Minulla ei ollut kesävaatteissa oikein mitään järkevän näköistä kamaa. Rumat reisitaskushortsit, kauhtuneita t-paitoja jne. Jotenkin naisten katseet jäivätkin kesällä todella vähiin.
Tänään kun pystyi laittamaan pitkät housut ja pitkän paidan, niin tuli täyskäännös. Ei edes mitään erityisempää ollut päällä. Mustat chinot ja hieman kulahtanut, ruudullinen, mutta istuva kauluspaita kirpparilta. Ero oli kuitenkin todella suuri. Ihan valehtelematta kauppareissulla varmaan joka toinen vastaan tullut nainen arvioi minut katseellaan. Vaatteet tuntuvat vaikuttavan todella paljon!
Erityisen mielenkiintoista tämä oli siksi, että olen vain 171-senttinen. Kesällä ajattelin, että tämä lyhyys on varmastikin se, miksi ketään naista ei kiinnosta edes pikaisesti vilkaista. Pitänee alkaa miettiä tuota pukeutumisosastoa tästä lähtien hieman enemmän.
Pukeutuminen vaikuttaa paljon
85
763
Vastaukset
- 434244224
Joo kyl kandee.
- elämä opettaa
Tottakai pukeutuminen vaikuttaa, peittäähän vaatteet suurimman osan ihmisestä ja ne ova viestinnän väline.
Itse pukeudun vain vaatteisiin joita rakastan niin on hyvä ja kotoisa olla. ;-)- Hipsterihomot hiljaa
Viestinnän väline.
Ei, ne ovat suoja elementtejä vastaan.
- Gentle Man
Kesähelteille:
- pellavapaita, hihat voi kääriä
- pellavahousut tai ohuet puuvillachinot
- mokkanahkaiset loaferit tai nauhakengät
- jos haluat erottua, vaalea pellavapuku
- ja tietysti lippiksen sijaan tyylikäs hattu
Tuosta mallia:
http://www.greyfoxblog.com/2014/05/summer-brogues-linen-suit-panama-hat.htmlPellavapaidat on ihan ykkösvaihtoehto lämpimällä. Jos joku tietää mistä Suomesta löytää laadukkaita hyvän tuntuisia / näköisiä niin vinkatkaa. Itse olen ostanut kaikki matkoilta.
- Ikisinkku M
Ihann hemmetin ärsyttävän näköinen tyyppi se joka siinä hattu vasemmassa kädessä kävelee. Vaikuttaa vähän yksinkertaiseltakin kun on pukeutunut liian lyhyisiin housuihin.
- ätmi
fedora = asperger
- ihme hifistelyä
Nääääääähhhhhh.
Kesällä joku noista kolmesta mustasta paidasta, jommatkummat mustat shortsit ja sporttisandaalit. Muuta ei tarvita.
Kun ilmat kylmenevät, mustat shortsit korvataan mustilla farkuilla. Kengiksi maiharit.
Kun ilmat kylmenevät vielä lisää, käyttöön otetaan musta, hieman rotsihenkinen kangastakki.
Sitten kun ollaan pysyvästi muutaman asteen verran pakkasen puolella, musta t-paita vaihtuu mustaan paitaan täyspitkillä hihoilla.
Isommilla pakkasilla takki vaihtuu mustaan villakangastakkiin.
Kevättä kohti mennessä ja ilmojen lämmetessä sama progressio käydään läpi takaperin. - neiti ruiskukka
Ikisinkku M kirjoitti:
Ihann hemmetin ärsyttävän näköinen tyyppi se joka siinä hattu vasemmassa kädessä kävelee. Vaikuttaa vähän yksinkertaiseltakin kun on pukeutunut liian lyhyisiin housuihin.
Tuosta tulee mieleen phileas fogg siis se piirretty leijona. Ihmeellinen virne vaan tuolla ukolla kuvassa, tuo leijona vaikuttaa paljon symppiksemmältä :)
- Ikisinkku M
neiti ruiskukka kirjoitti:
Tuosta tulee mieleen phileas fogg siis se piirretty leijona. Ihmeellinen virne vaan tuolla ukolla kuvassa, tuo leijona vaikuttaa paljon symppiksemmältä :)
Olen varmaan liian maalainen kun jos tuonnäköinen tyyppi tulisi jotain innoissaan selittämään niin siitä mieleen tulisi vain että "v..un pelle", ei minusta oikein istu noin urbaani toimija meidän yhteiskuntaan ainakaan kehä kolmosen ulkopuolella.
- neiti ruiskukka
Ikisinkku M kirjoitti:
Olen varmaan liian maalainen kun jos tuonnäköinen tyyppi tulisi jotain innoissaan selittämään niin siitä mieleen tulisi vain että "v..un pelle", ei minusta oikein istu noin urbaani toimija meidän yhteiskuntaan ainakaan kehä kolmosen ulkopuolella.
Kyllä noita näkee kehä kolmosen ulkopuolellakin. Ihan hyvä asuhan tuo on, kun on puettu oikeanlaiseen tilanteeseen, eikä mihinkään syysloskaan tai marjametsään. Itse kuitenkin myös sen verran maalaisjuntti, että jos mies miettisi hysteerisesti pukeutumistaan ja pukeutuisi aina tuohon tyyliin niin tulisi itsellekin paineita laittaa koko vaatekaapin sisältö uusiksi.
- Ikisinkku M
Kyllä noita näkee kehä kolmosen ulkopuolellakin. Ihan hyvä asuhan tuo on, kun on puettu oikeanlaiseen tilanteeseen, eikä mihinkään syysloskaan tai marjametsään. Itse kuitenkin myös sen verran maalaisjuntti, että jos mies miettisi hysteerisesti pukeutumistaan ja pukeutuisi aina tuohon tyyliin niin tulisi itsellekin paineita laittaa koko vaatekaapin sisältö uusiksi.
No minulla on yksi tuonvärinen pikkutakki mutta en kyllä tuollaista asukokonaisuutta laittaisi, se pikkutakki tummat farkut & siistit kengät on ihan ok eikä mene vielä pelleilyn puolelle. Itse en kyllä tuntisi minkäänlaisia paineita toisen pukeutumisesta, hän saa olla niin kuin on mutta siihen saman on minullakin oikeus. Jos ei tyyli miellytä niin aina voi etsiä tyylikkäämpää ja tämä samahan pätee molemmin puolin kun en oikein usko siihen että toista kannattaa väkisin yrittää muuttaa mieleisekseen.
- neiti ruiskukka
Ikisinkku M kirjoitti:
No minulla on yksi tuonvärinen pikkutakki mutta en kyllä tuollaista asukokonaisuutta laittaisi, se pikkutakki tummat farkut & siistit kengät on ihan ok eikä mene vielä pelleilyn puolelle. Itse en kyllä tuntisi minkäänlaisia paineita toisen pukeutumisesta, hän saa olla niin kuin on mutta siihen saman on minullakin oikeus. Jos ei tyyli miellytä niin aina voi etsiä tyylikkäämpää ja tämä samahan pätee molemmin puolin kun en oikein usko siihen että toista kannattaa väkisin yrittää muuttaa mieleisekseen.
Mitä pelleilyä tuossa nyt on? Tuollainen raikas vaalea kesään sopiva asu. Vaikka ei ehkä ole aivan minunkaan tyyliseni.
En nyt itsekään hirveästi tunne paineita pukeutumisesta, mutta sanotaanko näin, että tuntisin olon kummalliseksi jonkun aivan erityylisen tai hirvittävän tyylikkään ihmisen rinnalla.
Mutta tunnen kyllä yhden miehen, joka pukeutuu usein just vähän tuohon tapaan. Hienoihin hattuihin ja kenkiin, ja huomaa, että asuun on panostettu. En muista ikinä nähneeni tyyppiä edes perus sinisissä farkuissa. Nähdään usein sellaisissa merkeissä, että minulta vaaditaan käytännöllistä pukeutumista, mieheltä ei niinkään. Usein mulla siis jotain käytännöllistä päällä, välillä jotain vähän tyylikkäämpääkin. Ja miehellä aina jotain tyylikästä. Mutta ei tarvi kyllä yhtään stressata omaa pukeutumista, koska mies ei oo ollenkaan snobimainen tai nenän vartta pitkin katsova vaikka ilmestyis paikalle missä hyvänsä ryysyissä. Toki tykkään kyllä itsekin vähän miettiä miten pukeudun. - Ikisinkku M
Mitä pelleilyä tuossa nyt on? Tuollainen raikas vaalea kesään sopiva asu. Vaikka ei ehkä ole aivan minunkaan tyyliseni.
En nyt itsekään hirveästi tunne paineita pukeutumisesta, mutta sanotaanko näin, että tuntisin olon kummalliseksi jonkun aivan erityylisen tai hirvittävän tyylikkään ihmisen rinnalla.
Mutta tunnen kyllä yhden miehen, joka pukeutuu usein just vähän tuohon tapaan. Hienoihin hattuihin ja kenkiin, ja huomaa, että asuun on panostettu. En muista ikinä nähneeni tyyppiä edes perus sinisissä farkuissa. Nähdään usein sellaisissa merkeissä, että minulta vaaditaan käytännöllistä pukeutumista, mieheltä ei niinkään. Usein mulla siis jotain käytännöllistä päällä, välillä jotain vähän tyylikkäämpääkin. Ja miehellä aina jotain tyylikästä. Mutta ei tarvi kyllä yhtään stressata omaa pukeutumista, koska mies ei oo ollenkaan snobimainen tai nenän vartta pitkin katsova vaikka ilmestyis paikalle missä hyvänsä ryysyissä. Toki tykkään kyllä itsekin vähän miettiä miten pukeudun.No kun se vaan vaikuttaa jotenkin niin teennäiseltä tuommoinen kokopuku niin etten ainakaan itse viihtyisi tuommoisessa.
Minusta taas tuntuu että se hirvittävän tyylikäs voisi tuntea olonsa kummalliseksi kun useimmat meistä kuitenkaan ei niin viimeisen tarkkoja olla joka tilanteessa mitä päällemme pistetään, aika rasittavaahan se olisi.
Tuo mies on varmaan tottunut ja rutinoitunut omaan tyyliinsä niin että kantaa kamppeensa luontevasti eikä semmoisen tarvitse yrittää snobbailla tai nenänvartta pitkin katsella, luulen että ne jotka katselee on itse vähänteennäisiä, epävarmoja ja juurikin ei niin luontevia. - neiti ruiskukka
Ikisinkku M kirjoitti:
No kun se vaan vaikuttaa jotenkin niin teennäiseltä tuommoinen kokopuku niin etten ainakaan itse viihtyisi tuommoisessa.
Minusta taas tuntuu että se hirvittävän tyylikäs voisi tuntea olonsa kummalliseksi kun useimmat meistä kuitenkaan ei niin viimeisen tarkkoja olla joka tilanteessa mitä päällemme pistetään, aika rasittavaahan se olisi.
Tuo mies on varmaan tottunut ja rutinoitunut omaan tyyliinsä niin että kantaa kamppeensa luontevasti eikä semmoisen tarvitse yrittää snobbailla tai nenänvartta pitkin katsella, luulen että ne jotka katselee on itse vähänteennäisiä, epävarmoja ja juurikin ei niin luontevia.Niin no eihän sitä itse kannatakaan laittaa sellaista vaatetta päälle, missä ei viihdy. Tuo mieskin tuossa kuvassa teennäisen hymynsä kanssa näytti kyllä vähän siltä, että ei ole ihan sinut tuon asunsa kanssa.
Riippuu varmaan vähän millaisissa porukoissa liikkuu, pukeutuuko siellä muutenkin ihmiset keskimäärin tyylikkäämmin. Mutta suomalaiset saattavat kyllä karsastaa tai kadehtia liian hienosti pukeutuvia, vähän juntahtava metsäläiskansa kun kuitenkin ollaan.
"Tuo mies on varmaan tottunut ja rutinoitunut omaan tyyliinsä niin että kantaa kamppeensa luontevasti eikä semmoisen tarvitse yrittää snobbailla tai nenänvartta pitkin katsella, luulen että ne jotka katselee on itse vähänteennäisiä, epävarmoja ja juurikin ei niin luontevia."
Näin se varmaan on ja pitäisi kaikilla ollakin. Jos on vähänkin jotain ei niin omanlaista ja epämukavaa päällä, niin ei siinä kovin luontevasti voi olla jos koko ajan pitää olla nykimässä, suoristamassa, kääntämässä ja vääntämässä vaatetta. - 6+4
Ikisinkku M kirjoitti:
No kun se vaan vaikuttaa jotenkin niin teennäiseltä tuommoinen kokopuku niin etten ainakaan itse viihtyisi tuommoisessa.
Tuo mies on varmaan tottunut ja rutinoitunut omaan tyyliinsä niin että kantaa kamppeensa luontevasti eikä semmoisen tarvitse yrittää snobbailla tai nenänvartta pitkin katsella, luulen että ne jotka katselee on itse vähänteennäisiä, epävarmoja ja juurikin ei niin luontevia.Kai pukeutua pitäisi tilanteeseen sopivalla tavalla. En itsekään laittaisin moista kokopukua muuten paitsi jos olisin työasioilla liikenteetssä. Tuo on bisnestyyli, ei tällä mihinkään kauppaan mennään tai kaupungille kävelylle. Mutta jos työ on sellainen että pukeutumista vaaditaan niin on tuo aika tyylikäs, kun useammalla on kuintenkin yleensä hallitsee se musta väri.
- Gentle Man
Niin no eihän sitä itse kannatakaan laittaa sellaista vaatetta päälle, missä ei viihdy. Tuo mieskin tuossa kuvassa teennäisen hymynsä kanssa näytti kyllä vähän siltä, että ei ole ihan sinut tuon asunsa kanssa.
Riippuu varmaan vähän millaisissa porukoissa liikkuu, pukeutuuko siellä muutenkin ihmiset keskimäärin tyylikkäämmin. Mutta suomalaiset saattavat kyllä karsastaa tai kadehtia liian hienosti pukeutuvia, vähän juntahtava metsäläiskansa kun kuitenkin ollaan.
"Tuo mies on varmaan tottunut ja rutinoitunut omaan tyyliinsä niin että kantaa kamppeensa luontevasti eikä semmoisen tarvitse yrittää snobbailla tai nenänvartta pitkin katsella, luulen että ne jotka katselee on itse vähänteennäisiä, epävarmoja ja juurikin ei niin luontevia."
Näin se varmaan on ja pitäisi kaikilla ollakin. Jos on vähänkin jotain ei niin omanlaista ja epämukavaa päällä, niin ei siinä kovin luontevasti voi olla jos koko ajan pitää olla nykimässä, suoristamassa, kääntämässä ja vääntämässä vaatetta.Neiti ruiskukalta hyvä huomio.
Todellakin jotta pukeutuminen toimisi, sen pitää tuntua itsestään luontevalta. Siksi omaan tyyliin sopiva vaatetus, hyvä istuvuus - unohtamatta käytännöllisyyttä. Jos pitää koko ajan varoa ettei likaa tai riko vaatteita, ehkä olisi kannattanut valita päälle jotain muuta. Siksi pellavapuku on käytännöllinen kaupungilla, muttei marjametsässä. Tuo alituinen takin suoristaminen, paidan nyppiminen, kenkien tuijottaminen, jne...todellakin viittaa siihen ettei mies ole sinut asusteidensa kanssa.
Lisäksi on löydyttävä sen verran itsevarmuutta ettei välitä haukuista. Suomessa hyväksytty linja on sellainen joka ei herätä huomiota eikä poikkea massasta - siis reisitaskushortsit liian iso t-paita, kuluneet farkut toppatakki, jne. Hienompiin tilaisuuksiin aina musta puku ja Pomarin kävelykengät. Mutta olen havainnut saavani negatiivista palautetta ihmisiltä joista en muutenkaan pitäisi, ja positiivista palautetta ihmisiltä joista pidän.
Itse en muuten katso nenän vartta pitkin ketään, enkä myöskään tuomitse ketään pukeutumisen perusteella. Todellisuudessahan se ennakkoluuloinen heppui ei suinkaan ole baarin ainoa pukumies, vaan ne kymmenet tai sadat jotka - lainaten erästä palstalaista - ajattelevat kaikkea negatiivista miehestä joka ei pukeudu farkkuihin ja t-paitaan ;) - Gentle Man
6+4 kirjoitti:
Kai pukeutua pitäisi tilanteeseen sopivalla tavalla. En itsekään laittaisin moista kokopukua muuten paitsi jos olisin työasioilla liikenteetssä. Tuo on bisnestyyli, ei tällä mihinkään kauppaan mennään tai kaupungille kävelylle. Mutta jos työ on sellainen että pukeutumista vaaditaan niin on tuo aika tyylikäs, kun useammalla on kuintenkin yleensä hallitsee se musta väri.
Ei ole bisnestyyli, vaan nimen omaan vapaa-ajan tyyli ;)
Myönnetään etten omista pellavapukua enkä koskaan käytä solmiota vapaalla, mutta tyylikkään herrasmiehen päällä tuo olisi hyvä valinta kaupunkikävelylle daamin kanssa. - Gentle Man
ätmi kirjoitti:
fedora = asperger
Fedora = tyylikkään ja itsensä kanssa sinut olevan herrasmiehen valinta *)
*) koskee vain klassista hattua, ei 16-vuotiaille hipstereille suunniteltuja muotihömpötyksiä. - neiti ruiskukka
Gentle Man kirjoitti:
Myönnetään etten omista pellavapukua enkä koskaan käytä solmiota vapaalla, mutta tyylikkään herrasmiehen päällä tuo olisi hyvä valinta kaupunkikävelylle daamin kanssa.Näin minunkin mielestäni. Hyvin sopisi kaupungissa johonkin sunnuntaikävelylle, jossa hitaasti jolkotellaan ja välillä pysähdellään ihastelemaan jotain ruusupuskaa tai istumaan puiston penkille.
- Ikisinkku M
Gentle Man kirjoitti:
Myönnetään etten omista pellavapukua enkä koskaan käytä solmiota vapaalla, mutta tyylikkään herrasmiehen päällä tuo olisi hyvä valinta kaupunkikävelylle daamin kanssa.Mistäpä luulet tyylikkään herrasmiehen tuollaista löytävän? Ehkä helsingissä onnsituu mutta pienemmistä kaupungeista ei muuten tahdo löytyä kuin niitä tummia pukuja, oli nimittäin se pikkutakkikin aika haasteellinen kun tarvitsi ei-läskillä mitoituksella.
- Gentle Man
Ikisinkku M kirjoitti:
Mistäpä luulet tyylikkään herrasmiehen tuollaista löytävän? Ehkä helsingissä onnsituu mutta pienemmistä kaupungeista ei muuten tahdo löytyä kuin niitä tummia pukuja, oli nimittäin se pikkutakkikin aika haasteellinen kun tarvitsi ei-läskillä mitoituksella.
Kieltämättä. Tuppaa olemaan niin että vaihtehtoina on,
-nuorten miesten liikkeet, joista löytyy slim fittiä...mutta laatu on mitä on ja tyyli usein nykymuotia
- aikuisten miesten liikkeet, joista löytyy vain reilumpia kokoja ja vatsakkaille sopivia vaatteita
Ei auta kuin etsiä, ehkä Stockalta tms löytyy. Sitten on tietysti eBay ja MTM-nettikaupat kuten Modern Tailor. - lottamari<3
Kuka mies muka pukeutuu noin pellesti,.hah..ihan idiootin näköinen :D
- ,.,.,.,.
Gentle Man kirjoitti:
Fedora = tyylikkään ja itsensä kanssa sinut olevan herrasmiehen valinta *)
*) koskee vain klassista hattua, ei 16-vuotiaille hipstereille suunniteltuja muotihömpötyksiä.http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fedora&defid=7176678
- Hipsterihomot hiljaa
Joo, muututaan kaikki neideiksi ja arvioidaan haluttavuuttamma naisiin heidän katseidensa ja meidän pukeutumisen perusteella.
Onks teillä vielä muita pukeutumisvinkkejä mikä nyt on trendikästä?
Ehkä joku pinkki kauluspaita ja vihreä rusetti?- ...........
Mikä tuossa sitten on niin neitiä: http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/91/ee/1c/91ee1c178daaf4cd86aa793355aa1aa9.jpg
Aloittajan tyyli, tosin todennäköisesti ei työntänyt helmaa housuihin. - Hipsterihomot hiljaa
........... kirjoitti:
Mikä tuossa sitten on niin neitiä: http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/91/ee/1c/91ee1c178daaf4cd86aa793355aa1aa9.jpg
Aloittajan tyyli, tosin todennäköisesti ei työntänyt helmaa housuihin.Se on homoa että mies seuraa mikä on suosittua ja mikä ei sekä oikein katsoo mikä on "tyyllikästä".
Ei minua haittaa jos joku pukeutuu vaikka tuohon pinkkiin kauluspaitaan ja vihreään rusettiin, mutta jos se SYY on että miellyttää vain toista sukupuolta seuraten trendejä niin se kertoo miten homo jätkä on.
Tuollainen patsastelu on juuri neitimäistä homomallien jutskaa. - hipsterihomo
Hipsterihomot hiljaa kirjoitti:
Se on homoa että mies seuraa mikä on suosittua ja mikä ei sekä oikein katsoo mikä on "tyyllikästä".
Ei minua haittaa jos joku pukeutuu vaikka tuohon pinkkiin kauluspaitaan ja vihreään rusettiin, mutta jos se SYY on että miellyttää vain toista sukupuolta seuraten trendejä niin se kertoo miten homo jätkä on.
Tuollainen patsastelu on juuri neitimäistä homomallien jutskaa.Tyypillistä luuseriätmin kitinää.
- Hipsterihomot hiljaa
hipsterihomo kirjoitti:
Tyypillistä luuseriätmin kitinää.
On siis sinun kommenttisi? Ok, sellaiselta vaikutatkin.
- hipsterihomo
On siis sinun kommenttisi? Ok, sellaiselta vaikutatkin.
Ai oot vai? Sieltä päin tulee. Lälläs lää. Tiks lukkoon ja avain lensi aurinkoon.
- Hipsterihomot hiljaa
hipsterihomo kirjoitti:
Ai oot vai? Sieltä päin tulee. Lälläs lää. Tiks lukkoon ja avain lensi aurinkoon.
Vajoat vain syvemmälle omaan anukseesi noilla väittämillä. Lakkaa kaivamasta ennen kuin olet leukaasi myöten omassa perseessäsi.
- hipsterihomo
Vajoat vain syvemmälle omaan anukseesi noilla väittämillä. Lakkaa kaivamasta ennen kuin olet leukaasi myöten omassa perseessäsi.
Sinä olet kakkapylly.
- Hipsterihomot hiljaa
hipsterihomo kirjoitti:
Sinä olet kakkapylly.
Todellakin olet hipsterihomo. Oikea mies olisi sanonut "paskaperse" eikä "kakkapylly".
- Tämä selvä
Todellakin olet hipsterihomo. Oikea mies olisi sanonut "paskaperse" eikä "kakkapylly".
Homofobia, tyhmyys ja tyylitajuton pukeutuminen näyttää kulkevan käsi kädessä, kuten olen aina arvellutkin.
- Äijät on perseestä
Tämä selvä kirjoitti:
Homofobia, tyhmyys ja tyylitajuton pukeutuminen näyttää kulkevan käsi kädessä, kuten olen aina arvellutkin.
Jep, mikä siinä on että hyvin pukeutuvia miehiä pitää "haukkua" neideiksi, homoiksi tms. eli yrittää väittää heidän olevan "vähemmän miehekkäitä" kun välittävät ulkonäöstään... niin v*tun junttia maalaisajattelua mikä ei enää nykypäivänä urbaaneissa ympäristöissä toimi, että voisivat olla verkkarihousuineen ja rumine printtipaitoineen hiljaa mokomat "äijät".
Yleensä pukeutumiseen panostamista haukkuvat miehet ovat tosiaan muutenkin juntteja, eli ei kiinnosta tieteet ja taiteet tai mikään älyllinen, maailmaa eteenpäin kehittävä voima vaan eletään jossain kivikautisissa ihanteissa ja vaaditaan että muutkin tykkää samasta ja koska ei itse pystytä kehittymään... v*ttu että oikein inhoan perus-äijiä, vaikka itse olen mies. - "perus-äijä"
Äijät on perseestä kirjoitti:
Jep, mikä siinä on että hyvin pukeutuvia miehiä pitää "haukkua" neideiksi, homoiksi tms. eli yrittää väittää heidän olevan "vähemmän miehekkäitä" kun välittävät ulkonäöstään... niin v*tun junttia maalaisajattelua mikä ei enää nykypäivänä urbaaneissa ympäristöissä toimi, että voisivat olla verkkarihousuineen ja rumine printtipaitoineen hiljaa mokomat "äijät".
Yleensä pukeutumiseen panostamista haukkuvat miehet ovat tosiaan muutenkin juntteja, eli ei kiinnosta tieteet ja taiteet tai mikään älyllinen, maailmaa eteenpäin kehittävä voima vaan eletään jossain kivikautisissa ihanteissa ja vaaditaan että muutkin tykkää samasta ja koska ei itse pystytä kehittymään... v*ttu että oikein inhoan perus-äijiä, vaikka itse olen mies.Käytännöllisyys > näyttävyys.
Helpot ja mukavat vaatteet > kaikki muut rätit. - Äijät on perseestä
"perus-äijä" kirjoitti:
Käytännöllisyys > näyttävyys.
Helpot ja mukavat vaatteet > kaikki muut rätit...no, ei käytännöllisyydenkään ei tarvi näyttää halvalta/rumalta. Ongelmahan on se, että *haukutaan* niitä, jotka ajattelee myös esteettista vaikutelmaa vaatetuksessaan.
Itselläni esim. italialaiset laadukkaat ja kauniskuvioiset reisitaskushortsit (89 €), hyvännäköinen ja käytännöllinen Gore Tex -kuoritakki (200 €), mukavat ja todella käytännölliset - ja laadukkaat sekä hyvännäköiset - lyhythihaiset kauluspaidat 50-90 €) jne. eli ei mitään superkallista.
Eli ei tarvi olla rumat ja halvat ja epäeettisesti valmistetut vaatteet vaikka olisi käytännölliset...
Äijät yleensä ymmärtää paremmin sen autojen kautta: kun ilmoitan että mieluummin ajan nahkasisustetussa Mercedeksessä kuin kangasverhoillussa Toyotassa, niin asiat ymmärretään vaikka kumpikin auto on käytännöllinen ja ajaa asiansa. Kyse on vain prioriteeteista - ei siinä mitään jos ei toista kiinnosta toisenlainen tyyli, mutta ärsyttää se, kun yrittää väittää että se heikompi/halvempi laatu olisi jotenkin *parempaa* ja *miehekkäämpää*... grrr.... - Bulkkilagermies
"perus-äijä" kirjoitti:
Käytännöllisyys > näyttävyys.
Helpot ja mukavat vaatteet > kaikki muut rätit.Yleensä laadukkaat - ja TODELLA mukavat - vaatteet on muuten myös vähän kalliimpia ja jostain syystä myös paremman näköisiäkin... sinänsä omituista, että kaikkein kestävimpien ja mukavimpien vaatteiden parjaajat sitten väittävät että mukavuudella on eniten väliä, kun kriteerinä oikeasti vain on se "en jaksa ottaa selvää" ja "tämä on halvin".
Mukavimmat vaatteet on yleensä ne kalleimmat, FYI... mutta ehkä se on kuten oluissakin - känni mikä känni, oli se sitten halvimmista bulkkilagereista tai vähän kalliimmista olusista,,, - Gentle Man
Bulkkilagermies kirjoitti:
Yleensä laadukkaat - ja TODELLA mukavat - vaatteet on muuten myös vähän kalliimpia ja jostain syystä myös paremman näköisiäkin... sinänsä omituista, että kaikkein kestävimpien ja mukavimpien vaatteiden parjaajat sitten väittävät että mukavuudella on eniten väliä, kun kriteerinä oikeasti vain on se "en jaksa ottaa selvää" ja "tämä on halvin".
Mukavimmat vaatteet on yleensä ne kalleimmat, FYI... mutta ehkä se on kuten oluissakin - känni mikä känni, oli se sitten halvimmista bulkkilagereista tai vähän kalliimmista olusista,,,Sekin on muuten hassua että sama porukka jonka mielestä on hölmöä tuhlata mukaviin ja hyvin istuviin vaatteisiin, laittaa vielä enemmän rahaa kiinni aluvanteisiin tms.
Ai niin, autosta tykkääminen olikin miehekästä. Äijämeininkiä. Äijät on perseestä kirjoitti:
..no, ei käytännöllisyydenkään ei tarvi näyttää halvalta/rumalta. Ongelmahan on se, että *haukutaan* niitä, jotka ajattelee myös esteettista vaikutelmaa vaatetuksessaan.
Itselläni esim. italialaiset laadukkaat ja kauniskuvioiset reisitaskushortsit (89 €), hyvännäköinen ja käytännöllinen Gore Tex -kuoritakki (200 €), mukavat ja todella käytännölliset - ja laadukkaat sekä hyvännäköiset - lyhythihaiset kauluspaidat 50-90 €) jne. eli ei mitään superkallista.
Eli ei tarvi olla rumat ja halvat ja epäeettisesti valmistetut vaatteet vaikka olisi käytännölliset...
Äijät yleensä ymmärtää paremmin sen autojen kautta: kun ilmoitan että mieluummin ajan nahkasisustetussa Mercedeksessä kuin kangasverhoillussa Toyotassa, niin asiat ymmärretään vaikka kumpikin auto on käytännöllinen ja ajaa asiansa. Kyse on vain prioriteeteista - ei siinä mitään jos ei toista kiinnosta toisenlainen tyyli, mutta ärsyttää se, kun yrittää väittää että se heikompi/halvempi laatu olisi jotenkin *parempaa* ja *miehekkäämpää*... grrr....Ei tietenkään käytännöllisyys usein olekaan mitään halvinta laatua.
En minä esim. reisitaskuhousuista puhuessani mitään markettibyysoja tarkoita, vaan aitoja Fjällräveneitä, joita käytän niiden kestävyytensä takia, eivätkä minusta olen edes pahan näköiset jos vain kantajansa tyyliin sopivat. Kyllä minäkin aina katson ulos lähtiessäni että vaatteet ovat itselleni ja muuhun asukokonaisuuteen sopivat, mutta en nyt kuitenkaan mihinkään semmoiseen erikoiseen muotilehtilookkiin pyri, vaan semmoiseen melko yksinkertaiseen ja itseäni miellyttävään.- Gentle Man
stellaria81 kirjoitti:
Ei tietenkään käytännöllisyys usein olekaan mitään halvinta laatua.
En minä esim. reisitaskuhousuista puhuessani mitään markettibyysoja tarkoita, vaan aitoja Fjällräveneitä, joita käytän niiden kestävyytensä takia, eivätkä minusta olen edes pahan näköiset jos vain kantajansa tyyliin sopivat. Kyllä minäkin aina katson ulos lähtiessäni että vaatteet ovat itselleni ja muuhun asukokonaisuuteen sopivat, mutta en nyt kuitenkaan mihinkään semmoiseen erikoiseen muotilehtilookkiin pyri, vaan semmoiseen melko yksinkertaiseen ja itseäni miellyttävään.Kestävyydessä ja käytännöllisyydessä mikään ei voita armeijavaatteita. Parikin kauppaa myy niitä pilkkahintaan, erittäin hyvää kamaa luonnossa liikkumiseen tai urheiluun. Osa käy mainiosti arkeenkin, jopa vähän juhlallisempaan pukeutumiseen.
Toki, ja ehkä onneksi, suurin osa armeijaylijäämästä on miehille :) - lekamies123
Gentle Man kirjoitti:
Kestävyydessä ja käytännöllisyydessä mikään ei voita armeijavaatteita. Parikin kauppaa myy niitä pilkkahintaan, erittäin hyvää kamaa luonnossa liikkumiseen tai urheiluun. Osa käy mainiosti arkeenkin, jopa vähän juhlallisempaan pukeutumiseen.
Toki, ja ehkä onneksi, suurin osa armeijaylijäämästä on miehille :)Varustelekassahan on paljonkin naistenvaatteita. Tästä stellarialle vähän tyylikkäämpää kledjua niin alkaa miehiä löytymään:
http://www.varusteleka.fi/fi/product/bw-urheilutakki-kaytetty-tyttokuvalla/22311
http://www.varusteleka.fi/fi/product/itavaltalainen-m75-kenttapusero-oliivinvihrea-kaytetty-tyttokuvalla/23074
http://www.varusteleka.fi/fi/product/itavaltalaiset-m75-kenttahousut-oliivinvihreat-kaytetyt-tyttokuvalla/22325
http://www.varusteleka.fi/fi/product/itavaltalainen-talvihattu-kaytetty-tyttokuvalla/22641 - ht ...
Gentle Man kirjoitti:
Kestävyydessä ja käytännöllisyydessä mikään ei voita armeijavaatteita. Parikin kauppaa myy niitä pilkkahintaan, erittäin hyvää kamaa luonnossa liikkumiseen tai urheiluun. Osa käy mainiosti arkeenkin, jopa vähän juhlallisempaan pukeutumiseen.
Toki, ja ehkä onneksi, suurin osa armeijaylijäämästä on miehille :)Heh... Kuinka ollakaan, on tullut armeijaylijäämää käytettyä viime aikoina. :P
En kyllä ole kertaakaan vielä kaupungille tai baariin lähtenyt sellaiset päällä. Hieman toisenlaiseen ympäristöön ne kuteet. Baariin laitan ainakin hieman siistimpiä vaatteita - Minkä takia sitten nähtävästi osa naisista luulee homoksi ja homot puolestaan tulevat iskemään baareissa. :) - ...........
lekamies123 kirjoitti:
Varustelekassahan on paljonkin naistenvaatteita. Tästä stellarialle vähän tyylikkäämpää kledjua niin alkaa miehiä löytymään:
http://www.varusteleka.fi/fi/product/bw-urheilutakki-kaytetty-tyttokuvalla/22311
http://www.varusteleka.fi/fi/product/itavaltalainen-m75-kenttapusero-oliivinvihrea-kaytetty-tyttokuvalla/23074
http://www.varusteleka.fi/fi/product/itavaltalaiset-m75-kenttahousut-oliivinvihreat-kaytetyt-tyttokuvalla/22325
http://www.varusteleka.fi/fi/product/itavaltalainen-talvihattu-kaytetty-tyttokuvalla/22641Aivan järkyttävä tuo urheilutakki, huhhuh. :D Muut ihan ok.
- Super ATM
........... kirjoitti:
Aivan järkyttävä tuo urheilutakki, huhhuh. :D Muut ihan ok.
Hieno takki. Saisikohan tuolla naisia? Miehekkyys ainakin lisääntyisi huomattavasti jo pelkän kotkalogon ansiosta.
- väh. 100 päiväsakkoa
Reisitaskushortsit on kyllä niin korsot :-Q. Voiskohan Stubb pukeutumisministerinä tehdä esityksen laista, joka tekisi niihin pukeutumisen rangaistavaksi?
- shortsimiess
Mulla on semmoset. Ne on hianot. Ruudulliset shortsit on minusta helvetin rumat. Nuoret jätkät jostain syystä käyttää niitä paljon. Tulee mieleen jotkut pyjaman housut.
- ohnoes
Reisitaskushortsit ovat tyylikkäät siinä missä muutkin housut. Niitäkin saa värillisinä ja eri kuoseissa, ei tarvitse tyytyä autismimustaan. Lisäksi tavarat pysyvät mukavasti mukana kun niitä ei tarvitse tunkea tiukkoihin sivutaskuihin.
- ätmi
ohnoes kirjoitti:
Reisitaskushortsit ovat tyylikkäät siinä missä muutkin housut. Niitäkin saa värillisinä ja eri kuoseissa, ei tarvitse tyytyä autismimustaan. Lisäksi tavarat pysyvät mukavasti mukana kun niitä ei tarvitse tunkea tiukkoihin sivutaskuihin.
Tyylikäs "mies" kantaa kato ne tavarat käsilaukussaan.
- Korso hallitsee
Korsosta löytyy ne parhaat pukeutumistrendit.
- erkki-täti
Korso hallitsee kirjoitti:
Korsosta löytyy ne parhaat pukeutumistrendit.
Eikös normicore ole nyt kaikkein trendikkäin tyyli?
Eli Korso todellakin on nyt ajanut hipstereiden ohi :) - Punavuoren hipsteri
ätmi kirjoitti:
Tyylikäs "mies" kantaa kato ne tavarat käsilaukussaan.
Ei se ole käsilaukku, vaan manbag.
Itse tulee pukeuduttua rentoihin ja päällä mukavantuntuisiin vaatteisiin. Arkiset vaatteet tavalliselle miehelle, nothing fancy. :)
- ohnoes
Itse olen kesällä ollut mahdollisimman paljon ilman paitaa. Saa rusketusta ja katseita naisilta, jopa cargoshortseihin pukeutuneena!
- katseenkääntäjä
Mä saan katseita naisilta ihan vaan sillä, että lerssi roikkuu sepaluksesta ulos.
- sala-asussa
Nyt taitaa olla siinä nainen joka leikkii palstalla miestä..
- olenoppinut
Olen käynyt eri tyylejä läpi enkä saa katseita. ATM = ATM = ATM
- kaunis n
Aloittaja on varmaan komea, jolloin hyvin istuvat vaatteet antavat hänelle erityisen miellyttävän lookin. Kasvoista viehättävät miehet pilaavat usein mahiksensa huonolla asulla etenkin Suomessa. Täällä on kamalan junttia pukeutumista sekä naisilla että miehillä, joten hyvännäköinen ja siisti tyyppi herättää heti huomiota.
Kannattaa kyllä silti pitää kivannäköisiä vaatteita, vaikka tavis olisikin. Miehen tyylitaju on aina plussaa jokaisen naisen silmissä. Onhan ne voineet katsoa aina silloin, kun sinä et huomaa. :) - ei ei ei pellavaa
kaunis n kirjoitti:
Aloittaja on varmaan komea, jolloin hyvin istuvat vaatteet antavat hänelle erityisen miellyttävän lookin. Kasvoista viehättävät miehet pilaavat usein mahiksensa huonolla asulla etenkin Suomessa. Täällä on kamalan junttia pukeutumista sekä naisilla että miehillä, joten hyvännäköinen ja siisti tyyppi herättää heti huomiota.
Kannattaa kyllä silti pitää kivannäköisiä vaatteita, vaikka tavis olisikin. Miehen tyylitaju on aina plussaa jokaisen naisen silmissä. Onhan ne voineet katsoa aina silloin, kun sinä et huomaa. :)Ei ole tyylitaju aina plussaa. Arvostan käytännöllisyyttä ja sitä että mies ei näytä siltä kuin olisi ennen tapaamista treffannut kampaajan ja stailistin. Lisäksi mitä enemmän mies on kiinnostunut itsestään, ulkonäöstä ja imagosta, sitä vähemmän muista. Tiedän monta miestä jotka ovat stailanneet itsensä ja elämänsä jo siten että ovat pois pelistä. Joillakin pukeituminen jopa rajoittaa treffitekemistiä. Lisäksi vie huomiota persoonasta, rajoittaa kumppaninvalintaa kun tyylistä ei voi tinkiä toisenkaan osalta hyvin tyylikkäänä. Aika vähän pellavapukuisen kanssa elämääni voisin tänäänkään mitään tehdä.
- kaunis n
ei ei ei pellavaa kirjoitti:
Ei ole tyylitaju aina plussaa. Arvostan käytännöllisyyttä ja sitä että mies ei näytä siltä kuin olisi ennen tapaamista treffannut kampaajan ja stailistin. Lisäksi mitä enemmän mies on kiinnostunut itsestään, ulkonäöstä ja imagosta, sitä vähemmän muista. Tiedän monta miestä jotka ovat stailanneet itsensä ja elämänsä jo siten että ovat pois pelistä. Joillakin pukeituminen jopa rajoittaa treffitekemistiä. Lisäksi vie huomiota persoonasta, rajoittaa kumppaninvalintaa kun tyylistä ei voi tinkiä toisenkaan osalta hyvin tyylikkäänä. Aika vähän pellavapukuisen kanssa elämääni voisin tänäänkään mitään tehdä.
Ei tietenkään pidä liian pitkälle viedä sitä. Juuri tuo oli minusta ihan passeli: http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/91/ee/1c/91ee1c178daaf4cd86aa793355aa1aa9.jpg
Tuollainen tyyli ei rajoita ollenkaan normaaleja tekemisiä kaupunkitreffeillä. Jos alun perin ideana on ollut lähteä vaikkapa melomaan tai metsäreissulle, niin kyllähän jokainen silloin tajuaa laittaa jotain järkevää päälle... - -M-
kaunis n kirjoitti:
Ei tietenkään pidä liian pitkälle viedä sitä. Juuri tuo oli minusta ihan passeli: http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/91/ee/1c/91ee1c178daaf4cd86aa793355aa1aa9.jpg
Tuollainen tyyli ei rajoita ollenkaan normaaleja tekemisiä kaupunkitreffeillä. Jos alun perin ideana on ollut lähteä vaikkapa melomaan tai metsäreissulle, niin kyllähän jokainen silloin tajuaa laittaa jotain järkevää päälle...Ruutupaita ja vielä housujen alla? Jos minä pukisin tuollaisen niin ihmiset ilkkuisivat ja lapsetkin naureskelisivat että "isi katso, insinööri!".
- Mies31v.
No itselläni oli varsinkin festareilla reisitaskushortsit, ihan sen takia koska olin yksin liikkeellä, ja piti saada lompakko(missä vanha henkkari), tupakat, teltanlukon avaimet ja kotiavaimet, lippu(ruisrock), zippo, älypuhelin ja nenäliinoja.
Reppuun sitten salassa tuotu viinas, paperia paskan pyyhkimiseen itselle - ja mahdollisille naisille joilla ei ole, höh, vesipullot ja savetit sekä kortsut(joita ei kukaan ikinä ole käyttänyt kolmeen vuoteen), Ja se halpa prepaid-puhelin jossa ei ole kuvia tai yhteystietoja. Mahdollinen viinas reisitaskuun tai johonkin mitä kosketella ja tunnustella että se on siellä.
Kaikki tämä turvallisuuden takia. Koska monesti festareilla käyneenä(vuodesta 1999) huomaan että reppu on helppo avata ja sieltä viedä mitä nyt nyrkillätapettava paska viekään.
Onneksi olen saanut noilla reisitaskushortseilla pimppiä ihan trendsettereiltäkin. Onhan ne rumat, mutta joo, eih... liian alkeellisia naisia.
Reppu toimii myös kaupungeilla. Jos ei toimi, ei kyseistä kasaa pidä pitää edes reikänä. Muistakaa se miehet! Mutta jos ette ole tyylikkäitä niin älkää silti oikeuttako pakkeja sillä että nainen näytti siltä ja siltä stiletoissaan roiskeläppähamosessaan. Nainen saa kipitellä meikeissä ja mukamas "huorahtavissa" vaatteissa ihan missä haluaa.
Ja jos miehellä on maiharit, pilotti ja kalju. Hän ei välttämättä ole persu, natsi tai rasisti. Niin!!!!! - empire on fortune
Reisarit on duunareiden ja ätmien housuja.
Kyllä mä uskon että miehellä nahkaliivit, silinterihattu ja hiihtolasit tuo sen oikean flaksin. Ostin myös kalliit jotkut ruotsin-tiikeri housutkin. Mä osaan jo pari artisti-juttua jotka heitän settiin ekana kun korkkarinainen (mullon kovat vaatimukset naisen pukeutumiseen mitä meen iskeen) voi sitten arvioida että mä oon sitten puhemies enkä ätmimies.
Vaatteilla ne rumat koreilee kuten myös sama homma näihin bemareihin ja muihin kyrpä-autoihin pätee sama kuin omistajalla puutteena. Naiset tarvitsevat rahaa mieheltä elintasoonsa ja rahakas kyrpämies kauniin naisen. Voitto on taattu. - väri on rusketus
Voi teitä..Ei kesällä tarvi vaatteita ollenkaan.Sinne vaan sekaan juoksemaan ilman rihman kiertämää.Katseet on taattuja!
- nyfnyfnyf
Muoti ja tyyli havoi kulkevat yhdessä. Hankkikaa sitä oma tyyliä, eikä sitä mitä on muodissa.
En toki voi puhua kaikkien naisten puolesta, mutta minusta vaikuttaa jotenkin kaukaa haetulta ajatukselta, että mies voisi vaatteillaan kovinkaan paljoa vaikuttaa kiinnostavuuteensa naisen silmissä. No tietty semmoiset ylilyönnit voivat vaikuttaa, ja esim. se, että mies on pukeutunut täysin tilanteeseen sopimattomasti ja epäkäytännöllisesti voi johtaa mielikuvaan ettei tässä nyt ole kysymyksessä mikään järjen jättiläinen.
Kovin hienosti arkenakin pukeutuva mies voisi arveluttaa vähäsen siinä mielessä, että kun itse panostan enempi siihen käytännöllisyyteen ja vaatteissa viihtymiseen kuin varsinaiseen tyyliin, niin en varmaankaan olisi kovin tyylikkään miehen ykkösvalinta. Eipä sillä, etteikö ”hienostelijamieskin” minulle kävisi, kunhan hyväksyisi minut omana itsenäni, eikä kauhistuisi vaikka joskus kuljenkin ihan ihmisten ilmoilla juurikin noissa parjatuissa reisitaskuhousuissa ja kauhtuneissa t-paidoissa.- 1+20
Kyllä voi vaikuttaa! Varmaankin Kehä kolmosen ulkopuolella ei voi...?
Niitä pukeutumisohjeita kannattaa pyytää ammattilaisilta, eikä esim. tältä palstalta. Suurimmissa tavarataloissa ainakin on ihan ilmaisia pukeutumisneuvojien palveluja. 1+20 kirjoitti:
Niitä pukeutumisohjeita kannattaa pyytää ammattilaisilta, eikä esim. tältä palstalta. Suurimmissa tavarataloissa ainakin on ihan ilmaisia pukeutumisneuvojien palveluja.No kehä kolmosen ulkopuolellahan asuukin meitä pelkkiä lappalaisia…
- Gentle Man
1+20 kirjoitti:
Niitä pukeutumisohjeita kannattaa pyytää ammattilaisilta, eikä esim. tältä palstalta. Suurimmissa tavarataloissa ainakin on ihan ilmaisia pukeutumisneuvojien palveluja."Kyllä voi vaikuttaa! Varmaankin Kehä kolmosen ulkopuolella ei voi...?"
Ehdottomasti voi. Itse asun siis verrattain kaukana Kehä kolmosesta.
"Niitä pukeutumisohjeita kannattaa pyytää ammattilaisilta, eikä esim. tältä palstalta. Suurimmissa tavarataloissa ainakin on ihan ilmaisia pukeutumisneuvojien palveluja."
Kyllä, tosin neuvojen laatu ei aina ole huippuluokkaa.
Stellaria nosti esiin muutamia vallan mielenkiintoisia pointteja. On ihan totta että ns. tyylikäs/klassinen pukeutuminen saattaa olla hieman ongelmallista täällä Suomessa. Monille syntyy kuva "hienostelijasta" tai "porvarista" - mikä on harmillinen juttu kaltaiselleni pienessä kylässä kasvaneelle miehelle joka pitää huomattavasti enemmän kävelyretkestä metsässä kuin illallisesta hienossa ravintolassa. Monien silmissä se mikä oli ennen maatilan herrasmiehen asu, on nykyään helsinkiläisjupin asu. Se mikä oli ennen koulupojan asu, on nykyään perheenisän asu. Myönnän hakkaavani päätäni seinään tässä asiassa :p
Se missä stellaria - ja suurin osa ihmisistä - on väärässä, on käytännöllisyys. Kannattaa perehtyä klassisen tyylin historiaan; silloin huomaa että suuri osa siitä on itse asiassa peräisin armeijasta, arkipukeutumisesta ja työpukeutumisesta. Toki vaatteet ovat muuttuneet "hienommiksi", esim useimpia pikkutakkeja (engl. sports jacket) ei olisi fiksua käyttää niiden alkuperäiseen käyttötarkoitukseen eli ulkoiluun ja metsästykseen. Mutta jos luetaan pois vaellus, urheilu, jne...arjessa klassiset vaatteet monessa tapauksessa päihittävät nykymuodin.
Aika monella ainoa kokemus klassisesta tyylistä on kesähäät & musta, hiostava polyesterpuku liian kapeat juhlakengät. Ei ihme että ajatus puvusta tai pikkutakista aiheuttaa kylmiä väristyksiä.
Mietitään vaikka parjattua pellavapukua ja panamahattua. Oletteko huomanneet että kuumimmissa maissa ei pukeuduta t-paitaan ja shortseihin? Ei, kyse ei ole vain uskonnon mielipuolisista säännöistä vaan käytännöllisyydestä. Peittävämmät vaatteet, oikeista materiaaleista valmistettuna, ovat viileämpiä ja suojaavat ihoa palamiselta.
Eräänä taannoisena kesäiltana tämä tuli todistettua. Minun valintani oli pellavasta valmistetut housut, irtotakki ja kauluspaita panamahattu. Istuessamme päivällä terassilla minä olin ainoa joka välttyi ihon palamiselta, hikoilematta sen enempää kuin muutkaan. Illalla selvisin vähemmällä hytisemisellä kuin muut, koska vaikka pellava on viileää päivällä, lämmittää se illalla yllättävänkin hyvin. Hienostelevat mokkanahkakengät ovat mainio valinta kesään, nahka hengittää eikä kerää bakteereja niin kuin keinoaineesta valmistetut tarjoustennarit. Toimii. Eikä unohdeta verenhimoisia ystäviämme, jotka pitävät kovasti shortseja ja t-paitaa käyttävistä suomalaisista...
Ei siis kannata olla ennakkoluuloinen. On syynsä miksi klassinen tyyli on ollut olemassa kymmeniä vuosia, ja sitä yhäkin suositaan.
Tulipa pitkä kirjoitus, toivottavasti joku jaksoi lukea :) - Gentle Man
Gentle Man kirjoitti:
"Kyllä voi vaikuttaa! Varmaankin Kehä kolmosen ulkopuolella ei voi...?"
"Niitä pukeutumisohjeita kannattaa pyytää ammattilaisilta, eikä esim. tältä palstalta. Suurimmissa tavarataloissa ainakin on ihan ilmaisia pukeutumisneuvojien palveluja."
Stellaria nosti esiin muutamia vallan mielenkiintoisia pointteja. On ihan totta että ns. tyylikäs/klassinen pukeutuminen saattaa olla hieman ongelmallista täällä Suomessa. Monille syntyy kuva "hienostelijasta" tai "porvarista" - mikä on harmillinen juttu kaltaiselleni pienessä kylässä kasvaneelle miehelle joka pitää huomattavasti enemmän kävelyretkestä metsässä kuin illallisesta hienossa ravintolassa. Monien silmissä se mikä oli ennen maatilan herrasmiehen asu, on nykyään helsinkiläisjupin asu. Se mikä oli ennen koulupojan asu, on nykyään perheenisän asu. Myönnän hakkaavani päätäni seinään tässä asiassa :p
Se missä stellaria - ja suurin osa ihmisistä - on väärässä, on käytännöllisyys. Kannattaa perehtyä klassisen tyylin historiaan; silloin huomaa että suuri osa siitä on itse asiassa peräisin armeijasta, arkipukeutumisesta ja työpukeutumisesta. Toki vaatteet ovat muuttuneet "hienommiksi", esim useimpia pikkutakkeja (engl. sports jacket) ei olisi fiksua käyttää niiden alkuperäiseen käyttötarkoitukseen eli ulkoiluun ja metsästykseen. Mutta jos luetaan pois vaellus, urheilu, jne...arjessa klassiset vaatteet monessa tapauksessa päihittävät nykymuodin.
Aika monella ainoa kokemus klassisesta tyylistä on kesähäät & musta, hiostava polyesterpuku liian kapeat juhlakengät. Ei ihme että ajatus puvusta tai pikkutakista aiheuttaa kylmiä väristyksiä.
Mietitään vaikka parjattua pellavapukua ja panamahattua. Oletteko huomanneet että kuumimmissa maissa ei pukeuduta t-paitaan ja shortseihin? Ei, kyse ei ole vain uskonnon mielipuolisista säännöistä vaan käytännöllisyydestä. Peittävämmät vaatteet, oikeista materiaaleista valmistettuna, ovat viileämpiä ja suojaavat ihoa palamiselta.
Eräänä taannoisena kesäiltana tämä tuli todistettua. Minun valintani oli pellavasta valmistetut housut, irtotakki ja kauluspaita panamahattu. Istuessamme päivällä terassilla minä olin ainoa joka välttyi ihon palamiselta, hikoilematta sen enempää kuin muutkaan. Illalla selvisin vähemmällä hytisemisellä kuin muut, koska vaikka pellava on viileää päivällä, lämmittää se illalla yllättävänkin hyvin. Hienostelevat mokkanahkakengät ovat mainio valinta kesään, nahka hengittää eikä kerää bakteereja niin kuin keinoaineesta valmistetut tarjoustennarit. Toimii. Eikä unohdeta verenhimoisia ystäviämme, jotka pitävät kovasti shortseja ja t-paitaa käyttävistä suomalaisista...
Ei siis kannata olla ennakkoluuloinen. On syynsä miksi klassinen tyyli on ollut olemassa kymmeniä vuosia, ja sitä yhäkin suositaan.
Tulipa pitkä kirjoitus, toivottavasti joku jaksoi lukea :)"Kovin hienosti arkenakin pukeutuva mies voisi arveluttaa vähäsen siinä mielessä, että kun itse panostan enempi siihen käytännöllisyyteen ja vaatteissa viihtymiseen kuin varsinaiseen tyyliin, niin en varmaankaan olisi kovin tyylikkään miehen ykkösvalinta."
Riippunee siitä kuinka iso asia pukeutuminen ko. miehelle on. Jos mies on räätäli ja muodin harrastaja niin saattaa olla että haussa on nainen jonka kanssa löytyy yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Mutta jos mies vain haluaa pukeutua tyylikkäästi/klassisesti/muodikkaasti/avaruuspukuun, niin tuskinpa asialla on suuremmin väliä.
Itselleni asialla ei ole hirveästi väliä. On tietysti fiksua muistaa että kuten neiti ruiskukka sanoi, osalle naisista voi tulla stressiä pukeutumisesta jos miehellä on hienommat kuteet päällä...eli jos tietää että nainen tykkää pukeutua farkkuihin ja t-paitaan, ehkäpä on typerä veto tulla paikalle tummansinisessä villapuvussa :) - multitool
Gentle Man kirjoitti:
Tulipa pitkä kirjoitus, toivottavasti joku jaksoi lukea :)Onko ne pellavavaatteet edelleenkin yhtä helposti rypistyviä kuin ennenkin, vai onko niihin nykyään lisätty jotakin "easy" aineita?
- Gentle Man
multitool kirjoitti:
Onko ne pellavavaatteet edelleenkin yhtä helposti rypistyviä kuin ennenkin, vai onko niihin nykyään lisätty jotakin "easy" aineita?
En osaa sanoa, ehkä. Minusta rypyt kuuluvat pellavan luonteeseen.
- ,,,,
Gentle Man kirjoitti:
"Kovin hienosti arkenakin pukeutuva mies voisi arveluttaa vähäsen siinä mielessä, että kun itse panostan enempi siihen käytännöllisyyteen ja vaatteissa viihtymiseen kuin varsinaiseen tyyliin, niin en varmaankaan olisi kovin tyylikkään miehen ykkösvalinta."
Riippunee siitä kuinka iso asia pukeutuminen ko. miehelle on. Jos mies on räätäli ja muodin harrastaja niin saattaa olla että haussa on nainen jonka kanssa löytyy yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Mutta jos mies vain haluaa pukeutua tyylikkäästi/klassisesti/muodikkaasti/avaruuspukuun, niin tuskinpa asialla on suuremmin väliä.
Itselleni asialla ei ole hirveästi väliä. On tietysti fiksua muistaa että kuten neiti ruiskukka sanoi, osalle naisista voi tulla stressiä pukeutumisesta jos miehellä on hienommat kuteet päällä...eli jos tietää että nainen tykkää pukeutua farkkuihin ja t-paitaan, ehkäpä on typerä veto tulla paikalle tummansinisessä villapuvussa :)Minä en oikein usko tuota, että tyylistä kiinnostuneille miehille asialla ei olisi merkitystä. Kun lukee Ville Raivion loistavia kolumneja ja niihin kommentoivia, joille tyyli on vain mielenkiinnon kohde, on vaikea kuvitella, että noille miehille ei olisi mitään merkitystä, vaikka nainen pukeutuisi Stellarian tyyliin reisitaskuhousuihin ja t-paitaan. Saakin olla merkitystä: lika barn lekar bäst.
- Gentle Man
,,,, kirjoitti:
Minä en oikein usko tuota, että tyylistä kiinnostuneille miehille asialla ei olisi merkitystä. Kun lukee Ville Raivion loistavia kolumneja ja niihin kommentoivia, joille tyyli on vain mielenkiinnon kohde, on vaikea kuvitella, että noille miehille ei olisi mitään merkitystä, vaikka nainen pukeutuisi Stellarian tyyliin reisitaskuhousuihin ja t-paitaan. Saakin olla merkitystä: lika barn lekar bäst.
Kyllä, mutta Ville on miesten tyylin harrastaja (ja miehen tavanneena uskallan sanoa että kohtuullisen vannoutunut sellainen), samoin kuin mainitsemasi kommentoijat.
Suurin osa klassisesti pukeutuvista, ml. allekirjoittanut, ei pidä miesten tyyliä harrastuksena. - neiti ruiskukka
Gentle Man kirjoitti:
Tulipa pitkä kirjoitus, toivottavasti joku jaksoi lukea :)Kyllä pukeutumisella voi vaan monellakin tapaa vaikuttaa myös kiinnostavuuteen. Vaatteet kun vaikuttavat myös esim. itsevarmuuteen. Jos tuntee viihtyvänsä vaatteissaan ja näyttävänsä vielä kohtuu hyvältäkin niin kyllä se siinä olemuksessakin näkyy.
Klassinen pukeutuminen on siksi ongelmallista kun täällä myydään suurimmaksi osaksi vain ihme kertakäyttö rättejä, jotka on valmistettua jostain muovista. Välillä sitä ihmettelee, miten kaupoista ei löydy sopivaa jotain ihan perusvaatetta, vaikka vaaleaa pitkähihaista yksiväristä paitaa. Joko niissä on ihmeellisiä tekstejä, tai rumia koristeita, ne ovat liian elastisia makkarankuoria, niissä on jotain ihan typeriä värejä mitkä ei sovi kenellekään, tai muuten vaan omituinen malli. En ymmärrä miksei tuollaisia myydä ihan joka kaupassa, kun kysyntää varmaan riittäis ympäri vuoden ja koko ajan. Klassisessa tyylissä tuo ajattomuus on myös hyvä asia.
Pellava on ihan loistava materiaali varsinkin kesällä. Itse olin etelä-euroopan lomamatkalla ja olin aamusta iltaan ulkona pellavahameessa. Osoittautui tosi hyväksi valinnaksi. Keskipäivän helteessäkään ei ollut liian kuuma ja illalla kun lämpötila laski niin ihmeesti se kuitenkin lämmitti, vaikka epäilin että kylmä tulee. Ja huomasin kyllä tuon, että paikalliset eivät pukeudu samaan tapaan kuin Suomessa helteellä. Yhdellä vanhemmalla miehellä oli VILLAPUSERO päällä kun asteet olivat varmaan 25-30 välillä. Itse olin pukeutunut maximekkoon ja lierihattuun. Mutta salaisuus kai piilee just niissä oikeanlaisissa materiaaleissa, jotka ei hiosta.
Itse käytin nyt kovilla helteillä myös nahkatennareita ilman sukkia eikä ollut yhtään ahdistavaa tai hiostavaa vaikka siltä voi kuulostaa. Nahka tuntui mukavan viileältä paljasta jalkapohjaa vasten. Sitten täytyy vielä sanoa, että tein viime talvena huovutetut lapaset, jotka lämmittävät todella hyvin myös kovimmilla pakkasilla. Voittaa monet kaupasta ostetut talvikinttaat mennen tullen.
Tulee kyllä yhä sorruttua myös niihin sekunda materiaalista valmistettuihin vaatteisiin, jos on jotain kivannäköstä ja mallista vaatetta. Kyllähän tuon laadussa sitten huomaa, ettei käyttöikä ole kovin pitkä. - Gentle Man
Gentle Man kirjoitti:
Kyllä, mutta Ville on miesten tyylin harrastaja (ja miehen tavanneena uskallan sanoa että kohtuullisen vannoutunut sellainen), samoin kuin mainitsemasi kommentoijat.
Suurin osa klassisesti pukeutuvista, ml. allekirjoittanut, ei pidä miesten tyyliä harrastuksena.Ville Raiviosta puheen ollen, ajattelin linkata hänen bloginsa tänne...ja mitäs löytyikään etusivulta:
http://www.keikari.com/blogi/panama-hattu/
Kuten huomaamme, tämäkin asuste on suunniteltu käytännöllisyyden eikä suinkaan turhan hienostelun ehdoilla ;) - golf, sukellus & sinkut
Gentle Man kirjoitti:
Suurin osa klassisesti pukeutuvista, ml. allekirjoittanut, ei pidä miesten tyyliä harrastuksena.Tuolla määrittelylläsi esim. sinun _harrastus_ on S24:n sinkut-palsta. On varmaan mielenkiintoisia ilmeitä havaittavissa, kun uusille tuttavuuksille asiasta kertoo :D.
- ,.,.,.,.
Kyllä pukeutumisella voi vaan monellakin tapaa vaikuttaa myös kiinnostavuuteen. Vaatteet kun vaikuttavat myös esim. itsevarmuuteen. Jos tuntee viihtyvänsä vaatteissaan ja näyttävänsä vielä kohtuu hyvältäkin niin kyllä se siinä olemuksessakin näkyy.
Klassinen pukeutuminen on siksi ongelmallista kun täällä myydään suurimmaksi osaksi vain ihme kertakäyttö rättejä, jotka on valmistettua jostain muovista. Välillä sitä ihmettelee, miten kaupoista ei löydy sopivaa jotain ihan perusvaatetta, vaikka vaaleaa pitkähihaista yksiväristä paitaa. Joko niissä on ihmeellisiä tekstejä, tai rumia koristeita, ne ovat liian elastisia makkarankuoria, niissä on jotain ihan typeriä värejä mitkä ei sovi kenellekään, tai muuten vaan omituinen malli. En ymmärrä miksei tuollaisia myydä ihan joka kaupassa, kun kysyntää varmaan riittäis ympäri vuoden ja koko ajan. Klassisessa tyylissä tuo ajattomuus on myös hyvä asia.
Pellava on ihan loistava materiaali varsinkin kesällä. Itse olin etelä-euroopan lomamatkalla ja olin aamusta iltaan ulkona pellavahameessa. Osoittautui tosi hyväksi valinnaksi. Keskipäivän helteessäkään ei ollut liian kuuma ja illalla kun lämpötila laski niin ihmeesti se kuitenkin lämmitti, vaikka epäilin että kylmä tulee. Ja huomasin kyllä tuon, että paikalliset eivät pukeudu samaan tapaan kuin Suomessa helteellä. Yhdellä vanhemmalla miehellä oli VILLAPUSERO päällä kun asteet olivat varmaan 25-30 välillä. Itse olin pukeutunut maximekkoon ja lierihattuun. Mutta salaisuus kai piilee just niissä oikeanlaisissa materiaaleissa, jotka ei hiosta.
Itse käytin nyt kovilla helteillä myös nahkatennareita ilman sukkia eikä ollut yhtään ahdistavaa tai hiostavaa vaikka siltä voi kuulostaa. Nahka tuntui mukavan viileältä paljasta jalkapohjaa vasten. Sitten täytyy vielä sanoa, että tein viime talvena huovutetut lapaset, jotka lämmittävät todella hyvin myös kovimmilla pakkasilla. Voittaa monet kaupasta ostetut talvikinttaat mennen tullen.
Tulee kyllä yhä sorruttua myös niihin sekunda materiaalista valmistettuihin vaatteisiin, jos on jotain kivannäköstä ja mallista vaatetta. Kyllähän tuon laadussa sitten huomaa, ettei käyttöikä ole kovin pitkä.Etelä-Euroopassa 25-30 on ihan tavallista ja varmaan paikallisten mielestä saman tuntuista kuin 18-22 täällä meillä meidän mielestämme. Täällähän monet etelästä tulleet turistit ovat jo takki päällä 20 asteessa, jos aurinko ei paista. Nyt kun täälläkin oli kuukauden mittainen hellejakso, niin 25 ei edes tuntunut enää mitenkään poikkeuksellisen lämpöiseltä. Sisällä kun oli koko ajan 30.
- Gentle Man
golf, sukellus & sinkut kirjoitti:
Tuolla määrittelylläsi esim. sinun _harrastus_ on S24:n sinkut-palsta. On varmaan mielenkiintoisia ilmeitä havaittavissa, kun uusille tuttavuuksille asiasta kertoo :D.
No sehän on hyvä että löytyy paljon harrastuksia. S24 sinkut-palsta, Facebook, sähköposti, uutissivustot, säätiedot, karttapalvelut, jne. Siis muiden harrastusten lisäksi.
Kyllä tämmöisen aktiivisen miehen luulisi naisille kelpaavan! - Kympin Nainen
multitool kirjoitti:
Onko ne pellavavaatteet edelleenkin yhtä helposti rypistyviä kuin ennenkin, vai onko niihin nykyään lisätty jotakin "easy" aineita?
On saatavilla kemiallisesti käsiteltyjä pellavavaatteita, jotka ei rypisty niin paljon kuin käsittelemättömät. Yleensä käsittely on merkitty vaatteen tuotetietoihin.
Mutta olen samoilla linjoilla Gentle Manin kanssa, ryppyisyys kuuluu pellavan luonteeseen, eikä rypyt esim. paidan kyynärtaipeessa haittaa ollenkaan. Ja pellavavaatteet ehkä sitten kuitenkin on enemmän vapaa-ajan vaatteita, eli niitä ei laittaisikaan kaikista virallisimpiin liiketapaamisiin.
Itsellä on sekä rypistyvästä pellavasta että kemiallisesti käsitellystä pellavasta tehtyjä vaatteita. Mm. yksi maksimekko on tuosta käsitellystä pellavasta - ja siinä vähempi ryppyisyys on hyvä juttu, koska mekko laskeutuu kauniimmin, ei tule niitä "poikkirantuja" esim. istumakohtaan. Sanoisin siis että hameisiin tai housuihin ottaisin mieluummin käsitellyn pellavan, mutta yläosaan ei ole niin nokonuukaa. - neiti ruiskukka
,.,.,.,. kirjoitti:
Etelä-Euroopassa 25-30 on ihan tavallista ja varmaan paikallisten mielestä saman tuntuista kuin 18-22 täällä meillä meidän mielestämme. Täällähän monet etelästä tulleet turistit ovat jo takki päällä 20 asteessa, jos aurinko ei paista. Nyt kun täälläkin oli kuukauden mittainen hellejakso, niin 25 ei edes tuntunut enää mitenkään poikkeuksellisen lämpöiseltä. Sisällä kun oli koko ajan 30.
Niin.. paikalliset on kyllä tottuneet paljon kuumempaankin, mutta jotenkin tuo villapaita tuntui kuitenkin aika hassulta valinnalta.
- näin se on
En katso niinkään miehen pukeutumisen "tasoa", vaan teen johtopäätökset miehen kiinnostavuudesta sen perusteella, mihin viiteryhmään hänen pukeutumisensa viittaa (puku, klassinen tyyli, rockhenkinen, jne).
Itseä eniten miellyttää ihan tavallinen pukeutuminen, kunhan on siistit ja istuvat, ajanmukaiset vaatteet niin hyvä on. - muoti-ikoni
Naisiin vetoaa tällainen tyyli: http://static.iltalehti.fi/viihde/tauskijuttu2001MH_503_vi.jpg
- ätmi
Kyllä näin on. Noin kun pukeutuu, pillua tulee ovista ja ikkunoista.
- sfgjafj
Ei ainakaan minulta ole pois, kun ne naiset ovat tuollaisia: http://theglassdragonfly.com/wp-content/uploads/2009/07/6320_1134379274451_1076370195_30404785_8363955_n-copy.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894