Itsemurha kuristamalla

Kungpao

Pari vuotta sitten, syksyllä 2012 sairastuin lukuisiin mielenterveysongelmiin, meni puolitoistavuotta ja koin selvinneen tästä kaikesta. Aloittaessani ammattikoulun opinnot, olen harkinnut tuon puoleiseen astumista. En pärjää yhteiskunnassa, yhteiskunta on selviytyjille ja niille jotka selviytyvät. Vaikka olen nuori niin minun lähtökohdat pärjäämiseen yhteiskunnassa on pyöreät nollat.

3

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Kungpao

      Voimia sinulle uudessa elämänvaiheessa. Juuri nyt sinusta siis tuntuu, että et jaksa elää, maailma ei ole sinunlaisiasi varten. Toivon kuitenkin, että jaksat tämän elämänmuutoksen yli. Uuden koulun aloittamiseen liittyy varmasti monia haasteita. Missä tilanteissa olet kokenut, että et pärjää?

      Onko sinulle ketään, jonka kanssa jutella opintojen aloittamiseen ja omaan elämääsi liittyvistä ongelmista? Onko oppilaitoksessa kuraattoria tai terveydenhoitajaa tai oppilaitospappia. Entä opettaja, voisiko joku heistä auttaa näissä pärjäämiseen liittyvissä asioissa?

      Kirjoitat, että olet nuori. Joskus nuoruus ottaa erityisen koville ja monella ihmisellä elämä vanhempana on paljon helpompaa kuin nuorena.

      Älä menetä toivoasi. Uskon, että selvitä myös tästä elämän vaiheesta – selvisit myös pari vuotta sitten alkaneista ongelmista.

      Tsemppiä, toivoo Päivi-pappi Hämeestä

      • Kungpao

        Kun elämä on muuttunut parissa vuodessa todella monta kertaa ja en saa tarpeeksi aikaa vastaanottaa uutta.


    • olet paikallasi tääl

      Oikein hienoa tekstiä kirjoitat. Ei sinulla ole ainakaan älyllisiä ongelmia. iän karttuessa voi itsetuntosi kohota ja saat rohkeutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe