MITÄ TEKISIN ASIALLE

Työrauha

Muutin äskettäin uuteen isoon työyhteisöön.Työtahti kova,lähes urakkaluonteinen.Työopastus heikkoa,paljon naisia,enimmäkseen auttavia,kivoja.MUTTA muutama marmarttava akka,jolle ei mikään kelpaa,jotka mesoo ja huutaa,ettei mitään osaa.Esimiehet vain hyssyttelee.Pelottaa mennä töihin,jos nää akat sattuu lähemmiksi työtoveriksi.Reagoin vatsallani ja päälläni,kova päänsärky.Olen menossa lääkäriin ja aion kertoa vaivoistani.Toivottavasti sattuu tuttu lääkäri.En pelkää kovaa työtä ja olen ollut pidetty pitkän urani aikana.Mutta nämä viisaat akat,jotka kaakattavat koko ajan pilaavat työn mielekkyyden.Viime yönäkin valvoin kolme tuntia.Onko muilla kokemuksia ja miten olette saaneet apua.En epäile kyseisen henkilöiden ammattitaitoa ja osaamista.Haluisin heiltä vain työrauhaa ja ystävällistä suhtautumista.Kertokaa kokemuksianne ja keinojanne.

2

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahahenki on irti

      Ensinnäkin kerro työterveydessä, että työpaikka on mahdoton. Jos tuo jatkuu, niin joudut mustamaalaukseen - eristetään - työtä kuormitetaan - vähennetään - viimein ei anneta mitään työtä - vaikeita töitä, kun annetaan on helppo arvostella huonoksi työntekijäksi (ovat ammattisi ulkopuolisia, katso tekeekö muut samanlaista työtä).

      Tämän jälkeen kuntoutus polille ja sieltä psykiatrian polille - saat mielenterveyspaperit eläkkeelle tai muu tuho. Kerro nää jutut työterveydessä tai listaa tästä kopio heille. Paremmin löytyy tietoa kirjasta "Henkinen väkivalta työpaikalla". Sen on kirjoittanut työterveyslaitos. Sen on kirjoittanut psykogi Maarit Vartia-Väänänen. Saa kirjastosta lainattua!

    • 12+1

      Voimia ja sitkeyttä sinulle! Itselläni oli samantapainen kuvio töissä vuosia sitten. Muutakaan työpaikkaa ei ollut tarjolla, joten pakon edessä jäin katselemaan tilannetta. Rankkaa oli, eikä työterveydestä ollut apua. Käytin sittemmin muita terveyspalveluita, josta sain tukea sekä tarvittaessa sairaslomaa. Onnekseni koitui, että työpaikan pirullisimmat tapaukset olivat jo lähellä eläkeikää ja nyttemmin poistuneet joukoista. En tiedä, miten olisi käynyt, jos entinen meno olisi jatkunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe