Miten päästä lastenkotiin?

tyttö02

Eli haluisin lastenkotiin koska tunnen et mun ei oo hyvä asuu täällä. Mun vanhemmat riitelee aika usein ja välillä esiintyy väkivaltaa. Sossujen mielestä meillä on ihan normaali perhe mutta ehei, ei täällä voi asua. Pelkään isääni koska kun se suuttuu se karjuu ja paiskoo ovia. Muutenkin kai entinen narkkari. Itsemurhaa oon harkinnu ja kaks kertaa yrittäny mut ne jäi yritykseks. Tääl ei saa nukuttuukaaan kun äiti mölyy aina olohuoneessa , se ei taida välittää et käyn koulua. Enkä saa muutenkaan nukuttuu kovin hyvin koska en haluu asuu täällä Äitillä on keskivaikea masennus,samoinmn vanhimmlla siskolla. Suvussa kans eritin paljon masennusta. vousko jiku beuvoo miten pääsis kotoo pois?

7

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö02

      Pahoittelen kirjotusvirheitä

      • Älä luovuta, piä huolta!

        Mitä jos nostat kotona kissan pöydälle ja sanot vanhemmille suoraan että voit huonosti ja et saa nukuttua. Ja että haluat pois kotoa sijaisperheeseen tai lastenkotiin ettet sairastuisi. Ehkä ne heräis ja yrittäisi vähän enemmän ajatella suakin! Muista että kun selviää ehjin nahoin huonosta kotielämästä, on loppuelämä sitten helppoa ja nautittavaa. Näin kävi mullekkin kun 27 vuotiaana karkasin kotoa kun sossut ei välittäny vaikka kävin siellä 14 vuotiaana itkemässä. Nyt oon 46 ja elämä on hymyillyt viimeiset 30 vuotta ! Pidäthän itsestäsi hyvää huolta! Omaiset mielenterveystyön tukena -järjestö osaisi neuvoa miten pääsisit ryhmiin joissa on samanlaisen ongelman kanssa kamppailevia ihmisiä.


      • Älä sinä karkaa!
        Älä luovuta, piä huolta! kirjoitti:

        Mitä jos nostat kotona kissan pöydälle ja sanot vanhemmille suoraan että voit huonosti ja et saa nukuttua. Ja että haluat pois kotoa sijaisperheeseen tai lastenkotiin ettet sairastuisi. Ehkä ne heräis ja yrittäisi vähän enemmän ajatella suakin! Muista että kun selviää ehjin nahoin huonosta kotielämästä, on loppuelämä sitten helppoa ja nautittavaa. Näin kävi mullekkin kun 27 vuotiaana karkasin kotoa kun sossut ei välittäny vaikka kävin siellä 14 vuotiaana itkemässä. Nyt oon 46 ja elämä on hymyillyt viimeiset 30 vuotta ! Pidäthän itsestäsi hyvää huolta! Omaiset mielenterveystyön tukena -järjestö osaisi neuvoa miten pääsisit ryhmiin joissa on samanlaisen ongelman kanssa kamppailevia ihmisiä.

        Eiku siis 17 vuotiaana karkasin kotoo, tietty :D


    • Voi ei,
      Onpa ikävää, että kotona ei ole hyvä olla. Ehdotan, että otat yhteyttä niihin sosiaalityöntekijöihin, jotka tuntevat perheenne asiat. Voit ottaa yhteyttä ihan itse, ilman vanhempiasi. Tai sitten voit kertoa huolesi kouluterveydenhoitajalle. Minusta olisi tärkeää, että löytäisit yhden luotettavan aikuisen, jonka kanssa voisit pohtia tilannettasi ja elämääsi.

      Älä menetä toivoasi!
      Tsemppiä, toivottaa Päivi-pappi Hämeestä

      • Ffff

        Eipä ollut mitään apua ottaessani yhteyttä terveydenhuoltoon. Kuunneltiin, vastaus oli: ei siis viinaa, ole omillani.


    • kiltti mies.

      Olin tai jouduin lastenkotiin kun olin 9,5 vuotias ja olin siellä 18 vuotiaaksi asti. Olin siellä myös ekan kerran 7 vuotiaana vähän aikaa. Äitini ryyppäsi ja riehui joka päivä 3 vuotta niin että en voinut koulua käydä. Ihme kyllä että sain todistuksen. Sitten jossain vaiheessa äitini lähti jonkun miehen luoksi viikoksi ja jätti minut ja veljeni kahdestaan kotiin ilman ruokaa. Jouduimme varastamaan ruokaa kaupasta monesti että selvisimme hengissä. No sitten juoduimme lastenkotiin ennen kun täytin 10 vuotta. Sanoisin että se oli pelastus. Olisin varmana kuollut muuten kun se äidin juoppo mies oli hullu ja hakkasi meitä. Mene siis sossuun ja sanot niille että haluat pois kotoa, jos ne ei usko, lopeta koulunkäynti. Älä siis mene kouluun, kyllä joku huolestuu siinä vaiheessa.

    • 10+17

      Karkaa kotoa, kieltäydy palaamasta. Palautettuna karkaa uudestaan vaikka jollekin kaverille. Älä alistu, älä lannistu! Totuus ei pala tulessakaan. Pyydä toinen lastenvalvoja/lastensuojelutyöntekijä juttukaveriksesi - mene itse sinne puhumaan jos mahdollista, ilman isää ja äitiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe