Nyt kun lähes päivittäin on ollut uutisia näistä jäänmiesten tempauksista eikä silti palstan(kaan) naiset näytä ottavan todesta hyvää tarkoittavia varoituksiamme jänniksistä laitanpa linkin ohjelmaan joka kertoo tositarinan siitä kuinka voi käydä kun aina palaa p..kan luokse, herkimpien ei ehkä kannata avata näitä:
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/rikostarinoita_historiasta_murha_maalaiskylassa_38000.html#media=38001
Silloin kun tuo on tapahtunut ei varmaan olisi ollut helppo lähteä kun ei ollut juuri sosiaaliturvaa eikä turvakoteja, silti olisi pitänyt. Tänäpäivänä voi ja pitää lähteä ensilyönnistä eikä jäädä tapettavaksi.
Tuossa minfon ketju tapauksesta:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=15&t=153
Tässä tapauksessa poikkeuksellisesti myötätuntoni on täysin naisen puolella. P..ska lopulta selvisi vieläpä rangaistuksetta tuosta tapauksesta kun hovissa vapauttivat, aika käsittämätöntä. Jos joku tuntemanne nainen antaa hakata itseään kehottakaa tutustumaan tähän tapaukseen, niin ainakin itse tekisin jotta tulisi järkiinsä ja älyäisi nostaa kytkintä.
Äärimmäisen surullinen tositarina
31
290
Vastaukset
- kiltti atm
Ei naiset mitään tajua koska ajattelevat pil.lullaan. Moni nainen kuolee nuorena turhaan kun eivät kelpuuta kunnollista miestä.
- satuasatuasatua
Että ihan palstan naiset...
- ätmi
On kyllä hyvin surullista ja huolestuttavaa, että palstan naisetkin jatkavat itsetuhoisella tiellään ja nussituttavat itsensä jännämiehillä yli yhden miehen käyttämiksi lutkiksi.
- anonyymi kurppa
Minua ei ole ikinä yksikään mies hakannut, eikä tule hakkaamaan. Eräs ystäväni on saanut kerran turpaan sairaalloisen mustasukkaiselta mömmöjä käyttävältä kihlatultaan mutta fiksuna lähti heti ensimmäisen lyönnin jälkeen. Joten minä osaan kyllä huolehtia itsestäni ja jos tiedän, että jotain naista hakataan niin totta hitossa kehotan jättämään miehen. Ihmiset tosin tekevät itse sen lopullisen valinnan, koska voi olla erilaisia syitä miksi ei voi/uskalla lähteä mutta kenenkään ei tarvitse väkivaltaa sietää suhteessa.
Ugh olen puhunut. - miehelle vastuuta
Ikisinkku M
Outoa, ettet kohdista neuvojasi ja paheksuntaasi miehille?
Taas mies löi. Mies tappoi. Pankaa mieleenne palstan miehet, että naista ei saa lyödä!!!!- ätmi
Kyllähän sen näkee jo tatuoinneistakin, että jännämies tulee ennen pitkää lyömään ja tuikkaamaan puukolla kylkeen. Jos tästä huolimatta nainen antaa kiimavittunsa viedä, vastuu siirtyy naiselle itselleen.
- miehelle vastuuta
ätmi kirjoitti:
Kyllähän sen näkee jo tatuoinneistakin, että jännämies tulee ennen pitkää lyömään ja tuikkaamaan puukolla kylkeen. Jos tästä huolimatta nainen antaa kiimavittunsa viedä, vastuu siirtyy naiselle itselleen.
pese suus pojanklopi!
- Ikisinkku M
Ei siinä ole mitään outoa, pelkkää kylmää logiikkaa. Sinun lähestymistapasi on tähän ongelmaan naismaisen naiivi ihan samoin kuin on yhteiskunnallakin nykyään, kuvitellaan että se pahis korjaa tapojaan kun sanotaan sille ettei se ole kivaa muille. Turha sille pahikselle mitään on sanoa tai valistaa kun ei paha ihminen välitä miltä sen toimet muista tuntuu, korkeintaan saa siitä iloa ja ainoa mikä sitä voi edes hetken pitää kaidalla tiellä on joko merkittävä hyöty sille tai sitten kiinnijäämisen pelko. Sensijaan se pahoinpidelty voi sentään esimerkin nähtyään ymmärtää että hänellä voi olla sama kohtalo, pelko siis häntäkin ohjaisi sitten pois pahan lähettyviltä, minusta ihan hyvä kannustin.
Yhteiskunta on liian lepsu, tuo avauksen linkin ukkokin olisi pitänyt niiden ensikäräjien jälkeen roudata lähimpään puunoksaan roikkumaan, olisi saanut se uhrinainekin edes vähän oikeutta sillä.
Niin, taas ja taas ne pahat miehet lyövät, en usko että palstan miehet ovat kovin hanakoita lyömään, ovat liian kilttejä siihen vaikka joskus karskeja kirjoittelevatkin. Jos ne olisi lyömiehiä ja pahoja muutenkin olisi ne jonkin keinon jo keksineet millä saavat jonkun naisen alistettavakseen. Ikisinkku M kirjoitti:
Ei siinä ole mitään outoa, pelkkää kylmää logiikkaa. Sinun lähestymistapasi on tähän ongelmaan naismaisen naiivi ihan samoin kuin on yhteiskunnallakin nykyään, kuvitellaan että se pahis korjaa tapojaan kun sanotaan sille ettei se ole kivaa muille. Turha sille pahikselle mitään on sanoa tai valistaa kun ei paha ihminen välitä miltä sen toimet muista tuntuu, korkeintaan saa siitä iloa ja ainoa mikä sitä voi edes hetken pitää kaidalla tiellä on joko merkittävä hyöty sille tai sitten kiinnijäämisen pelko. Sensijaan se pahoinpidelty voi sentään esimerkin nähtyään ymmärtää että hänellä voi olla sama kohtalo, pelko siis häntäkin ohjaisi sitten pois pahan lähettyviltä, minusta ihan hyvä kannustin.
Yhteiskunta on liian lepsu, tuo avauksen linkin ukkokin olisi pitänyt niiden ensikäräjien jälkeen roudata lähimpään puunoksaan roikkumaan, olisi saanut se uhrinainekin edes vähän oikeutta sillä.
Niin, taas ja taas ne pahat miehet lyövät, en usko että palstan miehet ovat kovin hanakoita lyömään, ovat liian kilttejä siihen vaikka joskus karskeja kirjoittelevatkin. Jos ne olisi lyömiehiä ja pahoja muutenkin olisi ne jonkin keinon jo keksineet millä saavat jonkun naisen alistettavakseen.Uhrin syyllistämisessä ei kyllä ole mitään logiikkaa, pelkkää typeryyttä.
Ikisinkku M kirjoitti:
Niin, taas ja taas ne pahat miehet lyövät, en usko että palstan miehet ovat kovin hanakoita lyömään, ovat liian kilttejä siihen vaikka joskus karskeja kirjoittelevatkin. Jos ne olisi lyömiehiä ja pahoja muutenkin olisi ne jonkin keinon jo keksineet millä saavat jonkun naisen alistettavakseen.Ainakin Rauman rujo (aka kiltti_mies, I_like_you) on kehunut väkivaltaisuudellaan.
Edelleen itselleni on hälytysmerkki, jos mies kuvaa itseään kiltiksi ja/tai kunnolliseksi. Normaaleille ihmisille ne ovat oletusarvo, jota ei tarvitse erikseen mainita.- erkki-täti
helka kirjoitti:
Ainakin Rauman rujo (aka kiltti_mies, I_like_you) on kehunut väkivaltaisuudellaan.
Edelleen itselleni on hälytysmerkki, jos mies kuvaa itseään kiltiksi ja/tai kunnolliseksi. Normaaleille ihmisille ne ovat oletusarvo, jota ei tarvitse erikseen mainita.Totta.
Minäkin kerran seurustelin ihmisen kanssa, joka mainitsi usein olevansa kiltti. Hän oli henkisen väkivallan mestari :)
Saattaa myös olla, että palstan "kiltit ja kunnolliset", jotka aina korostavat sitä etteivät ole väkivaltaisia, löytäisivätkin itsestään nimenomaan sen väkivaltaisen puolen parisuhteessa. Kun se väkivalta tuntuu olevan aina mielessä, heh. - Ikisinkku M
outsider1 kirjoitti:
Uhrin syyllistämisessä ei kyllä ole mitään logiikkaa, pelkkää typeryyttä.
Enpä minä tässäkään ketjussa ole uhria sen kummemmin syyllistänyt mutta se vain usein on välttämätöntä, jos edes syyllisyys jos ei mikään muu saisi sen uhrin lähtemään olisi sentään yksi uhri vähemmän.te naiset ette vaan ymmärrä ettei sille hakkaavalle paskalle voi ulkopuoliset sanoa mitään mikä vähentäisi sen hakkaamista, ainostaan uhka toimisi sellaisen kohdalla.
Amppareissapa muuten olikin sopiva uutislinkki aiheeseen liittyen, naisia hakkaava p..ka on saanut maistaa vähän omaa lääkettään:
http://www.hymy.fi/uutiset/leikkaus-ja-2kk-sairausloma-tauski-peltonen-pahoinpidelty-erittain-vakavasti
Meissä miehissä ja naisissa on se ero että jutun näkevät miehet ajattelee että hyvä, p..ka ansionsa mukaan maistaa omaa lääkettään. Tyypillinen nainen taas ajattelee että voi kauheaa, ja rientää lohduttamaan taukkiraukkaa, kyllä se nyt varmaan on itsekin huomannut miten inhottavaa on joutua hakatuksi eikä enää lyö ketään. Väärin, lyö kaksi kertaa enemmän ja kovempaa seuraavaa uhriaan kun pitäähän sitä jollekin heikommalleen kostaa kokemansa tuska. - Ikisinkku M
erkki-täti kirjoitti:
Totta.
Minäkin kerran seurustelin ihmisen kanssa, joka mainitsi usein olevansa kiltti. Hän oli henkisen väkivallan mestari :)
Saattaa myös olla, että palstan "kiltit ja kunnolliset", jotka aina korostavat sitä etteivät ole väkivaltaisia, löytäisivätkin itsestään nimenomaan sen väkivaltaisen puolen parisuhteessa. Kun se väkivalta tuntuu olevan aina mielessä, heh.Heh teille molemmille helka sekä erkki-täti. Onkohan se tosiaan tuo teidän naisten harjoittama käänteislogiiikka mikä vetää teitä niiden jännisten puoleen? Kun joku sanoo olevansa kiltti ja normaali epäilette heti ettei voi pitää paikkaansa mutta kun joku on ihan todistetustikin paha teidän logiikalla se onkin kiltti ja kannattaa yrittää vaikka kaikki ennusmerkit varoittavat vaarasta. Em. Taukkihan taitaisi nyt olla vapaana, kannattaisikohan teidän käydä sitä sairaalassa katsomassa ja lohduttamassa :)
- Näin se kuuluisi
Ei ketään saisi lyödä. Naisethan itse haluavat tasa-arvoa? jos ne rupeaa lyömään niin saa kyllä lyödä takaisinkin. se on sitä tasa-arvoa, eikä vain silloin kun se itselle luo hyviä oikeuksia!
Jos naiset haluavat muuten samaa kohtelua kuin miehet niin hyvänkin mukana tulee se paha. Ei siitä kuulu napsia parhaita päältä.
Silmä silmästä. - erkki-täti
Ikisinkku M kirjoitti:
Heh teille molemmille helka sekä erkki-täti. Onkohan se tosiaan tuo teidän naisten harjoittama käänteislogiiikka mikä vetää teitä niiden jännisten puoleen? Kun joku sanoo olevansa kiltti ja normaali epäilette heti ettei voi pitää paikkaansa mutta kun joku on ihan todistetustikin paha teidän logiikalla se onkin kiltti ja kannattaa yrittää vaikka kaikki ennusmerkit varoittavat vaarasta. Em. Taukkihan taitaisi nyt olla vapaana, kannattaisikohan teidän käydä sitä sairaalassa katsomassa ja lohduttamassa :)
Olen aina ihmetellyt, mikä siinä Tauno Peltosessa on niin ihanaa. En ymmärrä, mikä hänessä on "se juttu", mistä naiset tuntuvat kiinnostuvan. Ja kaiken lisäksi hänellä on se väkivaltaisen miehen maine, tai oikeammin naisia kohtaan väkivaltaisen miehen maine.
Että minä en kyllä Taunolle kostu, vaikka olisi väkivallatonkin versio. Hän on mielestäni pölkkypää, ja tienaa rahansa pelleilemällä taustanauhojen kanssa. Jos olisi oikeasti hyvä laulaja, niin esiintyisi oikeasti livenä.
Lisäksi hän (mikäli olen löpinät oikein käsittänyt) ei kanna vastuuta lapsistaan.
Se on minulle ehdoton stop. Ei ole minun silmissäni mies sellainen otus, joka ei vastuutaan jälkikasvusta ota.
Että eipä ole tarvetta lohdutella Taunoa. Taunon täytyy nyt vain katsoa peiliin, ja myöntää että asia oli ennustettavissa. Siis se, että jossain vaiheessa sattuu naamaan. - anonyymi kurppa
Ikisinkku M kirjoitti:
Heh teille molemmille helka sekä erkki-täti. Onkohan se tosiaan tuo teidän naisten harjoittama käänteislogiiikka mikä vetää teitä niiden jännisten puoleen? Kun joku sanoo olevansa kiltti ja normaali epäilette heti ettei voi pitää paikkaansa mutta kun joku on ihan todistetustikin paha teidän logiikalla se onkin kiltti ja kannattaa yrittää vaikka kaikki ennusmerkit varoittavat vaarasta. Em. Taukkihan taitaisi nyt olla vapaana, kannattaisikohan teidän käydä sitä sairaalassa katsomassa ja lohduttamassa :)
Mää nyt sekoan tähän vaikka tätä ei oltu kohdistettu minulle mutta kun on kokemusta. Isäni aina on kehunut kuinka esim. kuinka hän on ainakin raitis, en muista onko kilttiksi kehunut. Joo, periaatteessa onkin kiltti ja kunnollinen mutta käsi nousee joskus lyöntiasentoon turhan helposti....puhumattakaan sanallisesta "väkivallasta". Isälläni on kyllä aika huono sanavarasto mutta kuitenkin. Aina se jäkeenpäin sanomisiaan katuu..ellei sitten kiella sanoneensa asioita joita on sanonut. Äitini kesti isääni kuolemaansa asti vaikka monesti ihmettelin mikseivät eronneet. Kyllä äiti tosin puolensa osasi pitää ja sanoi herkästi kyllä hänkin. Nyt mun on vaan "pakko ymmärtää" isääni koska hän on ainoa lähiomaiseni.
- Ikisinkku M
erkki-täti kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, mikä siinä Tauno Peltosessa on niin ihanaa. En ymmärrä, mikä hänessä on "se juttu", mistä naiset tuntuvat kiinnostuvan. Ja kaiken lisäksi hänellä on se väkivaltaisen miehen maine, tai oikeammin naisia kohtaan väkivaltaisen miehen maine.
Että minä en kyllä Taunolle kostu, vaikka olisi väkivallatonkin versio. Hän on mielestäni pölkkypää, ja tienaa rahansa pelleilemällä taustanauhojen kanssa. Jos olisi oikeasti hyvä laulaja, niin esiintyisi oikeasti livenä.
Lisäksi hän (mikäli olen löpinät oikein käsittänyt) ei kanna vastuuta lapsistaan.
Se on minulle ehdoton stop. Ei ole minun silmissäni mies sellainen otus, joka ei vastuutaan jälkikasvusta ota.
Että eipä ole tarvetta lohdutella Taunoa. Taunon täytyy nyt vain katsoa peiliin, ja myöntää että asia oli ennustettavissa. Siis se, että jossain vaiheessa sattuu naamaan.Eihän sitä tiedä jos vaikka siinä taukin tyynyn vierellä istuessa Tauno laulaa luikauttaisi herkän balladin ja asiat vain tapahtuisivat, huomaisitkin kuinka karisrmaattinen ja hieno persoona onkaan tuo väärinymmärretty tailteilija :D
- Ikisinkku M
anonyymi kurppa kirjoitti:
Mää nyt sekoan tähän vaikka tätä ei oltu kohdistettu minulle mutta kun on kokemusta. Isäni aina on kehunut kuinka esim. kuinka hän on ainakin raitis, en muista onko kilttiksi kehunut. Joo, periaatteessa onkin kiltti ja kunnollinen mutta käsi nousee joskus lyöntiasentoon turhan helposti....puhumattakaan sanallisesta "väkivallasta". Isälläni on kyllä aika huono sanavarasto mutta kuitenkin. Aina se jäkeenpäin sanomisiaan katuu..ellei sitten kiella sanoneensa asioita joita on sanonut. Äitini kesti isääni kuolemaansa asti vaikka monesti ihmettelin mikseivät eronneet. Kyllä äiti tosin puolensa osasi pitää ja sanoi herkästi kyllä hänkin. Nyt mun on vaan "pakko ymmärtää" isääni koska hän on ainoa lähiomaiseni.
Jos ukko jupisee läpiä päähänsä ei kai sitä pelkästään sen vuoksi että että on isä ole pakko ihan kaikkea sietää.
- anonyymi kurppa
Ikisinkku M kirjoitti:
Jos ukko jupisee läpiä päähänsä ei kai sitä pelkästään sen vuoksi että että on isä ole pakko ihan kaikkea sietää.
Mä olen sen verran kiltti, että siedän.
- erkki-täti
Ikisinkku M kirjoitti:
Eihän sitä tiedä jos vaikka siinä taukin tyynyn vierellä istuessa Tauno laulaa luikauttaisi herkän balladin ja asiat vain tapahtuisivat, huomaisitkin kuinka karisrmaattinen ja hieno persoona onkaan tuo väärinymmärretty tailteilija :D
Ei ole pelkoa.
Ja sitä paitsi ei ole edes taiteilija minun mielestäni.
Ja kuten olen ennemminkin sanonut: minua kun lyö, niin saa itse turpaansa niin että moikuu. Ikisinkku M kirjoitti:
En tiedä kuka on Taukki, kun en availe näitä linkkejä, mutta edelleenkään en ole koskaan kokenut viehätystä "jänniksiin". Olen tapaillut vain normaaleja miehiä, joilla ei ole ollut tarvetta korostaa väkivallattomuuttaan, koska se on ollut itsestäänselvyys. En ole saanut turpaani, en ole deittaillut miestä joka olisi ollut muita kohtaan väkivaltainen, en rikollista, en narkkaria. Yksi mies on aikoinaan uhannut minua ja se juttu päättyi ennen kuin hän sai edes tietää sukunimeäni saati osoitettani.
- pikku valhe?
helka kirjoitti:
En tiedä kuka on Taukki, kun en availe näitä linkkejä, mutta edelleenkään en ole koskaan kokenut viehätystä "jänniksiin". Olen tapaillut vain normaaleja miehiä, joilla ei ole ollut tarvetta korostaa väkivallattomuuttaan, koska se on ollut itsestäänselvyys. En ole saanut turpaani, en ole deittaillut miestä joka olisi ollut muita kohtaan väkivaltainen, en rikollista, en narkkaria. Yksi mies on aikoinaan uhannut minua ja se juttu päättyi ennen kuin hän sai edes tietää sukunimeäni saati osoitettani.
Oho ja kuitenkin olet juorupalstallakin kommentoinut, etkä tiedä kuka on Taukki?
- kiltti mies.
helka kirjoitti:
Ainakin Rauman rujo (aka kiltti_mies, I_like_you) on kehunut väkivaltaisuudellaan.
Edelleen itselleni on hälytysmerkki, jos mies kuvaa itseään kiltiksi ja/tai kunnolliseksi. Normaaleille ihmisille ne ovat oletusarvo, jota ei tarvitse erikseen mainita.Jos sinua Helka potkitaan jonossa per.seeseen niin olisit varmaan kakka housuissa itkemässä heti muita apuun. En ole koskaan naista lyönyt mutta kerran olen itseäni puolustanut miestä vastaan. On eri asia lyödä toista ilman syytä kun puolustaa itseään jos sinua hakataan. Sitähän sinä vanha harppu et varmaan ymmärrä koska olisit pas.kat housuissa heti jos sinua uhataan.
- kiltti mies.
kiltti mies. kirjoitti:
Jos sinua Helka potkitaan jonossa per.seeseen niin olisit varmaan kakka housuissa itkemässä heti muita apuun. En ole koskaan naista lyönyt mutta kerran olen itseäni puolustanut miestä vastaan. On eri asia lyödä toista ilman syytä kun puolustaa itseään jos sinua hakataan. Sitähän sinä vanha harppu et varmaan ymmärrä koska olisit pas.kat housuissa heti jos sinua uhataan.
Enkäole koskaan kehunut olevani väkivaltainen. Tuosta ainoasta jutustakin on 19 vuotta aikaa mutta sitähän sinä vanha harppu et ymmärrä. Toivottavasti tapaat oman jännämiehesi joskus joka sinua hakkaa niin voit sitten sanoa että et puolusta itseäsi.
- Ikisinkku M
kiltti mies. kirjoitti:
Jos sinua Helka potkitaan jonossa per.seeseen niin olisit varmaan kakka housuissa itkemässä heti muita apuun. En ole koskaan naista lyönyt mutta kerran olen itseäni puolustanut miestä vastaan. On eri asia lyödä toista ilman syytä kun puolustaa itseään jos sinua hakataan. Sitähän sinä vanha harppu et varmaan ymmärrä koska olisit pas.kat housuissa heti jos sinua uhataan.
Se onkin naisissa outoa että taparikolliselle he ovat valmiita antamaan kaiken anteeksi mutta jos tavallisempi mies itseään puolustaa niin kuin kuuluukin on se heti merkki väkivaltaisesta luonteesta.
- Ikisinkku M
erkki-täti kirjoitti:
Ei ole pelkoa.
Ja sitä paitsi ei ole edes taiteilija minun mielestäni.
Ja kuten olen ennemminkin sanonut: minua kun lyö, niin saa itse turpaansa niin että moikuu.Hehe, palstan jännänainen :D
- kiltti mies.
Ikisinkku M kirjoitti:
Se onkin naisissa outoa että taparikolliselle he ovat valmiita antamaan kaiken anteeksi mutta jos tavallisempi mies itseään puolustaa niin kuin kuuluukin on se heti merkki väkivaltaisesta luonteesta.
Helkaa vois pistää neulalla tuhat kertaa, katsotaan meneekö sillä hermot
- kommentti sivusta
kiltti mies. kirjoitti:
Enkäole koskaan kehunut olevani väkivaltainen. Tuosta ainoasta jutustakin on 19 vuotta aikaa mutta sitähän sinä vanha harppu et ymmärrä. Toivottavasti tapaat oman jännämiehesi joskus joka sinua hakkaa niin voit sitten sanoa että et puolusta itseäsi.
" Tuosta ainoasta jutustakin on 19 vuotta aikaa mutta sitähän sinä vanha harppu et ymmärrä."
Et itsekän taida ihan mikään nuori poikaa enää olla? Turha siis haukkua ketään vanhaksi harpuksi. - :DDDD
Näin se kuuluisi kirjoitti:
Ei ketään saisi lyödä. Naisethan itse haluavat tasa-arvoa? jos ne rupeaa lyömään niin saa kyllä lyödä takaisinkin. se on sitä tasa-arvoa, eikä vain silloin kun se itselle luo hyviä oikeuksia!
Jos naiset haluavat muuten samaa kohtelua kuin miehet niin hyvänkin mukana tulee se paha. Ei siitä kuulu napsia parhaita päältä.
Silmä silmästä.Tasa-arvoa on sitten kun molemmat tasa-arvoisesti vahvoja fyysisesti, nainen on yleensä se heikompi.
Mutta kyllä, silmä silmästä ja jos mies koskisi niin kyllä takas saisi, tasa-arvoisesti tai jos ei mun voimia riittäisi samalla mitalla takas antaa niin sitten ei suoraanaisesti mutta kärsiä joutuisi.
- ei jännä
Minkälaisia ovat ujoksi itseään sanovat?
- 6666666666
Niinpä, harva se OIKEASTI kiltti, kunnollinen, kaunis lähtee siiät muille jankuttamaan. Kyllä se näkee sitten sanomattakin.
Ja se ujo ei lähde sanomaan olevansa ujo, ei hän saa edes sitä suustaan :)
Siis siellä tosielämässä. Palstalla en muutenkaan usko näihin kiltti, kunnollinen, kaunis, komea... omasta mielestä-juttuihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1032848Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2111772- 1201710
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois471574Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641292Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻841088- 911072
- 571044
- 52996
- 65895