Bussiin Torniosta vai Haaparannalta?

Köyhä oululaine

Pitääkös paikkaansa puskaradion kertomat juorut, että jos haluaa matkustaa Torniosta etelän suuntaan, kannattaa bussiin hypätä Haaparannan puolella niin maksaa vähemmän?!

17

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, jos ostat matkalipun valmiiksi matkahuollosta. Silloin ALV 0%. Bussista saat normihintaiset liput.

    • a649,ksh

      Voihan sillä Matkahuollosta ostetulla lipulla nousta bussiin Tornion puoleltaki jos haluaa :)

      • Mixnäin?

        Miksi se niin on? Siks että matkahuolto on ruottinpuolella? Jos matkustaa eteläruotsiin niin voiko silloin myös ostaa verottoman lipun matkahuollolta? Vai miten tämä niinku toimii..


    • Voit tarkistaa Matkahuollon säännöt lippujen hinnoista täältä: http://www.matkahuolto.fi/fi/matka/hinnat/
      Älkääkä sekottako Suomen ja Ruotsin bussiliikennettä ja lippuja keskenään koska niissä on ihan eri systeemit. Vaikka ne bussit nyt tässä tapauksessa (Tornio/Haaparanta) lähtevät samasta paikasta.
      Liput ostetaan kuitenkin ihan eri luukulta ja niihin pätee eri säännöt!

    • Koululainen köyhä

      Men jonku semmosen tolpan tykö seissoon missä on kaukoliikennemerkki Torniossa ja toivo kovasti että siihen tulis linja-auto jossaki välissä ja vielä pysähtyski se on sitte eri asia mihin se on loppujen lopuksi menossa kysele sitä siltä joka on kuskina.

      • Ei ne linja-autot kulje kenenkään toiveitten perusteella. Kannattaa tarkistaa aikataulut ja reitit ennen reissuun lähtemistä!
        Itsellä ei ole ainakaan mitään ongelmia kulkea bussilla sen enempää Suomessa kuin Ruotsissakaan koska olen lukutaitoinen. Ne jotka ei ole lukutaitoisia tarvitsevat ehkä apujoukkoja :)


      • Pöljäläinen olet
        cmeikalainen kirjoitti:

        Ei ne linja-autot kulje kenenkään toiveitten perusteella. Kannattaa tarkistaa aikataulut ja reitit ennen reissuun lähtemistä!
        Itsellä ei ole ainakaan mitään ongelmia kulkea bussilla sen enempää Suomessa kuin Ruotsissakaan koska olen lukutaitoinen. Ne jotka ei ole lukutaitoisia tarvitsevat ehkä apujoukkoja :)

        No mistä ne tarkistavat jotka ovat ulkopaikkakuntalaisia menevätkö taxilla ruotsiin katteleen että miltähän tolpalta se auto ottaisi minut mukaansa ja mitä reittiä ajaisi sitten kävisikö sen kautta minne olen menossa,.,.


      • Pöljäläinen olet kirjoitti:

        No mistä ne tarkistavat jotka ovat ulkopaikkakuntalaisia menevätkö taxilla ruotsiin katteleen että miltähän tolpalta se auto ottaisi minut mukaansa ja mitä reittiä ajaisi sitten kävisikö sen kautta minne olen menossa,.,.

        No puhelimetkin on keksitty jo "muutama" vuosi sitten ja melko monella toimii myös Internet yhteydet! Niillä olen itse pärjännyt tähän asti ja luultavasti pärjään tästedeskin. Joten kukahan se "Pöljäläinen" on jos ei osaa etsiä itse informaatiota??? Soittaa vain Matkahuoltoon niin asia selviää!


      • aika yksinkertainen
        cmeikalainen kirjoitti:

        No puhelimetkin on keksitty jo "muutama" vuosi sitten ja melko monella toimii myös Internet yhteydet! Niillä olen itse pärjännyt tähän asti ja luultavasti pärjään tästedeskin. Joten kukahan se "Pöljäläinen" on jos ei osaa etsiä itse informaatiota??? Soittaa vain Matkahuoltoon niin asia selviää!

        No annappas sitten tiedustelunumero jota voi reissaava ihminenkin käyttää kun ei ole sitä läppäriäkään kainalossa eikä ole tullut hankittua älypuhelinta, se on sama jos sinä istuskelet päivät koneen äärellä ja kyttäät mihin voisit noita näsäviisauksiasi kirjoitella.


      • aika yksinkertainen kirjoitti:

        No annappas sitten tiedustelunumero jota voi reissaava ihminenkin käyttää kun ei ole sitä läppäriäkään kainalossa eikä ole tullut hankittua älypuhelinta, se on sama jos sinä istuskelet päivät koneen äärellä ja kyttäät mihin voisit noita näsäviisauksiasi kirjoitella.

        No mitenkähän itse onnistut tänne kirjoittelemaan jos ei ole nettiyhteyksiä??? Tuossa on ylhäällä linkki matkahuoltoon - tarkista sieltä se puhelinnumerokin niin voit ottaa yhteyttä ja kirjoittaa ne ajat paperille että tiedät miten ja milloin ne bussit kulkevat! En tietääkseni saa maksua tarkistaakseni kaikki asiat sinulle!!!
        Ota nyt itseäs niskasta - aikuinen ihminen - ja ota selvää asioista!


      • en tiä ymmäräkkö ?
        cmeikalainen kirjoitti:

        No mitenkähän itse onnistut tänne kirjoittelemaan jos ei ole nettiyhteyksiä??? Tuossa on ylhäällä linkki matkahuoltoon - tarkista sieltä se puhelinnumerokin niin voit ottaa yhteyttä ja kirjoittaa ne ajat paperille että tiedät miten ja milloin ne bussit kulkevat! En tietääkseni saa maksua tarkistaakseni kaikki asiat sinulle!!!
        Ota nyt itseäs niskasta - aikuinen ihminen - ja ota selvää asioista!

        Pölööjä enhän minä oo ouluun menossa mutta jos se oululainen on reissuillaan eksynyt tähän kyläpahaseen ja tuolla kävelee ja miettii että mistähän tässä pääsisi julkisiin kulkuneuvoihin kun ei ole mitään missään linkkariasema on uossa mutta ovet on lukossa eikä mitään infoa mistään rautatieasmakin vaikutti hiukan omituselta että ÖÖÖÖÖ mihinkäs tässä oikein pitäisi mennä olisikohan tuossa missä lukee että poliisi sitten etään oikeaa poliisia vai onkohan se ehkä jokin ravintola kun ei täällä olemitään matkailuun iittyvää niin liekö sitten poliisiakaan.


    • viissatanen

      Ei sitä taida uskaltaa ainakaan Salmelan bussilla Ouluun. Lehtitietojen mukaan kuumakalle kuskina. Uskomatonta toimintaa. Löytyy guuglettamalla kalevan sivuilta!

      • b-safööri

        Kuulemma ei oo enää kauaa kuskina, ongelmakuski kun on.


    • raasputti

      Pölöjiä olette

    • kuumakorva

      Kuski kerto torniosa että kuski on saanu kenkää!

    • Hyvä firma

      No se mutta siinä on kuiten fiksuja kuskia jälelä nyt, eikä se kannata pitkäaikaista omaa yrittäjää aina morkata sehän on hyvä ko vain menestyis pitkään ei niissä ole mitään todellista moittimista erittäin hyvää asiakaspalvelua olen saanut.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe