MIKSI ETTE KYSY MIELIPIDETTÄ ASIOISTA????!

PIKKUKAKA

Siis Miksi anoppi/appi eivät voi ihan siis yleisesti kysyä mielipidettä asioista miniöiltä ja vävyiltä?? Mikä siinä puhumisessa ja sen vastauksen hyväksymisessä on niin vaikeaa?? Jos kyse on heidän elämään tunkemisesta. Tulen hulluksi vuosia jatkuneiden pikkukiistojen takia, yleensä en sano mitään kohteliaisuudesta enää sitten jälkeenpäin, mutta asiat harmittavat vaikka miehellekin yritän puhua että tekisi jotain. Pieniä asioita mutta periaate vituttaa... Anoppi on mm. ostanut meille ihan huvin vuoksi ison olohuoneen maton. sellaisen karvamaton. Vihaan niitä karvamattoja koska ne kerää kaiken lian ja irtoroskat ja ne saa vaan järjettömällä tamppaamisella pois, normaali imurointi ei mitenkään riitä. Matto maksoi 70€ joten en kehtaa sitä vaan heittää pois. En ole mikään hullun kriittinen mutta lapsiperheessä en tajua noita moderneja karvamattoja jotka ovat niin kaukana minun käytännöllisyydestä kuin voi olla. Toinen outo asia on anopin meille ostamat lakanat. Olin kuulemma sanonut että tarvitsen isoja parisängyn lakanaoita... prkl.. Olen 4vuotta sitten muutettuamme yhteen miehen kanssa sanonut sänkyä anopin kanssa ostaessamme etten halua yhtenäistä petauspatjaa parisänkyyn koska meillä on vain normaaleja yhden hengen patjojen lakanoita enkä rupea uusia ostamaan kun lakanoita on valmiiksi ja katsomaamme sänkyyn sai myös kaksi petaria, mikä sopisi meille paremmin. Anoppi halusi sen yhden ison petarin kun sen olisi saanut heti mukaan. Lakanani ovat laadukkaita lakanoita joista tykkään enkä halua niiden pölyttyvän kaapissa, ja niitä tosiaan on kymmenet. Loukkaavaa tuollainen minun reviirilleni tunkeminen kun yritin järkevästi perustella asian minun kannaltani, minun ja miehenin elämä se on.

Anoppi on myös jouluna kysynyt että onko teillä lakanoita tarpeeksi ja sanoin että on ja paljon, mutta aluslakanoita vähemmän kuin pussilakanoita. Anoppi sitten tämän kaiken perusteella osti meille aluslakanoita ihan taas huvin vuoksi, ja vielä parisängyn isoja lakanoita. Olin kuulemma niitä toivonut. MIKSI ETTE KYSY SUORAAN SAANKO OSTAA?! Kun ei ole synttärit yms muita . Siiis nämä ovat yhdet esimerkit ja todellakin minimaalisimmasta päästä mistä anopin kanssa hiertää. Halusin vaan kysyä teiltä anopeilta ja apeilta, miksi hemmetissä ette kysy, tarvitsetteko tätä tätä ja tätä.. Kun kyse on karkkipussia isommasta hankinnasta niin ei niitä vaan ostella. Tuo mattokin vituttaa joka päivä ja tekisi mieli se myydä mutta ei mies halua että minä myyn kaiken hänen vanhempiensa ostamat. Minä taas loukkaannun siitä ettei minulta kysytä. Tuollainen 2m x 2m mattokaan ei ole mikään pieni jonka piilottaa johonkin nurkkaan. Aina pitäisi hymyillä tyytyväisenä. Samoin kun sitten joulun alla anoppi kysyi että tarvitsemmeko jotain isompaa..... Sanoin miehelle siis kun hänen kauttaan keskusteltiin että kahvinkeitin ja imuri on hajoamispisteessä niin he ostivat uuden, isomman telkkarin. Tämän jälkeen meillä oli yksi toimiva turha tv, varmaan 5 tuumaa pienempi kuin uusi tv, ja parin kuukauden päästä rikkinäinen imuri ja kahvinkeitin. No mikäs siinä..! osamaksulla vaan..

Miksi siis ette kysy koska tällaiset itsestäänselvyytenä pitämiset lokkaavat ja katkeroittavat. Muutenkin kun ei osata napanuoraa katkaista niin pahinta mitä voi tehdä on, että sivuuttaa kaikki miniän toiveet ja pyynnöt.. Ja joista yhdessä puolison kanssa on puhuttu eli ne ovat yhteisiä toiveita. Mies vaan näkee asiat erilailla eikä niin edes välitä mutta minä en tykkää että kotini on uhattuna eikä minulta kysytä ja kun kysytään niin ei kuunnella.. ja oletetaan etten mitään ymmärrä että he muka näkevät mikä meille on parhaaksi.. on minulla omatkin vanhemmat mutteivät he tunge elämääni kysymättä.. Joku nyt varmasti ihmettelee miksi en ollut tyytyväinen uudesta Tvstä ja olen kiittämätön paska.. Kyse ei ole siitä vaan periaatteesta kuinka meidän perheen toiveita ei kuunneltu ja minun koti on minun koti. Tv on iso hankinta eläkeläisiltä niin en ymmärrä miksi sellainen pitää ostaa huvin vuoksi.. Lakanat ei meillä muutenkaan mahdu pieneen vaatehuoneeseen kaikkien lasten vaatteiden jälkeen muttei tälläistä voi sanoa enää sitten kun lakanat jo meillä on.. Ainoa asia mikä pitää minut järjissäni, on se etteivät he ole täällä ikuisesti.. MIKSI ETTE SIIS KYSY JA KUUNTELE PRKL !

11

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riina46

      Simppeli vastaus. Olen ollut yli 10 vuotta naimissa, eikä koskaan anoppi ja appi ole kysyneet, mitä me haluamme tai tarvitsemme. Koska olemme kaikki aikuisia, ei tullut alkuaikoina edes mieleen ehdottaa, että he ostaisivat meille jotain isompaa tai edes ottaisimme ne vastaan.

      Myy mitä sinulla vaikka tori.fi ja sano miehellesi, että matto on pesulassa ja siihen tuli tahra, jota ei saatu poistettua.

      Älä ota enää mitään lahjoja vastaan anoppilasta.

      • anoppivihaaja

        Minä voin ottaa karvamattosi ilomielein,olenkin haaveillut sellaisesta :)


      • ei tuo toista kertaa
        anoppivihaaja kirjoitti:

        Minä voin ottaa karvamattosi ilomielein,olenkin haaveillut sellaisesta :)

        Miksi kärsiä kun voi sanoa suoraan, että vitun akka vie ne karvamattos takasi kauppaa.


      • Oho...Kaatui maalia!
        ei tuo toista kertaa kirjoitti:

        Miksi kärsiä kun voi sanoa suoraan, että vitun akka vie ne karvamattos takasi kauppaa.

        Kaada sille matolle ihan oikeasti jotain, joka vie värin, tai jää kiinni karvoihin. Hunajaa. Liimaa. Tussipullo. Steariinia.

        Jos nyt niin varot anoppia, että et uskalla mattoa siirtää jonnekin muualle, niin sotke matto pilalle.


      • piparminttuli
        ei tuo toista kertaa kirjoitti:

        Miksi kärsiä kun voi sanoa suoraan, että vitun akka vie ne karvamattos takasi kauppaa.

        Olen onnellinen että sinä "ei tuo toista kertaa" et ole minun peheeni jäsen.


    • huuhelo

      MINÄ NIIN MIELENI PAHOITIN

    • 64327347

      En halua loukata miestäni jos hän pitää matosta, ei siis sen takia että se olisi hieno matto vaan koska se on hänen vanhemmiltaan. Ja olen huono valehtelemaan/juonimaan :D

      Enkä ikinä ole mitään heiltä itse pyytänyt, en edes omilta vanhemmiltani ja siksi en tätä ymmärräkään.

      • sipuli2014

        Jos minä ehdottaisin miehelle, että mitä jos vaihdettaisiin matto, niin tuskin vastustaisi. Tuskin loukkaantuisi. Onko teidän kotinne jokin miehen äidin design-talo? Sitten kun kuolevat, tuodaanko kaikki heidän tavaransa teidän kotiin, ja sun omat, mitä on, niin menevät kierrätykseen?

        älä ota mitään vastaan.


      • 9kk
        sipuli2014 kirjoitti:

        Jos minä ehdottaisin miehelle, että mitä jos vaihdettaisiin matto, niin tuskin vastustaisi. Tuskin loukkaantuisi. Onko teidän kotinne jokin miehen äidin design-talo? Sitten kun kuolevat, tuodaanko kaikki heidän tavaransa teidän kotiin, ja sun omat, mitä on, niin menevät kierrätykseen?

        älä ota mitään vastaan.

        Vaihtelu virkistää. Matto vuodenajan mukaan. 3kk sun yksi matto... Se anopin ostama ja 9kk oma valintasi. Simple!


    • piparminttuli

      Ei yksin anoppia voi tuosta syyttää, syytä on sekä sepissä että sepittäjissä. Eli myös sinussa ja varsinkin miehessäsi. Istukaa saman pöydän ääreen ja tehkää pelisäännöt selviksi (hyvässä hengessä)

      Hyvää he tarkoittavat. Esim. tuo maton osto. Hän varmaa tarkotti pelkästään hyvää ja ennen vanhaan ei oltu nirsoja (ei katsottu lahjahevosen suuhun) vaan otettiin kiitollisena apu/lahja vastaan. Toisin on nykyään kun ei ole puutetta voi olla nirso siitä mitä haluaa.

      Jos teillä on ongelmia niin jutelkaan ja miehesi pitäisi kyllä pystyä puhumaan niistä vanhemmilleen .

      Ei ole itsestään selviä asioita olemassakaan kun on eri ikäluokkien välisistä ajatusmaailmoista kysymys. Arvomaailma ja elämänkokemus on erilainen. Kun sinäkin olet yli 60v niin sinä et näe- etkä ajattele asioista samalla lailla kuin sillä hetkellä kolmekymppiset ajattelevat.

      On itsekästä kuvitella, että kaikki maailmassa ajattelevat ja toimivat samalla lailla kuin itse toimii. Arvomaailma on eri ikäpolvilla erilainen. Samoin elämän kokemus.

    • lot

      Voi, kuinka paljon me ihmiset saadaan muiltakin kuin perheen jäseniltä tai sukulaisilta lahjoja ,joille meillä ei ole mitään käyttöä. Ei niistä silti meteliä pidetä.

      Niin matto ei kelpaa ja muutenkin pitäsi hyppiä sinun pillin mukaan, mutta kun heistä aika jättää niin tappelet perinnöstä joka ei sulle ees kuulu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe