä, että jokaisesta asiakkaasta tehdään merkintöjä "sisäiseen muistioon", josta virkailijat saavat ns. sisäpiiritietoa asiakkaan toimista, asenteesta työnhakuun, hankaluudesta jne.

        Minun kohdalla varmaan lukee "työnvälttäjä", vaikka ongelmani johtuvat lääketieteellisestä tilastani (19 v. telakkatöiden jälkeen selkä pask-ana, mutta ei toivoakaan sairaseläkkeestä).


      • Sellanen ol Viipuri
        tällast on suomess kirjoitti:

        Itse olen varma myös siitä, että jokaisesta asiakkaasta tehdään merkintöjä "sisäiseen muistioon", josta virkailijat saavat ns. sisäpiiritietoa asiakkaan toimista, asenteesta työnhakuun, hankaluudesta jne.

        Minun kohdalla varmaan lukee "työnvälttäjä", vaikka ongelmani johtuvat lääketieteellisestä tilastani (19 v. telakkatöiden jälkeen selkä pask-ana, mutta ei toivoakaan sairaseläkkeestä).

        Millaiset päätökset olet saanut ammatillisesta kuntoutuksesta vakuutusyhtiöltä ja/tai Kelalta? Oletettavasti olet ne mahdollisuudet selvittänyt, olethan?


      • tällast on suomess!
        Sellanen ol Viipuri kirjoitti:

        Millaiset päätökset olet saanut ammatillisesta kuntoutuksesta vakuutusyhtiöltä ja/tai Kelalta? Oletettavasti olet ne mahdollisuudet selvittänyt, olethan?

        Totta kai olen! Ja kaikki lekuritkin ovat samaa mieltä: Ei tule enää ehjää kalua tästä miehestä!

        Niin, siis kaikki lekurit paitsi vakuutuslekurit, sillä näiden viimeksi mainittujen mielestä kaikki vika onkin vain korvieni välissä! Ja sen nämä profeetat tietävät vuorenvarmasti minua koskaan tutkimatta!

        Nuo vakuutuslääkärit pitäisi palkata vaikka hallituksen talousvaliokuntaan, sillä nehän saa ilmeisesti suoraan viestejä tuolta yläkerrasta ja tietävät tasan tarkkaan, miten tämä maa saadaan ulos lamasta!


      • vink-vink-vink...
        tällast on suomess! kirjoitti:

        Totta kai olen! Ja kaikki lekuritkin ovat samaa mieltä: Ei tule enää ehjää kalua tästä miehestä!

        Niin, siis kaikki lekurit paitsi vakuutuslekurit, sillä näiden viimeksi mainittujen mielestä kaikki vika onkin vain korvieni välissä! Ja sen nämä profeetat tietävät vuorenvarmasti minua koskaan tutkimatta!

        Nuo vakuutuslääkärit pitäisi palkata vaikka hallituksen talousvaliokuntaan, sillä nehän saa ilmeisesti suoraan viestejä tuolta yläkerrasta ja tietävät tasan tarkkaan, miten tämä maa saadaan ulos lamasta!

        Jotain vikaa varmaan sulla korvien välissä onkin, kun olet selän takia mennyt hakemaan sairaseläkettä. Sillä siitä pitkä aika kun selän takia pääsi eläkkeelle. Nykyään pitää olla F32 -diagnoosi tms. (Siis jokin mielenterveysongelma.) Mutta... eikö kipupotilaat useinkin pode masennusta... joten lähde sitä linjaa eteenpäin!


      • Sellanen ol Viipuri
        vink-vink-vink... kirjoitti:

        Jotain vikaa varmaan sulla korvien välissä onkin, kun olet selän takia mennyt hakemaan sairaseläkettä. Sillä siitä pitkä aika kun selän takia pääsi eläkkeelle. Nykyään pitää olla F32 -diagnoosi tms. (Siis jokin mielenterveysongelma.) Mutta... eikö kipupotilaat useinkin pode masennusta... joten lähde sitä linjaa eteenpäin!

        Sotkit kaksi asiaa eli eläkehakemuksesi ja ammatillisen kuntoutuksen. Ammatillinen kuntoutus voi olla esimerkiksi sitä, että sinulle kustannetaan koulutus sellaiseen ammattiin, jossa voit toimia selkävaivoistasi huolimatta. Haitko ammatillista kuntoutusta?


    • tällastakin löytyy

      Kuinka moni tietää, että jos saa työtarjouksen, niin pitää 5 päivän sisällä tarjouksen päiväyksestä ottaa yhteyttä työnantajaan tai tulee karenssi?

      • Jöönssson

        Aavistelin tuota, koska te-toimiston sivuilla lukee, että yhteyttä pitää ottaa viipymättä. Kun olen aikoinani saanut työtarjouksia (ne oli kyllä jollain muulla nimellä) otin "viipymättä" yhteyttä eli seuraavana päivänä. Joo, se muu nimi taisi olla työhonosoitus.


      • kysyn vaan...

        Tarkoittaako "työtarjous" a) tarjotaan avointa työpaikkaa ilman hakemista b) pitää CV/hakemuksen kanssa hakea avointa työpaikkaa ?

        Tuli itsellä jälkimmäinen vaihtoehto vastaan ja entinen työnantaja haluaa kirjallista vastausta. Epäilen vähän, että lähettävät vittuillessaan TE-toimistoon viestiä, jos en pistä CV:tä sisään (en ole järin kiinnostunut työtehtävästä).


      • Byro B
        kysyn vaan... kirjoitti:

        Tarkoittaako "työtarjous" a) tarjotaan avointa työpaikkaa ilman hakemista b) pitää CV/hakemuksen kanssa hakea avointa työpaikkaa ?

        Tuli itsellä jälkimmäinen vaihtoehto vastaan ja entinen työnantaja haluaa kirjallista vastausta. Epäilen vähän, että lähettävät vittuillessaan TE-toimistoon viestiä, jos en pistä CV:tä sisään (en ole järin kiinnostunut työtehtävästä).

        Pistät hakemuksen menemään. Palkkatoiveen jos laitat satasen pari yli sen entisen palkkasi, eivät rauhaasi enää häiritse. Jos he ovat irtisanoneet sut, heillä on takaisinottovelvollisuus eli heidän pitää tiedustella sun kiinnostustasi takasintuloon, vaikkei se ketään kiinnostaisikaan.

        Tarjottu työtä ilman hakemista? Ei vuosikausiin. Joskus 80-luvulla sattui omalle kohdalle.


      • Kysyn vaan... 2
        Byro B kirjoitti:

        Pistät hakemuksen menemään. Palkkatoiveen jos laitat satasen pari yli sen entisen palkkasi, eivät rauhaasi enää häiritse. Jos he ovat irtisanoneet sut, heillä on takaisinottovelvollisuus eli heidän pitää tiedustella sun kiinnostustasi takasintuloon, vaikkei se ketään kiinnostaisikaan.

        Tarjottu työtä ilman hakemista? Ei vuosikausiin. Joskus 80-luvulla sattui omalle kohdalle.

        Surffasin netissä ja tuli vastaan, että työnantajan pitäisi tarjota samankaltaista työtä irtisanomalleen työntekijälleen (9kk aikana). Ilman, että erikseen hakee työpaikkaa. Itsellä on vain tilanne, että työpaikka on haussa samalla nimellä ja samankaltasilla tehtävillä mistä heittivät pellolle...

        Taidan pistää CV:n sisään ja useita satasia entistä palkkaa isomman palkkapyynnön. Alkuperäinen irtisanominenkin oli lähes laiton, ei ollut osaamisesta kiinni (pörssifirman tulosta piti nostaa irtisanomisilla).
        Yrittivät vielä väkisin vääntää kättä ja laittaa allekirjoittamaan lähes laittoman paperin, jossa lukee "ei ole vaatimuksia työnantajaa kohtaan", jotta ei olisi ollut työvelvollisuutta tai takaisinottovelvollisuutta...
        ...

        "Takaisinottovelvollisuuden täyttämiseksi ei riitä, että työnantaja laittaa lehteen ilmoituksen työpaikasta. Irtisanotulla työntekijällä ei ole velvollisuutta hakea tätä paikkaa, vaan sitä on hänelle nimenomaisesti tarjottava."

        Sama teksti suoraan Finlexin lakitekstistä;

        Työnantajan on tarjottava työtä 7 luvun 3 tai 7 §:ssä säädetyillä perusteilla irtisanomalleen, työvoimatoimistosta edelleen työtä hakevalle entiselle työntekijälleen, jos hän tarvitsee työntekijöitä yhdeksän kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, joita irtisanottu työntekijä oli tehnyt.


    • nyrkkirauta

      kannattaa kiertää kaukaa te-toimistot
      sossuun jos tulee aika älä mene, näiden kanssa asioidaan vain paperitasolla
      tai asianajajan kanssa

      • pugilisti

        Harmi ettei niiden kanssa enää pääse asioimaan nyrkkitasolla, kun ovat siirtäneet kaikki toimintonsa nettiin...


    • onko palvelua???

      Minulle sanoi TE-toimiston virkailija näin: "Ei ole meidän asia selvittää, miten sinä kuljet töihin. Meidän tehtävä on tarjota työtä sinulle ja sinun tehtävä on hakea tarjottua työtä. Ja jos et hae tarjottua työtä niin kerro asiasi vastaettasi selvityspyyntöön." Eikä suostunut kertomaan mitkä säännöt ovat tms. vaan ihan tylysti siirtyi seuraavaan asiaan.

      Eikö TE-toimiston nimenomaan kuulu neuvoa työnhakijaa ja selittää, jotta työnhakija tietää säännöt ja mitkä ovat tämän velvoitteet? Vai onko TE-toimiston päämäärä kampata työttömiä joka mutkassa?

    • 167-176

      "Vai onko TE-toimiston päämäärä kampata työttömiä joka mutkassa? "
      On. Vaikka eihän TE-toimisto eikä päättäjät sitä ikinä tunnusta. Pitää olla vaan monta kertaa vidjumaisempi kun nuo nilkit ovat, vain sillä pärjää.

      Nimim. onko palvelua??? kertomat TE-toimiston virkailijan sanomiset kannattaa äänittää (ja kaikki muutkin) ja laittaa Eduskunnan oikeusasiamehelle "arvosteltavaksi". EOA sitten huomauttaa, kiinnittää huomiota tai "tekee" jotain muuta yhtä tyhjänpäiväistä asialle jolle nauretaan TE-toimiston kahvihuoneessa. Onhan se hyvä että joku sentään tuo elämäniloa muuten niin ankeaan TE-toimiston virkaelämään, mutta surullista on se että EOA tekee itsestään valtakunnanpellen noilla huomautuksillaan. Valtakunnapellen tehtävä pitäisi olla pääministerin yksinoikeus jonka hän on ansiokaasti toteuttanutkin esiintymällä mm. tikkatauluna. Mutta se energia joka kuluu EOA:lle vastaamiseen on poissa TE-toimiston virkailijan kyykytysenergiasta.

      • kuspäille potkut...

        Kohtahan tuo touhu loppuu, kun työttömyysturva-asiat siirtyvä kokonaan kassojen ja Kelan hoidettavaksi. Sitten noille kuspää-virkailijoille jää jäljelle vain työnantajat, joille vitt-u--lla, ja koko TE-palvelut menee konkurssin, koska eiväthän työnantajat mitään kuspää-hommaa siedä kovin kauaa.

        Ja sit löydämme vierestämme nämä uudet kuspää-työttömät, joita voimme kiusata sydämemme kyllyydestä ja potkia niitä päähän, kun törmäämme niihin kapakassa½!


    • eikö millään rajaa?

      Tällä viikolla tuli uusi ennätys. Soitin työkkäriin ja sanoin virkailijalle, että haluan poistaa sähköpostiosoitteeni heidän tiedoista. Pitkään tivattuaan syytä hän lopulta suostui poistamaan tiedon. En koskaan kertonut mitään syytä, koska minusta se ei heille kuulu.

      Koska olin kuullut näitä juttuja soitin uudestaan hetken päästä toiselle virkailijalle ja kysyin, mikä sähköposti heillä oli minun kohdalla kirjattu. Ja mitä kuulen? Siellähän se osoite edelleen oli! No, tämäkin virkailija lupasi poistaa sähköpostiosoitteeni, vaikka ensin kyllä selitti ummet ja lammet miksi oli niin tärkeä olla se tieto heillä.

      No mitä vielä. Tietysti soitin seuraavana päivänä uudestaan ja kysyin samaa. Ja eikö mitä! Vieläkään ei ollut osoitetta poistettu! Nyt tässä vain mietin, että mitä ihmettä minun pitää tehdä? Pitääkö minun mennä konttoriin ja pitää neitoa kädestä kiinni ja näyttää miten se osoite poistetaan!

      • poista itse...

        Tuonlaisia ne ovat. Mene Asioi verkossa -sivuille ja poista itse sähköpostiosoite (ja puhelinnumero).


      • eikö millään rajaa?
        poista itse... kirjoitti:

        Tuonlaisia ne ovat. Mene Asioi verkossa -sivuille ja poista itse sähköpostiosoite (ja puhelinnumero).

        Toimiiko tuo ihan varmasti? Siis voiko puhelinnumeronkin poistaa tuolta? Entä osoite?


      • mikä tavoite?
        eikö millään rajaa? kirjoitti:

        Toimiiko tuo ihan varmasti? Siis voiko puhelinnumeronkin poistaa tuolta? Entä osoite?

        Osoitetta et tietystikään voi poistaa, sillä pitäähän sinun olla jollain tavalla tavoitettavissa, jos sinulle halutaan tarjota työtä! Vai olisko juuri se tavoitteenasi?


    • cv-nörtti

      CV-netti uusi tapa fixata karensseja. Ensin painostetaan liittymään, sitten karenssia kun työtön ei käsitä mihin on sitoutunut. Koska siitähän ei TE-toimisto tiedota etukäteen!

    • Täti lähti karkuun

      "Pitääkö minun mennä konttoriin ja pitää neitoa kädestä kiinni ja näyttää miten se osoite poistetaan!"

      Nimenomaan PITÄÄ. Omat tietoni on aina korjattu sähköpostitse. Nyt oma virkailija kuitenkin jo perääntyy, koska tivaan "liikaa" oikeuksiani.

      • pökyä pesään

        Joo, kyllä nuo tantat skagaa kaikkia, jotka tietävät oikeutensa. Ne ovat niin tottuneita siihen, että saavat riepotella asiakkaitaan mennen tullen miten tahtovat. Harmi vaan, että on niin vaikea mobilisoida kaikki työttömät yhteen rintamaan!


      • putin kunniaan
        pökyä pesään kirjoitti:

        Joo, kyllä nuo tantat skagaa kaikkia, jotka tietävät oikeutensa. Ne ovat niin tottuneita siihen, että saavat riepotella asiakkaitaan mennen tullen miten tahtovat. Harmi vaan, että on niin vaikea mobilisoida kaikki työttömät yhteen rintamaan!

        Se on katsos sitä V. V. Putinin taktiikkaa: hajota ja hallitse!

        Mutta arvaapas kenelle virnuillaan eniten, kun jää työttömäksi? Juuri niin, työkkärin akoille!


    • Älytettäis

      Mitä jos tehtäis semmonen kampanja ja kiusaa te-täteille, että haettais aina kun tulee paikkatarjous. Ne ei vois antaa karenssii ja me naurettais kippuras.

      • ei skulaa oikein...

        Nyt ei oikein menny jakeluun... siis mitä kiusaa siitä olisi ja miksi me sille naurettaisi...


    • Outoja lausuntoja

      Huonoja lausuntoja te-toimistolta, epäselviä ja outoja. Mikis maksaa liittoihin kun laitetaan 3kk;n karenssi. Millä ihminen elää?

      Miettikää kuulutteko jatossa ammmattiliittoihin kun nämä karenssit laitetaan aina. Myös te-keskuksen toiminta ja lauusnnot ovat mielestäni huonoja ja miksi tällainen keskus on olemassa. Pelkkää byrokrattiaa ja paperiostaa.

      Te-keskus laitta lähes kaikista työpaikoista ilmoituksen vaikka ne samat löytyy Mol:in sivuilta. Miksi tällaistä välikättä tarvitaan turhaa rahan haaskausta.

      Ainoa vaihtoehto on toimeentulotuki kyseiseltä ajalta, jotenkin omituista työvoimapolitiikkaa.

    • tehtäis näin

      Te-keskusta ei tarvita eikä paikkoja tartteta laitaa molliin. Niitä me osataan kysyä suoraan työtäantavilta. Tämä on toine turha välikäsi ja rahahaaskausta. Raha pitää saada eikä turhia lausuntoja.

      • totuus esiin...

        TE-toimisto on ns. Kortiston jälkeläinen, ja sen päätarkoitus ei suinkaan ole toimia työnvälittäjänä, vaan valtion piiskana, jottei kukaan pääsisi veltostumaan liikaa.


      • muutoksia
        totuus esiin... kirjoitti:

        TE-toimisto on ns. Kortiston jälkeläinen, ja sen päätarkoitus ei suinkaan ole toimia työnvälittäjänä, vaan valtion piiskana, jottei kukaan pääsisi veltostumaan liikaa.

        Nyt pitäisi keksiä laitos, joka piiskaa työnantajia, jotta nämäkin tekisivät parhaansa työpaikkojen luomiseen eikä vain kikkailisi veroilla!


      • SlackIt
        muutoksia kirjoitti:

        Nyt pitäisi keksiä laitos, joka piiskaa työnantajia, jotta nämäkin tekisivät parhaansa työpaikkojen luomiseen eikä vain kikkailisi veroilla!

        Ennen ko. laitosta kutsuttiin kansaksi. Nykyään yksilöiksi. Siksi ikuinen slacker on the back-mentaliteetti yhteisten asioiden hoitoon.


      • Yrittäjä
        muutoksia kirjoitti:

        Nyt pitäisi keksiä laitos, joka piiskaa työnantajia, jotta nämäkin tekisivät parhaansa työpaikkojen luomiseen eikä vain kikkailisi veroilla!

        Tai sitten laitos, joka tekisi uusia työpaikkoja. Sellaisia, joissa työntekeminen ja työn teettäminen on kannattavaa.


    • karenssi nyt heti

      Minulle tuli vihamielisesti kirjoitettu "miksi olet kieltäytynyt tarjotusta työstä" lappu. Vastasin etten OLE kieltäytynyt ja kovat perustelut kirjeenvaihto asiasta. NYT övat viikokausia miettineet ja miten saavat kasvonsa pelastettua...

      • tuttu juttu

        Tuttu juttu. Minulle on jo kaksi kertaa käynyt niin, että olen hakenut työtarjouksen mukaista työtä, lähettänyt sähköpostia TE-toimistoon ja kertonut että olen hakenut noita töitä, ja silti on postiluukusta tupsahtanut selvityspyyntö: "Mikset ole hakenut sinulle tarjottua työtä."

        Ja korvaukset poikki siitä hetkestä! Aivan käsittämätöntä! Nehän on pahempia kuin Gestapo ja KGB yhteensä! Eikö mikään laki kiellä tuollaista viranomaisen toimintaa???


      • juttu tuttu
        tuttu juttu kirjoitti:

        Tuttu juttu. Minulle on jo kaksi kertaa käynyt niin, että olen hakenut työtarjouksen mukaista työtä, lähettänyt sähköpostia TE-toimistoon ja kertonut että olen hakenut noita töitä, ja silti on postiluukusta tupsahtanut selvityspyyntö: "Mikset ole hakenut sinulle tarjottua työtä."

        Ja korvaukset poikki siitä hetkestä! Aivan käsittämätöntä! Nehän on pahempia kuin Gestapo ja KGB yhteensä! Eikö mikään laki kiellä tuollaista viranomaisen toimintaa???

        Sama här. Vaikka soitin niin eipä se auttanut. Karenssia pukkasi!


    • hävetkää!

      Eihän TE-toimisto tehtaile mitään karensseja! Syyttäkää itteänne kun olette niin laiskoja ettette viitsi mennä töihin kuten kaikki muut kunnialliset kansalaiset!

      • !!!!!!!

        Tuo Asioi verkossa -palvelu on ainakin oikea karenssikone! Unohda rasti sinne tai tänne ja karenssi paukkuu


      • Kokemus opettaa
        !!!!!!! kirjoitti:

        Tuo Asioi verkossa -palvelu on ainakin oikea karenssikone! Unohda rasti sinne tai tänne ja karenssi paukkuu

        Ota tavaksi laittaa rasti aina heti kun haet työpaikkaa tai muuten teet sen jutun mitä piti niin homma hoituu.


    • Saamattomat!

      Jos on niin saamaton paska ettei saa töitä ilman muiden viranomaisten apua niin joutaakin kärsiä uusavuttomuudestaan.

      • 167-176

        @Saamattomat!

        Sinun tyhmyydestäsi joutuvat kärsimään kaikki ne jotka lukevat viestisi.


    • tyäukko

      Hienosti hoisi minunkin työtarjouksen, jossa hakuaika loppui 2.10. . 30.9. olivat päättäneet lähettää lapun minulle ja se saapuikin PÄIVÄN MYÖHÄSSÄ. No tuostahan se 2kk karenssi tulee kun en sitä oikein voi millään todistaa, etten sitä tarjousta riittävän aikaisin saanut.
      Olettaako ne, että työtön on aina kotona odottamassa postiaan. Pitääkö sinne alkaa ilmoittelemaan milloin on kotona ja milloin ei. (tällä kertaa olin kotona, mutta yleisellä tasolla noin lyhyt hakuaika ei oikein toimi jos ihminen ei kotona ole) Noh toivotaan ettei TT tuesta lähde jo 40% kun tämän vuoden puolella on jo karenssia ollut oikeastakin syystä.
      En jaksa uskoa, että tarkoitus oli edes hankkia minulle töitä. Tahallaan antoivat liian lyhyen ajan hakea kyseiseen paikkaan, että saavat karenssia lyötyä. Hyvä hyvä.

      • Tanttana vaan

        Ministeriön ohje on, että työpaikkaosoituksissa ja kurssiosoituksissa pitää antaa 1 viikko asiakkaalle aikaa reagoida. Eli viikkoa ennen kuin viimeinen hakuaika päättyy, olisi pitänyt tulla sulle tieto asiasta. Ei myöhemmin.
        Valitat karenssista tietysti. Sinulle on lähetetty työpaikasta tieto aivan liian lyhyellä reagointiajalla.
        Ministeriöön suoraan työttömyysturvasta vastaavalle virkamiehelle meiliä ja valitus asista, että miksi sen alaisena toimivat toimistot ei noudata ministeriön nimenomaista ohjetta.

        Mikään ei vituta niin paljon työkkärissä, kuin että ministeriöstä ottavat yhtettä ja moittivat että teidän toimistossa ei oikein hommat toimi! Tiedän tämän, kun meidän toimiston johtaja oli kuin pesiisiin ammttu, kun ministeriöstä valitettiin sille sen toimistosta.


      • tyämiäs
        Tanttana vaan kirjoitti:

        Ministeriön ohje on, että työpaikkaosoituksissa ja kurssiosoituksissa pitää antaa 1 viikko asiakkaalle aikaa reagoida. Eli viikkoa ennen kuin viimeinen hakuaika päättyy, olisi pitänyt tulla sulle tieto asiasta. Ei myöhemmin.
        Valitat karenssista tietysti. Sinulle on lähetetty työpaikasta tieto aivan liian lyhyellä reagointiajalla.
        Ministeriöön suoraan työttömyysturvasta vastaavalle virkamiehelle meiliä ja valitus asista, että miksi sen alaisena toimivat toimistot ei noudata ministeriön nimenomaista ohjetta.

        Mikään ei vituta niin paljon työkkärissä, kuin että ministeriöstä ottavat yhtettä ja moittivat että teidän toimistossa ei oikein hommat toimi! Tiedän tämän, kun meidän toimiston johtaja oli kuin pesiisiin ammttu, kun ministeriöstä valitettiin sille sen toimistosta.

        Kiitos vinkistä, mutta ilmeisesti tässä tapauksessa ovat itse huomanneet virheensä kun ei näin n. 4 viikon jälkeenkään mitään karenssiuhkauksia ole kuulunut ja huomenna ilmottelen jo työttömyysajasta sinne suuntaan. Jatkossa täytyy pitää mielessä, mitä lie yrittivät tuollakin saavuttaa, ehkäpä joku hätäsempi olis valehdellut hakeneensa paniikissa ja työkkäri olisi sen saanut tietää ja siitä sitten karenssin lyönyt. :)


    • TyökkärinOrja

      Minua nyt ketuttaa kun tulin valituksi vartijan ammattitutkintoon. Eli työvoimapoliittinen koulutus johon itse typeryyksissäni hain. No, nyt kiinnostaisi eräs toinen kurssi. Saan kyllä vaihtaa kurssia mutta en saa sitten työttömyysetuudella opiskella tätä toista kurssia mikä OIKEASTI kiinnostaisi koska olen keskeyttänyt tämän toisen mikä ei sittenkään kiinnosta.

      Mikä hassuinta tässä niin molemmat kurssit alkavat suht samaan aikaan ja haku pääollä samanaikeisesti joten hain molempiin ja toinen vaan ehti alkaa aikaisemmin joten nyt sitten vituttaA?!

      • Hassua on

        Otamme luonnolisesti osaa. Mutta niin se vaan taitaa olla, että olet melkoinen tuuliviiri.


    • aasiakas

      Sama asia. En tiedä mikä ja kuka kusee asioita tai ei osaa. Olin muka käynyt Oulussa te-toimistossa vaikken ole siellä vuoteen käynyt päivitetyn järjestelmän takia. Samalla on allekirjoittanut jonkun työnhaku menettelyn enkä ollut antanut vastausta. Vasta 2kk jälkeen ko. asian ilmoittivat minulle.

      Sit mietitään miksi työttömiä on niin paljon. Kyllähän se saa pään kiristymään ja isot v i tuut levenee kun istutaan penkillä eikä osata edes tehdä niin yksinkertaista työtä :D

      Pohjois-pohjanmaa, ELY, Oulu, TE-toimisto, mol.fi, työnhaku.

      Alkaa tää keskustalainen kommunismi kakka vähä tympii.

    • mut mut mutta kun

      "2. TE-toimiston piti ottaa yhteyttä eiliseen mennessä, mutta puhelua ei ole tullut

      Työnhakusi on voimassa toistaiseksi, jos Oma asiointi-verkkopalvelun asiakastiedoissasi näkyy ”Työnhakusi on voimassa. TE- toimisto ottaa sinuun yhteyttä pp.kk.vvvv mennessä”. Se tarkoittaa, että työnhakusi ei katkea, vaikka TE- toimistosta ei vielä ole sinuun yhteydessä oltukaan.

      Asiakastiedoissa oleva asiointipäivä on lähinnä viitteellinen, TE- toimisto voi ottaa yhteyttä mainittua asiointipäivää aiemminkin tai vaihtoehtoisesti myöhemmin.

      On tärkeää, että pidät yhteystietosi ajan tasalla TE- toimiston mahdollisia yhteydenottoja varten (esim. aikavaraukset, työtarjoukset)"

      http://te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/usein_kysyttya/index.html#2.TE-toimistonpitiottaayhteytteiliseenmennessmuttapuheluaeioletullut

      Mutta, mut mut, mutta kun minun yhteystiedoissa ei ole mainittu puhelinnumeroa eikä sähköpotiakaan, niin kuinka sitten tulee menetellä, kun yhteydenottoa ei työkkärin puolelta tule kirjeelläkään - edes viikon myöhässä merkittyyn uudelleen yhteydenottopäivään työkkärin tiedoissani.

      • Kevättä/valoa kohti

        Sitten vaan odotellaan. Kutsuvat varmaan joskus käymään kirjeellä, jos posti ei hukkaa kirjettä. Siksi varmaan sun kannattaa seurailla sähköisiä tietojasi.


      • eienääammatteja
        Kevättä/valoa kohti kirjoitti:

        Sitten vaan odotellaan. Kutsuvat varmaan joskus käymään kirjeellä, jos posti ei hukkaa kirjettä. Siksi varmaan sun kannattaa seurailla sähköisiä tietojasi.

        Tein te toimiston kanssa sovitun suunnitelman viime kuussa ja sain kiitokseksi karenssin ja työnhaku katkaistiin


      • kiitokseksi.karenssi
        eienääammatteja kirjoitti:

        Tein te toimiston kanssa sovitun suunnitelman viime kuussa ja sain kiitokseksi karenssin ja työnhaku katkaistiin

        Niin tehtiin minullekin, mutta virkailijat korjasivat sitten virheensä. Touhussa mukana te-virkailijoita ja kelan virkailijoita, joiden työaika menee toisten virheiden korjailuun.

        Herää kysymys, onko ne virheitä sittenkään. Vaikuttaa järjestelmälliseltä touhulta

        Systemaattista kusetusta verovaroin kustannettuna. Ihmisten kiusaamista.


      • Anonyymi
        kiitokseksi.karenssi kirjoitti:

        Niin tehtiin minullekin, mutta virkailijat korjasivat sitten virheensä. Touhussa mukana te-virkailijoita ja kelan virkailijoita, joiden työaika menee toisten virheiden korjailuun.

        Herää kysymys, onko ne virheitä sittenkään. Vaikuttaa järjestelmälliseltä touhulta

        Systemaattista kusetusta verovaroin kustannettuna. Ihmisten kiusaamista.

        Systemaattista kiusaamista se on.


    • kuhanjauhattaas

      Taidat jauhaa paskaa.. kaikki työtarjoukset tulee aina kirjallisesti peristeistä postikanavaa myöten. Ettei vaan kyse siitä, että haluat olla tavoittamattomista ettei "paskaduuni" nakki napsahda ?

    • Duunari10966

      Tuokaa julki nämä ongelmatoimistot niin viranomaiset voivat puuttua niihin. Ei se kaikkialla todellakaan mene näin. Itse koettu mieletöntä vaihtelua palvelun laadussa eri toimistojen välillä. Tai tuli todettua silloin kun olin työtön eri paikkakunnilla. Työtä löytyikin sitten vain itse hakemalla. (ja taasen paikkakuntaa vaihtamalla)TE-toimistoista ei ole ollut apua.

      • Anonyymi

        Mikäli työvoimatoimisto ei hoida sarkaansa, on se suomelle kohtalokasta.. Ainoa tehtävä sillä on työpaikkojen välittäminen.


    • HyvinvointivaltioMUKA

      Ihmettelen te-toimiston toimintaa. Kirtoitan nais ystäväni puolesta . Naisystävä ja hänen kolme poikaa muuttivat keski-suomeen ja hänellä oli määräaikainen työ . Hän halusi muuttaa pois vanhalta paikka kunnalta ja saada uusi elämä poikiensa kanssa keski-suomessa. No te-toimisto oli toista mieltä. Eli kun vanha asunto oli myyty ,olisi muutenkin pitänyt muuttaa vanhasta asunnosta pois. Niin te-toimisto oli sitä mieltä kun ovat entinen työnantaja ja naisystäväni yhdessä sopineet että työ loppuu ennen kuin määräaikaista sopimusta niin karenssi tuli ja paukahti. Siis olisi pitänyt ajaa joka päivä 460km edes takaisin kun sinulla oli työ paikka . Kuka ihme toimistossa näistä asioista päättää ? Nuorin poika on 4 vuotias eli suomen lain mukaan kukaan hoito paikka ei saa hoitaa lasta yli 10 tuntia päivässä. Eli kun ottaa huomioon että jos äidin työpäivä kestää 8 tuntia 460km autolla ajoon niin luulen että äitin työpäivä kestää reilu 13 tuntia mihin hän pojan laittaa ottaa töihin mukaan vai? Ihmetyttää mihin tämä vitun suomenmaa on menossa?

    • suojatyö.rääpälemitätön

      kun valitat eteenpäin ja olet itse pitäny työnhaun voimassa ja todistetusti käyttäny sähköistä palvelua, olet LAIN mukaan asiallinen työnhakija = jos te-toimisto antaa karenssin, se on laiton päätös.

      Tosin jos työtä osoitetaan ja ei ole vain joku suunitelma päivitys viive, niin vaikea sanoa..

      mutta kehitettävä noita juttuja on, ei tuo karenssi käytännöllinen ole

      perustulo pohja parempi ja sen päälle aktiivisuus lisiä

    • Anonyymi

      Tutki kansainvälistä lakia ja huomaa, että TE-toimisto ei toimi KV-lakien mukaan.

      • Anonyymi

        Tästä syystä suomi on menettänyt työtuloina jo puoli miljoonaa euroa kohdallani. Mikäli tilanne ei korjaannu, homma jatkuu. Riittäisikö yhteenlasketuksi tappioki 35 miljardia euroa/vuosi? Alkaisiko TE-toimisto tämän jälkeen välittää jo työtä, mikä on sen ainoa tehtävä, joka hyväksytään.


    • Anonyymi

      Tehkää se rikosilmoitus lähettämällä sähköpostia Amnesty Internationaliin. Niiden on pakko ottaa kantaa, jos ihminen jää ilman rahaa tai ruokaa. Muutoinkin, jos joku kuolee köyhyyteen tai nälkään eli anemiaan, Amnesty International tulee selvittämään tapahtuneen ja KELA, TYÖVOIMATOIMISTO SEKÄ VASTUULLISET KANSANEDUSTAJAT (kuten juha sipilän ja antti rinteen sekä tämän uuden naisen kanssa kävi) tullaan laittamaan vastuuseen teoistaan. Esimerkiksi jari Lindström on ollut jo vangittuna työministerinä tekemistään rikollisista ja valheellisista päätöksistä.
      Tämä on näin yksinkertainen asia.

      Carroll Lynn-Evans and Peter Evans (at the moment working for the Finnish human policy and human rights).
      Amnesty International Secretaries (Also international judges of law and international lawyers in the human rights)

    • Anonyymi

      Eiks EIT ois parempi? Amnesty taitaa olla samaa juupajaa laitos, kuin oikeusapumiehen neuvot.
      Joskus saanut hyviä neuvoja www.ihmisoikeudet.net, jos en väärin linkkiä muista. Kaikki karenssit on laittomia, ja on rikollista toimintaa.

    • Anonyymi

      3 karenssia sain 3 kuukaudessa, Ruokaa eiole tässä kuussa kun riisiä ja herneitä, makaroonia ja ketsuppia.

    • Anonyymi

      Ja surkeet sivut vittu.. Käytä vain sovelluksen omia painikkeita ja linkkejä. Selaimessa olevien painikkeiden (mm. eteenpäin, taaksepäin, historia, päivitä jne.) käyttäminen sotkee sovelluksen toimintaa. Sovellus toimii vain yhdessä selaimen ikkunassa kerrallaan, joten jatka sovelluksen käyttöä ikkunassa, minne viimeisimmäksi sait tämän ilmoituksen, ja sulje kaikki muut ikkunat joissa yritit sovellusta käyttää.

    • Anonyymi

      alkakaa vain tehdä valituksia virkailijoista, vaikka nimettömästi, ettei ne aloita kostotoimia viran puolesta

      • Anonyymi

        On ihan oikein, että virkailija itse saa potkut.


    • Anonyymi

      Kymmenet vuodet pienellä palkalla töitä tehty ja sitten vielä karensseilla uhkailevat. Ei tässä enää mihinkään kelpaa......reippaina käymme r alle

    • Anonyymi

      Heidän väitteensä eivät useinkaan perustu yhteen ainoaankaan lakipykälään, vaan pikemminkin mielipiteeseen. Raportoikaa laittomasta kohtelusta heti isommille tahoille! muuten asia ei ikinä muutu. Ei tämä ainakaan minulla paranna työttömyyttä, kun pitää yhtäkkiä velkaa ottaa ja karenssi tulee vaikka on sovitusti sairaana.

      Mutta nyt vein asian liitteineen oikeuteen. :) Kunhan joku päivä menettävät työnsä niin pääsevät itsekin maistamaan tätä päältä kaunista, kieroutunutta politiikkaansa.

    • Anonyymi

      Karenssi on TE toimiston tärkein instrumentti ja työkalu.. Motivointikeinona keppi on 100 kertaa tehokkaampi kuin porkkana,

      • Anonyymi

        Edes huippuosaajien palkat eivät ole Suomessa kilpailukykyisiä. Suomen kouluttamat huippuosaajat lähtevät takaovesta muille maille vierahille koska suomi ei pysty tarjoamaan edes heille kilpailukykyistä palkkaa.

        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008201658.html

        Sen sijaan että Suomi keksisi keinoja kehittää kilpailukykyään ja saada talouskasvunsa käyntiin oikeasti eikä lumevaikutuskeinoilla, se kuvittelee että kaikista köyhimpien ja epätoivoisimpien suomalaisten taloudellinen rankaiseminen ja kuritus, yksityiselämään asti ulottuva ahdistelu ja häiriköinti auttaa talouskasvua ja kilpailukykyä nousemaan ja suomen takaisin jaloilleen.

        Horisontissa Suomen kehitys muistuttaa yhtä enemmän ja enemmän yhteiskuntaa jossa yleinen elintason kurjistuminen nähdään kurjien itsensä aiheuttamana ongelmana. Siis heidän, jotka itse kärsivät kaikista eniten nykyisen kurjistamisen seurauksista. Köyhyydestä ja työttömyydestä rangaistaan köyhää ja työtöntä itseään yhä pahemmin pistämällä laiskottelevat työttömät gulakkeihin kantamaan mutaa taskuissaan paikasta a paikkaan b, koska se puree työttömyyteen joka on yleisen uskomusjärjestelmän mukaan työttömien ja köyhien ihmisten laiskuuden syytä. Köyhien ja työttömien ahdingon syventämisen, heihin kohdistetun ahdistelun ja häiriköinnin, valvonnan ja monitoroinnin, terveyden tahallisen sabotoinnin uskotaan auttavan Suomen talouskasvua ja kilpailukykyä nousemaan. Ja varsinkin yleistä hyvinvointia ja kansanterveyttä kehittymään parempaan suuntaan.

        Yleinen asenneilmapiiri kulkee yhä enemmän sellaisen ajattelun suuntaan, että kurjuudesta päästään hankkiutumalla eroon kurjista. Vaikka väkivalloin.


    • Anonyymi

      Täysin totta.

    • Anonyymi

      Just niin. Virkailija itsekin myönsi sanomalehdessä , että te toimiston työ on 'mekaanista kyttäämistä". Koko te toimistot voisi öskkauttaa tarpeettomina ja jopa haitallisina.

    • Anonyymi

      ET-toimiston tekemät ehdotteet eli työt tarjoukset /ehdotukset tulevat kirjallisena postitse kotiin vaikka niistä tulisi viesti tai s.postiin ilmoitus!

      Ilmeisesti olet varmaan juuri muuttanut ja unohtanut kertoa uuden osoitteen tai jopa ei ole osoitetta ollenkaan ja mitä vielä?...

    • Anonyymi

      Onkohan yhtään ihmisiä työllistynyt te toimiston kautta?:o

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe