Turhako?

huijattukko

Onko kenellekään käynyt siten, että kun sinut on palkattu uuteen työpaikkaan niin heti työsuhteen alussa sinulle viestitään, että ei sinua (koulutuksesi puolesta) oikeastaan niin kauheasti tarvitakaan?

Oma fiilis on näin melkein vuoden jälkeen edelleen hiukan typertynyt. Hommaa riittää, mutta tavallaan tosiaan vaatimattomampaa kuin mihin koulutus ja rahkeet riittäisi. Tämän vuoksi en myöskään saa juurikaan tyydytystä työstäni ja pelkään, että kehitykseni on lähinnä negatiivinen ja vaikeuttaa siirtymistä muualle. Olen aloittanut opinnot avoimessa yliopistossa, jotta pääkopalle olisi edes jotain haastetta ja kehittyisin edes jotenkin.

Nyt on tapahtunut jonkin verran muutoksia työyhteisössä ja mahdollisesti voisi olla vaativampia tehtäviä tulossa, mutta eivät nekään oikein koulutusta vastaa.

Ei tässä taida auttaa muu kuin se, että etsii uuden työpaikan, mutta kannattaako kertoa tästä taustatilanteesta? Tosin kun työsuhdetta on kestänyt vain alle vuoden niin saattavat ihmetellä miksi olen vaihtamassa näin pian. Olen käynyt yhdessä työhaastattelussa, mutta samaa paikkaa olivat hakeneet monet muutkin - todennäköisesti kokeneemmat.

2

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unfortunate bastard

      miksi tehdä elämästään vaikeaa, nauti leppoisasta työstä jos palkka on riittävä. Toiset joutuu raatamaan kohtuuttomasti mitättömän palkan eteen ja vaihtaisivat varmasti osia kanssasi mielellään mutta eihän meikäläisen kaltaiselle satu milloinkaan ne hyvät diilit...

    • Same here

      Siinä on kuitenkin aina riski, että et löydäkään sen parempaa työtä tilalle. Älä kuitenkaan irtisanoudu ennen kuin olet jotain muuta löytänyt, siitä ei te-toimistot ym. tykkää.

      Mutta nyt asialliseen vastaukseen. Itselläni on ollut sama tilanne pariinkin otteeseen, ja olen pitkälti sitä mieltä, että työtehtävistä on itselläni ollut sellainen ennakkokuva, että "ne on varmaan tosi vaikeita", kun todellisuudessa ne ovat helppoja kuin heinän teko. Niihin tylsistyy pian ja alkaa itsekin voida huonosti. "Onneksi" sattuivat olemaan määräaikaisia, joita ei voitu sopimuksen loputtua enää jatkaa. Olisin myös voinut näissä tehtävissä "vaikeuttaa" toimenkuvaani, sillä työt olivat varsin itsenäisiä. Vaikeuttaminen olisi kuitenkin tarkoittanut ylitöitä ja lisää kiiretta. Ei kiitos. Kyllä niistä töistä silti arvokasta kokemusta sai, ja olen siihen tyytyväinen. Suosittelen sinuakin arvioimaan, mitä kaikkea olet työssäsi tehnyt ja oppinut, ja käyttämään sitä hyväksesi.

      Sitten tuo, etteivät tehtäväsi vastaa koulutusta. En tiedä mikä koulutus sinulla on, mutta tuntuu, että nykyisin harva tehtävä enää vastaa mitään koulutusta. Kyse on enemmän siitä, vastaako oma kiinnostus tehtävää. Osaaminen tai koulutustausta on siinä mielessä sivuseikka.

      Tsemppiä pohdintoihisi ja jaksele työssäsi (niin kauan kuin arvelet sen tarjoavan sinulle edes jotain positiivista)!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2019
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1301
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1194
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      11
      994
    Aihe