Laitoin jääkappaleita ja sokeria ja yerba buenaa ja limettipuristetta ruskeaan rommiin.
Menikö oikein?
Sekoitin kappaleet
6
266
Vastaukset
- Pianisti
mitä drinkkiä koitit tehdä.. ;)
- Seko
mojito.
Päähän se kyllä mennä rämpi. - pianisti1
Seko kirjoitti:
mojito.
Päähän se kyllä mennä rämpi.Siis se olen minä sama, nimimerkki on vaan rekisteröity.. anyway. Eieiei.. ethän sä tiedä mitään mojiton tekemisestä! :D Ensin lasin (n. 2,5dl) pohjalle laitetaan n. 3-4 rkl ruokosokeria. Sitten laitetaan limetin mehua lasiin silleen että sitä on lasista n. 1/3 tai vähän vähemmän. Oman maun mukaan.. Sen jälkeen sokeri ja limetti sekoitetaan "mössöksi" ja joukkoon sotketaan myös minttua. Minttu on TODELLA tärkeä osa mojitoa. Sitten laitetaan lasiin kivennäisvettä (niin että vaalealle rommille jää tilaa 4-5cl). Eli huom! Mojitossa käytetään vaaleaa rommia. Lopuksi laita koristeeksi mintunvarsi ja tadaa! :) Olen käynyt tsekkaamassa tuon ohjeen Kuubassa.. ;)
- Seko
pianisti1 kirjoitti:
Siis se olen minä sama, nimimerkki on vaan rekisteröity.. anyway. Eieiei.. ethän sä tiedä mitään mojiton tekemisestä! :D Ensin lasin (n. 2,5dl) pohjalle laitetaan n. 3-4 rkl ruokosokeria. Sitten laitetaan limetin mehua lasiin silleen että sitä on lasista n. 1/3 tai vähän vähemmän. Oman maun mukaan.. Sen jälkeen sokeri ja limetti sekoitetaan "mössöksi" ja joukkoon sotketaan myös minttua. Minttu on TODELLA tärkeä osa mojitoa. Sitten laitetaan lasiin kivennäisvettä (niin että vaalealle rommille jää tilaa 4-5cl). Eli huom! Mojitossa käytetään vaaleaa rommia. Lopuksi laita koristeeksi mintunvarsi ja tadaa! :) Olen käynyt tsekkaamassa tuon ohjeen Kuubassa.. ;)
No minäkin olen Kuubassa käynyt, ja monessa muussa Karibian maassa joissa kaikissa tehdään mojitoja. Ruskeaa rommia me aina käytimme, olen kylla kuullut vaaleastakin mojitosta. Sokeri ja "minttu" (sen pitää olla yearba buena-lajia), muttei kaikki limetti, mössötetään kuten sanoit, se tehdaan kätevästi puisessa morttelissa. Kuplavettä ei käytetä.
Niin että tässä näitä variaatioita.
Sanonko mitä J. Kapari (1984) merkitsi muistiin Brahmsin Haydn-variaatioista inspiroituneena?
" ... nämä nyt ovat muunnelmia,
sen tietää jo siitäkin
että kerta kaikkiaan
ne eivät varioi." - Opel
Seko kirjoitti:
No minäkin olen Kuubassa käynyt, ja monessa muussa Karibian maassa joissa kaikissa tehdään mojitoja. Ruskeaa rommia me aina käytimme, olen kylla kuullut vaaleastakin mojitosta. Sokeri ja "minttu" (sen pitää olla yearba buena-lajia), muttei kaikki limetti, mössötetään kuten sanoit, se tehdaan kätevästi puisessa morttelissa. Kuplavettä ei käytetä.
Niin että tässä näitä variaatioita.
Sanonko mitä J. Kapari (1984) merkitsi muistiin Brahmsin Haydn-variaatioista inspiroituneena?
" ... nämä nyt ovat muunnelmia,
sen tietää jo siitäkin
että kerta kaikkiaan
ne eivät varioi."eikä tarvii mössöttää
- Reiska
Se sekoitti orin sarveiskullin kappaleita lihakeittoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016409
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h824905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1043169Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262215Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191606Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?941181Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381175Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311086- 48864