Työ on parasta terepiaa. Kyllähän siinä masentuu varmasti jos ei mitään tee
masentuneet töihin
42
343
Vastaukset
- säälittävämpikuinmas
Entä ne jotka on tehneet työtä ja työtä kunnes hiljalleen menettää voimat päivä päivältä työstä tulleen stressin ja masennuksen takia, kunnes ovat kyvyttömiä haluamaan edes nousta sängystä? Menkää pois te jotka ette ymmärrä oikean masennuksen päälle.
- töihin siitä
Kyllä ihmisen pää pitää kestää työntekoa.
- ennus, sinä
töihin siitä kirjoitti:
Niin sen pitää, mutta kaikilla ei ole kestänyt ja kuukausien mittaan sitä uupuu. Tunnut olemaan liian vajaa ymmärtääksesi tätä.
- Masentunut mies
töihin siitä kirjoitti:
"Kyllä ihmisen pää pitää kestää työntekoa."
Niin mutta entä kun ei kestä? Ei siinä tuollaiset ajatukset että ihmisen pitää sitä ja pitää tätä auta. töihin siitä kirjoitti:
"Kyllä ihmisen pää pitää kestää työntekoa. "
Miksi? Kuka on luonut tämän säännön?- työllä on väliä
töihin siitä kirjoitti:
On eri juttu istua konttorissa surffaamassa kuin olla betoniraudoittaja
masentunut ei jaksa betoniraudoitusta. - töihin siitä
ennus, sinä kirjoitti:
Niin sen pitää, mutta kaikilla ei ole kestänyt ja kuukausien mittaan sitä uupuu. Tunnut olemaan liian vajaa ymmärtääksesi tätä.
On nykyajan ihmiset heikkoja kun ei pää kestä työntekoa.
- töihin siitä
nihil kirjoitti:
"Kyllä ihmisen pää pitää kestää työntekoa. "
Miksi? Kuka on luonut tämän säännön?Töitä pitää tehdä elääkseen. Luuletko että yhteiskunta pelaa jos kaikki vaa makaa sängys tekemättä mitää?
töihin siitä kirjoitti:
On nykyajan ihmiset heikkoja kun ei pää kestä työntekoa.
Ei millään pahalla, mutta vaikutat hieman vähä-älyiseltä. :D
töihin siitä kirjoitti:
Töitä pitää tehdä elääkseen. Luuletko että yhteiskunta pelaa jos kaikki vaa makaa sängys tekemättä mitää?
Eikös tässä nyt puhuta masennusta sairastavista? Ei "kaikista"?
Ja pelaako tämä yhteiskunta nytkään? Masennuksesta kärsivät tuskin ovat yhteiskunnan ongelmien kärkipäässä.- soppaloinen
ei millää jaksas, meinaa vähä viina hammasta kutittaa ja muutenki sen verra kalliin kämpän suostunu soppala kustantamaa et ei tässä montaa sataa tienaa pikku palkoilla.
- Mätäpää
Halvaantuneet, ylös ulos ja juoksulenkille!
- J.Käteinen
Hyvä idea. Suomessa kun on tällä hetkellä niin huutava työvoimapula, että kaikkiin avoimiin työpaikkoihin ei löydetä edes tekijöitä. Tarvitsemmekin yli 500 000 työntekijää ulkomailta, jotta nämä työpaikat saadaan täytettyä. Samalla nämä ulkomaalaiswt vievät sinun työpaikkasi, toivottavasti se ei haittaa.
Mennäänpä siis kaikki töihin kun avoimia työpaikkoja on niin paljon tällä hetkellä ja niistä maksetaan vielä kohtuullista palkkaaa. Varmaan yksilökohtaista. Minua on aina masentanut melkein kaikki ylhäältä-annettu ja ohjattu tekeminen. Ääriesimerkki oli asepalvelus, joka aiheutti depression vaikean vaiheen, joka jatkui pitkään kotiutumisen jälkeenkin. Sen sijaan omaehtoinen puuhailu auttaa masennukseen.
Mutta epäilemättä moni kaipaa jotain ohjattua tekemistä ja ulkoa tulevaa "merkityksellisyyttä". Ihmiset ovat yksilöitä.- Masentunut mies
Minäkin tajusin viimeistään armeijan käytyäni että minulle ei sovi se että joku auktoriteetti määräilee ja sanelee mitä minun pitää tehdä ja miten minun tulee elää.
Tietynlainen ohjattu tekeminen varmaan kyllä sopisi minulle mutta ei sellainen että määräillään agressiiviseen sävyyn ja että siinä määräilyssä on mukana kiristämistä. Tarkoitan että esim työkkäri pakottaa menemään jollekkin kurssille tai ottamaan jonkun tietyn työn vastaan uhkaamalla karenssilla.
- 12+7
Hmmm... kumman työnantaja palkkais... terveen itsekseen toimeen tulevan henkilön vai henkilön joka jaksaa itkuisena puolet työpäivästä tai ei ilmaannu töihin lainkaan. Luonnollisesti työntekijän palkkaamiseen kuuluu myös avustajan palkkaaminen koska henkilö ei pysty työhön kuin ohjattuna. Ja niitä työttömiä kun nyt on se 500 000, että valinnanvaraahan ei oo...
- 6+1
työhän se masentaa, olisi kivaa jos voisi nukkua pitkään ja itse päättää mitä tekee seuraavat 8h
- Masentunut mies
Sitä minäkin ajattelin että miten työ muka toimii terapiana henkisiin ongeliin kun suuri osa terveistäkin ihmisistä tulee töistä kotiin vittuuntuneina, väsyneinä ja stressaantuneina. Kotityötkin pitäis hoitaa ja laskut maksaa vaikka ei enää millään jaksaisi.
- Masentunut mies
Masentunut mies kirjoitti:
Sitä minäkin ajattelin että miten työ muka toimii terapiana henkisiin ongeliin kun suuri osa terveistäkin ihmisistä tulee töistä kotiin vittuuntuneina, väsyneinä ja stressaantuneina. Kotityötkin pitäis hoitaa ja laskut maksaa vaikka ei enää millään jaksaisi.
Sitten perjantai sekä lauantai menee ryypätessä kun töissä on liian stressaavaa, sunnuntai sitten menee vittuuntuneena ja krapulassa kun maanantaina pitää taas lähteä aikaisin aamulla töihin. Viikonloppu on kyllä ihan liian lyhyt aika työstressistä toipumiseen.
- gterheth
^ Minä voin :) Olen työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen vuoksi.
- montapuolta asioissa
entä, kun työn takia on masentunut? Oletko ajatellut sitä?
Joo ajatuksissa on toivottavasti pystyä opiskella uusi ammatti, mutta nyt en vielä pysty edes ajatella sellaista. Tuhosi ihan täysin.
Ai niin ja sekin, että mistähän töitä saa? Moni masentuu entisestään, kun huomaa miten vaateliasta töiden saanti ylipäänsä on! Sillä itsekin jaksoin turhankin kauan ja masennuin ehkä syvemmin kuin jos olisin tajunnut aiemmin lopettaa kun olin olevinaan niin onnekas, kun ylipäänsä "sain" tehdä töitä. - Masentunut mies
Ei pysty eikä jaksa.
- faaaastdick
Nussiminen ja dokaaminen on minulle ainakin parasta terapiaa toipuessani vuosikausien oravanpyörän helvetistä, mikä nyt onneksi ohi.
- turhat työt
Etenkin turha työ ei auta yhtään ja muuta ei osaa siinä se.
- Komppaan.
Etenkin psykiatrien käyttämät työkeskusten yksitoikkoiset työt masentavat, kun niitä osaa peruskoululaisetkin. Työn pitää olla kehittävää ja pitää oppia uutta ja kiinnostavaa. Esim. kokopäiväinen pakkaaminen tai yksitoikkoinen pakkaaminen eivät kehitä aivoja, jolloin ihminen masentuu entisestään varsinkin stressaavassa työyhteisössä.
Työ on terapiaa, mutta siinä pitää kehittyä myös ammatillisesti. Oppiminen työssä ja työyhteisössä sekä ammatillinen kasvu kehittävät aivoja, mutta ei yksitoikkoinen ja liian yksinkertainen työ.
- 5+17
Jostain luin, että mielenterveyden määritelmä on että kykenee tekemään töitä.
Masentuneet eivät tähän kykene, joten mielenterveydelliset ongelmat ovat vakavasti otettavia tosi juttuja.
Älä tule trollaamaan palstalle ja pahentamaan entisestään masentuneiden oloa. - eiei
Hauska juttu kun luulee neuvovansa masentuneita ja tekee juuri sitä joka aiheuttaa masennusta "töihin siitä!". Semmosesta pakottamisesta ja vääntämisestä se tulee.
- voihellanlettassentä
kyllä se masentaa kun ei pääse ylös ja joku sanoo siitä niin masentaa vielä enemmän...
yritäppä lisätä utohon vielä lisää masennusta ja valitusta ei tuo ole vielä oikein mitään, minua naurattaa tuo ettet osaa valittaa enempää, hahahah:)))))))))) - eiei
voihellanlettassentä kirjoitti:
kyllä se masentaa kun ei pääse ylös ja joku sanoo siitä niin masentaa vielä enemmän...
yritäppä lisätä utohon vielä lisää masennusta ja valitusta ei tuo ole vielä oikein mitään, minua naurattaa tuo ettet osaa valittaa enempää, hahahah:))))))))))Kuinka nuori ja huonosti kehittyny pitää olla että spämmii hymiötä tuolla tavalla? Ja vertasin tuota käskyttelyä holhoajien ja muiden käskyttelyyn, kun pakotetaan töihin ja kouluun, vaikka on paha olla, eikä siihen oikeasti kykene ja sitten sitä vaipuu masennukseen. Niin ne enimmät masennukset tulee. Samalla lailla kuin jotku on tuollain vajaita, että puhuu noin lapsellisia, jotku on mielellisesti heikompia ja ei kestä työtä ja koulua, jonka käynnistä se masennus tulee. Kaikilla on vikansa.
- voihellanlettassentä
eiei kirjoitti:
Kuinka nuori ja huonosti kehittyny pitää olla että spämmii hymiötä tuolla tavalla? Ja vertasin tuota käskyttelyä holhoajien ja muiden käskyttelyyn, kun pakotetaan töihin ja kouluun, vaikka on paha olla, eikä siihen oikeasti kykene ja sitten sitä vaipuu masennukseen. Niin ne enimmät masennukset tulee. Samalla lailla kuin jotku on tuollain vajaita, että puhuu noin lapsellisia, jotku on mielellisesti heikompia ja ei kestä työtä ja koulua, jonka käynnistä se masennus tulee. Kaikilla on vikansa.
voihellanlettassentään
kaikkeapaskaa loiset selittääkin, ei jaksa. ja vielä paskaloiset luulevat että joku uskoo noita.....
pakko on paras sponssori :))) hahahahah:)))))))))))))) - 4+6
voihellanlettassentään
kaikkeapaskaa loiset selittääkin, ei jaksa. ja vielä paskaloiset luulevat että joku uskoo noita.....
pakko on paras sponssori :))) hahahahah:))))))))))))))Ei tuommoinen syöpä ansaitse elää.
voihellanlettassentään
pakko on paras sponssori :))) hahahahah:))))))))))))))Uskallatko kommentoida kuvallasi ja nimellä?
yritäppä lisätä utohon vielä lisää masennusta ja valitusta ei tuo ole vielä oikein mitään, minua naurattaa tuo ettet osaa valittaa enempää, hahahah:))))))))))Laittaisitko kuvasi, nimesi ja osoitteesi niin tulen keskustelemaan ihan kasvotusten kanssasi. Haluan nähdä idiootin silloin kun sellaisen kanssa keskustelen?
fireblade900 kirjoitti:
Uskallatko kommentoida kuvallasi ja nimellä?
Parempi unohtaa nämä trollit. Taannoisen tutkimuksen mukaan kyseessä on todennäköisesti sadistinen ja persoonallisuushäiriöinen ihminen. Ei kannata provosoida tuolla tavalla, vaan parempi on olla vastailematta mitään.
- OletHelvetinOikeassa
Työ ja varsinkin se, pitää ihmisen kurssissa, ja poissa lorvikatarin kavalasta ansasta...
Tuon tietää koko ihmiskunta, jopa lapsetkin. - kyykkyynylös
työ mikä on paskaa? No sehän se helpottaa varmasti.
- Pekko-Trolloloo
Haiskahtaa niin vahvasti trollaukselta, etten viitsi enempää aikaani tähän ketjuun tuhlata.
- höhöö
Paha mennä töihin, kun niitä ei ole!!!
- Vai tarttet sinä
jonkun antamaan työtä, voivoi. ETkö tosiaan pysty työllistämään itse itseäsi ? Voivoivoi.
- Ahkera Ilkka
Vai tarttet sinä kirjoitti:
jonkun antamaan työtä, voivoi. ETkö tosiaan pysty työllistämään itse itseäsi ? Voivoivoi.
Valmistuin juuri korkeakoulusta ja etsin itselleni päivähoitopaikkaa eli työtä klo 8-16 välille Päätin juuri, että tulenkin sinun yritykseesi töihin. Palkka on sitten 5000€/kk auto-ja lounasetu päälle. Itse ajattelin tämän vastineeksi vain löhöillä ja piereskellä työpaikan sohvalla ja katsella hauskoja kotivideoita samalla kun sinä tuot minulle tarjottimella kaksin käsin herkkuja nenäni eteen.
Minulla on täysi oikeus näihin vaatimuksiin, sillä Suomessa vallitsee tällä hetkellä huutava työvoimapula ja työntekijöiden markkinat! Näin on valtakuntamme johtaja J.Käteinen itse sanonut.
Anna nytten tuo työ niin aloitan sitten jo heti huomenna klo 14 jälkeen kun pääsen krapulapäissäni sängystä ylös. Anna anna anna! Vai tarttet sinä kirjoitti:
Olet ilmeisimmin IDIOOTTI ja narsisti?
Sitä voi tehdä töitä ja taas töitä palkkalaisena ja/tai yksityisyrittäjänä ja silti sairastua masennukseen. Yleensä masennukseen sairastuva on ahkera, yritteliäs ja tunteva ihminen jota on helppo käyttää hyväksi ja joka ei osaa asettaa rajoja sille missä määrin tulee myöntyä ympäristön(ihan vaan jotta kaikki ymmärtäisivät; työyhteisö, tuttavat, ns. ystävät jopa oma puoliso) vaatimuksille. Käsittämätöntä miksi niin sanotut terveet osallistuvat keskusteluun asiasta josta heillä ei ole mitään käsitystä mutta ovat ilmeisesti niitä kiusaajia jotka saavat pönkitettyä omaa pientä minäänsä tällä tavoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324141Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene122047Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko241942Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731416Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su441368- 291255
- 661234
- 821211
Ota se joka eniten tulee lähelle ja yrittää
Neuvoksi jos on moni kiinnostunut. Silloin ei tarvitse arvuutella onko kiinnostunut. Näin se vaan menee. Nopeat syövät h111907Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla26773