Facebookin kaveripyynnöt

pimppaloora

Tuleeko teille täysin vierailta kaveripyyntöjä tai pyydättekö itse randomihmisiä kavereiksi?
Joskus aikaa sitten kirjoitin aika kärkevän kommentin jonkun lehtijutun kommenttikenttään ja se sai paljon tykkäyksiä. Sen päivän aikana mulle tuli neljä kaveripyyntöä tuntemattomilta ihmisiltä, yksi niistä oli jopa naimisissa oleva nainen.
Me ollaan kaveriporukassa pohdiskeltu tätä asiaa ja todettu, että Facebookissa on tämän asian suhteen kahdenlaista porukkaa; niitä jotka pitävät yhteyttä vain livenä tapaamiinsa ihmisiin ja sitten on niitä, jotka haluavat löytää uusia tuttavuuksia facen kautta.

Mä olen aina ollut sitä mieltä, että vain livenä tapaamani ihmiset voin hyväksyä kaveriksi. Jotenkin aina ajatellut, että joku tuntematonhan voi kirjoitella mitä vaan mun seinälle tms. Mutta eihän se toisaalta ole ollenkaan huono asia, jos haluaa löytää uusia tuttavuuksia.
No mutta miten on, kumpaan porukkaan kuulut? Ja miten suhtaudut ventovieraiden kaveripyyntöihin?

30

1558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juoppoätmi

      Ei enää voi luottaa kenenkään tässä maailmassa, kun varkaita on niiiin paljon... siksi minulla ei ole facebookissa semmoset ihmiset mitkä tunnen ja olen tavannut ja että tiedän niiden tarkat taustat.

    • ............

      " yksi niistä oli jopa naimisissa oleva nainen" Tätä lausetta en ymmärtänyt. Luuletko, että jos joku pyytää fb-kaveriksi, yrittää iskeä,vai mikä juuri siinä naisessa oli erityisen kummastuttavaa?

      Mutta vastaus kysymykseen: fb-kaverikseni otan vain ihmisiä, joiden kanssa olen jutellut livenä vähintään kerran, yleensä ollut tekemisissä enemmänkin.

      • Juuri se naisen kaveripyyntö saikin miettimään, että jotkut varmaan etsivät myös samanhenkisiä kavereita, mikä oli oikeastaan aika positiivinenkin asia.
        Aika useinhan nuo kaveripyynnöt ovat olleet miehiltä kuitenkin...


      • .............
        pimppaloora kirjoitti:

        Juuri se naisen kaveripyyntö saikin miettimään, että jotkut varmaan etsivät myös samanhenkisiä kavereita, mikä oli oikeastaan aika positiivinenkin asia.
        Aika useinhan nuo kaveripyynnöt ovat olleet miehiltä kuitenkin...

        Siis fb-kaverisi ovat siis pääasiassa miehiä ja sellaisia, joiden kanssa on jotain sutinaa? Yleensä kai fb-kaverit kuitenkin ovat nimensä mukaisesti kavereita, monella naisella jopa lähes kaikki naispuolisia.Tai jos ei kavereita, niin entisiä opiskelukavereita, työkavereita, tuttavia ja sukulaisia. Ainakin siis varatuilla tai jotka ovat varattuina olleet suuren osan elämää. Eipä ole tullut mieleen, että sitten pidetään vielä jonain iskupaikkanakin. Eikö se ole vähän noloa, jos kaikki tutut ja sukulaiset näkee, kun kuhertelee jonkun kanssa fb:ssä?


      • ............. kirjoitti:

        Siis fb-kaverisi ovat siis pääasiassa miehiä ja sellaisia, joiden kanssa on jotain sutinaa? Yleensä kai fb-kaverit kuitenkin ovat nimensä mukaisesti kavereita, monella naisella jopa lähes kaikki naispuolisia.Tai jos ei kavereita, niin entisiä opiskelukavereita, työkavereita, tuttavia ja sukulaisia. Ainakin siis varatuilla tai jotka ovat varattuina olleet suuren osan elämää. Eipä ole tullut mieleen, että sitten pidetään vielä jonain iskupaikkanakin. Eikö se ole vähän noloa, jos kaikki tutut ja sukulaiset näkee, kun kuhertelee jonkun kanssa fb:ssä?

        Nyt on taas lukutaito hukassa. Missä mulla luki, että mä hyväksyisin ne kaveripyynnöt?

        Ja ainakin meidän suku ja kaverit ja tuttavatkin on sen verran avointa ja aikuisia kaikki, että ei tarvitse ihastumisia tai kuherteluja nolostella, se kun on meidän piireissä aika normaalia kahden ihmisen välistä kanssakäymistä.
        Teilläpäin voi olla toisin...

        Ja itseasiassa siellä on sinkuillekin omia ryhmiä vaikka kuinka paljon, joissa on tuhansia (isoimmassa ryhmässä kai lähemmäs 10000 jäsentä), eli joillekin se on iskupaikka.


      • ................
        pimppaloora kirjoitti:

        Nyt on taas lukutaito hukassa. Missä mulla luki, että mä hyväksyisin ne kaveripyynnöt?

        Ja ainakin meidän suku ja kaverit ja tuttavatkin on sen verran avointa ja aikuisia kaikki, että ei tarvitse ihastumisia tai kuherteluja nolostella, se kun on meidän piireissä aika normaalia kahden ihmisen välistä kanssakäymistä.
        Teilläpäin voi olla toisin...

        Ja itseasiassa siellä on sinkuillekin omia ryhmiä vaikka kuinka paljon, joissa on tuhansia (isoimmassa ryhmässä kai lähemmäs 10000 jäsentä), eli joillekin se on iskupaikka.

        Mutta oletus siis on, että se, kuka pyytää fb-kaveriksi on sinusta seksuaalisesti kiinnostunut ja siksi kauhistuit ja hämmästelit naisen kaveripyyntöä. Olet korostanut kovasti palstalla heteroseksuaalisuuttasi ja ettet ole "sitä tyyppiä" että kukaan luulee sinua lesboksi. Mikä siinä niin kauhistuttaa, jos joku vahingossa niin luulisi?


      • ................ kirjoitti:

        Mutta oletus siis on, että se, kuka pyytää fb-kaveriksi on sinusta seksuaalisesti kiinnostunut ja siksi kauhistuit ja hämmästelit naisen kaveripyyntöä. Olet korostanut kovasti palstalla heteroseksuaalisuuttasi ja ettet ole "sitä tyyppiä" että kukaan luulee sinua lesboksi. Mikä siinä niin kauhistuttaa, jos joku vahingossa niin luulisi?

        En mielestäni kauhistellut naisen kaveripyyntöä. Se vaan sai miettimään, että moni varmaankin etsii myös ihan kavereita Facebookista oman livekaveripiirinsä ulkopuolelta.
        Erityisemmin heterouttani en ole täällä mainostanut, tykkään miehistä.
        Eihän palstan miehiäkään leimata homofoobikoiksi, jos he ilmoittavat tykkäävänsä naisista.


      • Anonyymi

        Totta. En ymmärrä miksi jotkut ventovieraat pyytää kaveriksi ja toiseksi en ota jollen ole jotenkin tuttu sen pyytäjän kanssa.


      • Anonyymi
        ............. kirjoitti:

        Siis fb-kaverisi ovat siis pääasiassa miehiä ja sellaisia, joiden kanssa on jotain sutinaa? Yleensä kai fb-kaverit kuitenkin ovat nimensä mukaisesti kavereita, monella naisella jopa lähes kaikki naispuolisia.Tai jos ei kavereita, niin entisiä opiskelukavereita, työkavereita, tuttavia ja sukulaisia. Ainakin siis varatuilla tai jotka ovat varattuina olleet suuren osan elämää. Eipä ole tullut mieleen, että sitten pidetään vielä jonain iskupaikkanakin. Eikö se ole vähän noloa, jos kaikki tutut ja sukulaiset näkee, kun kuhertelee jonkun kanssa fb:ssä?

        Niin noloahan se on.


      • Anonyymi

        Eiks se tinteri oo sellanen iskupaikka ja en minäkään ota kuin tutut ja parhaat fb kamuksi jos yleensä otan ketään.


    • en koskaan...

      En koskaan hyväksy ihmisiä joita en tunne livenä. Ties millaisia DarkFeareja siellä ruudun toisella puolella...

      • 3+12

        Tai napaketun ätmi-kavereita, joilla on "oikeuksia" :D


    • 15+8

      Minulla on pääasiassa tuntemiani ihmisiä tai kavereiden kavereita, joita en ole tavannut, mutta joiden kanssa kommunikoinut keskusteluissa. Lisäksi muutamia julkisuuden henkilöitä (official), joiden päivitykset käsittelevät itseäni kiinnostavia asioita.

    • 8?=)

      Minulla on FB-kavereina ainoastaan niitä, jotka olen tavannut ihan oikeassakin elämässä. Kaverin kavereita en huoli kavereiksi, jollen ole heitäkin tavannut ja todennut kivoiksi tyypeiksi. Tästä johtuen Facebook-kaverimääräni on reilusti alle 100.

    • Joskus harvoin tulee just sellaisia, että on osallistuttu samaan keskusteluun ja toinen päättää pyytää kaveriksi. En huoli vaan vastaan privaviestillä kohteliaasti, että otan sitten, kun jossain kohdataan myös livenä.

    • Ei ole tullut moisia pyyntöjä kuin pari ehkä joskus muinoin, semmosilta joita en tunne. Nuoki joita on tullut ovat tulleet aivan ihmeellisiltä proffilta ts. feikeiltä. Eipä ole kukaan oikeasti tuntematon lisännyt kaveriksi koskaan, joka on oikea henkilö.

    • naiikkhönbbk

      Ei kukaan voi kirjottaa sun seinälle edes kavereistas jollet itse halua niin! On sellaset kuin asetukset ja voit itse määritellä kuka näkee mitäkin vaik olisikin kaverisi.
      Mut joo...en hyväksy tuntemattomia.

    • SekaSikiö

      Pari kertaa on joku täysin tuntematon pyytänyt kaverikseen täysin tuntemattomasta syystä. En ole hyväksynyt. Miksi haluaisin facebookissa kaverikseni jonkun tuntemattoman tyypin, jota ei voisi missään mielessä kaveriksi tai edes tutuksi kutsua?

    • Ekspertti ääneen!

      Kaipaisin nimimerkin "Kaveriton nussimaton" mielipidettä aiheesta. Muistelisin tämän herrasmiehen joskus kertoneen maksetuista Facebook-feikkikavereistaan. Eivätkö tällaiset randomit tyypit ajaisi saman asian ja vieläpä ilmaiseksi?

    • "ooooh, kaunis"

      Minä en ole tavannut kuin puolet fb-kavereistani. Netissä harrastuksen parissa tutustumme ja jelpimme toisiamme. Siellä on jo sä-postiosoite näkyvissä, että voi sitä kautta ottaa yhteyttä harrastusasioista. Monet kuitenkin pitävät facebookia mukavampana yhteydenpitokeinona ja tietty jotkut kerää sinne paljon kavereita. Nämä sitten etsivät fb:stä josko löytyisi ja laittavat kaveripyynnön. Tietysti hyväksyn kaveriksi. Fb-päivityksssäni on paljon harrastusasioita,
      Kaverinsahan voi luokitella, kuka mitäkin näkee.
      Jopa yksittäisen päivityksen aikajanalleen voi tuunata haluamakseen valkkaamalla ne kaverit, jotka eivät sitä näe.
      Vain omalle ympäri Suomea asuvalle perheelle kirjoittelen henk,koht. juttuja.
      Olin mä yhden amerikkalaisen miehen mielestä "ooooh, kaunis", kun kansikuvassa istuin urheiluautossa. Vaikka ei minusta näkynyt kuin vähän hiuksia päälaelta :))))))

    • ätmi

      Eihän Facebookia käytä enää muut kuin keski-ikäiset?

    • so me

      Hyväksyn kaveriksi vain sellaiset ihmiset, joiden kanssa vietän aikaa myös IRL vähintään silloin tällöin. En jotain kerran ohimennen tavattua naamaa tai 15v takaista naapuriluokkalaista, joka ei ikinä viihtynyt seurassani. Kaveripyyntöjä laitan vielä vähän isommalla kynnyksellä, mitä mun asiat muille kuuluu.

    • lottamari<3

      Hyväksyn kaikki kaveripyynnöt..olen kaverikeräilijä..minulla ei ole livessä yhtään kaveria, mutta haluan koko maailman olevan minun pinnallinen ihmemaa facenaamakaverini..ah..on niin ihanaa olla suosittu..vaikka vai hetken..tuntea olevansa oikein kuuluisuus ja kirjoitella kaikkien julkkujen ja mulkkujen kanssa...Kiitos Mark Zuckeberg ihanasta naamakirjakaverifanittamisesta..

      • lottamari<3 is now

        friends with CLUB SWAGGA


    • Anonyymi

      En hqlua kaveripyyntöjä ikinä.

    • Anonyymi

      Mikä on joku facebook, joku 400 vuotta vanha keksintö?

    • En hyväksy ventovieraita, joiden kanssa en ole ollut mitenkään missään tekemisissä ja/ tai tyypeiltä joihin en luota, enkä halua tuttavapiiriini muutenkaan.

      Joskus tulee näiltä tuntemattomilta kaveripyyntöjä, joko vahingossa tai tarkoituksella.

    • Anonyymi

      En keräile "kavereita" eikä minulla niitä ole kuin reilu kolmisen kymmentä.
      Kaikki joko tuttuja tai sitten tutun kautta tulleita.
      En vastaa kaveripyyntöihin saa sanoa koskaan, koska ei kiinnosta randomien tyyppien kanssa tyhjän jauhaminen ja kun tietää minkälaista sakkia netisssä liikkuu.
      Facebook minulla on lähinnä sen takia että olen muutamassa aktiivisesti toimivassa ryhmässä joissa jäseniä parista kolmesta sadasta useampaan tuhanteen. Kaksi ulkomaalaista rynmää.
      Oli hauska tapaus kun kolmisen viikkoa sitten eräs tuttu ehdotti minulle meidän (entisen) kotikaupunkimme ryhmää, ja menin sitten siihen uteliaisuuttani.
      Täytyypä sanoa että todella kiva yllätys! Porukka käyttäytyy, ei yhden yhtäkään p-skanheittoviestiä, Ryhmän henki on todella hyvä.
      Kävipä niinkin että aivan yks kaks yllättäen törmäsin ihan ensimmäiseen poikaystävääni! Olimme yhdessä jonkun kuukauden 14-vuotiaina.
      Löytyi myös pitkäaikainen leikkikaverini, minua vuotta vanhempi. Tutustuessamme olin 5 ja hän 6. Olimme yhdessä tuohon teini-iän alkuun.
      Vanhoja luokkakavereita ja heidän sisaruksiaan on löytynyt. On muisteltu kouluaikaa. Myös saman kylän mukuloita, meitä oli iso lauma silloin.
      Tuntui ihan liialliselta kun näitä alkoi tulla esiin, mutta kukaan ei ole mitenkään tupannut. ihan aikuisten tavalla osaamme kunnioittaa toinen toisemme yksityiselämää.
      Nämä ihmiset eivät ole kavereitani fb:ssa vaan juttelemme ryhmän kautta.
      Jos jossain vaiheessa sitten kiinnostaa voi katsoa mitä tehdään.
      En olisi ikinä uskonut, on ollut niin hauska löytää vanhoja tuttuja jotka muistaa lapsuudesta!

      • Mulla on 21 ja niistäkin osa sukulaisia. Pääosa entisiä työkavereita. Yhdellä tuttavalla on yli 500 kaveria, heh. :)


    • Juu, kaikki jotka ovat kavereina ovat jollakin tavalla tuttuja / kavereita / ystäviä. En hyväksy koskaan tuntemattomia kavereiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5623
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3764
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2755
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2196
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      109
      2045
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1329
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1297
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1278
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1232
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1146
    Aihe