Muuttaisiko Ranskaan tai Irlantiin?

muuttoa miettivä

10

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisen maailmansodan jälkeen saksa jaettiin kahtia. Itäinen puoli jäi Neuvostoliitolle ja lähtinen puoli liittoutuneille.
      Neuvostoliitto toi kommunistisen aatteensa myös itäiseen Saksaan ja lopputulos oli aika mielenkiintoinen. Alkoi kylmän sodan aika.
      Noin lyhyesti.
      Joku voi kertoa enemmänkin.

      • ap.

        Aivan, mutta mietin että miksi alue on jäänyt niin miesvoittoiseksi.


      • ap. kirjoitti:

        Aivan, mutta mietin että miksi alue on jäänyt niin miesvoittoiseksi.

        Jaa... No naiset kai pakeni parempiin oloihin länteen.
        Itä-Saksa on edelleen vähän rähjäisempi ja köyhempi, läsimainen kehitys on ollut hidasta eikä ole töitä tarjolla.
        Ehkä siis olosuhteiden vuoksi naiset ovat lähteneet.


      • Hmmm....
        pimppaloora kirjoitti:

        Jaa... No naiset kai pakeni parempiin oloihin länteen.
        Itä-Saksa on edelleen vähän rähjäisempi ja köyhempi, läsimainen kehitys on ollut hidasta eikä ole töitä tarjolla.
        Ehkä siis olosuhteiden vuoksi naiset ovat lähteneet.

        Sehän on tyypillistä meilläkin, että naiset muuttavat "paremman" elämän toivossa köyhtyvästä Pohjois-Suomesta vauraampaan etelään ja miehet jäävät.


      • ätmi
        Hmmm.... kirjoitti:

        Sehän on tyypillistä meilläkin, että naiset muuttavat "paremman" elämän toivossa köyhtyvästä Pohjois-Suomesta vauraampaan etelään ja miehet jäävät.

        Suomessa tosin muuttoliike tapahtuu ennen kaikkea mustan munan himon takia.


      • Hmmm.... kirjoitti:

        Sehän on tyypillistä meilläkin, että naiset muuttavat "paremman" elämän toivossa köyhtyvästä Pohjois-Suomesta vauraampaan etelään ja miehet jäävät.

        On kyllä surullinen ilmiö tämä epäsuhta meillä Suomessakin. Moni joutuu lähtemään opiskelujen tai töiden perässä isommille paikkakunnille ja jäävät sitten sille tielle.
        Kyllä sitä itsekin miettii isompaan kaupunkiin muuttoa kun työtilanne on niin nihkeä.


      • ätmi kirjoitti:

        Suomessa tosin muuttoliike tapahtuu ennen kaikkea mustan munan himon takia.

        Sulla varmaan ei ole itselläsi ollut vaan rohkeutta muuttaa sieltä kotiseuduilta mihinkään isompaan kaupunkiin, kun täytyy täällä katkerana valittaa siitä, kun naiset muuttavat enemmän mitä miehet.


    • 13+20

      Varmaan just kalliita paikkoja asua missä on eniten naisia. Eli pitää olla rikas mies että pystyy sielä olemaan ja rikkaiden miesten perässähän kaikki naiset menee.

      • Näin on marjat

        Tuntuu että maailma on rakennettu niin, että tavallinen mies ei millään saisi säädyllistä naista.


    • Ite oon pidemmän aikaa haaveillut muutosta britteihin, ihan siellä vallitsevan ilmaston puolesta. Talvella ei ois liian kylmä eikä kesällä liian kuuma. Lounais rannikolla esim. ois mukava paikka ehkä elää :) Noh, toistaiseksi tuo on jäänyt vaan haaveeksi ja varmaan semmoseksi näillä näkymin jääkin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe