Muistaako kukaan TV:stä tullutta ohjelmaa Lördags Lindeman?

12+6

Olen syntynyt vuonna-61 ja olin silloin noin 15-16 vuotias kun ohjelma oli lauantain parasta antia.
Rehevä, kaunis, vaalea, noin nelikymppinen rva Lindeman jutusteli,
ja oli tehnyt illan aiheeseen sopivia sketsejä. Muistatteko?

Minulta ei varmaan jäänyt yhtään jaksoa katsomatta.
Aikakautena kun ei uusintoja koskaan tullut.

Tänään töissä muistelimme vanhoja hyviä TV- sarjoja,
mutta kukaan muu, minun lisäkseni, ei muistanut kyseistä ohjelmaa!

Ikäisiäni naisia ja minua vanhempiakin oli läsnä.
Ohjelma oli ruotsinkielinen, mutta muistaakseni siinä oli textitys mukana.
Harmi; jos ruotsinkieli on ollut kynnyskysymyksenä!

Muistaako kukaan teistä varttuneimmista kyseistä ohjelmaa nähneensä?

21

2092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lördagskorv
    • Från dag till dag:.!

      .

      "Från dag till dag oli aivan tarpeeksi hirvittävää"

      har!111

      .

      • persujen ralli

      • löördaags

      • 12+6

        Ainakin yksi,joka muistaa Lördaks- Lindemanin!
        Hienoa, en ole siis ainoa siltä aikakaudelta!
        Sämpy oli myös mulle "iskevää" huumoria. =))

        Onko Lehtinen saanut päivästä päivään "näppylöitä" pakkoruotsista? =))


      • Olen muistanut:.!1#%
        12+6 kirjoitti:

        Ainakin yksi,joka muistaa Lördaks- Lindemanin!
        Hienoa, en ole siis ainoa siltä aikakaudelta!
        Sämpy oli myös mulle "iskevää" huumoria. =))

        Onko Lehtinen saanut päivästä päivään "näppylöitä" pakkoruotsista? =))

        .

        "Minä muistan SÄMPYN!!!!!!!11!!!!!1!!!!111!!!!!!!1!1!!"

        har!!11

        .


      • 12+6 kirjoitti:

        Ainakin yksi,joka muistaa Lördaks- Lindemanin!
        Hienoa, en ole siis ainoa siltä aikakaudelta!
        Sämpy oli myös mulle "iskevää" huumoria. =))

        Onko Lehtinen saanut päivästä päivään "näppylöitä" pakkoruotsista? =))

        Itse asiassa en muista, koska meillä ei ollut TV:tä ennen vuotta1978. Ostettiin siskon kanssa kimpassa. Joskus -60 luvulla oli mustavalko, mutta kun se pimahti kolmesti vuoden sisällä ja joutui kutsumaan korjaajan. Tuli liian kalliiksi.
        Syystä tai toisesta vanhemmat onnistuivat ostamaan myös huonokuntoisen Ifa-auton. Tahtoi sammua vaikka oli huollettu. Lopulta saivat myytyä silloiselle nimismiehelle. Kyseinen Ifa simahti sitten viimeisen kerran kun nimismies ajoi sillä kotiinsa


      • Ei_löydy_areenasta
        runontaja kirjoitti:

        Itse asiassa en muista, koska meillä ei ollut TV:tä ennen vuotta1978. Ostettiin siskon kanssa kimpassa. Joskus -60 luvulla oli mustavalko, mutta kun se pimahti kolmesti vuoden sisällä ja joutui kutsumaan korjaajan. Tuli liian kalliiksi.
        Syystä tai toisesta vanhemmat onnistuivat ostamaan myös huonokuntoisen Ifa-auton. Tahtoi sammua vaikka oli huollettu. Lopulta saivat myytyä silloiselle nimismiehelle. Kyseinen Ifa simahti sitten viimeisen kerran kun nimismies ajoi sillä kotiinsa

        Eipä löydy noita areenasta syy luultavasti siinä että olivat 95 % ulkopuolelta tuotettua tavaraa niin kuin noissa ruotsalaisohjelmissa tuppaa olemaan


      • löytyi_areenasta_jotain
        Ei_löydy_areenasta kirjoitti:

        Eipä löydy noita areenasta syy luultavasti siinä että olivat 95 % ulkopuolelta tuotettua tavaraa niin kuin noissa ruotsalaisohjelmissa tuppaa olemaan

        Kukkivat roudan maat (mahtavaa hitaasti laahustavaa kerrontaa har!1)
        Lisätty aivan hiljattain areenaan yleisön pyynnöistä

        Kaikki jaksot

        "Kirjailija Eino Säisän pääteos Pohjois-Savoon sijoittuva Kukkivat roudan maat -romaanisarja ilmestyi vuosina 1971–1980. Jukka Sipilän ohjauksessa teoksesta jalostui mittava, lähes kahdeksantuntinen tv-elokuvasarja, joka sai ensiesityksensä televisiossa 1981. Koko sarja on pysyvästi katsottavissa Yle Areenassa."

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/09/kukkivat-roudan-maat-maalasi-realistisen-kuvan-sodanjalkeisesta-ylasavolaisesta

        har-ha-rha-rha-rh-arha-hra-rha-rhar-ahra-rha-rha-rha-rharha-rah

        .


      • samaa-kategoriaa
        löytyi_areenasta_jotain kirjoitti:

        Kukkivat roudan maat (mahtavaa hitaasti laahustavaa kerrontaa har!1)
        Lisätty aivan hiljattain areenaan yleisön pyynnöistä

        Kaikki jaksot

        "Kirjailija Eino Säisän pääteos Pohjois-Savoon sijoittuva Kukkivat roudan maat -romaanisarja ilmestyi vuosina 1971–1980. Jukka Sipilän ohjauksessa teoksesta jalostui mittava, lähes kahdeksantuntinen tv-elokuvasarja, joka sai ensiesityksensä televisiossa 1981. Koko sarja on pysyvästi katsottavissa Yle Areenassa."

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/09/kukkivat-roudan-maat-maalasi-realistisen-kuvan-sodanjalkeisesta-ylasavolaisesta

        har-ha-rha-rha-rh-arha-hra-rha-rhar-ahra-rha-rha-rha-rharha-rah

        .

        Tätä en muista mutta pistetään pääkoppa lataukseen myös nuo jaksot (har!1)

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/09/mustat-ja-punaiset-vuodet-draama-puhutteli-hiljaa-mutta-vakevasti

        .


      • joku_tämmönenkin--
        samaa-kategoriaa kirjoitti:

        Tätä en muista mutta pistetään pääkoppa lataukseen myös nuo jaksot (har!1)

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/09/mustat-ja-punaiset-vuodet-draama-puhutteli-hiljaa-mutta-vakevasti

        .

        Miten ei muista että tällaista olisi tullut televisiosta


        Musiikki-tv
        Uuden musiikin erikoisohjelma

        "HUOM Ohjelman alkuperäinen taltio on kadonnut. Säilyneellä tallenteella ohjelman kuvasuhde on väärä ja jakson aikakoodi näkyvissä. Musiikkivideot: Disco Ensemble: "Drop Dead Casanova", Eagles of Death Metal: "I Got A Feelin' (Just Nineteen)", Faithless: "Bombs", Babyshambles: "The Blinding", The Crash: "Pony Ride", Sentenced: "Despair-Ridden Hearts", Donavon Frankenreiter: "The Way It Is", Ron Sexsmith: "All In Good Time". Lasipalatsin studiossa Tomi Saarinen ja Sonja Kailassaari. (11.12.2006)"


        https://areena.yle.fi/1-2040172

        har-har

        .


      • Ei_juma---
        löytyi_areenasta_jotain kirjoitti:

        Kukkivat roudan maat (mahtavaa hitaasti laahustavaa kerrontaa har!1)
        Lisätty aivan hiljattain areenaan yleisön pyynnöistä

        Kaikki jaksot

        "Kirjailija Eino Säisän pääteos Pohjois-Savoon sijoittuva Kukkivat roudan maat -romaanisarja ilmestyi vuosina 1971–1980. Jukka Sipilän ohjauksessa teoksesta jalostui mittava, lähes kahdeksantuntinen tv-elokuvasarja, joka sai ensiesityksensä televisiossa 1981. Koko sarja on pysyvästi katsottavissa Yle Areenassa."

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/09/kukkivat-roudan-maat-maalasi-realistisen-kuvan-sodanjalkeisesta-ylasavolaisesta

        har-ha-rha-rha-rh-arha-hra-rha-rhar-ahra-rha-rha-rha-rharha-rah

        .

        Nuo viisi osaa olisi voinut hyvin tiivistää 2-3 osaan sen verran kankeeta tyhjäkäyntiä :( har har

        Paras luonnenäyttelijä oli moskvitsh 402 joka osaa esittää vain itseään :) har

        .


      • archie_bunkeri
        runontaja kirjoitti:

        Itse asiassa en muista, koska meillä ei ollut TV:tä ennen vuotta1978. Ostettiin siskon kanssa kimpassa. Joskus -60 luvulla oli mustavalko, mutta kun se pimahti kolmesti vuoden sisällä ja joutui kutsumaan korjaajan. Tuli liian kalliiksi.
        Syystä tai toisesta vanhemmat onnistuivat ostamaan myös huonokuntoisen Ifa-auton. Tahtoi sammua vaikka oli huollettu. Lopulta saivat myytyä silloiselle nimismiehelle. Kyseinen Ifa simahti sitten viimeisen kerran kun nimismies ajoi sillä kotiinsa

        Archie Bunker ajalta ennen kuin sensuuri iski ja kaikkien piti olla niin poliittisesti korrektia

        "Archie Bunker- never touch a white persons cloths with a white person in them"

        https://www.youtube.com/watch?v=HW7xuWEyG4Y

        har-h-arh-ahr-ahr-ahra-hr-ahra-hr-ahrhara-rah

        .


      • Anonyymi
        Ei_löydy_areenasta kirjoitti:

        Eipä löydy noita areenasta syy luultavasti siinä että olivat 95 % ulkopuolelta tuotettua tavaraa niin kuin noissa ruotsalaisohjelmissa tuppaa olemaan

        Lördagslindeman oli kotimainen, Ylen tuotantoa. Näyttelijä esiintyi molemmilla kotimaisilla, tässä tapauksessa ruotsiksi.


    • 12+6
    • mmmiiii

      Kyllä muistan Lauantai saunavuoron jälkeen

      Lindeman , englanninliigajalkapalloa.

    • Minä olen eri ikäluokkaa ja oikestaan suomenkielinen, siksi ei kokemuspiiriin kuulu tuollainen Lördags Lindeman.

      Sen sijaan muistan hyvin 90-luvun suomenkieliset Muumit. Joskus muistan katselleeni niitä televisiosta myös ruotsiksi, sillä ne on niin hyviä, että kelpaa Moomindalen vai mikä se on myös ruotsiksi.

      Sinäänsä suhtaudun positiivisesti Suomen ruotsinkielisiin, sillä sukuni on ollut aikaisemmin ruotsinkielinen monia vuosisatoja Suomessa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihan tuntematon. Sensijaan lauantaisin tuli aina englannin liigaa, jota oli upea katsoa juuri markkinoilla yleistyneellä väritelkulla.

      • Anonyymi

        Pitkästyttävää 💩a se oli 🥱🥱


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe