Voiko työhakemuksessa heittää läppää?

Vai ei?

Täytyykö työhakemus sähköpostin olla kuivan asiallinen vai voiko siinä heittää vähän huulta? Siis en tarkoita mitään överiä vitsailua, vaan semmoista rennompaa otetta. Onko tyyliin: "Hei! Tässä juuri alalle valmistunut kokki, joka taitaa sekä pullat että pihvit" liian överiä? Antaako tuommoinen mukavan kuvan, vai tohelon?

5

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töttöröö

      Eiköhän tuo mahda riippua vähän firmasta, että onko muodollinen vai epämuodollinen yrityskulttuuri?

    • miksei sais käyttää hieman luovuuttaankin työtä hakiessaan ja persoonallista otetta, ainakin erottuu sieltä kymmenien muiden hakijoiden joukosta..
      itse liitin kerran hakemukseen mukaan stripin piirtämääni siivousaiheista sarjakuvaa ja pääsin haastatteluun asti, työtä ei sillä kertaa tullut mut hakijoitakin oli melkoisesti..

    • japsukka4

      Kyllä mun mielestä saa erottua, ja juuri tuollaista rentoutta on varmaan mukava rekrytoijienkin vaihteeksi lukea. Tietty jos haet johonkin byrokratia-virastoon, niin sitten ehkä ei.

      Kerran pääsin itse lukemaan työhakemuksia, ja olipa tylsää luettavaa kun ne oli 99% identtisiä (luin yhteensä n. 20kpl). Se 1% erottui tyyliin kielioppivirheillään.

      • ei tykätä läpäst

        Ite olen kans harrastanut näitä rennompia hakemuksia, mutta tuloksena 0 haastattelua ja tuskin yhteenkään sähköpostiin vastausta. Täytyy seuraavaksi kokeilla tylsempää linjaa: terve. Olen 20v mies. Ammatiltani kokki. Valmistunut kokkikoulusta 2014. Haen töitä. Palkkatoive: 2000e....


    • Viivi84

      Voi työhakemus olla rennompikin, riippuu hirveesti paikasta johon hakee. Kannattaa ehdottomasti kuitenkin kirjoittaa hakemus ja cv standardeja noudattaen, eli siististi siihen paperille tai meiliin ja siinä järjestyksessä tiedot mitä ope on neuvonut ;). Hakemuksia lukevalla henkilöllä saattaa olla satoja hakemuksia luettavana, siksi on vaan ärsyttävää jos perustietoja tarvitsee hakemuksesta etsimällä etsiä.

      Ekassa kappaleessa kerrot kuinka innostunut, motivoitunut jne. olet ja korostat omia puolisia joiden vuoksi sopisit siihen duuniin. Sen jälkeen ne pakolliset suht neutraalistikin ja loppuun vielä joku repäsevä juttu, mutta siististi. Ei siis ainakaan mitään tekstin korostuksia väreillä tai boldauksilla. Ja sinuttelu hakemuksessa oman harkinnan mukaan kuva on aina cool, vaikkei se saisikaan vaikuttaa valintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe