S24 rikkoo EU Ihmisoikeussopimuksen 10 artiklaa

Råger Mer

Länsimaisissa demokratioissa sananvapauden ydinsisällöksi on usein mielletty ennakkosensuurin poissaolo.

Sananvapaus tarkoittaa oikeutta ilmaista ja vastaanottaa tietoja ja mielipiteitä kenenkään sitä ennakolta estämättä. Sananvapaus sisältää vapauden pitää mielipiteitä sekä vastaanottaa ja levittää tietoja ja ajatuksia alueellisista rajoista riippumatta ja viranomaisten siihen puuttumatta.

Suomi on allekirjoittanut yhdessä 43:n muun valtion kanssa Euroopan ihmisoikeussopimuksen, jonka 10. artikla toteaa sananvapaudesta muun muassa: "Jokaisella on sananvapaus. Tämä oikeus sisältää vapauden pitää mielipiteitä sekä vastaanottaa ja levittää tietoja ja ajatuksia alueellisista rajoista riippumatta ja viranomaisten siihen puuttumatta."

Jatkan siis edelleen alkuperäisellä nikilläni Råger Mer, vaikka jotkut pyrkivät sitä tällä S24 -palstalla rajoittamaan.

5

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ääliö

Miten tämä liittyy kirkosta eroamiseen, idioottI?

• gjgfghjfhjghj

Ei se liitykkään, mutta eihän kimmo sitä ymmärrä, aivoton trolli kun on

• Log_

S24 tai mikä tahansa foorumin omistaja saa kyllä rajoittaa oman mielensä mukaa oman fooruminsa kirjoituksia. Tämähän on eri asia kuin sinun oma sananvapautesi. Sitä ei kukaan rajoita. Saat itse levittää vapaasti omaa sanomaasi, jos itse omistat levityskanavan. Tämäkään ei tietenkään poista vastuutasi omista sanoista. Siitä ei mikään sananvapaus vapauta.

• Ei se kyllä riko. Ennakkotarkastus ja sensurointi tarkoittaisi sitä että joku valtion virkailija tarkastaisi ennakkoon kaiken tekstin mitä palstalle tuotetaan ja estäisi tiettyjen viestien julkaisun niiden sisällön perusteella. Tästä ei ole kyse Suomi24:ssä. Jos julkaisija itse (lehden toimitus, nettisivuston ylläpito) haluaa jättää julkaisematta jonkin kirjoituksen jota heille tarjotaan niin sehän on heidän oikeutensa. Perusta oma sivusto ja julkaise siellä mitä haluat, silloin olet itse oma päätoimittajasi ja päätät tasan tarkkaan mitä haluat julkaista eikä kukaan varmasti ennalta estä.

Rikkooko S24 mielestäsi lakia sananvapauden käyttämisestä joukkoviestinnässä? (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030460) Jos rikkoo niin mitä kohtaa?

Tässä vähän lisää luettavaa:
      http://kemppinen.blogspot.fi/2007/05/sananvapaus-ja-moderointi.html

• tqtdtdtqd

Ateismipalstan luotsi denial ei suostu poistattamaan ateistien tekemiä viha-aloituksia.
      Ateistit ovat uskovaisia joten pilkka osuu omaan nilkkaakin.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12440572

Luotsi denial kuuluu kansankiihottaja ryhmään joka kiihottaa kansaa taistelemaan Kristittyjä vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      104
      6684
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      370
      6264
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      3123
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      111
      2604
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      2256
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1814
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1673
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1395
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1350
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1237
    Aihe