...en olisi nyt tässä. Ennenhän Jumalalla oli tapana tuhota uskonnottomat ja vääräuskoiset jollakin eeppisillä tulipalloilla, salamoilla tai hirveän suurella maailmanlaajuisella tulvalla. Ennen hän pystyi jopa muuttamaan ihmisen patsaaksi. Tässä sitä kuitenkin vielä kirjoitellaan uskontoa ja Jumalaa pilkkaavia tekstejä.
Jos Jumala olisi olemassa...
64
185
Vastaukset
- totta tosiaan
Satukirjoissa tapahtuu hämmästyttäviä asioita.
Vielä enemmän hämmästyttää, että jotkut ottavat ne todesta. - vapaa oon
Seuraavan kerran Jumalan kieltäjät tuhotaan kärventämällä.
Oma vikanne.- Torstai, pyhä päivä
Tarkoitatko seuraavalla kerralla Jeesuksen uutta tulemista?
Raamatun mukaan Jeesus lupasi tulla kuulijoiden elinaikana. Siitä on kulunut jo jonkin aikaa. Kuinka monta heistä on vielä elossa ja missä he ovat?
Tiedoksesi: Sinun jumalasi naulattiin ristille ja kuoli. Valitse Thor. Hänellä on moukari. On oma vikasi, jos valitsit väärän jumalan. Thor tulee seuraavan ukonilman aikana. Jos näet salaman, niin tiedät siitä, että Thor on todellinen. Pyhitä sinäkin ensi torstai Thorille. - tqrdtt
Torstai, pyhä päivä kirjoitti:
Tarkoitatko seuraavalla kerralla Jeesuksen uutta tulemista?
Raamatun mukaan Jeesus lupasi tulla kuulijoiden elinaikana. Siitä on kulunut jo jonkin aikaa. Kuinka monta heistä on vielä elossa ja missä he ovat?
Tiedoksesi: Sinun jumalasi naulattiin ristille ja kuoli. Valitse Thor. Hänellä on moukari. On oma vikasi, jos valitsit väärän jumalan. Thor tulee seuraavan ukonilman aikana. Jos näet salaman, niin tiedät siitä, että Thor on todellinen. Pyhitä sinäkin ensi torstai Thorille."Raamatun mukaan Jeesus lupasi tulla kuulijoiden elinaikana."
Ei luvannut. - sinä kuolet
"Seuraavan kerran Jumalan kieltäjät tuhotaan kärventämällä."
Kunhan luulet. Sinunkin ruumiisi kärventyy polttouunissa.
"vapaa oon"
Kuolema muistaa sinuakin. Se siitä vapaudestasi. - tunne Raamattusi
tqrdtt kirjoitti:
"Raamatun mukaan Jeesus lupasi tulla kuulijoiden elinaikana."
Ei luvannut."Ei luvannut."
Mihin sukupolveen sinun mielestäsi kuuluivat henkilöt, joille Jeesus kertoi näin:
"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat." - UudestaanUudestaan
tqrdtt kirjoitti:
"Raamatun mukaan Jeesus lupasi tulla kuulijoiden elinaikana."
Ei luvannut.Tämä sama jankkaus käytiin jo aikaisemmin, silloinkin olit lahjakkaasti tajuamatta tekstiä, jonka itse postasit.
Entä tämä, Paavalikin uskoi Jeesuksen pikaiseen tulemiseen.
1. Tessalonikalaiskirje 4
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Huomaa erityisesti tämä:
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. tunne Raamattusi kirjoitti:
"Ei luvannut."
Mihin sukupolveen sinun mielestäsi kuuluivat henkilöt, joille Jeesus kertoi näin:
"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."Sukupolvi on kadonnut ilman sen "kylähullun" sanomisiakin! Ne ovat vain sanoja kirjassa, jotka eivät koskaan tapahdu tai niitä ei koskaan sallita tapahtuvan!!
UudestaanUudestaan kirjoitti:
Tämä sama jankkaus käytiin jo aikaisemmin, silloinkin olit lahjakkaasti tajuamatta tekstiä, jonka itse postasit.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Huomaa erityisesti tämä:
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.Vastaan sen toisen puolesta, vaikka en halua lukea Raamatun kohtia läpi. Siis ymmärrätkö...ne ovat vain sanoja kirjassa, jotka otat liian tosissasi. Ei kukaan ota Aku Ankkaakaan tosissaan vaikka sitä sattuu lukemaan tai Agatha Christietä? Pitäisikö niiden ottaa todesta ne kirjoitukset? Kai niiden tulisi ottaa koska lukee jossakin?! Miksi otat sitten itse vakavasti sen mitä jossakin Raamatussa lukee, kun se on vain pelkkä teos tai kirja? Pilkkaanko mä sun Raamattuasi nyt!? Itse pidän Hennning Mankellia Jumalana (voiko sellaista pitää Jumalana joka elää) ja hänen teoksiaan haasteena jopa Raamatulle!! Toiset ovat Mika Waltarin teokset: Sinuhe Egyptiläinen, Mikael Karvajalka ja Mikael Hakim jne. 100 novellit
Lukekaa te kristityt välillä Koraania niin saatte hieman vaihtelua tuohon synkkyyteenne. Toisesta pyhästä kirjasta on helpompi siirtyä toiseen pyhään kirjaan. Jos sallit minua kiinnostaisi miten tuo sama kohta meneekään Koraanissa!?
Ateistiksi siirtyminen vaatii sen että tulee tietää kaikki ne tuhat Jumalan uskontoa tai olla tietämättä niistä yhtään mitään!!! Miten on tiedätkö sä jotakin Mikael Karvajalasta, mikäli et niin minä suoranaisesti vaadin sitä että se tulisi olla vastaisuudessa jokaisen ihmisen "pyhä kirja" ja ihmisen tulee elää sen mukaan, eikä koskaan Raamatun mukaan!!Seuraavan kerran Raamatun lukijoiden Raamatut tuhotaan kärventämällä ja teidät hihhulit eheytetään, ymmärsitkös vajakki että teitä ei edes tapettais!!!!??
- Merkki mikä merkki
tunne Raamattusi kirjoitti:
"Ei luvannut."
"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."Jalkapallon MM-kisat käydään 2018. Tämä lopputurnaus käydään...
"Lopputurnaus käydään tulevaisuudessa."
"Eikä käydä! Siinä sanotaan TÄMÄ, ymmärrätkö?"
Hihi. - Merkki mikä merkki
Merkki mikä merkki kirjoitti:
Jalkapallon MM-kisat käydään 2018. Tämä lopputurnaus käydään...
"Lopputurnaus käydään tulevaisuudessa."
"Eikä käydä! Siinä sanotaan TÄMÄ, ymmärrätkö?"
Hihi."Sinä vääristelet mielesi mukaan kuulemiasi satuja muka todeksi. Siinä sanotaan -TÄMÄ - etkö tajua? Mitään 2018 kisoja ei ole olemassakaan!"
"Kyllä on. Siinä puhutaan tulevasta."
"Ei ole, ei ole, ei ole eioleeioleeiole!!!"
- Råger Mer
Totta. Kristinusko on apokalyptinen uskonto ja väärin meni.
Yli 2000-vuotta ovat odottaneet, sitkeitä veijareita nuo krisset.
Tähän asti kaikki apokalyptiset uskonnot ovat olleet väärässä, niin myös kulttuurimme valtauskonto.
Päästäkää jo irti illuusioistanne! - sinulle vastaus
Jumala oli aikeissa tuhota Sodoman paljon aikaisemmin, mutta Abraham rukoili rukoilemalla, että jos kaupungissa löytyy se ja se määrä vanhurskaita, niin hän säästää paikan tuholta, mutta TURHAAN ... ei löytynyt. Hänen veljenpojallaan Lootilla oli sen verran Jumalan pelkoa, että setänsä rukousten vuoksi Herra päätti varjella häntä ja hänen perhekuntaansa.
Myös Niiniveen kaupunki oli jo tuholistalla, mutta Joona suostui lopulla Jumalan tahdossa varoittamaan kaupunkia ja tuomiot väistyivät.
Nii on sinunkin kohdalla. Varmaan on monia uskovia, jotka rukoilevat puolestasi ja Jumala sittenkin tietää tulevaisuutesi, mitä tuleman pitää. Antaako Herra sinulle niin voimakkaan kutsun tai kovan koettelemuksen, että huudat armoa Luojasi edessä? Muita tämä kannanottosi, mikäli tuollainen vaihe tulee. Hänen rakkaus pitää sinua täällä ja Jumalalla on sittenkin jokin tatkoitus olemassaoloosi maan päällä.- G.A.Briel
Loot olikin tyypillinen hurskas uskovainen,koskapa Sodoman ja Gomorran tuhon jälkeen vetäytyi erämaahan luolaan asumaan,jossa makasi molemmat tyttärensä raskaaksi.(Lootin vaimonhan Jahve muutti suolapatsaaksi,kun vilkuili taakseen)
Lootin selitys,että tyttäret juottivat hänet känniin,on valhettelua.
Nimittäin tolkuttomaksi juopuneella ei seiso.
Näin kauniilla tavalla ilmeni siis Lootin jumalanpelko.
Alkoholia ja insestiä... - Holy Shit
Joo, on se vaan niin irvokasta että homot pitää tappaa, mutta ukko joka kännissä paneskelee omien tyttäriensä kanssa onkin oikein Jumalan Pyhä mies.
Eipä ihme että uskovat ovat sellaisia sukulaistensa raiskaajia ja pedofiilejä,
kun luulevat että sellainen on oikein jumalallista pyhää toimintaa. "Antaako Herra sinulle niin voimakkaan kutsun tai kovan koettelemuksen, että huudat armoa Luojasi edessä? Muita tämä kannanottosi, mikäli tuollainen vaihe tulee. Hänen rakkaus pitää sinua täällä ja Jumalalla on sittenkin jokin tatkoitus olemassaoloosi maan päällä."
Niin kovan koettelemuksen antaminen että saaja huutaa armoa kuulostaa kyllä enemmän sadismilta kuin rakkaudelta.
Mikä ihme uskovia kiehtoo sadistisessa ja narsistisessa psykopaatissa niin että he pitävät kaikkia tämän tekoja rakkauden osoituksena?
Jokaikinen uskova (toivottavasti) on sitä mieltä että oman lapsensa kiduttaminen kellarissa niin kauan kuin tämä elää vain koska tämä ei palvo vanhempiaan on rikos, silti he ihannoivat yli kaiken jumalaa joka kiduttaa ikuisesti omia "lapsiaan" siitä ettei usko häneen. Jumala joka ei ole onnistunut todistamaan edes olemassaoloaan saati "isyyttään" syyttää muita omasta kyvyttömyydestään.
Jos jumala on olemassa niin on erittäin todennäköistä että hän haluaa kiduttaa ihmisiä iankaikkisesti, muutenhan hän tekisi kaikkensa vakuuttaakseet epäilijät olemassaolostaan. Jumala on siis joko sadisti tai täysin kykenemätön niinkin helppoon asiaan kuin oman olemassaolonsa todistamiseen, tai, mikä kaikkein todennäköisintä, häntä ei ole olemassakaan kuin uskovien toiveissa ja mielikuvituksessa.
- totuutta
Jeesus ei luvannut tulla kuulijoiden elinaikana:
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu,
ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua,
mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin
paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten
tulee loppu.
15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa -
joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan
tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät,
jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa',
niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat
taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen
Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten
ääristä hamaan toisiin ääriin.
32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on
lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Kohtien 9. 14. 15. 21. 22. 27. 29. 30. 31. profetiat eivät olleet vielä silloin tapahtuneet.
Ne tapahtuvat vasta maailmanlopun loppuhetkillä.- tässä totuus
"Jeesus ei luvannut tulla kuulijoiden elinaikana:"
"34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
Jos mainitsemasi asiat olisivat tapahtuneet, niiden olisi siis pitänyt tapahtua ennen tuon sukupolven katoamista. Koska niin ei tapahtunut, joku Jesse puhui pas-kaa. Uutta tulemista on siis turha odottaa. - totuutta
tässä totuus kirjoitti:
"Jeesus ei luvannut tulla kuulijoiden elinaikana:"
"34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
Jos mainitsemasi asiat olisivat tapahtuneet, niiden olisi siis pitänyt tapahtua ennen tuon sukupolven katoamista. Koska niin ei tapahtunut, joku Jesse puhui pas-kaa. Uutta tulemista on siis turha odottaa.Mutta kun ei tapahtuneet eli ne tapahtumat ovat vasta tulossa.
- tässä totuus
totuutta kirjoitti:
Mutta kun ei tapahtuneet eli ne tapahtumat ovat vasta tulossa.
Koeta nyt tonttu tajuta! Lainaamassasi kohdassa sanotaan: "tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat." Toisin sanoen kuulijoina ollut sukupolvi oli tuo sukupolvi ja se on kadonnut ajat sitten. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut heidän aikanaan, joten pieleen menivät ennustukset kuten Jalovaaran parannusyritykset.
- totuutta
tässä totuus kirjoitti:
Koeta nyt tonttu tajuta! Lainaamassasi kohdassa sanotaan: "tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat." Toisin sanoen kuulijoina ollut sukupolvi oli tuo sukupolvi ja se on kadonnut ajat sitten. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut heidän aikanaan, joten pieleen menivät ennustukset kuten Jalovaaran parannusyritykset.
Koska ei tapahtunut kuulijoiden aikaan niin se oli tulevaisuuteen sijoittuva profetia.
Ja nimenomaan kaikki pitää ensin tapahtua ja vasta sitten tulee loppu. - tökstöks
tässä totuus kirjoitti:
Sitten kun viimeinenkin Jeesuksen mainitsema lopunajan profetia on täyttynyt niin se sukupolvi ei katoa ennen kuin loppu tulee.
- hyväksyisit nyt vaan
tökstöks kirjoitti:
Sitten kun viimeinenkin Jeesuksen mainitsema lopunajan profetia on täyttynyt niin se sukupolvi ei katoa ennen kuin loppu tulee.
Mutta kun Jeesus ei puhunut "siitä" sukupolvesta vaan "tästä" sukupolvesta. Turhaan kiemurtelet ja esität epätoivoisia seliselityksiä.
- ytqfdyqf
hyväksyisit nyt vaan kirjoitti:
Mutta kun Jeesus ei puhunut "siitä" sukupolvesta vaan "tästä" sukupolvesta. Turhaan kiemurtelet ja esität epätoivoisia seliselityksiä.
Mutta kun Jeesus puhui juuri siitä lopunajan sukupolvesta etkä voi sille mitään mikä sinua aivan suunnattoman paljon v*tuttaa..
- UudestaanUudestaan
Ensimmäinen osui väärään viestiin.
Tämä sama jankkaus käytiin jo aikaisemmin, silloinkin olit lahjakkaasti tajuamatta tekstiä, jonka itse postasit.
Huomaa erityisesti tämä:
Ja voit rauhassa jättää jankutukset kirjoittamatta, en viitsi tämän enempää sinulle Raamattua opettaa. - yqtfyqfdy
Ensimmäinen osui väärään viestiin.
Huomaa erityisesti tämä:
Ja voit rauhassa jättää jankutukset kirjoittamatta, en viitsi tämän enempää sinulle Raamattua opettaa.Jeesus puhui lopunajan sukupolvesta eikä sen aikaisesta etkä voi sille mitään mikä sinua aivan suunnattoman paljon v*tuttaa.
- UudestaanUudestaan
yqtfyqfdy kirjoitti:
Jeesus puhui lopunajan sukupolvesta eikä sen aikaisesta etkä voi sille mitään mikä sinua aivan suunnattoman paljon v*tuttaa.
Eihän se oikeastaan minun ongelmani ole, että et ymmärrä Raamatusta yhtään mitään.
Aggressiivisesta ja töykeästä kirjoittelusta päätellen, sinä olet se, jota se ymmärtämättömyys vituttaa. - voi poloja
totuutta kirjoitti:
Mutta kun ei tapahtuneet eli ne tapahtumat ovat vasta tulossa.
Jeesuksen mukaan niiden olisi kuitenkin pitänyt tapahtua jo ajat sitten, sen sukupolven aikana jolloin Jeesus oli. Paavalikin oli taas mieltä, että maailmanloppu tapahtuu hänen elinaikanaan.
Tämän jälkeen sukupolvi sukupolven jälkeen joukko höyrähtäneinpiä kristittyjä on uskonut samoin ja pettyneet. Ja niin vain on joukko kristittyjä jotka uskovat niin nykyisinkin.
"Mutta kun ei tapahtuneet eli ne tapahtumat ovat vasta tulossa."
Noin sanoessasi kuitenkin jätät huomiotta Jeesuksen ja Paavalin sanat. Mutta vain toimimalla kuten sinä, valikoivasti Raamattua lukien ja ummistaen silmät sille mitä siellä todellisuudessa lukee siihen voi uskoa sokeasti. - qyfqf
Eihän se oikeastaan minun ongelmani ole, että et ymmärrä Raamatusta yhtään mitään.
Aggressiivisesta ja töykeästä kirjoittelusta päätellen, sinä olet se, jota se ymmärtämättömyys vituttaa.Jeesus puhui lopunajan sukupolvesta eikä sen aikaisesta etkä voi sille mitään mikä sinua aivan suunnattoman paljon v*tuttaa.
- yqtfdyqf
voi poloja kirjoitti:
Jeesuksen mukaan niiden olisi kuitenkin pitänyt tapahtua jo ajat sitten, sen sukupolven aikana jolloin Jeesus oli. Paavalikin oli taas mieltä, että maailmanloppu tapahtuu hänen elinaikanaan.
Tämän jälkeen sukupolvi sukupolven jälkeen joukko höyrähtäneinpiä kristittyjä on uskonut samoin ja pettyneet. Ja niin vain on joukko kristittyjä jotka uskovat niin nykyisinkin.
"Mutta kun ei tapahtuneet eli ne tapahtumat ovat vasta tulossa."
Noin sanoessasi kuitenkin jätät huomiotta Jeesuksen ja Paavalin sanat. Mutta vain toimimalla kuten sinä, valikoivasti Raamattua lukien ja ummistaen silmät sille mitä siellä todellisuudessa lukee siihen voi uskoa sokeasti.Jeesus puhui lopunajan sukupolvesta eikä sen aikaisesta etkä voi sille mitään mikä sinua aivan suunnattoman paljon v*tuttaa.
Paavalin kautta ei kukaan pelastu. - siinä sulle loppu
ytqfdyqf kirjoitti:
Mutta kun Jeesus puhui juuri siitä lopunajan sukupolvesta etkä voi sille mitään mikä sinua aivan suunnattoman paljon v*tuttaa..
Jeesus ei puhunut yhtään mitään, koska raamattu on sepitteellinen satukirja. Siksi mitkään "ennustukset" eivät ikinä toteudu.
- täyttä satuahan ne
qyfqf kirjoitti:
Jeesus puhui lopunajan sukupolvesta eikä sen aikaisesta etkä voi sille mitään mikä sinua aivan suunnattoman paljon v*tuttaa.
Jeesuksen puheet ovat keksittyä potaskaa.
- ennustuksen aikaraja
ytqfdyqf kirjoitti:
Sukupolvi on ajan yksikkö. Ennustukset ovat arvauksia tulevista tapahtumista. Jos Jeesus ennustaa jotain tapahtuvaksi tämän sukupolven aikana, niin ennustusten aikaraja on määritelty.
Jos säätiedotuksessa ennustetaan viittä hellepäivää tässä kuussa, niin sillä tarkoitetaan kuluvaa kuuta. Ei sitä kuuta tulevaisuudessa, jossa on viisi hellepäivää. totuutta kirjoitti:
Koska ei tapahtunut kuulijoiden aikaan niin se oli tulevaisuuteen sijoittuva profetia.
Ja nimenomaan kaikki pitää ensin tapahtua ja vasta sitten tulee loppu."Koska ei tapahtunut kuulijoiden aikaan niin se oli tulevaisuuteen sijoittuva profetia"
Tai, kaikkein todennäköisimmin valhe.
Näitä sukupolvia joiden aikana "kaikki" olisi pitänyt tapahtua on ollut lukemattomia, jokainen on sanonut: olemme viimeinen sukupolvi ja kas kummaa seuraavakin sukupolvi sanoi samaa ja sitä seuraava ja sitä...
Jos mitään ei tapahtunut kuulijoiden elinaikana vaikka piti (eihän Jeesus voi valehdella), silloin se on pieleen mennyt profetia, ei kaukaiseen tulevaisuuteen sijoittuva profetia.
Uskovien on pakko keksiä kaikenlaisia selityksiä (valheita) sillä muuten heidän uskoltaan putoaisi pohja.ytqfdyqf kirjoitti:
"Mutta kun Jeesus puhui juuri siitä lopunajan sukupolvesta etkä voi sille mitään mikä sinua aivan suunnattoman paljon v*tuttaa.."
No sitten se Tarsolainen tyyppi valehteli kun sanoi: "Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin".
Teidän uskovien raamatun tekstien vääristely on huikeaa, ettekö lainkaan pelkää jumalanne rankaisevan valehtelusta, vai pyhittääkö tarkoitus keinot?
Mikäli olet se sama multinikki joka on useampaan ketjuun suoltanut sontaansa niin sinulle valehtelu on elämäntapa josta olet jopa ylpeä ja ilmeisesti jumalasikin on ylpeä noin lujasti hänen asialleen omistautumisesta.- gfugyufu
angelus_nigrum kirjoitti:
"Koska ei tapahtunut kuulijoiden aikaan niin se oli tulevaisuuteen sijoittuva profetia"
Tai, kaikkein todennäköisimmin valhe.
Näitä sukupolvia joiden aikana "kaikki" olisi pitänyt tapahtua on ollut lukemattomia, jokainen on sanonut: olemme viimeinen sukupolvi ja kas kummaa seuraavakin sukupolvi sanoi samaa ja sitä seuraava ja sitä...
Jos mitään ei tapahtunut kuulijoiden elinaikana vaikka piti (eihän Jeesus voi valehdella), silloin se on pieleen mennyt profetia, ei kaukaiseen tulevaisuuteen sijoittuva profetia.
Uskovien on pakko keksiä kaikenlaisia selityksiä (valheita) sillä muuten heidän uskoltaan putoaisi pohja.Ateisti uskovaisten on pakko keksiä kaikenlaisia valheita koska eivät totuutta siedä.
- säälittää
gfugyufu kirjoitti:
Ateisti uskovaisten on pakko keksiä kaikenlaisia valheita koska eivät totuutta siedä.
Kirjoittelusi ateistiuskonnosta ja evoluutiouskonnosta osoittavat, kuinka totaalisesti joudut kieltämään tosiasiat pitääksesi harhaisen maailmankuvasi kasassa.
- wgffgu
säälittää kirjoitti:
Kirjoittelusi ateistiuskonnosta ja evoluutiouskonnosta osoittavat, kuinka totaalisesti joudut kieltämään tosiasiat pitääksesi harhaisen maailmankuvasi kasassa.
Miksi sinä haluat pitää harhaisen maailmankuvasi kasassa?
- on kirjoitettu
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
Ateistit vaikeroivat kun heillä ei ole ymmärrystä. Jumalan kieltäjät yrittävät kääntää totuuden valheeksi siinä onnistumatta ja tekevät sitä lopulta omaksi turmiokseen.- hihhulit vaikertaa
"Ateistit vaikeroivat kun heillä ei ole ymmärrystä."
Ainoat vaikeroijat ovat uskovaisia hihhuleita. Heidän on tosi vaikeaa olla yrittäessään vakuuttaa olematonta olevaiseksi. Eihän siinä voi onnistua, joten väkisinhän se ahdistaa. - Herra sanoo
Jumala tappaa vaikuttajat, joten lopeta.
- tooooooot
hihhulit vaikertaa kirjoitti:
"Ateistit vaikeroivat kun heillä ei ole ymmärrystä."
Ainoat vaikeroijat ovat uskovaisia hihhuleita. Heidän on tosi vaikeaa olla yrittäessään vakuuttaa olematonta olevaiseksi. Eihän siinä voi onnistua, joten väkisinhän se ahdistaa.Ateisteilla on tosi vaikeaa olla yrittäessään vakuuttaa olevaa olemattomaksi.
- tööööööt
tooooooot kirjoitti:
Ateisteilla on tosi vaikeaa olla yrittäessään vakuuttaa olevaa olemattomaksi.
Hihhuleilla on tosi vaikeaa väittäessään olevaista olemattoman luomaksi.
- että mitä
Herra sanoo kirjoitti:
Jumala tappaa vaikuttajat, joten lopeta.
Jumala siis tappaa korvat. Nehän vaikuttavat.
- Råger Mer
on myös kirjoitettu...
5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin. [Mark. 6:8-13; Luuk. 9:2-6]
6 Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo [Ps. 119:176; Hes. 34:16; Matt. 15:24; Ap. t. 13:46]
Eli toisin sanoen kukaan täällä oleva, ellei ole oikeaan heimoon kuuluva juutalainen, ole oikeutettu jessen sanomaan. Olette nimittäin vierasheimoisia.
Keksikää joku oma uskonto jos sellaista vielä koette tarvitsevanne.
Mä aattelin lähinnä jatkaa samaa rataa ja vapaasti elää hyvin pelkäämättä joulupukkia kunnes kuolen.
- Fakta Juttu
Ei teidän kuulu edes olla kristittyjä.
jeesus ei halunnut teitä mukaan valittuun jengiinsä. - aloittajalle ...
Ei tuhonnut Herra niskureita aina heti Vanhan testamentin aikaankaan. Tästä on esimerkkinä Israelin kansan erämäävaellus. Kyllä silloinkin tapahtui pikatuomioita matkan varrella, mutta kokonaisilmoitus toteutui vasta 40 vuoden autiomaamatkan jälkeen. Asiantuntijoiden mukaan tuo kolmemiljoonainen kansa olisi päässyt luvattuun maahan jopa alle vuodessa, jos olisivat olleet kuuliaisia ja saaneet kulkea suorinta reittiä, mutta niskuroidessaan he kävivät jo lähellä Kaanain maan rajaa, mutta joutuivat jopa kiertämään kehää erämaassa.
Erämäävaellus on tallenettuna meille esikuvaksi. Kuinka moni ateisti ja uskovakin on ollut Jumalan kutsun kuulossa, alkanut kapinoimaan, joutunut vuosiksi kiertämään kehää henkensä erämaahan. Jumala tietää, milloin Hän viheltää pelin poikki kenenkin kohdalla. Kyllä sinäkin vielä Herran kohtaat joko nöyrtyen tai sitten Hänen tahtomallaan tavalla.- A(nti)teisti
Tässä kommentissa nähdään selvästi uskontojen perimmäinen ajatus. Kaikelle pitää olla jokin selitys, kuten kuolemalle. Uskonnot ovat syntyneet ihmisten tietämättömyydestä ja sen takia tieteen aikakaudella uskovien määrä vähenee huomatavasti hyvin koulutetuissa maissa. Ennen ei tiedetty edes mikä aurinko on ja siksi sitä palvottiin. Kuinkas moni nyt palvoo aurinkoa?
Tiede ja ihmisen järki pystyvät selittämään kaiken ja tästä onkin tullut käsitys uskovien pienestä äo:stä, mikä on myöhemmin osoitettu vieläpä tieteellisesti toteen. Ylekin uutisoi vähän aikaa sitten kuinka uskovaiset erottavat huonommin fiktion faktasta. Odotan innolla maailmanloppua. Harmi kun en vain voi nähdä uskovien hölmistyneitä ilmeitä kun he huomaavat kuinka tyhmiä he ovat olleet. - sinulle vastaus
A(nti)teisti kirjoitti:
Tässä kommentissa nähdään selvästi uskontojen perimmäinen ajatus. Kaikelle pitää olla jokin selitys, kuten kuolemalle. Uskonnot ovat syntyneet ihmisten tietämättömyydestä ja sen takia tieteen aikakaudella uskovien määrä vähenee huomatavasti hyvin koulutetuissa maissa. Ennen ei tiedetty edes mikä aurinko on ja siksi sitä palvottiin. Kuinkas moni nyt palvoo aurinkoa?
Tiede ja ihmisen järki pystyvät selittämään kaiken ja tästä onkin tullut käsitys uskovien pienestä äo:stä, mikä on myöhemmin osoitettu vieläpä tieteellisesti toteen. Ylekin uutisoi vähän aikaa sitten kuinka uskovaiset erottavat huonommin fiktion faktasta. Odotan innolla maailmanloppua. Harmi kun en vain voi nähdä uskovien hölmistyneitä ilmeitä kun he huomaavat kuinka tyhmiä he ovat olleet.Vaikka luopumus jyllää perinteisissä kristinuskon valtioissa, niin vilkaisemppa esim. Sonera-plaza-keskutelusivuille, aikauslehtien palstoille, niin huomaat ettei ihmisen usko henkimaailmaan, yliluonnolliseen ole minnekään hävinnyt.
Tänä päivänä on Suomessa valtava määrä pienyrityksiä, jotka elävät ihmisen uskolla henkimaailman juttuihin: on enkeliuskoa, iris, - aura,- vyöhyke-, reiki-, akupuntiota, joogaa, hypnoosia, väri,- kivi,-, maaäiti,- energiavirtaa, kosmista säteilyä, puiden syleilyä, kuun palvojia, shamanismia ym. Listaa voisi jatkaa. Ihmiset hylkäävät Taivaan Jumalan ja kääntyvät pakanuuteen ... AIVAN KUIN RAAMATTU on asian enustanutkin. - sitä peliä ate
A(nti)teisti kirjoitti:
Tiede ja ihmisen järki pystyvät selittämään kaiken ja tästä onkin tullut käsitys uskovien pienestä äo:stä, mikä on myöhemmin osoitettu vieläpä tieteellisesti toteen. Ylekin uutisoi vähän aikaa sitten kuinka uskovaiset erottavat huonommin fiktion faktasta. Odotan innolla maailmanloppua. Harmi kun en vain voi nähdä uskovien hölmistyneitä ilmeitä kun he huomaavat kuinka tyhmiä he ovat olleet.Itse olet aloituksen tehnyt ja odotat siihen kommentteja. Kun joku vaivautuu vastamaan, niin se onkin sitten selittelyä. Jos oltais hiljaa, niin valittaisit, että eipäs tullut vastausta ym.
sitä peliä ate kirjoitti:
Itse olet aloituksen tehnyt ja odotat siihen kommentteja. Kun joku vaivautuu vastamaan, niin se onkin sitten selittelyä. Jos oltais hiljaa, niin valittaisit, että eipäs tullut vastausta ym.
Niin.....mitä eroa on selittelyllä ja järkevällä argumentillä? :) Mietipäs sitä...
- A(nti)teisti
sitä peliä ate kirjoitti:
Itse olet aloituksen tehnyt ja odotat siihen kommentteja. Kun joku vaivautuu vastamaan, niin se onkin sitten selittelyä. Jos oltais hiljaa, niin valittaisit, että eipäs tullut vastausta ym.
Mitäs argumentointi olikaan?? Ai niin se olikin perustelua. Eikö selittely ole pitkälti perustelun synonyymi?
sinulle vastaus kirjoitti:
Vaikka luopumus jyllää perinteisissä kristinuskon valtioissa, niin vilkaisemppa esim. Sonera-plaza-keskutelusivuille, aikauslehtien palstoille, niin huomaat ettei ihmisen usko henkimaailmaan, yliluonnolliseen ole minnekään hävinnyt.
Tänä päivänä on Suomessa valtava määrä pienyrityksiä, jotka elävät ihmisen uskolla henkimaailman juttuihin: on enkeliuskoa, iris, - aura,- vyöhyke-, reiki-, akupuntiota, joogaa, hypnoosia, väri,- kivi,-, maaäiti,- energiavirtaa, kosmista säteilyä, puiden syleilyä, kuun palvojia, shamanismia ym. Listaa voisi jatkaa. Ihmiset hylkäävät Taivaan Jumalan ja kääntyvät pakanuuteen ... AIVAN KUIN RAAMATTU on asian enustanutkin."huomaat ettei ihmisen usko henkimaailmaan, yliluonnolliseen ole minnekään hävinnyt.
Tänä päivänä on Suomessa valtava määrä pienyrityksiä, jotka elävät ihmisen uskolla henkimaailman juttuihin: on enkeliuskoa, iris, - aura,- vyöhyke-, reiki-, akupuntiota, joogaa, hypnoosia, väri,- kivi,-, maaäiti,- energiavirtaa, kosmista säteilyä, puiden syleilyä, kuun palvojia, shamanismia ym."
Ei olekaan hävinnyt, on edelleen ihmisiä joille todellisuuden hyväksyminen on vaikeaa ja heille on yksinkertaisempaa ja turvallisemman tuntuista uskoa että kaiken takana ovat yliluonnolliset voimat joita ei edes tarvitse selittää. Se ei todellakaan tarkoita että ko. jutuissa olisi mitään perää, kyse on vain ja ainoastaan uskomuksista. Joissakin kuten, akupunktiossa, joogassa ja hypnoosissa saattaa olla havaittavia vaikutuksia mutta ne eivät liity mitenkään henkimaailman asioihin.
Se että on yrityksiä jotka hyödyntävät ihmisten herkkäuskoisuutta kertoo vain siitä kuinka höynäytettäviä jotkin ihmiset ovat, toki jos jotkin ihmiset kokevat saavansa hyötyä kaikenlaisista terapioista tai energiavirroista niin onhan plasebohoidoilla todettu vaikutuksiakin ja niistä harvemmin on haittaa.
Hyvin harvoin jos koskaan on em. kaltaisilla "hoidoilla" vaikutuksia skeptikoihin, käytännössä kaikkiin "yliluonnollisiin" voimiin perustuvat hoidot tehoavat vain jos niihin uskoo. Jos olisi olemassa yliluonnollisia voimia ne tehoaisivat myös epäuskoisiin, elleivät ne sitten ole niin heikkoja että pienikin epäily tekee ne tehottomiksi.
"Ihmiset hylkäävät Taivaan Jumalan ja kääntyvät pakanuuteen ... AIVAN KUIN RAAMATTU on asian enustanutkin."
Muissakin uskonnoissa esitetään vastaavia väitteitä joten mikä tekee kristinuskosta poikkeuksen? Jos olisit syntynyt Intiaan tai Saudi-arabiaan syyttäisit esim. kristityksi kääntyneitä jumalan hylkäämisestä ja pakanuuteen kääntymisestä.
- Råger Mer
Kiva jumala noilla judeokristityilla muuten..
..antoi niille ainoan maan väli-idässä ilman öljyä!- huufiifwiuu
Ja pärjäävät silti.
- jude on natsi
huufiifwiuu kirjoitti:
Ja pärjäävät silti.
Pärjäävät kun jenkit tukee. Muuten kahlaisivat Välimeressä.
- Råger Mer
Juu, tosi hyvin pärjäävät.
Jenkkejähän ei tarvita laisinkaan.
Ilman rikkaita juutalaisia USA´ssa olisivat ajettu välimereen.
MUTTA, en siis ole juutalaisvastainen enkä Israel-valtiovastainen. Tosin olen vankasti sitä vastaan miten kohtelevat palestiinalaisia.
Minun näkökantani perustuu siis oikeus omaan "kotiin"- ajatteluun. Tää oiskin hyvä threadi laittaa stickyksi olkinukeista.
Hienoa että joku mukin ajattelee asioita. Ihan kuin omien aivojen käyttö ja johtopäätösten tekeminen olisi kielletty ihmisiltä kokonaan kun ollenkaan lukee noiden kristittyjen kirjoituksia ja vainoja ihmiskuntaa kohtaan. Jumala on heidän aivot ja saavat 10 fysiikan kokeista, jaahas!! :)
Kumpa nuo uskovaiset senkin asian joskus tajuaisi! Sellainen kuin Jumala ei hyväksyisi sitä että ihminen pyrkii kehittämään itseään esim. oppii lukemaan tai laskemaan, puhumattakaan siitä että ajelisi autolla, puhuisi/näpyttelisi (jotakin) kännykällä tai kirjoittelisi Suomi24.fi -keskustelupalstoilla jotakin esim. Raamatun kohtia tai saati harjoittaisi Jumalana olemista kertoessaan muille ihmisille, mikä on mikäkin synti ja mitä syntiä kulloinkin toinen rikkoo. Se, mikä on kaikkein suurin synti ollut on kristinuskon lävinnäisyysoppi, kun kaikki ovat lukeneet jo valmiiksi itsensä Jumalaksi!!
Kysyn kristiyiltä, mikä Jumala on sellainen, joka sallii elämän sellaiselta joka ei täysin pysty elämään Raamattua muille uskovana esittäen niin kuin Raamatussa sanotaan. Armo on sama kuin ihmisen keksimä "vetkuttelu" sille perusteelle, ettei ole elänyt täysin Raamatun mukaan ja antaa sen mahdollisuuden. Todellisuudessa minkäälaista "armoa" ei tunnettaisi siinä alkuperäisessä Raamatun teoksessa, jonka kuvittelette olleen ns. "Jumalan kirjoittama"?! Raamatusta on myöskin poistettu monia kohtia, jotka saattaisivat "vahingoittaa kiihkokristittyäkin". Jos Raamattu olisi edelleenkin alkuperäisenä niin Suomessa ja muissa kristinuskoisissa maissa olisi täysi teokratia, eikä ihmistä hallitsisi vaan jokin ihmisen tuottama mielikuvitusolento nimeltä Jumala.
Jos sanoisin, että Raamatun kirjoitta on täytynyt olla itsekin yhteiskuntansa hallitsija ja kirjoittanut sitä muilta salassa tai hallitsijan palvelijatkaan eivät ole saaneet sanoa siitä kenellekään mitään tai kaikilta palvelijoilta katkeisi pää tai muutoin mestattaisi, niin mitäs sanotte?! Sitten joku on vaan löytänyt sen alkuperäisen Raamatun ja alkanut elää sen mukaan kuin se olisi jonkun Jumalan sanaa ja mestannut sitten kaikki, jotka ovat sitä vastaan!!
Mikäli olet ateisteja vastaan. Kristitty...on tällöin vastaan ihmisyyttä, mutta puollat jotakin muuta mitä koskaan olet ollutkaan. Hyvin epäjumaluutta sellainen on kristityltä!! Kristityltä kaikki katoaa, jos oma läheinen on ateisti! En olisi kuitenkaan määräilemässä mitä teidän elämäänne kuuluisi kuten te taas teette kaiken aikaa. Voinen kai tämän sanoa että varsin monet ateistit jättäisivät kristityt rauhaan, mikäli kristityt eivät kaiken aikaa puuttuisi ja vainoaisi ihmisten elämää!?
- Ateisti81
ateisti1982 kirjoitti:
...on tällöin vastaan ihmisyyttä, mutta puollat jotakin muuta mitä koskaan olet ollutkaan. Hyvin epäjumaluutta sellainen on kristityltä!! Kristityltä kaikki katoaa, jos oma läheinen on ateisti! En olisi kuitenkaan määräilemässä mitä teidän elämäänne kuuluisi kuten te taas teette kaiken aikaa. Voinen kai tämän sanoa että varsin monet ateistit jättäisivät kristityt rauhaan, mikäli kristityt eivät kaiken aikaa puuttuisi ja vainoaisi ihmisten elämää!?
Mitä kristityt yleensä tekee täällä ateistien palstalla?
- uwgfug
Ateisti81 kirjoitti:
Mitä kristityt yleensä tekee täällä ateistien palstalla?
Tämä on ihan yleinen keskustelupalsta, kestä se äläkä inise.
- 5+5
VT:n Jumala on luonteeltaan kuin Härmän häjy Isontalon Antti joilla oli nuorempana puukko löyhässä tupessa, mutta vanhemmiten paransi tapansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106