Työporukalla saunominen

saunava

Minulta kysyttiin että onko normaalia että työporukka (ei mitään teinejä vaan aikuisia pääosin naimisissa olevia miehiä ja naisia) menee alasti yhdessä saunaan. Hän koki painetta asian suhteen, sinänsä tässä ei ole kysymys kiusaamisesta mutta parempaakaan palstaa en löytänyt.

Totesin että oman 20 v työurani ei koskaan ole tehty niin vaan yleensä naiset ovat saunoneet ensin ja sitten miehet. Tämä on jo työnantajankin edun mukaista koska kaikki
puolisot eivät ymmärtäne että työhyvinvointipäivään sis. saunominen esim. työpaikan miesten kanssa. Jos siis saavat tietää. Vaikka siis mitään sen kummenpaa ei tapahdukaan.

Mutta onko näkemykseni vanhanaikainen?

3

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama_ku_aloitti

      Mä en voi auttaa tätä mimmiä jos kukaan ei vastaa, please!

    • ex-luottamusmies

      Näkemyksesi on aivan oikea ja terve!
      Kiusaamista eli asiatonta käytöstä on se, jos jotakuta painostetaan alasti saunomaan vastakkaisen sukupuolen kanssa ja myös se, jos siitä kieltäytymisestä seuraa piikittelyä tms. tai jos suljetaan sen vuoksi porukasta. Tuttavasi on syytä selkeästi ilmaista haluttomuutensa porukkasaunaan. Pakottaminen sanallisestikin on häirintää.

      Vaikka mies olenkin, en kyllä menisi toimiston (sinänsä nättien) naisten kanssa alasti saunomaan.

    • kunnontyöntekijä

      Mä en naisena menisi edes työpaikkani naisten kanssa saunaan. Virkistysreissujen ohjelmassa saisi olla muuta kuin just tota iänikusta saunomista.., vallanki jos se on ihan erityinen (tai jopa ainoa) ohjelmanumero joten siitä kieltäytyvä leimaantuu niuhoksi tai yhteistyökyvyttömäks tms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe