profiilissa valehtelu

13+6

Löysin exäni nettideitistä ja lukaisin hänen profiilikuvauksensa läpi. Kauheaa liioittelemista ja suoranaisia valheita täynnä koko teksti. Pari harrastusta täysin tuulesta temmattuja ja muutamat hieman "nolommat" jätetty pois. Luonnettaan kuvaa aivan erilaiseksi kuin mitä todellisuudessa on..ja samalla selostaa siellä haluavansa vakavan suhteen. Kiinnostavaa, miten toiset pyrkivät pohjustamaan valheelle "vakavat suhteensa" etenkin kun palturia on kerrottu lähinnä turhien seikkojen osalta..

15

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiat toisin

      Jospa hän on aloittanut uusia harrastuksia ja jättänyt jotain pois..

      Jokaisen luonteessa on monia puolia, jotkut ihmiset saavat toisen heikommat puolet esiin ja toiset ne ns. paremmat puolet. Jospa sinun seurassasi hän on näyttänyt ne "huonommat" puolensa..

      Jospa hän tosiaan haluaakin vakavan suhteen, muttei halunnut sitä sinun kanssasi..

      Jospas profiilissa ei ollutkaan valheita, vaan vain sinulle vieraita ja tuntemattomia asioita tästä kyseisestä henkilöstä..

      Totuus voi olla jotain muuta, kuin miten asiat itse näkee.

      • 13+6

        Ero tapahtui hiljattain, joten tiedän muuta kautta ettei hän ole harrastuksiaan todellisuudessa muuttanut. Lisäksi minä jätin hänet ja eron hetkellä hän kovasti pyysi minua jäämään, joten taisi haluta vakavan suhteen. Profiilissa huijataan lähinnä siitä toisen mielipiteiden kunnioittamisesta sekä huomioonottamisesta, joiden puute meidänkin eroomme johtivat. Toisaalta saattaahan ihminen kuukaudessa muuttua täydellisesti tavoiltaan ja luonteeltaan..


      • asiat toisin
        13+6 kirjoitti:

        Ero tapahtui hiljattain, joten tiedän muuta kautta ettei hän ole harrastuksiaan todellisuudessa muuttanut. Lisäksi minä jätin hänet ja eron hetkellä hän kovasti pyysi minua jäämään, joten taisi haluta vakavan suhteen. Profiilissa huijataan lähinnä siitä toisen mielipiteiden kunnioittamisesta sekä huomioonottamisesta, joiden puute meidänkin eroomme johtivat. Toisaalta saattaahan ihminen kuukaudessa muuttua täydellisesti tavoiltaan ja luonteeltaan..

        Harrastuksien osalta voisi ajatella niinkin, että hänellä on mielessä aloittaa kyseiset harrastukset lähiaikoina, ja etenkin, jos löytää kumppanin, joka jo harrastaa samoja lajeja.

        Sinä olet voinut käsittää asiat eri tavalla, kuin mitä hän on todellisuudessa ollut. Hän on voinut hyvinkin kunnioittaa ja huomioonottaa sinut, mutta et ole nähnyt asioita niin. Olen tällaista elämän varrella nähnyt paljonkin, että ihmiset tulkitsevat toistensa käytöstä ja sanoja jopa ihan päinvastaiseksi, miten toinen on ne oikeasti tarkoittanut.

        Asioilla on monta puolta, exäsi voisi kirjoittaa teidän suhteestanne toisin, kuin miten itse sen näet.

        Sanoisin, että antaa jokaisen elää tahollaan rauhassa, mitä sinä enää hänen asioistaan välität, kun kerran jätitkin hänet..


      • ST Alkkari
        13+6 kirjoitti:

        Ero tapahtui hiljattain, joten tiedän muuta kautta ettei hän ole harrastuksiaan todellisuudessa muuttanut. Lisäksi minä jätin hänet ja eron hetkellä hän kovasti pyysi minua jäämään, joten taisi haluta vakavan suhteen. Profiilissa huijataan lähinnä siitä toisen mielipiteiden kunnioittamisesta sekä huomioonottamisesta, joiden puute meidänkin eroomme johtivat. Toisaalta saattaahan ihminen kuukaudessa muuttua täydellisesti tavoiltaan ja luonteeltaan..

        Koska jätit paljastat itsesi näin naiseksi. Se selittääkin plussailut avauksessasi sillä jos saman litanian olisi tehnyt mies olisivat vastaukset seuraavia:
        -Mikä stalkkeri sinä luulet olevas, jätä hänet rauhaan, miksi kyttäät häntä koko ajan, oli aivan oikein kun jätti sinut, ei hän valehtele vaan sinä et osannut olla hänen kanssaan jne jne miinusta miinusta per... kun ei voi enään miinustaakkaan!!!
        Näin eri sukupuolet eroavat tällä palstalla vaikka teksti olisikin täysin sama. Eipä mulla muuta.


      • Bränikkä
        13+6 kirjoitti:

        Ero tapahtui hiljattain, joten tiedän muuta kautta ettei hän ole harrastuksiaan todellisuudessa muuttanut. Lisäksi minä jätin hänet ja eron hetkellä hän kovasti pyysi minua jäämään, joten taisi haluta vakavan suhteen. Profiilissa huijataan lähinnä siitä toisen mielipiteiden kunnioittamisesta sekä huomioonottamisesta, joiden puute meidänkin eroomme johtivat. Toisaalta saattaahan ihminen kuukaudessa muuttua täydellisesti tavoiltaan ja luonteeltaan..

        Vapaudella on ihmeitätekevä voima ;)

        Oletko katumapäällä vai miten tämä näin sieppaa, että pitää tulla kirjoittelemaan? Ihanaa että teet niin mutta oletkohan vähän hassu? :) Elämä katsos jatkuu. Huomioonottaminen tuntuu riipaisevan eniten juuri siinä kahdenkympin korvilla olevia tyttösiä. Etkö saanut kehua ja kohennusta hapuilevaan itsetuntoosi? Olet aivan varmasti ihana tyttö kun vuosia ja varmuutta kertyy :)

        Nyt hipships sinne bodycombat/spinning -tunnille muru ;)


      • kjhfd
        Bränikkä kirjoitti:

        Vapaudella on ihmeitätekevä voima ;)

        Oletko katumapäällä vai miten tämä näin sieppaa, että pitää tulla kirjoittelemaan? Ihanaa että teet niin mutta oletkohan vähän hassu? :) Elämä katsos jatkuu. Huomioonottaminen tuntuu riipaisevan eniten juuri siinä kahdenkympin korvilla olevia tyttösiä. Etkö saanut kehua ja kohennusta hapuilevaan itsetuntoosi? Olet aivan varmasti ihana tyttö kun vuosia ja varmuutta kertyy :)

        Nyt hipships sinne bodycombat/spinning -tunnille muru ;)

        Tui tui trolli, ota keksi


    • did it my way

      No esimerkiksi nuo harrastukset olisi syytä aloittaa ensin, ennen kuin henkilö sanoo harrastavansa niitä?
      Ja muutenkin voisihan noissa ilmoituksissa ainakin nuo konkreettisesti käytännön tasoiset asiat puhua rehellisesti niin kuin ne on, kuten juurikin nuo harrastukset.
      Vaikka kyllähän noissa ilmoituksessa puhutaan muutenkin asiat puolta parempina kuin ne todellisuudessa ovat, joten eiköhän se vastuu ole tällä profiiliin vastaajalla?
      Mutta tosiaan, miksi oikeastaan enää näet vaivaa..? Kyllähän erotoipuminen vie oman aikansa, mutta kun kerran hänet jätit (ja varmaan hyvästä syystä), niin hittoako sillä enää sitten vaivata päätään?
      Itse ainakin olen päättämäni suhteet jättänyt taakseni niikseen, enkä ole juuri miettinytkään mitä toinen puuhaa eron jälkeen. Kun sehän erossa sen ikävyydestä huolimatta on hyvä, ettei tarvitse enää nähdä vaivaa toisen tekemisistä. Ja mulle ei ainakaan ole mitään väliä, vaikka exä löytäisikin uuden heti seuraavana päivänä erosta. Kun niitäkin on, jotka eivät halua olla kumppaninsa kanssa yhdessä mutta eivät anna hänen sitten aloittaa uutta suhdettakaan. Siis kokevat itse olevansa niin korvaamattomia, että exän täytyisi jäädä kotiin itkemään menetetyn rakkauden perään sen sijaan, että exä jatkaisi normaalisti elämäänsä.
      En ymmärrä, mutta toisaalta tarvinneekokaan tuota..?

    • En usko 55

      Törmäsin naisprofiiliin, joka oli täynnä valheita heti ensimmäisestä kappaleesta lähtien.

      Hän väitti olevansa
      - sporttinen
      - korkeakoulututkinnon suorittanut
      - lapset lähteneet kotoa
      - tipaton

      Tässä kävi tietenkin niin, että hän jäi kiinni näistä heti ensimmäisillä (ja ainoilla) treffeillä. Jatkoa ei lopulta koskaan tullut, koska hän ei itse tajunnut paljastuneensa ja peittely esti jatkotreffit.

      Koska hänellä oli kaksi lasta kotona, ei hänelle voinut soittaa vain tekstata. Ajan löytäminen treffeille oli todella vaikeaa. Miehen luo sopi tulla yllättävän helposti, mutta oma lähiympäristö oli kiellettyä aluetta.

      Epäilin pitkään hänen olevan varattu tai tapailevan muita rinnalla. Näin ei loppujen lopuksi tainnut olla. Hän oli varattu lapsilleen.

      Ammatin ja koulutustason valehteleminen johti siihen, että hän joutui keksimään työhön liittyvät tarinansa. Ne eivät olleet uskottavia treffeillä eivätkä tekstailuissa myöhemmin kun pitäisi muistaa mitä on valehdellut.

      Sporttisuuden puute näkyi jo hänen kuvistaan ja tietenkin heti livenä. Kuvat olivat aitoja kuten ikä ja kotikaupunkikin. Hänen ulkoasunsa oli OK, mutta ei hän mikään juoksija tai kuntosali-ihme ole.

      Tipattomuuden olisin valmis uskomaan, mutta sen korostaminen profiilissa ja oudot katoamiset tekstailujen välissä epäilyttivät.

      Opimme tästä, että profiilissa ei kannata valehdella. Totuus paljastuu ennemmin kuin uskotkaan.

    • .....

      Oman exäni profiilin löysin myös. Luki että käyttää alkoholia hyvässä seurassa, vaikka oli oikeasti alkoholisti. No se oli pientä verrattuna siihen kuinka hän kehui itsensä täydelliseksi mieheksi, mm. arjen sankariksi, kunnes naisen löydettyään ja yhteenmuutettuaan puukotti tämän kuoliaaksi. Että kannattaa olla varovainen aina...

      • ei kannata

        Tein omalle exälleni testin. Tein feikkiprofiin. Ja kylläpäs sieltä tuli semmosta valhetta että.

        Paljastin hänelle kuka olin ja myös, ettei kannata valehdella, sillä kaikki tulee kuitenkin ilmi, kuten tuli valehtelut meidänkin suhteessa.


    • Hei vaan

      Ei kukaan pääse treffeille jos ei valehtele itsestään. Naiset on niin nirsoja että rehellinen mies ei kelpaa jos kertoo itsestään totuudenmukaisesti.

      • asiat toisin

        Hmm.. Ei ole naisen nirsoutta olla alkamatta suhteeseen epäkelvon miehen kanssa. Miehessä on vika, kun hän ei ole sovelias suhteeseen.

        Nettimiehet ovat ikuisia nettideittailijoita. Tekevät he totuudellisen tai valheellisen profiilin, niin tulos on aina sama. Naista ei voi montaa kuukautta harhauttaa valheilla, kun totuus miehen luuseriudesta tulee kumminkin ilmi.

        Nettimiehillä tuntuu olevan ainoa saavutus elämässään, että pääsevät edes yksille treffeille, ja sekin huijaamalla.


      • gdldlfj
        asiat toisin kirjoitti:

        Hmm.. Ei ole naisen nirsoutta olla alkamatta suhteeseen epäkelvon miehen kanssa. Miehessä on vika, kun hän ei ole sovelias suhteeseen.

        Nettimiehet ovat ikuisia nettideittailijoita. Tekevät he totuudellisen tai valheellisen profiilin, niin tulos on aina sama. Naista ei voi montaa kuukautta harhauttaa valheilla, kun totuus miehen luuseriudesta tulee kumminkin ilmi.

        Nettimiehillä tuntuu olevan ainoa saavutus elämässään, että pääsevät edes yksille treffeille, ja sekin huijaamalla.

        Haha, muuttuikos asiat toisin nimimerkin ääni kellossa jostain tietystä syystä? :D


    • ann-iina1

      Kaikkihan täällä tuntuu valehtelevan. Ja kaiken lisäksi joillain on monta profiilia.
      Karkkilasta, on yksi vamppi, joka etsii monella profiililla. Ja pyörittää montaa miestä kerralla.

    • aamut

      Jos valheilla pääsee treffeille, niin onhan se noloa jäädä niistä kiini.
      Eikö ihmiset todellakaan mieti tuota, kun kuset,tavat..

      En ole koskaan ymmärtänyt, tätä sonnan puhumisen taktiikkaa.
      Rehellisellä ilmoituksella, olen päässyt useille treffeille ja kukaan,
      ei ole karkuun juossut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      301
      2719
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      103
      2132
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      80
      1625
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      179
      1485
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1308
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe