Miksi miesten vaatteet ja muoti on niin aneemista?

Kungpao

Kun esimerkiksi ajatellaan niin muodilla viitataan enemmän naisten jutuksi, kaikki muotiin liittyvät koskevat naisia, naisilla on enemmän muotiin liittyviä vinkkejä ja vaatteita, muotiblogit koskevat naisia, naisilla on enemmän muotiliikkeitä mm. cubus, gina tricot, lindex, glitter ja mitä kaikkee näitä merkkejä nyt on.. Miehillä ole kuin Jack and Jones ja dressman.

20

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesjatko-opiskelja

      Meidät suomalaiset miehet on opetettu siihen, että me "ollaan vaan"! Mieluummin alipukeudutaan - niin minäkin! Suomalaiset miehet on opetettu siihen, että jos on pukeutunut todella tyylikkäästi / muodin mukaan on joko homo (ei mitään heitä vastaan) tai sitten on naisia iskevä keikari. Mieluummin farkut ja t-paita tai verkkariasu!

      • HD3000

        Homous on seksuaalinen suuntautuminen ja vaatteilla ole mitään tekemistä tämän kanssa.


      • miesjatko-opiskelja
        HD3000 kirjoitti:

        Homous on seksuaalinen suuntautuminen ja vaatteilla ole mitään tekemistä tämän kanssa.

        Ainakin minun tuntemani homot ovat todella muotitietoisia! Kaveripiirissäni on muutama homo, vaikka itse olen hetero.


      • miesjatko-opiskelja
        miesjatko-opiskelja kirjoitti:

        Ainakin minun tuntemani homot ovat todella muotitietoisia! Kaveripiirissäni on muutama homo, vaikka itse olen hetero.

        Vielä täsmennys, ettei tule puheita:

        Hetero, homoseksuaali, eunukki ym., minulle sillä ei ole mitään väliä - jokainen on samanarvoinen ihminen!


      • ässäpee

        Verkkariasut kassialmojen ja roskisdyykareitten asuja, nuo vaateretaileitten kuvotukset saisi kaikki polttaa roviolla ja kieltää valmistukset, törkeimpiä ruminpia asuja mitä päälleen voi ikinä laittaa.


    • sdfvweqvnewoiv

      Siksi, että suomalaiset miehet ovat nössöjä.

    • Dr.Fashion

      Ei miehillä ole muotia, on vain vaatteita. Se on ikävää ja valitettavaa. Sen näkee kaikessa, kauppojen valikoimassa, katukuvassa, ym. Miehistä on tullut ajan saatossa hiljaisia hyväksyjiä.

    • xxxxxyyyyy

      Tämä on suoraa seurausta siitä että kaikki mikä vähänkään poikkeaa keskimääräisestä yhdestä hyväksytystä pukeutumisvaihtoehdosta haukutaan maan rakoon ja kaveri pahimmillaan hakataan. Vain farkut t-paita / puku on hyväksyttävää pukeutumista miehille. Shortseistakin jo huudetaan että ei sovi miehelle. Sopii miettiä miksi miehillä ei ole muotia ja miksi suurimmasta osasta miehiä on tullut "hiljaisia hyväksyjiä"

    • Olen suom italiano

      Pinta- ja hömppämuoti on naisille. Miesten tyyli on hienovaraisempi juttu, mutta on väärin kuvitella, ettei siinäkin olisi muotia. Silhuetit nyt ja 80-luvulla: eikö nykyinen kapea ja tyköistuva linja ja 80-luku mahtavine olkatoppauksineen ja niistä roikkuvine lootamaisine takkeineen ole muotia?

      Tietenkin jos "muoti" on jonkun mielestä pelkkää katu- tai nuorisomuotia, ei voi oikeastaan keskustella tämän enempää.

      • asdasdasdasdasdasdas

        Samoin voisi ajatella jos muoti on pelkästään takkien olkatoppausten malleja ja nappien määriä yms pikkujuttuja niin on keskustelut myös kovin vähissä. Ne miehen vaatteet kun ei muutu mihinkään nappeja, kauluskäänteitä tai olkatoppauksia säätämällä. Pikkutakki on edelleen pikkutakki tai puku on edelleen puku. Ei sitä yksityiskohdat muuta.


      • ............
        asdasdasdasdasdasdas kirjoitti:

        Samoin voisi ajatella jos muoti on pelkästään takkien olkatoppausten malleja ja nappien määriä yms pikkujuttuja niin on keskustelut myös kovin vähissä. Ne miehen vaatteet kun ei muutu mihinkään nappeja, kauluskäänteitä tai olkatoppauksia säätämällä. Pikkutakki on edelleen pikkutakki tai puku on edelleen puku. Ei sitä yksityiskohdat muuta.

        Ai, sinä olet näitä hame- ja sukkismiehiä. Voit tietysti pyrkiä muuttamaan tapalulttuuria kuten sukupuolitettua pukeutumista pukeutumalla itse toisin.


      • asdasdasdasdasdasdas
        ............ kirjoitti:

        Ai, sinä olet näitä hame- ja sukkismiehiä. Voit tietysti pyrkiä muuttamaan tapalulttuuria kuten sukupuolitettua pukeutumista pukeutumalla itse toisin.

        Heh heh....

        1. Miten voit tietää mikä tyylini pukeutua on? Ethän edes tiedä olenko mies vai nainen, joten hätäisiä johtopäätöksiä.

        2. Napeista ja kauluskäänteistä puhuminen ei ole muotia. Asenteesi oikeaa muotia ja sen muutoksia kohtaan tuli kyllä selvästi esiin. Klassisen pukulinjan ja kukkamekkojen väliin mahtuu kyllä paljon muutakin, myös miehille. Mutta kun ei niin ei. Miesten pukeutumisessa ei saisi mikään koskaan muuttua. Muuten tulee nähtävästi maailmanloppu, ainakin eräille. Ja halusitpa tai et niin miestenkin pukeutuminen muuttuu silti.


      • ...........
        asdasdasdasdasdasdas kirjoitti:

        Heh heh....

        1. Miten voit tietää mikä tyylini pukeutua on? Ethän edes tiedä olenko mies vai nainen, joten hätäisiä johtopäätöksiä.

        2. Napeista ja kauluskäänteistä puhuminen ei ole muotia. Asenteesi oikeaa muotia ja sen muutoksia kohtaan tuli kyllä selvästi esiin. Klassisen pukulinjan ja kukkamekkojen väliin mahtuu kyllä paljon muutakin, myös miehille. Mutta kun ei niin ei. Miesten pukeutumisessa ei saisi mikään koskaan muuttua. Muuten tulee nähtävästi maailmanloppu, ainakin eräille. Ja halusitpa tai et niin miestenkin pukeutuminen muuttuu silti.

        Mikä ongelma tässä sitten on, kun kerta miesten pukeutuminen muuttuu? Sen pitäisi muuttua nopeammin? Sen pitäisi muuttua kertaheitolla? Sen pitäisi muuttua sellaiseksi kuin sinä haluat?

        Nykyään voi melkein mitä tahansa pistää päälleen. Ketä se kiinnostaa. Jossain peräpiukulan essolla ehkä voidaan tuijottaa kuin härkä uutta veräjää.


    • en ymmärtänyt

      Mahtavat olkatoppaukset tulivat vasta 80-luvun lopulla, 80-luvun alun linja aika lähellä nykyistä.

      • .........

        Jos tulivat, on täällä oltu todella jäljessä. Isoja olkatoppauksia oli ainakin jo vuonna 1984, takki oli nykymittapuulla naurettavasti ylisuurista hartioista roikkuva ja lootamainen. Samoihin aikoihin miesten takatukat olivat muotia.

        Ehkä toppauksia oli koko 80-luvun.


    • KVG ni löyd

      Onhan noita miesten vaateliikkeitä, etsivä löytää. Ei noista henumanuista ja ginatricoteista kaikki naisetkaan riepujaan osta (jotkut rinnastavat moiset ketjut dressman-pönöilyyn).

    • kungpao

      Miehillä nyt on tyyliin, kauluspaita ja poolopikeepaitoja kaikkialla ja itse en henkilökohtaisesti pidä noista kahdesta, enkä myöskään huppari ja farkku lookista, ainoastaan arkena se käy.

      • Tasapaksua

        Arkea on nykyään 364 pv vuodessa ja yleensä yksi juhlapäivä keskimäärin...


    • mallillaan

      Tilatkaa ulkomailta tai matkustelkaa jos haluatte jotain muuta kuin tuulipukuja. Näin olen itse tehnyt jo vuosia ja piut paut välitän mitä muut ajattelevat. Olen oman tien kulkija enkä mikään laumasielu. Olkaa rohkeampia älkääkä kuunnelko toisten horinoita.
      Se, mikä näyttää omaan silmään mukavalta ja mahtuu/sopii päälle niin ostakaa ihmeessä.
      Naisilla taas monella huonon maun raja on todella alhainen. Käytetään napapaitaa ja läskit tursuavat ulos. Housujen läpi paistaa muhkuroita kuin täyteen ahdetussa greippisäkissä!

    • Resu-Pekka

      Naisille on lukematon määrä muotiblogeja, joiden sisältö on luvalla sanoen aika kevyttä. Toki joukkoon mahtuu takuulla poikkeuksiakin, en vaan niistä tiedä kun ei kiinnosta.

      Miehillä on kanssa omat pintamuotibloginsa, mutta joukkoon mahtuu ainakin kolme fiksumpaa blogia.

      www.keikari.com
      www.tyylit.fi
      www.tyyliniekka.fi

      Tyylit on noista tyylikkäin, siellä on kundeilla hommat enemmän kuin hallussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      101
      2140
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      433
      1635
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1333
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1163
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      78
      1137
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1075
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      182
      1022
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      283
      1021
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      989
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      847
    Aihe