Minne vanhat autonrenkaat ja akut voi viedä?
Kotona olisi kerääntynyt vuosien aikana kumpiakin autonperäkärryllinen..
Onko mitään paikkaa minne ei tarvisi (ainakaan kamalasti) maksaa, jonne nämä voisi viedä?
Minne vanhat renkaat ja akut?
5
2038
Vastaukset
- nissan pickup
Joillakin paikkakunnilla ainakin kaatopaikka ottaa akut ilmaiseksi vastaan. Eli ei tarvii tehdä sitä perinteistä ja viedä pimeällä johonkin roskankeräyspisteeseen tai varaosaliikkeen pihaan! Ota selvää missä on lähin vastaanottopiste, voi olla kaupungissakin. Ja kiertäviä ongelmajätteen keräysautojakin on jossain.
- outi
akut voi viedä ongelmajätepisteeseen ja renkaat rengasliikkeeseen ilmaiseksi
- Helsingissä
Kivikon jäteasema ottaa useampiakin akkuja ja jäteöljyäkin vastaan ilmaiseksi (ainakin ennen otti). Myöskin ns. ekopisteet joillakin huoltoasemilla (yleensä entisiä Kesoileja) ottavat vastaan yksittäisen akun ja 4 l jäteöljyä kerralla, eivät yleensä enempää. Meinaan kokemusta on, kun mullakin oli mökille kertynyt vuosien saatossa 30 l jäteöljyä ja muutama akku, niin eivät suostuneet ottamaan, kun on niin pieni jätekontti. Silloin neuvoivat sinne Kivikkoon, se on Kehä I varrella Lahdenväylän ja Kontulan välimailla.
Rengasliikkeet ottaa renkaat, mutta ainakin uusia renkaita ostettaessa haluavat pienen muutaman euron maksun.- maksettu jo
Vanhojen renkaitten kierrätysmaksu sisältyy uusiin renkaisiin. Käsittääkseni rengasliikkeet ei saa ottaa mitään maksua vanhojen renkaitten vastaanottamisesta. Korjatkaa toki viisaammat, jos olen väärässä.
- barum
maksettu jo kirjoitti:
Vanhojen renkaitten kierrätysmaksu sisältyy uusiin renkaisiin. Käsittääkseni rengasliikkeet ei saa ottaa mitään maksua vanhojen renkaitten vastaanottamisesta. Korjatkaa toki viisaammat, jos olen väärässä.
Niinhän tuossa ylhäällä sanottiinkin , ottavat kierrätysmaksun UUSIA renkaita ostettaessa.Vanhoja renkaita saa viedä kaikkiin firmoihin jotka uusia myyvät, ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242461Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3482077Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261922Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101743Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581528Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121062Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181049- 55910
- 63895
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2858