Eilen aamulla lähdin ajelemaan kahden pintaan, ja oli ollut aika kostea ilta. Siis humalatila ei näkynyt päällepäin lainkaan ja refleksit yms. kunnossa (en aihettanut vaaraa tms)
No poliisit oli pitämässä ratsiaa ja puhalsin 0,7... aika huono mäihä, no lyhyt toteamus poliisille "otin juuri krapulakaljan" no odoteltiin 15 min lukema ei juurikaan laskenut, joten lähdettiin asemalle tarkkuusalkometrikokeeseen. Koko ajan siis asiallisesti käyttäytyen
Siinä vaiheessa sitten kun pitäisi asemalla puhaltaa, niin "liinat kiinni" ja yhteistyö loppuu, eli ei puhallettu lainkaan, ja lähdettiin verikokeeseen, ja loppujen lopuksi annoin verikokeen, ja tulos oli mukavasti alle rangaistavuusrajan.
Eli jos puhallat vähän yli rajan, niin pelaa aikaa kaikilla mahdollisilla keinoilla, niin suurella todennäköisyydellä kun koe loppujen lopuksi otetaan, on lukema sallitun puolella... Tietenkin jos on "oikeasti" kännissä niin tuo ei auta tippaakaan.
No jos olisin suorilta istumilta lähtenyt poliisiasemalle ja antanut siellä tarkkuusalkometrikokeen, niin nyt olisi kortti kuivumassa ja odottelisin oikenkäyntiä.
Ja en ole alkoholisti tai juoppo, juuri olin yli 3 vuotta selvinpäin, ja illallakin töihin, samalla kun muut on tuhannen kännissä
Säästyin rattijuopumustuomiolta
63
2035
Vastaukset
- Otan kulauksen
Hienoa lukea täältä suolesta kuinka kannattaa aina pelata näiden rajojen kanssa. Nytkin tuli niin vtun hyvä neuvo kuinka toimitaan kun on ensin rikottu rajat. Samanlaisia ohjeita saa myös muihin liikennetilanteisiin kuten ylinopeuteen liittyen. Se on hyvää tietoa silloin kun asennevamma on ottanut todellisen yliotteen.
Promillerajat alemmas ja aloittajan kikkailut olisivat olleet täysin turhia. - Laskettelija...
Oletko kuullut takaisinlaskennasta?
- Kandee kokeilla
Kyllä, olen kuullut. Sitä käytetään tilanteessa kun ei ole varmaa onko alkoholia nautittu vasta ajamisen jälkeen.
Eli jos löytyy esim. ojaan ajettu auto, jossa on kuski siemailemassa viinaa.
Ja ylemmälle tiedoksi että "juopumus" ei siis näkynyt lainkaan ulospäin, olisin jopa ajanut inssiajon läpi tuossa tilanteessa. Jos se olisi päällepäin näkynyt, poliiseille tuskin olisi käynyt tuo "1 krapulakalja" selitys, jolla sai ehkä pelattua aikaa lisää ne kriittiset 15 minsaa
- Ei vitutata?
Ketä huijasit tässä? Itseäsi?
Menit verikokeeseen ja annoit lukeman mikä oli alle rangaistavuusrajan.
Ei muutakuin uutta lakia sisään 0,2-1 promillen humala toisi 70€ rikesakkoa, ja matka jatkuisi sitten kun lukema on alle 0,2, nytkin olisit siis 70€ köyhempi- Juopiolta luumu tummumaa
Saatanan vitun kuha-apina pelle. Vielä ajat jonkun lapsen ja koiran päälle juovuspäissäsi. Luuletko olevas suurikin sankari saatanan viskisieppo pultsari yhteiskunnan loinen. Ei vittu että nää juoppo apinat saa ihmisen raivon valtaan. Ei saatana, lisää viinaa vaan ja halvalla ja eikun oman elämänsä suuret sankarit viinapäissään ruoriin. Ja sitten selitellään enhän mä tahallani
mut kun olin kännissä.. Ei jumppahuiti ja sitten imbesilli vielä netissä kehua retostelee kännisekoilujaan suurina saavutuksina ja luuserit taputtaa.
Paljonkohan tuokin seikkailu maksoi yhteiskunnalle kaikkine puhallukseneen ja kokeineen. Minua ei ainakaan huvittaisi maksaa toisten kännikokeita saatana.
Tää yhteiskunta on kyllä menny sairaaksi, kun viinan kanssa saa toikkaroida kun siat vatukossa ja jos vähän sattuu mono lipeämään niin eihän se mitään kun oli vähän nauttinut. Vittu tupakit on pistetty kaupassakin niin piiloon ettei niitä löydä, mut viinat on kyllä esillä heti karkkihyllyn vieressä. Ei voi ymmärtää. - Osaaktko lukea
Juopiolta luumu tummumaa kirjoitti:
Saatanan vitun kuha-apina pelle. Vielä ajat jonkun lapsen ja koiran päälle juovuspäissäsi. Luuletko olevas suurikin sankari saatanan viskisieppo pultsari yhteiskunnan loinen. Ei vittu että nää juoppo apinat saa ihmisen raivon valtaan. Ei saatana, lisää viinaa vaan ja halvalla ja eikun oman elämänsä suuret sankarit viinapäissään ruoriin. Ja sitten selitellään enhän mä tahallani
mut kun olin kännissä.. Ei jumppahuiti ja sitten imbesilli vielä netissä kehua retostelee kännisekoilujaan suurina saavutuksina ja luuserit taputtaa.
Paljonkohan tuokin seikkailu maksoi yhteiskunnalle kaikkine puhallukseneen ja kokeineen. Minua ei ainakaan huvittaisi maksaa toisten kännikokeita saatana.
Tää yhteiskunta on kyllä menny sairaaksi, kun viinan kanssa saa toikkaroida kun siat vatukossa ja jos vähän sattuu mono lipeämään niin eihän se mitään kun oli vähän nauttinut. Vittu tupakit on pistetty kaupassakin niin piiloon ettei niitä löydä, mut viinat on kyllä esillä heti karkkihyllyn vieressä. Ei voi ymmärtää.Hänen humalatila EI vaikuttanut ajokykyyn eikä näkynyt päälle päin, etkö pelle osaa lukea?
Eli oli vähän krapulaa mutta ei känniä mikä olisi vaikuttanut ajokykyyn...
Ja jos poliisi saisi kirjoittaa suorilta käsin 0,2-1 promillesta sen 70€ olisi valtio nyt 70€ rikkaampi... mutta nyt meni tohon parin tunnin säätöön satoja euroja valtiolta - Huomautus vielä
Tää yhteiskunta on kyllä menny sairaaksi, kun viinan kanssa saa toikkaroida kun siat vatukossa ja jos vähän sattuu mono lipeämään niin eihän se mitään kun oli vähän nauttinut. Vittu tupakit on pistetty kaupassakin niin piiloon ettei niitä löydä, mut viinat on kyllä esillä heti karkkihyllyn vieressä. Ei voi ymmärtää.JA Tosiaan välillä välillä juon kaljaa ja viinaa niin paljon että en edes muista kaikkea edellis illasta ja saattaa jopa juomisen aikana olla että ei muista paria minuttia taaksepäin.
Tuossa tilanteessa pää toimii, ja en siis lähtisi auton rattiin vaikka saisin 100.000€ koska siinä oikeasti voisi käydä todella pahasti... Eli usko pois, moraali mulla on tallella. - Nyt on näin,
Tää yhteiskunta on kyllä menny sairaaksi, kun viinan kanssa saa toikkaroida kun siat vatukossa ja jos vähän sattuu mono lipeämään niin eihän se mitään kun oli vähän nauttinut. Vittu tupakit on pistetty kaupassakin niin piiloon ettei niitä löydä, mut viinat on kyllä esillä heti karkkihyllyn vieressä. Ei voi ymmärtää.että vuosikaudet viinaa kiskonut kokenut juoppo ajaa yhden promillen humalassakin tarkemmin kuin joku juuri kortin saanut selvin päin. Kun yksi promille on tuttu olotila, niin silloin on jo oppinut soveltamaan käyttäytymisensä sen mukaan, aivan kuin olisi selvin päin. Se on katsos se toleranssi, se.
- E V V K
Nyt on näin, kirjoitti:
että vuosikaudet viinaa kiskonut kokenut juoppo ajaa yhden promillen humalassakin tarkemmin kuin joku juuri kortin saanut selvin päin. Kun yksi promille on tuttu olotila, niin silloin on jo oppinut soveltamaan käyttäytymisensä sen mukaan, aivan kuin olisi selvin päin. Se on katsos se toleranssi, se.
Eikös silloin voitaisi ottaa puhalluksoe kokonaan pois ja ruveta mittaamaan "humalatilaa" eli asioita jotka vaikuttaa ajokykyyn.
Samalla tulisi tuomiolle ne jotka ajaa liian väsyneinä, huumeissa jne.
Eilen ajelin yöllä kotiin 35 kilsaa, olin joutunut valvomaan 26 tuntia putkeen, ja ennen ajoa vielä otin huikan olutta.
Nykylain puitteissa poliisi ei olisi voinut antaa mitään rangaistusta, olisin puhaltanut tyyliin 0,03 promillea
Ja kumpi siis "vaarallisempi" tuo tai sitten 0,7 promillen känni?
Mutta tosiaan jos poliisi olisikin mitannut "humalatilaa" ja pyssännyt mut, niin tuomio ois tullut takuulla tuomio, itse oli niin "pöhnässä" että ei edes oikein muista kotimatkasta mitään - Aikana ennen
E V V K kirjoitti:
Eikös silloin voitaisi ottaa puhalluksoe kokonaan pois ja ruveta mittaamaan "humalatilaa" eli asioita jotka vaikuttaa ajokykyyn.
Samalla tulisi tuomiolle ne jotka ajaa liian väsyneinä, huumeissa jne.
Eilen ajelin yöllä kotiin 35 kilsaa, olin joutunut valvomaan 26 tuntia putkeen, ja ennen ajoa vielä otin huikan olutta.
Nykylain puitteissa poliisi ei olisi voinut antaa mitään rangaistusta, olisin puhaltanut tyyliin 0,03 promillea
Ja kumpi siis "vaarallisempi" tuo tai sitten 0,7 promillen känni?
Mutta tosiaan jos poliisi olisikin mitannut "humalatilaa" ja pyssännyt mut, niin tuomio ois tullut takuulla tuomio, itse oli niin "pöhnässä" että ei edes oikein muista kotimatkasta mitäänpromillemittareita poliisi mittasi humalatilaa erilaisilla tarkkuus- ja kävelytesteillä.
- 12456465+
Aikana ennen kirjoitti:
promillemittareita poliisi mittasi humalatilaa erilaisilla tarkkuus- ja kävelytesteillä.
JA tuo testi pajasti väsyneenä ja huumeissa/lääkkeissä ajon myös
- Anonyymi
Tää yhteiskunta on kyllä menny sairaaksi, kun viinan kanssa saa toikkaroida kun siat vatukossa ja jos vähän sattuu mono lipeämään niin eihän se mitään kun oli vähän nauttinut. Vittu tupakit on pistetty kaupassakin niin piiloon ettei niitä löydä, mut viinat on kyllä esillä heti karkkihyllyn vieressä. Ei voi ymmärtää.Osta elämä.
- Anonyymi
Osaaktko lukea kirjoitti:
Hänen humalatila EI vaikuttanut ajokykyyn eikä näkynyt päälle päin, etkö pelle osaa lukea?
Eli oli vähän krapulaa mutta ei känniä mikä olisi vaikuttanut ajokykyyn...
Ja jos poliisi saisi kirjoittaa suorilta käsin 0,2-1 promillesta sen 70€ olisi valtio nyt 70€ rikkaampi... mutta nyt meni tohon parin tunnin säätöön satoja euroja valtiolta"Hänen humalatila EI vaikuttanut ajokykyyn"
Miten voi olla varma asiasta ?
Normaalitilanteessa ehkä vähäisellä alkoholimäärällä ei ole juurikaan vaikutusta.
Mutta: olen itse joutunut tekemään hätäväistön 120 km/h nopeudella moottoritiellä, kun joku oli pysäyttänyt auton pientareelle, mutta kuskin ovi ammollaan auki, jolloin tuo auki oleva ovi peitti osan oikeanpuoleisesta ajokaistasta, jolloin tein hätäväistön ohituskaistalle... normaalisti olisin tietenkin kytkenyt ensin suuntavilkun vasemmalle, mutta nyt siihen ei ollut aikaa... olisihan siinä suuntavilkun kytkemisessä mennyt ½ sekuntia, minä aikana auto olisi edennyt yli 16 metriä, jolloin oman auton oikea etukulma olisi törmännyt tuohon aukiolevaan oveen.
Jos olisin tuossa tilanteessa ajanut joko alkoholin vaikutuksen alaisena tai sitten selvänä, mutta erittäin väsyneenä, niin kumpikin olisi todennäköisesti hidastanut reaktioita eli kasvattanut reaktioaikaa sen verran, että autoni olisi törmännyt tuohon auki olevaan oveen.
Siinä, missä normaali ajotilanne on sen verran vähän vaativa asia, että voit ajaa aiheuttamatta onnettomuutta, vaikka oletkin nauttinut alkoholia, niin jos kohdallesi olisi osunut jokin yllättävä ja välitöntä toimintaa vaativa tilanne, kuten omalle kohdalleni osunut tilanne, jossa toinen autoilija pysäyttää auton moottoritien pientareelle ja vielä kuskin oven ammolleen avaamalla peittää osan ajokaistasta, niin alkoholi veressäsi olisi hidastanut aivojesi toimintaa ehkäpä juuri sen verran, että siinä missä selvä kuljettaja tekee onnistuneen hätäväistön, niin jopa vain lievästi humalaisen reaktioilla tuo tilanne olisi johtanut onnettomuuteen.
Pitäisi olla yleisessä tiedossa, ettei alkoholin nauttiminen ja autolla ajaminen sovi yhteen.
Alkoholi hidastaa reaktioita, ja siksi, vaikka normaaliajo vielä sujuukin, niin mikä tahansa yllättävä tilanne aiheuttaa sen, että humalassa ajaja joutuu muita herkemmin onnettomuuteen - siksi, ihan oman turvallisuutesikin takia, kun autoilet, niin autoile selvänä - se on turvallisempaa sekä itsellesi että muille tienkäyttäjille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hänen humalatila EI vaikuttanut ajokykyyn"
Miten voi olla varma asiasta ?
Normaalitilanteessa ehkä vähäisellä alkoholimäärällä ei ole juurikaan vaikutusta.
Mutta: olen itse joutunut tekemään hätäväistön 120 km/h nopeudella moottoritiellä, kun joku oli pysäyttänyt auton pientareelle, mutta kuskin ovi ammollaan auki, jolloin tuo auki oleva ovi peitti osan oikeanpuoleisesta ajokaistasta, jolloin tein hätäväistön ohituskaistalle... normaalisti olisin tietenkin kytkenyt ensin suuntavilkun vasemmalle, mutta nyt siihen ei ollut aikaa... olisihan siinä suuntavilkun kytkemisessä mennyt ½ sekuntia, minä aikana auto olisi edennyt yli 16 metriä, jolloin oman auton oikea etukulma olisi törmännyt tuohon aukiolevaan oveen.
Jos olisin tuossa tilanteessa ajanut joko alkoholin vaikutuksen alaisena tai sitten selvänä, mutta erittäin väsyneenä, niin kumpikin olisi todennäköisesti hidastanut reaktioita eli kasvattanut reaktioaikaa sen verran, että autoni olisi törmännyt tuohon auki olevaan oveen.
Siinä, missä normaali ajotilanne on sen verran vähän vaativa asia, että voit ajaa aiheuttamatta onnettomuutta, vaikka oletkin nauttinut alkoholia, niin jos kohdallesi olisi osunut jokin yllättävä ja välitöntä toimintaa vaativa tilanne, kuten omalle kohdalleni osunut tilanne, jossa toinen autoilija pysäyttää auton moottoritien pientareelle ja vielä kuskin oven ammolleen avaamalla peittää osan ajokaistasta, niin alkoholi veressäsi olisi hidastanut aivojesi toimintaa ehkäpä juuri sen verran, että siinä missä selvä kuljettaja tekee onnistuneen hätäväistön, niin jopa vain lievästi humalaisen reaktioilla tuo tilanne olisi johtanut onnettomuuteen.
Pitäisi olla yleisessä tiedossa, ettei alkoholin nauttiminen ja autolla ajaminen sovi yhteen.
Alkoholi hidastaa reaktioita, ja siksi, vaikka normaaliajo vielä sujuukin, niin mikä tahansa yllättävä tilanne aiheuttaa sen, että humalassa ajaja joutuu muita herkemmin onnettomuuteen - siksi, ihan oman turvallisuutesikin takia, kun autoilet, niin autoile selvänä - se on turvallisempaa sekä itsellesi että muille tienkäyttäjille.Olisi kannattanutkin juoda 2-3 annosta, koska suorituskykly paranee 0.8 promilleen asti.
- Hyvä provo
Ja olit korttia vaille poliisin määrämässä väliaikaisessa ajokielloss, sen aikaa, kun tuli verikokeen tulos. Eli viikosta kuukauteen taitaa tänä päivänä mennä. Siinähän se rangaistus tuli.
- Väärin meni
Totta, kokeen tulokseen menee 2 viikkoa, mutta tulos on alle joten mitä väliä?
Poliisihan voi määrätä väliaikaisen ajokiellon ennen oikeudenkäyntiäkin, mutta tällaisessa tilanteessa voi hakea ajo-oikeuden takaisin "väliaikaisesti" ellei EPÄILTY teko ole todella törkeä.
Ja se "takaisinlaskenta" vaatii 2 verikoetta 4 tunnin välein
- Hyvä provo
Et muuten voi. Se poliisin määräämä väliaikainen ajokielto astuu voimaan heti tekohetkellä, kun poliisi sinut siihen määrää. Ajo-oikeuden saat takaisin mikäli verikokeen tulos on alle rangaistavan tai jos kynnys ylittyy, niin sitten käräjäoikeuden kirjallisen tai suullisen menettelyn jälkeen annetun ajokiellon kärsittyäsi. Voit myös hakea alkolukkoa, jolloin saat ajo-oikeuden kun vaatimukset alkolukosta täyttyvät. Poliisi.fi sivulta voi käydä lukemassa lisää.
- En osta kantaa
Poliisi VOI määrätä väliaikaisen ajokiellon, esim toistuvien liikennerikkomusten vuoksi, mutta sen ajokortin voi hakea takaisin syyttäjäviraston päätöksellä ja saattaa asian oikeuden käsiteltäväksi. Ellei teko ole tosiaan todella törkeä.
Tulee mieleen tilanne että ajat mopolla punaisia päin, koska valo ei ota vaihtuakseen, poliisi huomaa sen ja vie kortin kuivumaan. 99% mahdollisuudella syyttäjänviraston päätöksellä saa ajo-oikeuden oikeudekäyntiin asti, jollaista ei edes ehkä tule jos tulee syyttämättäjättämispäätös.
Ja olen tosiaan antanut tuon "vinkin" jo vuosia sitten, ja nyt sattui omalle kohdalle ja kävi kuten oli suuniteltu.
Samaten jo kauan sitten höpisen miten vältän sakot jos kamera välähtää itselleni tai kaverille mun autossa... molemmat jutut käynyt ja molemmat voitettu.
Myös siihen on suunitelma miten toimin jos vahingossa kolaroin jonkun kanssa, sovitaan asia paikanpäällä ilman poliisia, nimet paperiin ja unohdan asian. Jos toinen alkaa hoputtamaan, kerron "vahinkoilmoituksen tekoon on aikaa 3 vuotta, jos alat nyt hoppuilemana, voi alkaa muistini pätkimään tapahtuneen suhteen" Tuo siis JOS tulee käymään vahinko joskus
- 2+6
Aika reppana selittäjä:
Siis humalatila ei näkynyt päällepäin lainkaan ja refleksit yms. kunnossa (en aihettanut vaaraa tms)
Luulet vaan.- Kätevää eikö
Ei näkynyt, kai polisit olisi sen huomannut, eikä olisi uskonut ALUKSI tuota "join yhden krapulakaljan" selitystä?
Joku "jekkuryhmä" voisi tehdä tempun että joku heistä tekee inssiajon juurikin noin 0,7 promillen "humalassa" autoon muutama piilotetut mikki ja kamera, ja läpäistyn kokeen jälkeen puhallus alkometriin...
Tosin JOS poliisi olisi tienpäällä lätkäissyt mulle 70€ sakkoa ja asia jäänyt sikseen olisi valtiolta säästynyt rahaa reilusti
Sama juttu viimeksi kun ajelin ylinopeutta, niin jos olisi tullut 50€ sakkoa ilman ajokortin kuormittamista, olisin sen maksanut pois. No poliisi halusi 70€ sakon ja kuormittaa ajokorttia, joten oikeudenkäynneistä yms tuli valtiolle tuhansien kulut, ja itse säästän korttia sen vuoksi - 18+20
Kätevää eikö kirjoitti:
Ei näkynyt, kai polisit olisi sen huomannut, eikä olisi uskonut ALUKSI tuota "join yhden krapulakaljan" selitystä?
Joku "jekkuryhmä" voisi tehdä tempun että joku heistä tekee inssiajon juurikin noin 0,7 promillen "humalassa" autoon muutama piilotetut mikki ja kamera, ja läpäistyn kokeen jälkeen puhallus alkometriin...
Tosin JOS poliisi olisi tienpäällä lätkäissyt mulle 70€ sakkoa ja asia jäänyt sikseen olisi valtiolta säästynyt rahaa reilusti
Sama juttu viimeksi kun ajelin ylinopeutta, niin jos olisi tullut 50€ sakkoa ilman ajokortin kuormittamista, olisin sen maksanut pois. No poliisi halusi 70€ sakon ja kuormittaa ajokorttia, joten oikeudenkäynneistä yms tuli valtiolle tuhansien kulut, ja itse säästän korttia sen vuoksiEli kätevälle ylinopeus on hyvä tapa, ei yhtään laitonta?
- Kuivana kakkoseen
"Ja en ole alkoholisti"
Noin ne muutkin alkoholistit sanoo ja kaataa lisää viinaa kurkusta alas. Se on hyvä, että pikkupaskiaisetkin selviää kaikesta, kuin koira veräjästä, niinhän ne politiikotkin.- dfvdsvsdfvd
En ole 3,5 vuotta selvinpäin ja nyt töissä selvinpäin katosmassa kun muut dokaa.
Ja rikosta ei voitu todistaa joten ei voitu tuomita, eiks jep
Tosin jos poliisi olisi tyrkyytänyt mulle vain 70€ sakkolappua teosta, olisin maksanut sen vaikka heti käteisellä - Kuhilaiden kuningas
dfvdsvsdfvd kirjoitti:
En ole 3,5 vuotta selvinpäin ja nyt töissä selvinpäin katosmassa kun muut dokaa.
Ja rikosta ei voitu todistaa joten ei voitu tuomita, eiks jep
Tosin jos poliisi olisi tyrkyytänyt mulle vain 70€ sakkolappua teosta, olisin maksanut sen vaikka heti käteiselläSiis mä en oikein ymmärrä tätä että jos kaljakuhilas ensin puhaltaa 0'7 töppikset ja sitten venkoilee kokeeseen menoa monta tuntia ja tulos on 0.4 niin ei muka tule minkäänlaista tuomiota, kun käsittääkseni rattijuopumus on sitä että moottoriajoneuvoa kuljetetaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Siis jos on kuljettanut autoa kännissä, eli ollut tekohetkellä päissään ku ellun kanat. Mitä väliä sillä, jos monen tunnin päästä kumara jää alle rangaistusrajan, kun kerta selvästi on päissään autoa ohjastettu.
Rattijuopot on kyllä sellaista pohjasakkaa, että niille on vaikea keksiä mitään yhtä alhaista lieroa, kun syyttömien turvallisuuden vaarantajat. Pakkotyöhön vähintään 10 vuodeksi, jos viisari vähänkini värähtää ja rikoksentekoväline valtiolle ja ajo-oikeus loppuelämäksi pois. - Kerro mulle :@
Kuhilaiden kuningas kirjoitti:
Siis mä en oikein ymmärrä tätä että jos kaljakuhilas ensin puhaltaa 0'7 töppikset ja sitten venkoilee kokeeseen menoa monta tuntia ja tulos on 0.4 niin ei muka tule minkäänlaista tuomiota, kun käsittääkseni rattijuopumus on sitä että moottoriajoneuvoa kuljetetaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Siis jos on kuljettanut autoa kännissä, eli ollut tekohetkellä päissään ku ellun kanat. Mitä väliä sillä, jos monen tunnin päästä kumara jää alle rangaistusrajan, kun kerta selvästi on päissään autoa ohjastettu.
Rattijuopot on kyllä sellaista pohjasakkaa, että niille on vaikea keksiä mitään yhtä alhaista lieroa, kun syyttömien turvallisuuden vaarantajat. Pakkotyöhön vähintään 10 vuodeksi, jos viisari vähänkini värähtää ja rikoksentekoväline valtiolle ja ajo-oikeus loppuelämäksi pois.Siis hän antoi tuloksen mikä oli alle rangaistavuuden, en ymmärrä mikä ongelma?
Ja hänen "humala" oli niin pieni että ei edes näkynyt päällepäin kokeneille poliiseille. Eikä vaarantanut itseään tai muita
Sama juttu kuin mä tulisin ylpeilemään "Ajoin poliiseja vastaan 3km/h ylinopeutta, ei tullut sakkoja, vaikka olin ajanut 2 tuntia sitten 30km/h ylinopeutta parkkihallissa"
En siis ymmärrä mikä tässä on se "petos"
- saisko selvyyttä
"Siinä vaiheessa sitten kun pitäisi asemalla puhaltaa, niin "liinat kiinni" ja yhteistyö loppuu, eli ei puhallettu lainkaan, ja lähdettiin verikokeeseen, ja loppujen lopuksi annoin verikokeen, ja tulos oli mukavasti alle rangaistavuusrajan."
Kuka pisti liinat kiinni, eli hiukan selitettävää.- Kandee kokeilla
Minä, eli en suostunut antamaan puhalluskokeessa, putki oli toki joo "huulilla" kunnes tulin katumapäälle
Eli jos on vain pientä "jälkipöhnää" niin pelaa aikaa kaikin mahdollisin tavoin, minutti voi ratkaista pelin.
Ja en pakoile vastuuta, mikäli poliisi olisi tarjonnut tien päällä 70€ rikesakkoa teosta "0,2-1 promillen alkoholin vaikutuksen alaisen ajo" olisin ottanut lapun ja maksanut kiltisti, ja jatkanut ajoa muutaman tunnin päästä... Kuten vanha sanonta sanoo, ahneella on paskainen loppu. Sama juttu kun koitettiin antaa sakkoa 8km/h ylinopeudesta... Siinäkin jäi poliisi nuolemaan näppejään - HHUHUH
Kandee kokeilla kirjoitti:
Minä, eli en suostunut antamaan puhalluskokeessa, putki oli toki joo "huulilla" kunnes tulin katumapäälle
Eli jos on vain pientä "jälkipöhnää" niin pelaa aikaa kaikin mahdollisin tavoin, minutti voi ratkaista pelin.
Ja en pakoile vastuuta, mikäli poliisi olisi tarjonnut tien päällä 70€ rikesakkoa teosta "0,2-1 promillen alkoholin vaikutuksen alaisen ajo" olisin ottanut lapun ja maksanut kiltisti, ja jatkanut ajoa muutaman tunnin päästä... Kuten vanha sanonta sanoo, ahneella on paskainen loppu. Sama juttu kun koitettiin antaa sakkoa 8km/h ylinopeudesta... Siinäkin jäi poliisi nuolemaan näppejäänNiin annat ohjeita täällä, että kuinka kannattaa lähteä ajelemaan autolla pienessä pöhnässä. Onneksi täällä on sinua fiksumpia ihmisiä, jotka ei ole noin idiootteja kuin sinä, ja lähtisi edes siinä "pienessä pöhnässä" tappamaan ketään tien päälle. Olet varmaan kovin ylpeä itsestäsi? Mene hoitoon, olet oikeasti sen tarpeessa. Täydellisen vinksahtanut idiootti sinä olet, et muuta.
- typerä avaus
Nyt aukeni minulle tämä typerä viestiketju, sehän on "Nolo sika" nimimerkin tuherruksia, että on luulot kovat kakaralla.
- 112655265+
Uhkailin jo vuosi sitten että jos tulee kamerasakko, niin hoidan homman valkoisella valheella? Hoidinko?
Samaten uhkailin että jos tulee pieni ylitys alkoholissa, niin pelaan aikaa kaikilla mahdollisilla keinoilla - typerä avaus
112655265+ kirjoitti:
Uhkailin jo vuosi sitten että jos tulee kamerasakko, niin hoidan homman valkoisella valheella? Hoidinko?
Samaten uhkailin että jos tulee pieni ylitys alkoholissa, niin pelaan aikaa kaikilla mahdollisilla keinoillaRaapustat millä nimimerkillä tahansa niin aina tulee tuutin täydeltä sontaa.
- Skandaali Sisu
typerä avaus kirjoitti:
Raapustat millä nimimerkillä tahansa niin aina tulee tuutin täydeltä sontaa.
Oli sontaa tai ei, mutta tarinat on totta, omistan sellaisen härpäkkeen kuin SKANNERI se on noin 0,00001% netin käyttäjistä (ainakin suomi24:ssä) sillä saa kumamsti "avattua" asiaa.
Mutta kuten joku totesi, annoin sallitut lukemat ja ei tullut tuomiota.
Tänään lähden laivalle ja tiedän nyt jo että juon niin paljon että muisti menee ja tasapaino, silti lähden ajamaan autoa tiistaina. Onko sekin sun mielestä rikos jos poliisit pysäyttää silloin ja puhallan 0,00 koska humala on jo poistunut - Kuningaskuhilas
Skandaali Sisu kirjoitti:
Oli sontaa tai ei, mutta tarinat on totta, omistan sellaisen härpäkkeen kuin SKANNERI se on noin 0,00001% netin käyttäjistä (ainakin suomi24:ssä) sillä saa kumamsti "avattua" asiaa.
Mutta kuten joku totesi, annoin sallitut lukemat ja ei tullut tuomiota.
Tänään lähden laivalle ja tiedän nyt jo että juon niin paljon että muisti menee ja tasapaino, silti lähden ajamaan autoa tiistaina. Onko sekin sun mielestä rikos jos poliisit pysäyttää silloin ja puhallan 0,00 koska humala on jo poistunutSiis sitä en ymmärrä et jos puhaltaa 0,7 ja koukut vie viiden tunnin päästä kokeeseen ja kokeen tulos on hieman alle 0.5 niin miks ei muka tule tuomiota, kun tekohetkellä promillet oli kuitenkin selvästi yli sallitun. Tottakai kytät ja myös kokeen ottanut lekuri tietää et pöhnä laskee koko ajan, mutta kysymys onkin siitä oliko kuljettaja moottoriajoneuvoa ajaessaan päissään vai ei. Jos hönkii 0.7 lukemat niin päissään on.
- Mikä ongelma
Kuningaskuhilas kirjoitti:
Siis sitä en ymmärrä et jos puhaltaa 0,7 ja koukut vie viiden tunnin päästä kokeeseen ja kokeen tulos on hieman alle 0.5 niin miks ei muka tule tuomiota, kun tekohetkellä promillet oli kuitenkin selvästi yli sallitun. Tottakai kytät ja myös kokeen ottanut lekuri tietää et pöhnä laskee koko ajan, mutta kysymys onkin siitä oliko kuljettaja moottoriajoneuvoa ajaessaan päissään vai ei. Jos hönkii 0.7 lukemat niin päissään on.
Poliisin SEULONTALKOMETRI ei käy tuomitsemiseen.
Ja tuota "takaisinlaskua" VOIDAAN käyttää jos on epäselvää onko alkoholia nautittua vasta ajon jälkeen, ajossa pysäytettäessä ei sitä käytetä.
Ja jos ylitys on ollut niin pieni, niin pieni että hetkessä mennyt sallitun puolelle, niin ei se paha asia ole
- otti_ja_tuota
kannattaisiko olla lähtemättä liikenteeseen, jos on vähänkin epäilystä siitä, että promilleja vois löytyä, helppoa ja yksikertaista, eikä mitään selittelyjä.
- kaikkikiellettävä
Sama juttu jos on vähänkään epäilystä siitä että on väsynyt, helppoa ja yksikertaista, eikä mitään selittelyjä.
Jos nukun yön ja juon 0,5-promillea vereen niin ajan paremmin kuin ajettuani väsyneenä läpi yön. - ei kannata
Kyllä, en lähde liikenteeseen jos VÄHÄNKÄÄN tuntuu humalaiselta, nyt oon juonut 4 tölkkiä lonkeroa, en lähde liikenteeseen, koska olo on TODELLA -"tokkurainen"
Mutta kun poliisit pysäytti, olin täydessä ruumiin ja hengen voimissa, niin omasta kuin poliisienkin mielestä, vaikkka "promillet" oli taatusti kovemmat kuin nyt
- HHUHUH
Kuule, ei kandee edes kokeilla. Vain idiootit alkaa leikkimään, "otan pari kaljaa ei se näy ja jos jotain tulee, ehtii ne verestä lähtee"..
Vain IDIOOTIT lähtee autolla liikkeelle, jos on ottanut jotain, Sinullakin tulee siitä tapa, toivottavasti kärähdät ja äkkiä!!- gijiijii
Jos MINÄ en sitä huomannut päällepäin humalaa, eikä edes pysäyttäneet poliisiT joten kuka sen sitten olisi huomannut. Tuskin edes inssi setä jos olisin tehnyt ajokokeen.
Ja ei, en kärähdä, en aja jos olo tuntuu YHTÄÄN humalaiselta, nyt tuntuu siltä, en aja ennen huomis aamua
- rattijuopot hautaan
Tällaisilta ajattelemattomilta ja vastuuttomilta paskoilta kortti pois!
Olet SÄÄLITTÄVÄ!- ååålaspalmas
Aloittaja valehtelee...
Tottakai oikeus laskee tässäkin tapauksessa alkoholin palamiseen kuluvan ajan. Jos muutaman tunnin jälkeen ajosta otetaan verikoe, jossa jäädään hieman rangaistavuusrajan alle, on pöllömmänkin tuomarin helppo päätellä, että ollaan ajettu kännissä ja tuomio tulee. Vai keksiikö joku selityksen, että poliisi ei nähnyt kuin joi lisää ajon jälkeen??? - ei päätä ei häntää
ååålaspalmas kirjoitti:
Aloittaja valehtelee...
Tottakai oikeus laskee tässäkin tapauksessa alkoholin palamiseen kuluvan ajan. Jos muutaman tunnin jälkeen ajosta otetaan verikoe, jossa jäädään hieman rangaistavuusrajan alle, on pöllömmänkin tuomarin helppo päätellä, että ollaan ajettu kännissä ja tuomio tulee. Vai keksiikö joku selityksen, että poliisi ei nähnyt kuin joi lisää ajon jälkeen???Tuo sama aloittajanilkki on tehnyt ennenkin täysin päättömiä avauksia, kuten tämäkin.
Ehkä sitten ajanmyötä voi tulla jotain asiaa kun menee teini-ikä ohi. - jk,l.nm
Kortti pois jos on JOSKUS ollut kännissä ja sen jälkeen antaa lukemat jotka EI ylitä rattijuopumuksen rajaa?
Eli sun mielestä kortti voitaisi poistaa heti alkon tai muun kaupan kassalla jos ostaa alkoholia - hjkmkmkkioio
ååålaspalmas kirjoitti:
Aloittaja valehtelee...
Tottakai oikeus laskee tässäkin tapauksessa alkoholin palamiseen kuluvan ajan. Jos muutaman tunnin jälkeen ajosta otetaan verikoe, jossa jäädään hieman rangaistavuusrajan alle, on pöllömmänkin tuomarin helppo päätellä, että ollaan ajettu kännissä ja tuomio tulee. Vai keksiikö joku selityksen, että poliisi ei nähnyt kuin joi lisää ajon jälkeen???Ei se nyt OIKEUTEEN mene jos antaa SALLITUT lukemat?
Tosin kahdella verikokeella 4 tunnin välein VOIDAAN tehdä takaisinlaskenta, jos on epäilys että alkoholia on nautittu ajamisen jälkeen, mut pysäytettiin heti ajossa.
Sun logiikalla jokainen puhallusratisaan joutunut joutuu oikeuteen ja selvitetään siellä oliko humalassa tai ei... oisko aika lopettaa se TV:n katselu
Ja tuo "takaisinlaskenta" tehdään esim. silloin kun ojasta löydetään auto, ja kuskilla viinapullo kädessä...
YHDELLÄ verikokeella sitä ei voi tehdä - rattijuopot hautaan
jk,l.nm kirjoitti:
Kortti pois jos on JOSKUS ollut kännissä ja sen jälkeen antaa lukemat jotka EI ylitä rattijuopumuksen rajaa?
Eli sun mielestä kortti voitaisi poistaa heti alkon tai muun kaupan kassalla jos ostaa alkoholiaVähä-älyinen, kortti pois ja ratissa ja puhaltaa yli 0 promillea.
Ajamiseen ei tarvita yhtään alkoholia, raja on laskettava tasan 0!!! Se ei ole keltään pois, kukaan ei siitä kärsi! - Kaikki tyytyväisiä
rattijuopot hautaan kirjoitti:
Vähä-älyinen, kortti pois ja ratissa ja puhaltaa yli 0 promillea.
Ajamiseen ei tarvita yhtään alkoholia, raja on laskettava tasan 0!!! Se ei ole keltään pois, kukaan ei siitä kärsi!Totta, voisi olla vaikkapa että 0-1 promillesta tulee 70€ rikesakko, sen ylittävästä sitten ajokieltoa yms.
Kaikki tyytyväisiä kirjoitti:
Totta, voisi olla vaikkapa että 0-1 promillesta tulee 70€ rikesakko, sen ylittävästä sitten ajokieltoa yms.
Kyllä se alaraja voisi olla 0,1 ja siitä yhteen asti rikesakolla
- Järki käteen
Siis nyt järki käteen.
voisin väittää että 95% ajokortin omaavista on ollut kännissä ja ajanut sen jälkeen autoa X ajan jälkeen. Tuo on totta.
Aloittajan tapauksessa oli tilanne se, että hän, tai edes (kaksi?) kokenutta poliisia ei huomannut humalatilaa päällepäin, joten missä se "huijaus" tuli
Yhtä paha juttu kuin mä sanoisin "vedin heinäkuussa viikon ryyppyputken, äsken poliisi pysäytti ja puhalsin nollat" molemmat siis yhtä "väärin"- Vitun rattijuopponuija
Mutta kun tuo 0.7 hönkäsy on yli sallitun. Ei se voi mennä niin et verikoetta odotetaan niin pitkään et kerkee promillet haihtua. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kyllä kytillä on ollu tässä tapauksessa syytä epäillä rattia, ei ne muuten verikokeeseen raahaa. Jos ehdit autoilla ennen pysäyttämistä vaikka olme tuntia, niin minkähänlaiset lukemat onkaan ollu ajoon lähdettäessä? Jos olis alunperin hönkiny alla 0.5 niin ne olis vaan toivottanu hyvää matkaa todeten että et päässy tällä kertaa poliisien soittokuntaan puhallinorkesteriin.
- katopeiliin
Vitun rattijuopponuija kirjoitti:
Mutta kun tuo 0.7 hönkäsy on yli sallitun. Ei se voi mennä niin et verikoetta odotetaan niin pitkään et kerkee promillet haihtua. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kyllä kytillä on ollu tässä tapauksessa syytä epäillä rattia, ei ne muuten verikokeeseen raahaa. Jos ehdit autoilla ennen pysäyttämistä vaikka olme tuntia, niin minkähänlaiset lukemat onkaan ollu ajoon lähdettäessä? Jos olis alunperin hönkiny alla 0.5 niin ne olis vaan toivottanu hyvää matkaa todeten että et päässy tällä kertaa poliisien soittokuntaan puhallinorkesteriin.
Se meni pillin virhemarginaaliin. Miksi otettais tarkkuuskoe jos mukana on jo tarkkuuspilli.
Jos ite puhaltaisit 0,7 ja laitoksella rajan ali niin kiljuisit täällä että natsisikakyttä meinas viedä kortin viallisen laitteen vuoksi vaikka olet raivoraitismelkein. - Mikäs siinä sit
Vitun rattijuopponuija kirjoitti:
Vaikka puhaltaisit 0,55 niin verikoe tai tarkkusalkometrikoe.
Tottakai kandee pelata aikaa tossa vaiheessa, eli odotella 15 min autolla, ekaks asemalle ja sit verille.
ja tossa tosiaan humala ei näkynyt poliiseille tai edes itselleen
- Olly
Voi hyvä tavaton. Jos verikoe näyttää 0.4, ja olet ollut juomatta pari tuntia, lasketaan ajohetken vähimmäispromillemääräksi 0.7. Miksi? Siksi, että juuri juotu alkoholi imeytyy elimistöön varmuudella puolen tunnin sisällä, ja elimistösi polttaa sitä pois 0.2 promillea tunnissa.
Mistä näitä idiootteja oikein siunaantuu täyttämään palstaa täysin idioottimaisilla tarinoilla...
Ja kerro nyt vielä, että painavammilla ihmisillä alkoholi palaa nopeammin. Määrällisesti kyllä, mutta suhteellisesti (eli promilleissa) 0.2 tunnissa.- Ahneella on p loppu
Yhdellä verikokeella ei voida tehdä takaisinlaskentaa.
Eli vaatisi kokeen 1 ja sen jälkeen tasan 4 tunnin jälkeen toisen kokeen, ja tuo vaatisi lisäksi sen, että epäilty on valvottuna koko ajan, ettei pääse juomaan lisää
Ja jos poliisit olisi sanonut "nyt puhalsit vähän yli sallitut, tästä tulee nyt 70€ rikesakkoa, älä jatka ajoa muutamaan tuntiin" niin se olisi ollut OK, poliisien aikaa olisi säästynyt, omaa aikaa säästynyt ja valtion rahaa.
Sama juttu loppuvuodesta 8km/h ylinopeutta, jos olisi tullut vain 40€ rikesakko ilman kortin kuormittamista, olisin heti maksanut, mutta valtio halusi oikeuteen asian, ja voitin sen, ja poliisit Kaisu Kivimäki, Dennis Pastertein, Heikki Ihanalinen joutui NAURUN ALAISKSI, sekä tuomari Pekka Määttä
- ei joudu
Eihän 8km ylinopeudesta joudu mihinkään oikeurteen.
- EV C K
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625955099.html Koska en hyväksynyt poliisi Kaisu Kivimäen ehdottomaan törkeän kovaa rangaistusta, tuli kutsu oikeuteen, jossa pienellä valkoisella valheella tuli voitto, vaikka autossa ei paikanninta ollut.
JOS Kaisu olisi lätkäissyt käteen esim 40€ rikesakon, ilman ajokortin kuormittamista, olisi valtiolta säätynyt aikaa ja rahaa. koska olisin maksanut sen mukisematta pois
Sama juttu jos mut puhalluttanut Mika Turtiainen olisi vain lätkässyt 70€ € rikesakon, niin olisin maksanut sen mukisematta, ja taas olisi kaikki ollut tyytyväisiä.
No ahneella on jonkulainen loppu, tai mitä - teininilkki olet
EV C K kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625955099.html Koska en hyväksynyt poliisi Kaisu Kivimäen ehdottomaan törkeän kovaa rangaistusta, tuli kutsu oikeuteen, jossa pienellä valkoisella valheella tuli voitto, vaikka autossa ei paikanninta ollut.
JOS Kaisu olisi lätkäissyt käteen esim 40€ rikesakon, ilman ajokortin kuormittamista, olisi valtiolta säätynyt aikaa ja rahaa. koska olisin maksanut sen mukisematta pois
Sama juttu jos mut puhalluttanut Mika Turtiainen olisi vain lätkässyt 70€ € rikesakon, niin olisin maksanut sen mukisematta, ja taas olisi kaikki ollut tyytyväisiä.
No ahneella on jonkulainen loppu, tai mitäLopeta teininilkki noitten runkkausfantasioettesi raapustelu jo, ja ota yhteyttä mielenterveystoimistoon.
- Ahne Mika T
teininilkki olet kirjoitti:
Lopeta teininilkki noitten runkkausfantasioettesi raapustelu jo, ja ota yhteyttä mielenterveystoimistoon.
Kuten uutisen lopussa sanoin:
"- Huvittavaa, miten paljon valtion rahaa tähänkin juttuun on tuhlattu. Kaikki olisivat päässeet helpommalla, jos poliisi olisi antanut aikanaan minulle huomautuksen."
Tuon rattiepäillyn kohdalla olisin voinut todeta "kaikki olisi päässyt helpommalla jos poliisi olisi lyönyt käteen vain 70€ rikesakon" - onhan älytön kakara
Ahne Mika T kirjoitti:
Kuten uutisen lopussa sanoin:
"- Huvittavaa, miten paljon valtion rahaa tähänkin juttuun on tuhlattu. Kaikki olisivat päässeet helpommalla, jos poliisi olisi antanut aikanaan minulle huomautuksen."
Tuon rattiepäillyn kohdalla olisin voinut todeta "kaikki olisi päässyt helpommalla jos poliisi olisi lyönyt käteen vain 70€ rikesakon"No sinulta nuo fantasiat ei lopu, jatka sitten unelmointisi peittosi alla, kyllä äiskäsi pesee lakanat.
- LOL LOL
onhan älytön kakara kirjoitti:
No sinulta nuo fantasiat ei lopu, jatka sitten unelmointisi peittosi alla, kyllä äiskäsi pesee lakanat.
Jaa, meinaat että lehdet, uutiset yms. ympäri suomea olisi julkaissut tuon "keksityn tarinan" xD
- Vihdoinkin kotona
Itselläni vähän sama juttu, join illalla 3,5 tölkkiä nelos olutta, ja reilu tunti juomisen jälkeen piti ajaa autolla 20km matka.
MIKÄLI poliisit olisivat minut pysäyttäneet, olisi lukema voinut puhallushetkellä olla hieman yli sallitun... Eli olisin tehnyt juuri kuten sinä neuvoit.
No poliisit ei pysäyttänyt, auto on ehjä, en törmännyt mihinkään, en vahingoittunut itse, enkä vahingoittanut muita.
Ja en osaa nyt laskea oliko se lukema yli sallitun tai ei, mutta kroppa ja mieli oli siis täydessä kunnossa - Hyvä Kaisu!!!!!!!!!!
Kiittäkäämme Suomen idioottimaista lakia.
Olisin heti valmis siihen että 0,2-1 promillen humala toisi 100€ rikesakkoa, joka ei kuormittaisi ajokorttia. Tuolloin aloituksen kaltainen pitkä poliisin(kin) resursseja kuluttanut tapahtuma olisi jäänyt kokonaan pois, ja kuski olisi nyt 100€ köyhempi, ja poliisilta olisi säätynyt pari tuntia.
Sama juttu tämän tapauksen kanssa http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/565372/Oikeus kumosi peltipoliisin sakot jos olisi tullut vain se 70€ rikesakko, mikä ei olisi kuormittanut korttia lainkaan, olisi ylinopeutta ajanut nyt 70€ köyhempi, ja valtiolta säätynyt satoja euroja - RapaJuooPpo
määki säästyin, join viikonloppuna viinaa niin paljon että muisti meni ja tänään ajoin autolla. Onko tuokin moraalisesti väärin, meinaan jos poliisi olisi nyt puhalluttanut, olisin antanut sallitut lukemat, koska ne olisi ehtinyt laskemaan
Onkos tuo Kandee Kokeilla sun oikee nimi? Jotenkin Japanilaisen kuuloinen omaan korvaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1102850Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222334Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631071947- 1141630
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701345Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2861176- 801034
- 711024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi244991