parantuminen

------

Apua, miten bedistä paranee?Olen koko kesän ahminut kokoa jan kiihtyvällä tahdilla ja itsetunto ja aarvostus on mennyt herkkujen mukana kurkusta alas.Miten pääsen eroon ruuanhimosta?

10

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autankunkerrot

      Oletko minkä pituinen ja painoinen? Onko laihdutus historiaa?

      • autankunkerrot

        Niin ja ikä tietysti.


    • ketjun aloittaja

      ikää on 23 vuotta, pituutta 160 cm, paino ahmimisten seurauksena 53 kg tai niillä main. Laihdutushistoriaa sen verran, että olen sairastanut anoreksiaa ja keväällä painoin vielä 36 kg...

    • autankunkerrot

      Et ole päässyt vielä anoreksiastasi eroon. Olet vielä lihastenrakennusvaiheessa.
      Lopetat nyt kaikki mahdolliset dietit ym.hömpän ja alat syödä rohkeasti.
      Itsekkin olen sairastanut anoreksian ja käynyt läpi tuon binge-vaiheen.
      Sinun pitää vain olla rohkea, bingeäminen tarkoittaa että olet syönyt liian vähän. Sinä saat syödä ja sinun pitääkin syödä ja paljon. Tuo binge-vaiheen läpi käyminen on ohi sitä nopeammin mitä enemmän syöt. Ja anna kehollesi aikaa, älä yli rasita sitä. Yritä rentoutua.
      Tässä vaiheet: Ensin tulee läski, sitten lihas. Kun on lihas valmis lähtee läski.
      Ja tulee myös järki. Luota kehoosi, se ei tee sinusta läskiä pysyvästi vaan siksi aikaa kunnes on saanut lihastosi ja elimet kuntoon. Mutta vaarana on että sinusta voi tulla sellainen vajaa ja sairas laihaläski, jos jatkat nälän vastustamista dieteillä tai bulikoimalla.
      Tässä oma esimerkki:lähtö 187cm 55kg, ahmin itseni 92kg:n ja arvaa mitä?
      Kroppa heräsi! Kaikki alkoi toimia normaalisti. Ja löysin normaalit nälän ja kylläisyyden tunteet. Ja arvaa vielä mitä? Nyt olen saanut lisää lihasta ja rasvaa on sulanut pois, ilman mitään diettejä tai poppakonsteja.
      En seuraa painoani enää millään vaaoilla vaan mitä näen peilistä.
      Lopputulos lääkärin tarkastuksessa 187cm ja 82kg. Ja terve mies.

      Tässä vielä artikkeli, joka sinun kannattaa käydä läpi oikein huolella ja ajan kanssa:

      http://curezone.com/forums/am.asp?i=1430817

      Kuulostaako tutulta?

      • ketjun aloittaja

        Kiitos "autankunkerrot" todella rohkaisevasta ja lohduttavasta viestistä! Mieli tekisi halata sinua, joten lähetän nyt tällaisen virtuaalirutistuksen!


    • epäilijä

      Onkohan noin, että ahmimishäiriösta parantuisi ahmimalla? Eikö se vain käytöstapa vain jää päälle?

      • fakta1

        Anoreksiaa sairastavalle se on normaali vaihe. Se ei jää päälle.
        Sairastamattomat pitäkööt suut tukossa, kun eivät asiasta tiedä mitään.


      • ketjun aloittaja
        fakta1 kirjoitti:

        Anoreksiaa sairastavalle se on normaali vaihe. Se ei jää päälle.
        Sairastamattomat pitäkööt suut tukossa, kun eivät asiasta tiedä mitään.

        Mutta kauanko se vaihe kestää?


      • autankunkerrot
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Mutta kauanko se vaihe kestää?

        Se riippuu ihan siitä mitenkä paljon vahinkoa olet tehnyt itsellesi.
        Ekalla parantumis yritys kerralla se kesti minulla n.puolivuotta. Olin tosin täys luuranko. Pelkkää luuta ja nahkaa. Itseasiassa panikoin samalla tavalla kuin sinä ja aloin taas laihduttamaan, enkä vienyt prosessia loppuun asti.
        No kyllästyin tuohon pelleilyyn ja otin asioista selvää ja aloin syömään niin paljon että olin kyläinen tai ei enää tehnyt mieli. Silloin kesti parantuminen n.3kk. En ahminut, mutta söin päivässä tasaisesti n.6000kcal/per päivä. Tai en oikeastaan edes laskenut kaloreita, muuta kuin kerran tein tuon määrityksen ihan vain huvikseni. Mutta 3kk:a meni ja kaikki palautui normaaliksi.
        Itse arvioisin että sinun pitää mennä n.60-65kiloon, että kroppa normalisoituu ja nuo ahminnat jää pois. Äläkä pelkää että se jää tuolle painolle. Sitten jatkat vain normaalia syömistä ja noin vuoden päästä olet n.50kiloinen, kiinteämpi ja terve. Tämä ei ole mikään naps ja zimzala bim päivässä tai viikoissa tapahtuva juttu. Lihasten rakentuminen vaati sen että energiaa saadaan enemmän kuin normaalisti. Tämä on kyllä kerrottu tuossa artikkelissakin jonka aikaisemmin postasin. Syöt vain ja LUOTA KEHOOSI! Äläkä stressaa, koita rentoutua.


    • entinenjojoilija

      Moni joka tuskailee ahmimisen kanssa, on yrittänyt taistella kehoaan vastaan jollakin tavalla. On yritetty liian tiukkoja laihdutuskuureja, laihdutettu liikaa ja tehdessä niin, keho huutaa ruokaa ja pyrkii palaamaan korkeampaan painoon.
      Jos tajuaa sen, että taistelu on lopetettava ja ideana on oman kehon kuuntelu, ja rakastaminen, on jo aika pitkällä pois ahmimishäiriöstä. Itse asiassa ahmimishäiriöksi ei voi sanoa anorektikon paljon syömistä välillä, se on vain kehon tapa säilyä hengissä ja saada ravintoa, kun keho huutaa "ruokaa ruokaa".

      Itse olin nuorena hoikka (enpä sitä käsittänyt). Päätin sitten aloittaa kitudieetin, jossa varmaan puolet ravintoaineista jäi saamatta. Tätä vaihetta seurasi syöpöttelyputket, jolloin saatoin ahmia koko illan. Ruokaan alkoi kehittyä tunnepitoinen side ja saatoin koulupäivän jälkeen tulla ruokakasan kanssa kotiin.

      Jonkun ajan päästä olinkin ahmimishäiriöinen. Koko elämä pyöri ruoan ja laihdutusyritysten ympärillä. Painoni olikin yhtäkkiä kolminumeroinen.

      Vuosien varrella laihdutin yhteensä 60 kg (jojoilua). Ensimmäisellä kerralla sain painon pois,mutta korvien välissä oli kaikki vialla. Osasin kyllä olla hetken aikaa periaatteellinen, mutta sitten laihdutuskuurin jälkeen en ollutkaan oppinut uusia elämäntapoja. Olin luonut päässäni itselleni listan terveellisistä ruoista ja sitten herkuista, joihin en saanut koskea. Jos koskin, repsahdin.

      Tämän jälkeen,kun uudestaan tiputin painon, joka oli tullut takaisin, kesti kolme vuotta oppia tasapaino. Oikeastaan vasta nyt, kun kolme vuotta on mennyt ilman pakonomaista syömistä, voin sanoa, että en ole enää ahmimishäiriöinen.
      Ensinnäkin aineenvaihduntani oli ihan viturallaan jojoiluputkessa,paino nousi nopeasti. Nykyään paino pysyy helposti samoissa lukemissa, varmaan pitkälti sen takia, että olen reenaillut salilla vuosia ja saanut laihdutuksessa menetettyä lihasmassaa takaisin. Liikunta on palannut syömishäiriövuosien jälkeen iloksi elämään, ei pakoksi. Toisekseen en tiedä enää, mitä on, kun keho HUUTAA ruokaa. Muistan kyllä sen tunteen dieetillä. En muista enää, miksi joskus ahmin keksipaketin ja lopulta vielä makarooneja ja kaikkea mitä vain kaapista löytyi. Kun ei ole tarvetta enää. Tiedän, että siitä tulee huono oli, niin en vain tee niin, Ei ole myöskään tarvetta laihduttaa, sillä olen tällaisena ihan hyvä. En skippaa aamiaisia, syön kolmen tunnin välein, syön jopa joka päivä vähän suklaata, joskus saatan syödä kebabin ja jälkkäriksi karkkia, mutta en ole silti repsahtanut, eikä minun tarvitse kompensoida sitä.

      Uskon, että ihminen tarvitsee itsekuria elääkseen onnellista elämää, mutta kehoaan vastaan on turha taistella. Taistelun monesti häviää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe