Hei,
Jokunen viikko sitten posti toi mainoskirjeen nimeltään Klassiset säveltäjät. Tartuin tilaisuuteen ja tänään tulikin ensimmäinen lähetys; Sibeliuksen ja Beethovenin levyt. Mukana tulee CD-kirja ja erillisiä kansioon koottavia tietolehtisiä "kaupan päälle".
Onko joku muu liittynyt tähän ja jos on niin pidättekö siitä, systeemistä yleensä, hintatasosta jne. Avajaispaketti oli lähes ilmainen, muut maksavat sitten normaalisti, luulisin. Kahden levyn paketti tulee suhteessa edullisemmaksi: 23,90, sis. postikulut. En edes tiedä mitä CD:t nykyisin kaupassa normaalisti maksavat... :), mutta en pitänyt sitä niin kalliina.
Tämä on lahja pian 10 v täyttävälle pojalleni, joka ei muusta musiikista perusta kuin klassisesta! Koulun musiikin tunneille valittavista levyistä hän ei ole pitänyt vielä yhdestäkään; teknoa, räppiä jne. Poika soittaa itse pianoa joten mielestäni lahjavalinta on oikeaan osunut...
Mielipiteitä tästä sarjasta?! Kiitos!
Klassiset säveltäjät
13
4931
Vastaukset
- Minna
Olen itse hankkinut Klassisen musiikin helmet -sarjan, joka on samankaltainen. Levyillä on ollut käyttöä opettajan työssäni, jossa olen voinut suht helpolla saada materiaalia tunneille. Olen ollut tyytyväinen ja sitä muistellessani tilasin myös mainitsemasi sarjan. Mieluiten ottaisin tietysti koko sarjan kerralla. Olisikohan se mahdollista, pitääkin ottaa selvää!!!
Toiset ovat sitä mieltä, että teokset kärsivät kun niistä on mukana vain osa. Mielipiteensä kullakin.- Milla.MaGia
Sitä samaista mainosta, ja kyllä pisti silmään miten vähän musiikkia oli otettu Beethoveniltakin mukaan, mutta hyvä sitä on jostakin aloittaa. Jospa sitä sitten tulee tutkittua ja kuunneltua lisää.
Kun ne on säveltänyt niin laajoja musiikkialueita, ettei yhden cd:n avulla saa mitään selville.
- Hifisti
Itse aloitin tuon sarjan keräämisen. Olen myös kerännyt saman kustantajan jo edellä mainitun klassien musiikin helmet-sarjan.
Äänitteiden laatu on erittäin hyvä. Ne soivat hyvin vähän laadukkaimmissakin äänentoistolaitteissa. Äänite on myös hyvin puhdas joten suosittelen.
Mielestäni äänitteiden hinta-laatusuhde on kohdallaan. - Nalle puhina
Me tilasimme 9-vuotiaalle pojallemme juuri tuon ja olemme itsekin kuunnelleet.
Hintataso on minusta laatuun nähden erittäin edullinen.
Tasokkaat esittäjät ja kaikki muu musiikkitieto siinä samalla innostavat aikuistakin kuuntelemaan näitä.
Tilasimme juuri tuon kahden levyt paketin ja poikamme odottaa innolla jo seuraavaa (kolmatta)pakettia joka tulee aivan lähipäivinä.
Ilmestymisvauhtikin on ihan sopiva (kolme viikkoa välissä).
Tiivistettynä itse pidin ja poikamme pitää ja jopa klassisesta musiikista piittaamaton miehenikin sortuu joskus kuuntelulle :) - Maatiai2
dvd LEVYT Klassissta säveltäjistä ovat erinomaisia. Todella hyviä. Vaan laskutus IMP (International Masters Publishers), on silkkaa petosta.
Kun olet aikasi saanut viikkojen väliajoin hyviä DVD tä ja maksanut laskut, alkaakin tulla karhuja. Kun arvelet että olet unohtanut maksaa sen ja sen ja maksat. tulee lisää DVD tä ja lisää laskuja ja karhuja ja välistä ihan "ilmaiseksi" kirjoja ja eläin juttuja jne ilman laskuja ja sitten taas laskuja ja karhuja . Olet poika liemessä ennenkuin HERÄÄT. Firma IMP kusettaa ja rajusti. Saat 2 laskua yhtäaikaa ja et kyllä eroita mikä eroittaa nuo laskut. Toinen on lisätarjouksen osa ja toinen oikea lasku. Hyvin ovelaa.
Laskutus on ihan eri ihmisten miehittämä kuin Klassiset Säveltäjät tarjoojat. Eivät tiedä toisistaan ja kätkeytyvät " Olen vaan palkollinen täällä" asenteeseen. - asiantuntijja
Aika rahastusta tuo klassiset säveltäjät sarja. Ei kukaan maksa tuollaisia summia. Itse ostin melkein koko sarjan hintaan 20 € kirpputorilta oikeastaan lukemiseksi. Levyt ovat aika arvottomia. Kirpparilta niitä saa joka tuutista alle eurolla ja huuto.netistä myös halvalla. Ei mitään laatu-cd:itä tosiaan, vaan sekundaa. Esimerkiksi klassisen musiikin asiantuntijakeräilijät eivät ole noista kiinnostuneita. Sopinee kylläkin tutustumistarkoitukseen, mutta harkitsisin vielä noilla hinnoilla. Euro per cd on O.K. noista.
- KlassSävel
Kyllä klassiset ovat aivan mahtavia levyjä, ammattilaistenkin käytössä. VIelä vain pitäisi tulla Liszt.... Oih, Franz!
- kalle
Klassiset säveltäjät myynnissä : myy ja osta. com
http://www.myyjaosta.com/search/list?_filter=&_tradeTypes=1®ionIds=[]&municipalityIds=[]&minPrice=&maxPrice=&userType=&_withImages=on&categoryFilters=20000;1000228&searchOptionsOpen=false&openCategoryFilters=20000&_openCategoryFilters=&_categoryFilters=&_categorySelected=&campaignId=&_filter=_filter&userId=&query= - kokemuksen iän
Ei kuulu tälle palstalle moinen kevytmielinen roskarahastus. Teokset ovat pilkottuja, mitä voidaan pitää suurimpana häväistyksenä.
Tottakai monet esitykset ovat laadukkaita, ne kun on poimittu usein tunnettujen artistien levytyksistä. Mitä sitten, saman tien voit hankkia oikeita kokonaisuuksia ilman julkaisijan terrori-interventioita teoksiin.
Suosittelen ehdottomasti omaehtoista tutustumista aihepiiriin. Sen sijaan, että tyydyttäisiin johonkin valmiisiin best of -kokoelmiin iskelmäihmisille suunnattuina, olisi syytä pitäytyä vähintäänkin kokonaisuudet täydellisinä sisältävissä äänitteissä. Oppaaksi soveltuisi tällöin monin verroin tarkoituksenmukaisemmin jokin alan opus, joita löytyy myös kirjastoista pilvin pimein.
Varsinkin ulkomaisista verkkokaupoista aivan erinomaisia äänitteitä saa usein lähes pilkkahinnoin - ja ostaminenkin on riskitöntä, ainakin näillä suurilla toimijoilla (joilla useimmiten on myös kattavimmat valikoimat ja edullisimmat hinnat). - Klassinen rulaa
Kokonaisten teosten kuunteleminen on tosiaan se juttu.
Tällä palstalla ei muuten kaivata ponterojengin mielipiteitä taidemusasta. - Taidemusiikkifani
Itse ostin antikvariaatista sarjan "Saint-Saens" ja "Rimsky-Korsakov"-osat hintaan 2€/kpl. Olivat avaamattomia, vielä muoveissa. Olen samaa mieltä siitä, että levyillä kuuluisi olla kokonaisia teoksia, eikä vain "parhaita paloja". Toisaalta edellämainitut levyt (sekä Berlioz-, Tchaikovsky- ja Smetana-osat) sisältävät myös sävellyksiä kokonaisuudessaan. Ihan OK kokoelma niille, jotka haluavat tutustua klassiseen musiikkiin. Äänitys ja esitykset ovat useimmiten erittäin onnistuneita.
- kuoripukki
Jos haluaa todella paljon pillua niin kuoroteoksia kannattaa säveltää! Silloin märkä vako ei lopu.
- kaappiensiivous
Vinyylit menossa myyntiin. Mikä divari ostaisi klassisia vinyylejä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124280MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822161Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551701Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903- 171874
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868