Kävin huvikseni Suomi24:n treffisivustolla ja laitoin ruumiinrakenteen hakukriteeriksi "normaali". Yllätyksekseni yli 70% naisista ei ollut todellakaan normaalipainoisia kuvien perusteella vaan hieman ylipainoisia. Onko naisilla vääristynyt käsitys omasta painostaan vai onko median mainostamat "uhkeat" naiset nyt käsitys normaalista painosta?
Naisten paino ja treffi-ilmoitukset
27
306
Vastaukset
- niin se menee
Kun yli puolet suomalaisista naisista (ja miehistä) alkaa olemaan ylipainoisia niin käsitys "normaaliudestakin" muuttuu samalla.
- 19+13
Koska olet viimeksi käynyt Briteissä?
No mulla ainakin oli ruumiinrakenteena "pyöreä" siellä ollessani ja treffeillä kaikki miehet totesi, et enhän mä olekaan pyöreä. Osa oli jopa pettyneitä kun etsivät kai sit oikeasti reilusti pyöreää. Eli mullakin saattaa olla vääristynyt kuva itsestäni, mutta ainakaan mä en vedätä olevani laiha.
Aika monella on itseasiassa vähän vääristynyt käsitys omasta ulkonäöstään; ruumiinrakenteestaan ja kasvonpiirteistään.
Mutta toisaalta kun ei ole mitään tiettyä standardia olemassa, että mikä on kaunis/komea tai vaikka normaali/hoikka/pyöreä, niin omien arvioiden varassa siis ollaan ja katsoja sen sitten lopulta määrittelee onko asia niin kuin toinen on kertonut.
Toisaalta; miten te määrittelette normaalin ruumiinrakenteen?
Siihen kun vaikuttaa toisen painon ja pituuden lisäksi myös kehon koostumus, muodot ja katsojan omat mieltymykset. Kokovartalokuvan kun kaikki uskaltaisi laittaa deittiin, niin vältyttäisi väärinkäsityksiltä.- sdf3rs23
Mielestäni positiivinen yllätys useimmille miehille on parempi kuin negatiivinen. Tavallinen mies ei tykkää lihavista naisista. Treffi-ilmoituksissa on tosiaan se huono juttu, että voi laittaa vain yhden kuvan itsestään. Pitää päättää laittaako kasvokuvan vai kuvan missä näkyy koko kroppa.
sdf3rs23 kirjoitti:
Mielestäni positiivinen yllätys useimmille miehille on parempi kuin negatiivinen. Tavallinen mies ei tykkää lihavista naisista. Treffi-ilmoituksissa on tosiaan se huono juttu, että voi laittaa vain yhden kuvan itsestään. Pitää päättää laittaako kasvokuvan vai kuvan missä näkyy koko kroppa.
Mulla oli kyllä useampi kuva silloin...
Kaksi kokovartalokuvaa ja kai kaksi kasvokuvaakin, muistaakseni.- ht ...
Pimppaloora... Murr! Enempää en enää kommentoi tätä aihetta... ;)
- huolestunut___
Olen huolestunut tästä kehityksestä, en pelkästään Suomessa vaan kaikissa länsimaisissa valtioissa. Käsitys normaalista painosta muuttuu koko ajan ja lihavuus on koko ajan hyväksytympää. Omasta mielestäni normaali paino vastaa usein myös terveellistä kehoa. Normaalista painosta näkee, ettei syö vähän väliä tai jopa päivittäin eineksiä ja ryyppää joka viikonloppu. Normaali keho ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ihmisen pitäisi näännyttää itseänsä vaan, että liikkuu säännöllisesti (mieluiten päivittäin) ja syö terveellisesti.
- ap.
Kävin katsomassa miesten ilmoituksia samoilla hakukriteereillä ja vaikka sielläkin oli paljon ylipainoisia ihmisiä (ei rotevia vaan ihan ylipainoisia) niin enemmistö oli sentään oikeasti normaalin painoisia. Sanoisin, että juurikin päinvastoin kuin naisilla eli 30% ylipainoisia.
- mies.
Sovin treffit "normipainoisen" naisen kanssa ja paikalle tuli 30 kg ylipainoa omaava läski. Se oikein hymyili leveesti ja oli intona kun tälläinen salimies tuli paikalle. Siinä oli sitten pakko kärsiä puol tuntii kun herrasmiehenä en viitsinyt heti lähteä
- pancakes
Tuliko puhetta naisen ylipainosta vai mistä tiedät, että 30 kg? Samoin kuin painoa mitataan silmin ali, mitataan sitä herkästi yliyli. 30 kg ylipainoa on tuntuvasti läskiä, aivan eri tavalla, kuin 10-15 kg ylipainoa. Jos on mieltynyt laihaan, lihaksettomaan sirouteen, on 5 kg jo "yli".
:) Salimies ei ole lainkaan imarteleva ilmaus itsestäsi, herrasmieshuumoria :)
Selkeä ylilihavuus ei kaunista ketään ja kertoo riippuvuusongelmasta.
Normaali on mielestäni yleisen eikä hoikan synonyymi.
- 3+5
Normaalipainoinen on liian venyvä käsite, jokaiselle omansa. Toiselle 168cm normaalipaino on se 58kg ja toiselle 68, joillekin se 10kg ylimäärästä ei oo viel ylipainoa joten se 78kg on luokiteltu normaalipainoon. Se mikä sun mielestä hoikka voi olla mun mielestä laiha ja jonkun mielestä läskiä. Kauneus on katsojan silmissä.
- Nöff nöff
Minä en kuviani viitti tollasil sivuil laittaa,
- Mies31v.
Normaalipaino on 110 pois pituudesta naisilla, eli: 160/50, 170/60 jne.
Jos on ihanankokoiset rinnat ja seksy pylly, niin 170/65 jne.
Miehillä sama on 100 pois pituudesta. Minä olen 176/75. Punnerruksia saan puhtaita 52. Penkiltä nousee yli 110 kiloa.
Nämä normaaleja arvoja siis.
Olen tätä kirjoitellut kymmeniä kertoja nettiin.
Aina se sama vastaus tullut naisilta: Niin mutta sä et ole mikään mies. Minun Mieheni on 184/85 ja Hän on silmissäni Mies, miehenkokoinen- ja painoinen.
Tätä sitten muutkin hiekkalaatikon ali-ihmiset komppaavat ja antavat tähtiä, peukkuja ja suitsutusta.
Siihen mun on pakko kommentoida seuraavaaa: Minäkin synnyin tällaiseksi, Älykkyysosamääräni on 156. Sehän on normaalia, eikö.
Ei kannata alkaa, jos ei tiedä häviävänsä kommentti numero 86 vaiheilla.
Tällaisia palikoita ei voi kuin panna kauheessa tuubassa. Muuhun heistä ei ole.
Aina kannattaa olla rehellinen. Yksikin valhe alussa voi saada sen aikaiseksi, että naiseen suhtaudutaan pelkkänä reikänä. Mies delegoi vastuun kullilleen. Sieltä se ei enää nouse korkeampien voimien asiaksi.
Numeroilla ei ole oikeasti itselleni mitään merkitystä. Sain taannoin verojen jälkeen 3800euroa palkkaa. Silti olen kaikille ihmisille, ja etenkin naisille se työtön paska. Se ei ole normaalia naisten mielestä. Painoin 92kg, olin yksin itkemään jätettävä läskipää.
Töihin pääsee. Opiskella ehtii. Läskin saa pois ja kunnon kohotetuksi.
Mutta paskaa mitä suurin osa naisista kantaa sisällään, ei saa mihinkään. Jos rakkautesi on sitä, että ovet sydämeesi aukeaa pinnallisilla "hyvillä" arvoilla, tai vittusi vuotaa aivan sairaasti statuksen, feimin ja kaiken ulkokultaisen takia. Et ole silmissäni normaali - vaikka olet normaali nainen. Kaunis paradoksi.
Nyt lähden saunomaan ja uimaan. Enkä puhu naisille, edelleenkään. En edes katso heihin päin. En!
Ja minä olen se joka tässä häviää eniten, vai olenko sittenkään.- seksy pyllyinen
millaiset on ihanankokoiset rinnat :)?
- Hmmm....
Kannattaako kantaa katkeruutta sisällään?
- karu totuus
Toi ulkonäkövaatimus johtuu siitä kun naisen tavoitteena ois katsoa ja tuijottaa seuraavat 50-90 VUOTTA sitä samaa miestä päivät ja yöt. Jos mies ei ole tarpeeksi viehättävä naisen mielestä, miten ihmeessä nainen voisi katsoa seuraavat 50- 90 vuotta miestä täynnä rakkautta ja ihaillen? Jos joku "virhe" häiritsee jo ensitapaamisella, niin kyllä se häiritsee seuraavat 50-90 vuottakin. Rakastuminenkun tieteen mukaan kestää sen max 2 vuotta niin sen jälkeen parempi olla vaan hyvännäköinen niin kumppanikin jaksaa katsella.
- 5+4
Se on vain sun mielipide. Olen 168 ja painan 76 olen normaalipainoinen. Ei oo selluliittia eikä 5cm rasvakerrosta. Toiset 65 kiloisina lilluvat läskeissa jenkkikahvoineen. Tuo kaava ei päde enää kun ihmiset treenaa ja sun tietoon voin tuoda sen että kilo lihasta tilavuudeltaan on viides osaa kilon rasvasta.
Onkohan sinun käsityksesi normaalipainosta nyt aivan varmasti oikein kalibroitu? Tutkailin itse tuossa joutessani s24-treffeissä ikäryhmän 25-35 normaalipainoiseksi itseään väittäviä naisia koko maasta. Kovinkaan monella ei kyllä ollut profiilikuvana kokovartalokuvaa, mutta minun mielestäni annetun aineiston perusteella ylipainoiseksi oli pääteltävissä ehkä maksimissaan 10%.
En sinänsä ole puolustelemassa sitä, että ylipainoiset huijaavat itsensä hoikemmaksi netissä, mutta ihmettelen vain noita saamiasi lukemia. Vai oliko sinulla sitten haussa jokin kovin eksentrinen ikäryhmä?
Käykääpäs muutkin, joilla sattuu luppoaikaa olemaan, vilaisemassa noita profiileja, niin saadaan vähän käsitystä siitä, että onko ap:n käsitys normaaliudesta ihan yleisesti käytössä oleva.- 17+11
Löytyykö sieltä sinun kuva?
- ylipainoinen mies
BMI yli 25 on ylipainoinen. Mikä siinä on niin vaikeaa? Joku jolla on paljon lihasta on ylipainoinen, mutta se ei ole hänelle ongelma. Kaikille muille on koska pitää kuulla noita selityksiä normaalista painosta. Esim. minun BMI on 28,7 ja minulla on 11 kg ylipainoa.
- 7+18
Isot tissit painaa paljon.
- Neeno
Itseilmoitan aina oman pituuteni ja painoni, niin ei tarvitse naisten arpoa.
- Notre Damen Jäbä
Ihanankokoiset rinnat seksy pyllyiselle on mallia Joan Jett.
Lederhosen. oh boy, onneksi olen mamari.
Tämä subjektiivisena ja puhtaasti näppituntumalta. - Sairasta.
Ei ne välttämättä ylipainoisia ole mutta normaalipainoisen ja ylipainon rajamailla ja normaalivartaloisuus on kaukana.
Suomessahan on paljon näitä pyöreitä ja laihanläskejä naisia joiden kehosta suurin osa on rasvaa ilman minkäänlaisia lihaksia mm.
Mutta kun ovat normaalipainoisia niin pitävät itseään "normaaleina". - Gammaromeo
Yleisesti ottaen rasvaprosenttti antaa paremman kuvan ylipainoisuudesta kuin painoindeksi, joka olettaa kaikkien olevan kehonkoostumukseltaan keskimääräisiä.
Olympiavoittaja Lasse Virenin mitoiksi ilmoitettiin 1970-luvulla 180/59 eli hän oli kyllä langanlaiha epäilemättä. Mutta on kyllä minusta kummallista kuitenkin, että nykyaikana, jos joku mies on vaikkapa mitoiltaan 180/70 eli huomattavasti Vireniä "lihavampi", niin mielikuvani on se, että vm. mitoilla olevan miehen monet naiset kokevat "kukkakepiksi". Tämä johtuu siitä, että ihmisten paino on noussut niin paljon viime vuosikymmeninä. Entinen normaali koetaan ihmisten silmissä nykyään hoikkana.
Ylipainoisuus kuitenkin lienee keskimäärin hieman enemmän miesten kuin naisten ongelma, vaikka naiset ehkä keskimäärin asiasta enemmän stressavatkin. Ymmärrettävästi timmejä miehiä, jotka eivät ole muuten niin suosittuja naisten keskuudessa, korpeaa se että flaksin saamiseen ei tunnu auttavan keskimääräistä parempi kroppakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei112139Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181206- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51993Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli239985Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63904- 84786
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253786- 35709
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?43681