Miten pääsisi kuolemanpelosta eroon? Minulle tulee vähän väliä kauhea ahdistus kun mieleen tulee kuolema ja se että jossain kohtaa vaan kuollaan ja maataan mullan alla ja mitään ei ole enää. Pelkään sekä omaa että muiden kuolemaa. Asia tupsahtaa mieleeni todella usein, niin aamulla, keskellä päivää sekä illalla ennen nukkumaanmenoa. Olen miettinyt että menisin puhumaan jollekkin ammattilaiselle, mutta en tiedä mihin pitäisi hakeutua. Asia vaivaa mieltäni kovasti enkä joskus saa nukuttua kunnolla saatika suoriudu arkisista asioista. Itken ja itken vain.
kuolemanpelko ahdistaa
25
7783
Vastaukset
- 17+19
Voi vitsi, kuulostaa tosi kurjalta :(
Minkä ikäinen olet? Suosittelisin, että hakeutuisit omalle lääkärillesi, ja kertoisit rehellisesti tilanteestasi. Lääkäri voi tehdä lähetteen esim. Psykiatrian yksikköön, johon voit päästä juttelemaan hoitajan kanssa. Ahdistukdiin ja pelkoihin on myös omia keinoja, löytyykö sulta mitään mikä sua välillä rauhoittais? Toi on kyllä tosi pelottava juttu, kuolema siis, mutta senkin pystyy hyväksyy osana elämää. - rohkeutta
Katsopa huomenna telkasta hyvä ohjelma kuolemasta. Tai katso Areenasta Kuoleman edessä sarjaa. Ohjelmassa mm. kuolemasta kertovat sellaiset ihmiset, jotka sairauden takia tietävät kuolevansa pian. Nuoriakin kuolevia haastatellaan.
- ei enää nuori
Pelkäsin kuolemaa ihan sairaaloisesti teini-iässä. Pelko jäi kuin seinään tullessani uskoon. Uskovalle kuolema on vain ovi todelliseen elämään.
- JälleennäkemisenToivo
Kaikkein parasta olisi, että olisi vielä elossa, kun Jeesus saapuu noutamaan omiaan, ettei tarvitsisi kuoleman kautta käydä ylösnousemukseen.
Omaa kuolemaa en pelkää, mutta läheisten kuolema kyllä pelottaa siinä mielessä, että silloin tulee aina hirveä suru, ikävä ja kaipuu....
Oma isäni nukkui pois vajaa 2 kk sitten sairastuttuaan vakavaan sairauteen syöpään.
Valistauduin jo kauan ennen isän kuolemaa siihen, että isän lähdön hetki koittaa jonakin päivänä ja isällä ei ole kovin paljon elinaikaa.
Paljon tuli itkettyä jo ennen isän kuolemaa ja nyt vieläkin tulee hetkiä, jolloin itketää ihan hirveästi.
Isäni täytti ennen kuolemaansa 78 vuotta, mutta ei suru ja ikävä katso ihmisen ikää.
Sitä suurempi suru, ikävä, kaipaus ja kyynelten määrä, mitä rakkaampi ja tärkeämpi on ihminen ollut läheisilleen.
Varsinkin isän viimeinen viikko oli raskasta ja kyynelten täyttämää aikaa, kun isän vointi heikkeni päivä päivältä sairauden heikentäessä isän haurasta kehoa.
Lopussa jo toivoikin, että isä saisi nukahtaa pois ja pääsee kivuista ja tuskasta, vaikka kipulääkettä annettiin, niin ei paljon lohduttanut, kun tiesi, ettei isä enää koskaan parane.
Isä sai nukkua pois oman kodin rauhassa, omassa vuoteessa, läheisten vierellä, mitä isä toivoinkin.
Isä tunnusti uskovansa Jeesukseen ja sanoi Jumalan rauhan olevan hänen sydämessään.
Uskon ja luotan siihen, että armollinen Jumala on ottanut isän syliinsä ja kantanut perille Taivaan kotiin ja eräänä päivänä saamme kohdata isämme jälleen näkemisen toivossa eläen.
Uskon, että Jumala tuntee vielä suurempaa tuskaa ja surua sairaiden ja vakavasti sairaiden puolesta, kuin mitä me läheiset joudumme tuntemaan.
Uskon, että Jumala säälii sairaita ja sairaiden omaisia.
- 50v.
Jos pelkää kuolemaa , ei uskalla elää. Voin kertoa ettei kuolemaa tarvitse pelätä, sillä se on paluu Kotiin.
- artsi7
Rentoutustaito on elin tärkeä kun puhutaan ahdistus/paniikki/masennus. Rentouttavia tekijöitä ovat: liikunta, jooga hengitysharjoitus, ruokavalio, ystävät/kommunikointi, hieronta, saunominen, uiminen, laulaminen, soittaminen, nauraminen, itkeminen, lukeminen, kirjoittaminen, käsityöt, kalastus, puutarhan hoito, uni, matkailu, ruoanlaitto, musiikin kuuntelu jne...kahvi, sokeri, alkoholi minimiin
- älä pelkää enää
Uskotko Jumalaan? Jos uskot, ei mitään hätää. Eikä ole hätää vaikka et uskoisikaan. Koska kuoleman jälkeen taivaaseen uskovat pääswvät sinne, jos sinne haluavat. Ja vaikka ei uskoisi taivaaseen, kuolema on aina vain ovi vanhan ja uuden elämän välissä. Emme me jää maan alle jumiin kuoltuamme, vain luovutamme ruumiimme maalle ja sielumme nousee korkeuksiin. Ei tarvitse pelätä, ei koskaan. Jos pelkää, ei uskalla elää, ja kannattaa uskaltaa, ja tehdä paljon asioita!
Ps. Tämä on siis minun uskomukseni, et sinä välttämättä usko samoin.
- sielunvaellus
Mm. kirja Sielujen matka kirjoittanut Michael Newton kertoo kirjassaan sielun vaelluksesta.
Fyysinen ruumiimme kyllä kuolee mutta sielumme on ikuinen. Kun tiedostaa tämän niin kuolemaa ei tarvitse pelätä se on ainoastaan siirtymävaihe henkimaailmaan, joka on sielujemme oikea koti. Fyysiset todellisuudet kuten Maa planeettamme on tarkoitettu sielun kehitystä ja oppimista varten. Koko universumi on suuri hologrammi. - *Pelokas*
Kun miettii, että moni pelkää yläasteelle menoa, armeijaan menoa, naimisiin menoa, lapsen saamista ja vaikka mitä, niin miksi ihmeessä nuo taivas- tai sielun vaellus -jutut ihmistä lohduttaisivat? :) Jos lähdetään siitä olettamuksesta, että jotakin energiaa jää lillimään vielä kuoleman jälkeen johonkin, niin miksei se muutos pelottaisi ihmistä yhtä lailla kuin se, että kaikki hänen kohdaltaan päättyy?
Minusta nuo jutut eivät lohduta yhtään, vaikka jokin pieni osa minusta niihin välillä uskookin. Silti kammottaa, ja asioita on vaikea saada aloitettua, kun jatkuvasti mietin, että kuolen kumminkin ennen pitkää. Itse tosin pelkään enemmänkin sitä, millainen lähtö minulle tulee kuin mitä sen jälkeen tapahtuu. - ...
Miten johonkin ajatusrykelmään uskominen pelastaisi joltakin? Järjestäytyneet uskonnot ovat muotoutuneet ajan saatossa ihmisten alitajuisten uskomuksien mukaisiksi ja valtaapitävät ovat poistaneet kirjoituksista heidän näkemyksiään uhkaavia kohtia. Kaikki järjestäytyneet uskonnot ovat politiikkaa.
Jos Jeesus on opettanut rakkautta ja anteeksiantoa, ei siihen mahdu kostoa eikä helvettiä koska rakkaus sulkee pelon pois. Ja jos Jumala on rakkaus, ei mitään kadotusta voi olla.
Jeesushan sanoo Raamatussakin, että on paljon mitä tulette käsittämään vasta myöhemmin. Hän on puhunut vertauskuvallisesti ja ihmiset jotka eivät ole tätä käsittäneet ovat sitten muuttaneet nämä kirjaimellisesti otettaviksi dogmeiksi ja opinkappaleiksi.
kuolemaa ei tarvitse pelätä
http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/neurokirurgin-hurja-vaite--tietoisuus-ei-lopu-kuolemaan/257758- lukemaanvaan
Jeesus on pelastus vain silloin, jos pystyy pyytämän anteeksi syntejään ja uskomaan anteeksi saamiseen. Ei muuten.
Tuo on kuitenkin totta, että elämä ei pääty kuolemaan vaan slloin elämän oikeus tapahtuu. Ihmiset itse ovat valinneet jatko sijoituspaikan jossa ovat kuoleman jälkeen.
Raamattu kyllä kertoo.
- avutonpas
Mä niin ymmärrän sua, mulle tulee välillä mieleen ihan samanlaiset asiat ja ahdistukset! Ite onneks pystyn jotenkuten olemaan ajattelematta asiaa, ainakin yleensä. En oo muuta ratkasua ongelmaan keskiny. Mulle tulee viä sellanen, että kun tarpeeks mietin asiaa niin tuntuu ku sekoaisin. Ihan kirjaimellisesti sekoaisin jos ajattelen vielä yhtään enempää. Se on tosi pelottava tunne. Sen takia välttelen sellasten asioiden ajattelua parhaani mukaan.
Jollekin psykiatrille tai terapeutille puhuminen saattaa auttaa, etkä sä mitään menetä kokeilemalla. Itekin pitäis sopiva terapeutti etsiä muista syistä, mutta ehkä voisin jossain kohtaa näistäkin ajatuksista sille mainita. Siis jos löydän sopivan ja jos pystyn avautumaan. :)
Tsemppiä, siihen asti että saat jostain apua niin koitat vaan sitkeesti ajatella jotain ihan arkisia asioita kun tälläset ajatukset valtaa sut. Muistele että pesitkö tosiaan hampaat eilen illalla tai paljonko kello oli kun kävit kaupassa, mitä vaan tosi typerää ja arkista. Se saattaa helpottaa. Tai keksit jotain muuta tekemistä, pistät musiikin soimaan täysiä kuulokkeista tai rupeet vaikka leipomaan jotain tosi haastavaa. Tyhmiä vinkkejä mutta itteeni ne joskus saattaa helpottaa. :) - Väärä suunta
mitä täällä on neuvottu on se, että menee puhumaan kuolemanpelosta psykiatrille tai lääkärille. He luultavasti pelkäävät OMAA kuolemaansa vielä enemmän kuin sinä ja turruttavat sinut lääkkeillä.
Jostain syystä tähän ketjuun tuli ihmisiä, jotka puhuvat hengellisesti. On totta, että kirkko on kuoleman asioissa paras asiantuntija ja sen työntekijät osaavat auttaa - erilailla ja oikeasti - kuin täälllä palstalla olevat uskovaiset.
Tosiasiahan on se, että kuolema tuo mieleen aina Jumalan (ja taivaan tai helvetin)jo senkin takia, että pappi siunaa kuolleet ja ruumis laitetaan kirkon hautausmaalle.- hywät wanhat opit
Kaikista peloista, myös kuolemanpelosta pääsee myös kehon ja mielen rentoutusmenetelmien avulla. Pitemmälle opiskeltaessa voi myös lievittää lähes kaikkia kehon kiputiloja.
Itse en olisi tähän pystynyt; tarvittiin kurssinopettajan tietty virittäminen. Työtapaturmassa ruhjoutuneita alaraajoja särkee usein. Silloin pitä keskittyä kivunpoistoon. Se toimii! - kunhanmietin
hywät wanhat opit kirjoitti:
Kaikista peloista, myös kuolemanpelosta pääsee myös kehon ja mielen rentoutusmenetelmien avulla. Pitemmälle opiskeltaessa voi myös lievittää lähes kaikkia kehon kiputiloja.
Itse en olisi tähän pystynyt; tarvittiin kurssinopettajan tietty virittäminen. Työtapaturmassa ruhjoutuneita alaraajoja särkee usein. Silloin pitä keskittyä kivunpoistoon. Se toimii!On hyvä ymmärtää myös se, että hengellinen yhteys luojaan on joillakin itse tarkoitus.
Näin myös voi tajuta, että voi ottaa osan sieltä ja toisen täältä. Yksikän ihminen ei ole luojaamme viisaampi tai suurempi. Siksi kannattaa jättää hengelliset asiat luojan haltuun ja fyysiset tuntemukset niitä hallitseville.
Ei kannata upota uneen, jos oikea elämäkin on tarjolla.
- tiedäntunteen
Kuin minun suustani. Pelottaa... Ahdistaa.. Pelkään omaa ja läheisteni kuolemaa..
Siitä että et pelkää kuolemaa...
Että oot elänyt oman elämän, ja mitä tapahtuu kun kuolet niin vaan tapahtuu... sillä ei ole kuoleman jälkeen enää mitään väliä.
Ennemmin kuulostaa siltä, että pelkäät elämää!- tsemias,jwklehr
sillä, ettet pelkää kuolemaa?
Kaikki kuolee, sille ei mitään voi! Voi vaan vaikuttaa siihen, miten sen ottaa.
Elä elämäs juuri niin kuin ite haluat, niin saat kuoleman joka ei pelota sua. - seonniinselvää
Halaus sinulle ystäväni. Kuolema on jokaisella edessä ja se on määrätty niin tapahtuvaksi. Meidän sielumme irtaantuu kehosta ( paljon on kokemuksia ihmisillä rajatapauksista).
Luojamme ottaa meidät vastaan eikä pelättävää ole.
Siksi elämässä kannattaakin antaa kaikki kunnioitus Jumalalle ja ihmisille vain tavallinen "nenän siistäjän" asema. - säälipisteidenkeruu
Muuten. Näyttää siltä että tämäkin avaus oli iso-isä-ikäisen nettiaddiktin avauksia.
- Slayboday
Kannattaa lukea Kari Cantellin kirja Tiedemiehen mietteitä uskosta. Tunnettu syöpätutkija pohtii kuolemaa ja sielua.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että tärkeää on saavuttaa mielenrauha ja hyväksyä elämän kiertokulku. Jos et nukkuessasi tiedä maailmasta mitään, miksi välittäisit kuolemasta? Läheisille se on surun paikka, mutta aika parantaa haavat ja elämä jatkuu. Mitään emme tälle mahda, hyväksykäämme se. - Anonyymi
Slayboday kirjoitti:
Kannattaa lukea Kari Cantellin kirja Tiedemiehen mietteitä uskosta. Tunnettu syöpätutkija pohtii kuolemaa ja sielua.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että tärkeää on saavuttaa mielenrauha ja hyväksyä elämän kiertokulku. Jos et nukkuessasi tiedä maailmasta mitään, miksi välittäisit kuolemasta? Läheisille se on surun paikka, mutta aika parantaa haavat ja elämä jatkuu. Mitään emme tälle mahda, hyväksykäämme se.https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.
Mutta voit lyödä kovempaa, voit rikkoa television, eikä ohjelma pyöri lainkaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olemme tällä toiminnalla tuhonneet itse lähetyksen, koska niissä televisiovastaanottimissa, jotka toimivat kunnolla, se toimii normaalisti. Kyse on siis siitä, että televisio ei näytä meille ohjelmaa, vaan televisio on vain johdin. Itse ohjelma tai itse tieto muunnetaan toisesta lähteestä, joka on täysin kaukana. Samalla tavalla, vaikka näyttääkin siltä, että sisäinen henkinen toimintamme tulee aivoista. Itse asiassa se ei tule aivoista vaan aivojen kautta. Ja se tulee toisesta, hienovaraisemmasta taustalla olevasta rakenteesta, sielusta eli yksilöllisestä tietoisuudesta, josta puhuimme viime kerralla. Materialistit uskovat siis, että hienojakoinen keho eli psyyke syntyy aivoista. Niinpä luonnollisesti heidän yrityksensä vaikuttaa jotenkin psyykeen rajoittuvat myös tällaisiin aineellisiin keinoihin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
Jos siis joku meissä haluaa ikuista elämää, se tarkoittaa, että tämä on tämän halun esittäjän, eli tietoisuuden, luonne. Tietoisuus pyrkii ikuiseen tilaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
Kaikki prosessit, yksinkertaisimmatkin, edellyttävät jonkinlaista organisointia. Jonkinlaista tietoista ohjausta. Ja nämä kehossamme tapahtuvat prosessit, fysiologiset prosessit, psykologiset prosessit, ne ovat hyvin monimutkaisia. Äärimmäisen monimutkaisia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
Monien kansojen tiedossa on karman laki, vaikka he eivät tietäisikään, että kyse on karman laista.
Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.
Mutta voit lyödä kovempaa, voit rikkoa television, eikä ohjelma pyöri lainkaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olemme tällä toiminnalla tuhonneet itse lähetyksen, koska niissä televisiovastaanottimissa, jotka toimivat kunnolla, se toimii normaalisti. Kyse on siis siitä, että televisio ei näytä meille ohjelmaa, vaan televisio on vain johdin. Itse ohjelma tai itse tieto muunnetaan toisesta lähteestä, joka on täysin kaukana. Samalla tavalla, vaikka näyttääkin siltä, että sisäinen henkinen toimintamme tulee aivoista. Itse asiassa se ei tule aivoista vaan aivojen kautta. Ja se tulee toisesta, hienovaraisemmasta taustalla olevasta rakenteesta, sielusta eli yksilöllisestä tietoisuudesta, josta puhuimme viime kerralla. Materialistit uskovat siis, että hienojakoinen keho eli psyyke syntyy aivoista. Niinpä luonnollisesti heidän yrityksensä vaikuttaa jotenkin psyykeen rajoittuvat myös tällaisiin aineellisiin keinoihin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
Jos siis joku meissä haluaa ikuista elämää, se tarkoittaa, että tämä on tämän halun esittäjän, eli tietoisuuden, luonne. Tietoisuus pyrkii ikuiseen tilaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
Kaikki prosessit, yksinkertaisimmatkin, edellyttävät jonkinlaista organisointia. Jonkinlaista tietoista ohjausta. Ja nämä kehossamme tapahtuvat prosessit, fysiologiset prosessit, psykologiset prosessit, ne ovat hyvin monimutkaisia. Äärimmäisen monimutkaisia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
Monien kansojen tiedossa on karman laki, vaikka he eivät tietäisikään, että kyse on karman laista.
Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.Karman tullessa, se on aina negatiivinen asia.
Sinua opetetaan virheistä, joita olet tehnyt.
Ei tämä opetus sinua kaada, mutta horjuttaa.
- Anonyymi
Olen nuorempana kokenut vastaavaa pelkoa ja joku viisas sanoi, että se saattaa oikeasti olla elämä pelkoa. Ehkä mietit, saatko saavutettua elämässä haluamasi asiat?
- Anonyymi
ajattele että kun kuolet niin sen jälkeen ei tarvi pelätä. Ei tiedä onko totta että onko olemassa uudelleen syntymistä tarkoitan sitä , että kun kuolee niin pääsee uuteen elämään ja niin se jatkuu uusien elämienkin kuolemien jälkeen olet voinut olla enne joku muu ihminen historiassa. Minä pelkään syöpää ja erityisesti leukemiaa olen 14. katso video youtubesta finntop5
Edelliset elämät | 5 tarinaa jälleensyntymisestä tämä videon pitäisi helpottaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887