Cipralex / Escitalopram Actavis takaisin?

Kärsin melko pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöistä ja napsin essitalopraamia varmaan 8 vuotta. Kaikki oli suht okei, mitä nyt tunteet jonkun verran katosi ja seksuaalinen halukkuus väheni. Itse sairauteeni lääke auttoi aika hyvin, punastelin tosin edelleen aika paljon.

Lopetin lääkkeen muutama kuukausi sitten ja vieroitusoireina oli pahat sähköiskut päässä ja säpsähtely. Ne meni ohi, mutta nyt on tullut tilalle säikkyys ja sos.tilanteiden pelkokin on palannut ja myös sellainen yleinen ahdistus ja itkuisuus.

Onko kokemuksia, että onko tämä vain ohimenevää vai käynkö hakemassa uuden reseptin lääkkeelle? Tuntuu, että lääkkeen käyttämisen aikaan elämä oli paljon helpompaa kuin nyt.
4254
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Älä luovuta vielä! Taistelin 6kk kuivilla ennenkuin helpotti. Köytin samaa lääkettä ja "vain" 2 vuotta. Tsemppiä myllyyn!

Äänestä
  • Mikäs olo sulla on nyt? Tällä hetkellä kyllä tuntuu, että zombinakin olo oli mukavempaa kuin tämä. Olin ainakin iloisempi.

    Äänestä

Kärsit lääkkeen aiheuttamista aivomuutoksista. Paranee mutta hitaasti. Varaudu vähintään 12-18 kk vieroitusoireisiin. Että tämmöisiä lääkkeitä meille syötetään. Reilua, eikö.

Äänestä

Jep. Ei vieroitusoireet katoa muutamissa viikoissa kuin harvoilla valituilla. Parin viikon tai kuukauden vieroituskesto on vaan markkinointikikka. Totuus on hieman rumempi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mitäs nyt sit? kirjoitti:

Kärsin melko pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöistä ja napsin essitalopraamia varmaan 8 vuotta. Kaikki oli suht okei, mitä nyt tunteet jonkun verran katosi ja seksuaalinen halukkuus väheni. Itse sairauteeni lääke auttoi aika hyvin, punastelin tosin edelleen aika paljon.

Lopetin lääkkeen muutama kuukausi sitten ja vieroitusoireina oli pahat sähköiskut päässä ja säpsähtely. Ne meni ohi, mutta nyt on tullut tilalle säikkyys ja sos.tilanteiden pelkokin on palannut ja myös sellainen yleinen ahdistus ja itkuisuus.

Onko kokemuksia, että onko tämä vain ohimenevää vai käynkö hakemassa uuden reseptin lääkkeelle? Tuntuu, että lääkkeen käyttämisen aikaan elämä oli paljon helpompaa kuin nyt.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu