Selfie

voihan apina

17

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

      Eräät apinat, joiden lajinimi on ihminen (Homo Sapiens), ovat tehneet keskinäisen sopimuksen nimeltä lainsäädäntö, joka muunmuassa määrittelee ihmisille tekijänoikeudet.

      Tiedät kyllä, kunhan ketkuilet sanoilla tavallisen ketkutapaasi.

    • Herätkää!

      Toveri jyrtsi, et voi laiminlyödä velvollisuuksiasi lopun aikoina. Lopeta nettitrollaus, ja nähdään huomenna torilla ständillä. Muista käydä salilla hakemassa nippu Vartiotornia.

    • Että jollain voi olla turhaa aikaa...

      No, hoidokeilla on.

      • 999999999999

        Kuulin, että iso oranssi jänis kiertää kaupungilla ja väittää, että minä olen muka lopettanut lääkkeiden ottamisen. Se on valetta. Perheenikin mielestä vain olen jo syntyjäni niin erikoislaatuinen, että he antoivat minulle heti lapsena takin, jossa voin koko ajan halata itseäni.


    • voihan apina

      "Eräät apinat, joiden lajinimi on ihminen (Homo Sapiens), ovat tehneet keskinäisen sopimuksen..."

      Apinat ovat tehneet ihmisten sijaan ihmisille keskinäisen sopimuksen mikä minua niin suunnattomasti n*urattaa.

      • Ja ajattelepas tyttö pieni että sinunkin on pakko niitä sopimuksia noudattaa, tai pääset tutustumaan ns. leivättömään pöytään.


      • tieteenharrastaja

        Hyvä, että jokin naurattaa. Kun huiomaat lukutaidottomuutesi, se itkettää.


      • uyg
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Hyvä, että jokin naurattaa. Kun huiomaat lukutaidottomuutesi, se itkettää.

        "...huiomaat..."

        Miten on tuo sinun kirjoitustaidottomuutesi laita? Ehkä sinun pitäisi keskittyä omiin virheisiisi.


      • tieteenharrastaja
        uyg kirjoitti:

        "...huiomaat..."

        Miten on tuo sinun kirjoitustaidottomuutesi laita? Ehkä sinun pitäisi keskittyä omiin virheisiisi.

        Eivät nuo ole kirjoitusvirheitä, vaan painovirheitä eli typoja.


    • Jos kuvan ottaja (eli kameran napin painaja) omistaa tekijänoikeudet, niin kys. kuvien tekijänoikeudet on tietenkin kameran nappia painaneella apinalla. Mutta jos kys. lainsäädäntö ei koske muita eläimiä kuin ihmistä, on wikimedian tulkinta oikea. Eli on kuva public domain, eli kaikkien ilmaiseksi käytettävissä.

      • Entä ne luontokuvat joita eläimet ottavat itse itsestään liiketunnistimien avulla? Onko niiden tekijänoikeus kameran omistajalla - ja koskeeko esim. Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitosta tai BBC:tä täsmälleen samanlainen tekijänoikeuslaki kuin Keke K. Kekkosta? Tästä voisi kehittää mielenkiintoisen vyyhdin mutta näin helteellä ei oikein viitsi...


      • itte.piru kirjoitti:

        Entä ne luontokuvat joita eläimet ottavat itse itsestään liiketunnistimien avulla? Onko niiden tekijänoikeus kameran omistajalla - ja koskeeko esim. Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitosta tai BBC:tä täsmälleen samanlainen tekijänoikeuslaki kuin Keke K. Kekkosta? Tästä voisi kehittää mielenkiintoisen vyyhdin mutta näin helteellä ei oikein viitsi...

        Puhumattakaan valvontakameroiden kuvista...


      • itte.piru kirjoitti:

        Entä ne luontokuvat joita eläimet ottavat itse itsestään liiketunnistimien avulla? Onko niiden tekijänoikeus kameran omistajalla - ja koskeeko esim. Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitosta tai BBC:tä täsmälleen samanlainen tekijänoikeuslaki kuin Keke K. Kekkosta? Tästä voisi kehittää mielenkiintoisen vyyhdin mutta näin helteellä ei oikein viitsi...

        Kuvaaja on silloin itse säätänyt kameran toimimaan liiketunnistimen avulla. Eli kuvaaja on silloin oikeasti kuvaaja. Ei se kamera silloinkaan kuvia itsestään eli säätämättä ota.


      • itte.piru kirjoitti:

        Puhumattakaan valvontakameroiden kuvista...

        Valvontakameran laittaja on tarkoituksellisesti laittanut ja säätänyt kameran ottamaan kuvia. Tekijänoikeus on siis valvontakameran laittajalla.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Kuvaaja on silloin itse säätänyt kameran toimimaan liiketunnistimen avulla. Eli kuvaaja on silloin oikeasti kuvaaja. Ei se kamera silloinkaan kuvia itsestään eli säätämättä ota.

        Entäs jos kuvan ottaa eläin, jonka omistaa joku, ei siis villieläin. Onko tekjänoikeudet silloin eläimen omistajalla, koska eläimellä ne eivät voi olla. Ja omistaako valito villieläimet? Ainakin luvattomasti metsästetyistä eläimistä joutuu maksamaan valtiolle korvauksia. Villieläimen ottaman kuvan oikeudet kuuluisivat silloin valtiolle.


      • juutas kirjoitti:

        Entäs jos kuvan ottaa eläin, jonka omistaa joku, ei siis villieläin. Onko tekjänoikeudet silloin eläimen omistajalla, koska eläimellä ne eivät voi olla. Ja omistaako valito villieläimet? Ainakin luvattomasti metsästetyistä eläimistä joutuu maksamaan valtiolle korvauksia. Villieläimen ottaman kuvan oikeudet kuuluisivat silloin valtiolle.

        Erinomaisia näkökohtia! Solon juristina voisi alkaa pohtia näitä visaisia kysymyksiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1407
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe