Alkuvaiheessa tulee pidättäytyä hiilihydraateista, mutta mitenkäs te jotka niitä hiljalleen olette ruokavalioonne lisänneet? Oletteko syöneet ruisleipää? Miten se on vaikuttanut painonhallintaan?
Äkikseltään ajateltuna runsaskuituinen vaihtoehto kohtuumäärinä syötynä ei pitäisi vaikuttaa lihottavasti, mutta onhan se leipää kuitenkin, ja hiilihydraatteja siinä jonkin verran on..
Kysyn koska ruisleipä on vähän kynnyskysymys minulle tässä asiassa ;)
Ruisleipä
7
3648
Vastaukset
- Mikko2
Suosittelen ostamaan kirjan South Beach - Maailmanmenestysdietti ja noudattamaan vähähiilihydraattista South Beach ruokavaliota, joka on eräänlainen kompromissi Atkinsin ja ruokaympyrän välillä. Ensimmäinen vaihe (2 viikkoa) on tiukka, mutta sen jälkeen saa syödä ns. hyviä hiilareita eli juuri mainitsemaasi ruisleipää, tummaa pastaa/riisiä, puuroa, hedelmiä. Loistava dietti ja kirjassa paljon tietoa mm. rasvoista ja hiilihydraateista.
- ekip76
mä aloin syömään ruisleipää, mutta kun eilen tarkemmin katsoin sisällystä, se onkin ihan täynnä vehnäjauhoa (?!), niinpä mä alankin syömään täysin kokojyväruisjauhoista tehtyä leipää, eikä näitä puikuloita yms... olen ollut Atkinsillä jo suht kauan, sitä ennen South Beachillä, ja nyt kun painoa on mennyt huimasti, niin mä alan jarruttaa hyvillä hiilareilla painonlaskua, samalla vähennän rasvansyöntiä pikkasen :-D
- hiivaton
Hiivaton ja vehnätön ruisleipä, jota löytyy varmaan kaikista ruokakaupoista, on Uotilan leipomon ruisleipä. Laihduttajalle mukavan ohuina siivuina ja hyvääkin vielä!
- Anna
Ruisleipähän on ihan hyvää, mutta suurimmassa osassa ruisleipiä on käytetty perunahiutaleita!!
Harmi, että sitä perunaa pakkasyötetään näinkin.
Kaupasta kyllä löytyy perunattomiakin vaihtoehtoja, kun jaksaa lukea tuoteselosteita.
Lisäksi nämä perunattomat ovat usein myös lisäaineettomia, hiivattomia ja ainakin lähes kokonaan vehnäjauhottomia. - että jopa Suomen
Anna kirjoitti:
Ruisleipähän on ihan hyvää, mutta suurimmassa osassa ruisleipiä on käytetty perunahiutaleita!!
Harmi, että sitä perunaa pakkasyötetään näinkin.
Kaupasta kyllä löytyy perunattomiakin vaihtoehtoja, kun jaksaa lukea tuoteselosteita.
Lisäksi nämä perunattomat ovat usein myös lisäaineettomia, hiivattomia ja ainakin lähes kokonaan vehnäjauhottomia.suosituin leipä sisältää perunaa ! Ruisleipähän ei edes ole hidasta hiilihydraattia, joten en suosittele VHHlla oleville.
http://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2010/03/04/taysjyvavilja-hidasta-mikael-fogelholm/
- Viljavex
Ruisleivästä en itsekään ole irti päässyt.
Mutta ei siitä paljoa kannata mättää. Keskikokoinen ruisleipäviipale sisältää hiilihydraattia n. 10g.
Eli vastaa noin viittä sokeripalaa.
Ja kuiduista huolimatta - nostaa verensokeria nopeasti.
Siis totuuden nimissä ruisleivän maine kaikkivoipaisuudesta ei pidä kutiansa.
Mutta vaikea sitä on kokonaan heittää...- Kaarlo Liutu Turku
22, 5 -1999 ja silloin lopetin leivän syönnin.
mutta jo vuoden päästä kun olin ihannepaino mitoissa aloitin leivän ja perunan syömisen jota olen jatkanut tähän päivään asti.
Viime kuussa oli suuri terveystarkastus ja kaikki arvot oli parantuneet edellisestä kerrasta !
Jatkan siis vhh:lla ja syön leipää ja perunaa kuten kaikki muutkin terveet ihmiset.
Lohilammelta terrkuja Marille ja Sepelle
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733