Jos pelot (sosiaalisten tilanteiden pelko, naurunalaiseksi tulemisen pelko, mitä ihmisetkin ajattelevat -pelko..) rajoittavat elämää niin tässä voisi olla tutustumisen arvoinen tilaisuus:
http://www.samiminkkinen.fi/new-blog/14/8/2014/pelkojen-vankina
Tänne
23
245
Vastaukset
Tämähän on ihan huuhaa-ukko. Ei missään tapauksessa kannata mennä.
- Kympin Nainen
Mihin näkemyksesi perustuu? Olisi mielenkiintoista kuulla.
- insider1
Kympin Nainen kirjoitti:
Pelkoon.
- Kympin Nainen
insider1 kirjoitti:
Pelkoon.
No minä oottelen Outsiderin näkemyksen :)
- insider1
Kympin Nainen kirjoitti:
No minä oottelen Outsiderin näkemyksen :)
Vain sisäpiiriläisillä on oikeaa tietoa.
Kympin Nainen kirjoitti:
No sehän on vain viihdehypnotisoija ja NLP-valmentaja. NLP on melkoista huuhaata, alta voi lukea Hannu Lauerman artikkelin.
http://www.skepsis.fi/lehti/2011/Skeptikko-2011-3_Mita_NLP_on.pdf- power of mind
outsider1 kirjoitti:
No sehän on vain viihdehypnotisoija ja NLP-valmentaja. NLP on melkoista huuhaata, alta voi lukea Hannu Lauerman artikkelin.
http://www.skepsis.fi/lehti/2011/Skeptikko-2011-3_Mita_NLP_on.pdfEi sillä ole väliä onko se huuhaata vai ei jos se toimii. Sama koskee plasebo-lääkkeitä. Jos saa oman mielensä huijattua tuntemaan vähemmän pelkoa, niin ei sillä ole väliä käytätkö NLP:tä, plasebo-lääkkeitä vai sähköshokkiterapiaa.
power of mind kirjoitti:
Ei sillä ole väliä onko se huuhaata vai ei jos se toimii. Sama koskee plasebo-lääkkeitä. Jos saa oman mielensä huijattua tuntemaan vähemmän pelkoa, niin ei sillä ole väliä käytätkö NLP:tä, plasebo-lääkkeitä vai sähköshokkiterapiaa.
Kyllä, mutta toimivassa hoitomuodossa on sekä placebo- että oikea vaikutus. Hömppähoidossa on vain placebovaikutus. Ainakin rahat kannattaa säästää ensinmainittuun.
- MINÄ
outsider1 kirjoitti:
Kyllä, mutta toimivassa hoitomuodossa on sekä placebo- että oikea vaikutus. Hömppähoidossa on vain placebovaikutus. Ainakin rahat kannattaa säästää ensinmainittuun.
ai sami minkkiseen........en usko..........EIKÖHÄN NOIHIN PANIIKKI /PELKOTILOHIN LÖYDY APUA.........suht ilmaiseksi.....en sitä nyt väitä etteikö joku hypnoosi voisi auttaa...mutta noi on kaikilla henkilökohtaisia juttuja........ENKÄ VIITSISI HEITÄÄ KLISEETÄ eli se on mentävä ns.pelkojensa luo.....siinä ei sami minkkiset ole paikalla sillon......ja on noita tietääkseni muitakin doktoreita...........JOTKA AIDOSTI AUTTAA ILMAN DOLLARIEN KUVIA SILMISSÄ...............en tosin jaksanut lukea tätä minkkisen juttua...koska kuitenkin TAHTOO ehkä myös dollarien lisäksi julkisuutta,,,,,,,,,,,,,,,,on noita hypnoterapeutteja ym, ym liki ilmaiseksikin........
- Kympin Nainen
outsider1 kirjoitti:
http://www.skepsis.fi/lehti/2011/Skeptikko-2011-3_Mita_NLP_on.pdfKiitos linkistä, täytyy lukaista Lauerman artikkeli illemmalla. Voi olla että NLP on huuhaata, mutta olen kyllä kuullut ja lukenut myös hyvin positiivisista kokemuksista. Itse en asiaa tunne tarpeeksi hyvin ottaakseni voimakkaasti kantaa suuntaan taikka toiseen. Ehkä pitää penkoa tuon Lauerman artikkelin lisäksi muitakin, ts. että löytyykö NLP:lle mitään tieteellistä pohjaa. Joidenkin NLP-tekniikoiden tiedän toimivan esim. rentoutumisessa. Ja yhtään Lauerman huippuasiantuntijuutta vähättelemättä totean vielä, että hän edustaa länsimaista lääketiedettä, joka ei ole koskaan tunnustanut esim. kiinalaista perinteistä lääketiedettä, vaikka jälkimmäistä onkin harjoitettu vuosituhansia hyvällä menestyksellä.
- 45+45
Kympin Nainen kirjoitti:
Kiitos linkistä, täytyy lukaista Lauerman artikkeli illemmalla. Voi olla että NLP on huuhaata, mutta olen kyllä kuullut ja lukenut myös hyvin positiivisista kokemuksista. Itse en asiaa tunne tarpeeksi hyvin ottaakseni voimakkaasti kantaa suuntaan taikka toiseen. Ehkä pitää penkoa tuon Lauerman artikkelin lisäksi muitakin, ts. että löytyykö NLP:lle mitään tieteellistä pohjaa. Joidenkin NLP-tekniikoiden tiedän toimivan esim. rentoutumisessa. Ja yhtään Lauerman huippuasiantuntijuutta vähättelemättä totean vielä, että hän edustaa länsimaista lääketiedettä, joka ei ole koskaan tunnustanut esim. kiinalaista perinteistä lääketiedettä, vaikka jälkimmäistä onkin harjoitettu vuosituhansia hyvällä menestyksellä.
No hyi sinua.
Sinä vertaat uskomuksia energian virtailuista kahden navan kautta ja siitä vedeltyjä "johtopäätöksiä" tieteeseen?
Tästä lähtien voitkin käyttää nimimerkkiä Ysipuolen Nainen. - Kympin Nainen
45+45 kirjoitti:
No hyi sinua.
Sinä vertaat uskomuksia energian virtailuista kahden navan kautta ja siitä vedeltyjä "johtopäätöksiä" tieteeseen?
Tästä lähtien voitkin käyttää nimimerkkiä Ysipuolen Nainen.Älä muuta sano :)
Mutta kummasti tiedekin kamppailee erinäisten asioiden kanssa, erityisesti mitä tulee mielenterveyteen. Jos länsimaisella tieteellä olisi ratkaisu kaikkeen (esim. esiintymispelko, stressi) ja ne olisi pystytty tieteen keinoin aukottomasti todistamaan (esim. masennuslääkityksen teho) niin ehkä näille "huuhaille" ei tilaa olisi. Toisaalta ihmismieli on niin kummallinen värkki, että varmasti erityisesti tällä alueella tulee varmaan aina olemaan sekä huuhaata että sitten EHKÄ ihan validejakin vaihtoehtoisia polkuja tieteen rinnalla.
Jos on nähnyt miten tiedettä tuotetaan, niin sitä huomaa pian olevansa sellainen jäärä joka haluaa asiat itse arvioida, suhtautuen LÄHES kaikkeen samanlaisella avoimuudella / kriittisyydellä :)
- JJJGFD
Voiko panikki häiriö tulla vanhemmallaiällä ja mite sitä hoidetaan?
Voi tulla myös vanhemmalla iällä. Hoitona käytetään usein ihan perus mielialalääkkeitä ja psykoterapiaa. Myös bentsot mahdollisia, joskaan en niitä pitkäaikaisesti alkaisi rouskimaan, riippuvuutta aiheuttavia kun ovat.
- DarkTard
Eihän yksinäinen nuorimies voi tutustua sisäiseen maailmaansa, kun ei siellä ole ketään kavereita. Unissakin kaikki aina kysyvät, mitä mä siinä unessa oikein teen, kun mulla ei ole siellä ketään kaveria. Ei saa ihminen edes unta nähdä, kun ahdasmieliset uniolennot ajattelevat heti siitä kaikkea negatiivista.
Mä kyllä olen päättänyt jättää sisäisen maailmani ihan rauhaan, kun siellä on vaan just tollasia ahdasmielisiä persuja ja mä kun olen tällainen suvaitsevainen maailmankansalainen, joka ei unia ja sisäistämaailmaa tarvitse. Sisäinen maailma kuulostaakin joltain natsien hallitsemalta suljetulta DDR:ltä, jonne ei toiset pääse, varsinkaan sotaa pakenevat pakolaiset ja hädänalaiset. Ja mä kun en sellaista ahdasmielisyyttä ja persumeininkiä suvaitse. Kyllä sisäisen maailman pitää olla kaikille avoin, ja sitten se onkin ulkoinen maailma.
Kun sitten kerran näin vielä unta homopersehinttareista, kävin hakee lääkäriltä sellaset lääkkeet, ettei tarvitse enää unia nähdä. Kaikki vaan menee pimeeks ja herään sit aamulla, eikä unien näkemien enää vaivaa. Pitäkööt persut ja homopersehinttarit sisäisenmaailmansa, saavat siellä homostella ihan rauhassa. Meikä suvaitsevaisena ja avarakatseisena maailmankansalaisena tyytyy ihan vaan tähän ulkoiseen maailmaan, mikä on just parasta, kun vaan olis jotain kavereita, joiden kanssa vois vielä käydä jossakin.- Topi C Off
off-topic
Kannattaa katsoa unia. Unessa ei voi tehdä mitään sellaista, jota ei ole oikeasti tehnyt. Voi olla aivan hilkulla mutta silloin herää tai jotenkin uni siirtyy muihin touhuihin.
Unet ovat omasta elämästä. Tavattoman sekavia, mutta kun miettii, niin keksii, mistä oikean elämän tapahtumasta tai ihmisestä jokin unijuttu on tullut. Joskus kyllä heti tietää, mikä eilinen tai vastikään tapahtunut on unen taustalla.
Kai ne siellä aivoissa järjestelevät öisin muistimappeihin juttuja ja mappeja hyllyihin.
Kerran päivällä en muistanut vuosien takaisen tutun nimeä. Ei ollut kovin tärkeä, joten unohdin asian. Aamulla, kun heräsin, muistin nimen: yötyöläiset aivoissani olivat sen etsineet jostain mapista :)
- 19+17
Naisten kannattais käydä tuolla korjaamassa rahan ahneutensa ja muiden naisten himoitsemien miestin himo. Sitten ei tarviis enää sinkut palstalla pyöriä.
- älkää säätäkö päätänne..
Miksi Helka mainostaa tuollaista? Saako hän klikkauksista fyhveä?
Voi kun saisinkin.
Minusta on sääli, että jotkut ihmiset rajoittavat elämäänsä tarpeettomien pelkojen takia. Omaa elämäänsähän he siinä hukkaavat, mutta kyllä se välillä turhauttaa lukea valitusta asioista, joihin voisi kuitenkin vaikuttaa.- dvkolkh
helka kirjoitti:
Voi kun saisinkin.
Minusta on sääli, että jotkut ihmiset rajoittavat elämäänsä tarpeettomien pelkojen takia. Omaa elämäänsähän he siinä hukkaavat, mutta kyllä se välillä turhauttaa lukea valitusta asioista, joihin voisi kuitenkin vaikuttaa.Kandee lukea (englannin kielisen) Wikipedian NLP-artikkelin Scientific Evaluation-osio.
Yksi osasyy siihen, miksi ihmisten on vaikea hakea apua elämää rajoittavien ongelmiensa kanssa, voi olla se, että auttajien kirjo on niin laaja, ja joukkoon mahtuu niitäkin, jotka pyrkivät hyötymään "hädän alaisista". Siksi aloitus on hieman kyseenalainen.
- Ikävä totuus
Paskan jauhaja.
Jos haluaa mennä tuollaista kuuntelemaan niin siitä vaan.
Tosin helka voisi moiseen lorutukseen höpsähtää kun on sen verran tyhmä ämmä. - häpeäisin silmat pää
kyllä olisi itsellänikin pelko pelkotiloja jos lukemani pitää paikkansa netti naisista ja jos joutuisin olemaan netti naisen kanssa julkisesti niin mitä ihmiset sanoisivat nauraisivat päin naamaa pitäisi pilkkanaan sylkisivät kasvoille heittäisivät ulostetta niskaan olen lukenut netti naisista ja saanut sellaisen kuvan että yleinen katutyttökin on siveyden sipuli heihin verrattuna kauneudesta nyt puhumattakaan
- heh heh.
Jos on rintasyöpä ja pelottaa, että vähintään tissi tai henki lähtee, niin: www.astrologia.huhaa.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1022818Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2111762- 1201690
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois471564Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641282Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻841078- 871039
- 571034
- 48946
- 62879