Ei tätä jaksa enää

toivoton

Taas lasten kanssa yksin kotona. Vaimo menossa, kun kerran pitää päästä menemään. Siivoan, laitan ruokaa.. Olen itse ihan loppuunpalamispisteessä jo töidenkin takia, tarvitsisin omaa aikaa rentoutumiseen.. Mutta kun en saa mitään. Tuntuu, että en ole mukana vaimon elämässä. Ulkopuolinen kokonaan. Saan itselleni jotain vain kinuamalla, suuttumalla. Yritän pitää vaimoa hyvänä.. tyytyväisenä, vastavuoroisuutta ei ole. Tuntuu, että ei suhdetta ollenkaan.
Puhumisen puutteesta tämä ei ole. Käymme jopa ammattiauttajalla, kun vihdoin sain vaimon sinne.
Tekisi mieli ravistella, että herää! Olen tässä.

8

1544

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liinukka

Hyvä Herra Toivoton.
      Sinulla on vain yksi elämä. Elä se. Älä jää kotiin odottamaan vaimokultaasi. Ota lapset ja lähde ulos, tehkää lasten kanssa jotain kivaa, vie lapset välillä hoitoon jos mahdollista ja lähde itse tuulettumaan. Kerro vaimollesi että et ole lastenne yksinhuoltaja ainakaan vielä, joten lapset ja koti ovat myös vaimosi työsarkaa.
      Jos asia ei mene perille ota ero ja lapset. Rankkaa touhua mutta aina ei ole helppoja vaihtoehtoja olemassa.
      Tsemppiä sulle ja lapsille

• Toivoton

Kiitos Rouva Liinukka
        Se on vaan kauhean iso päätös, jos meinaa erota. Ilman lapsia se olisi jo tapahtunut. Toisaalta, kun on vaan tämä yksi elämä, ja välillä tuntuu, että se jää elämättä.. En tiedä. Perhettä ei helposti lähde hajottamaan. Mä haluan tunteita, hellyyttä.. kait niitä voisi olemassa vaikka on ollut yhdessä jo yli 10 vuotta..?
        Mutta, kuten neuvoit.. nyt haravoimaan ja lapset lehtikasaan..

• nainen

että suurin syy avioeroon on juuri se, ettei "jakseta" ja omaa aikaa on liian vähän. Mielestäni ne ovat huonoja syitä, sillä kuka jaksaa paremmin yksinhuoltajana ja onko silloin muka enemmän aikaa itselle?

• on eri asia väsyä yksipuoli...
        nainen kirjoitti:

että suurin syy avioeroon on juuri se, ettei "jakseta" ja omaa aikaa on liian vähän. Mielestäni ne ovat huonoja syitä, sillä kuka jaksaa paremmin yksinhuoltajana ja onko silloin muka enemmän aikaa itselle?

Sille alkuperäiselle kirjoittaneelle: olisi voinut olla omaa tekstiäni jonkun vuoden takaa. Tiedän tunteesi millaista on olla henkisesti yksipuolisessa suhteessa, jossa toinen tavallaan heittelee sen verran "armopaloja" ettei ääneen ilkeä valittaa... mutta ei kuitenkaan tee mitään asioiden saamiseksi paremmallekaan tolalle. Sellainen "lilluminen" on äärimmäisen kuluttavaa...

Ulos meno yms. voi auttaa vähäksi aikaa, mutta se ei poista sitä tosi seikkaa, että teillä taitaa olla tietyt arvot erilaisessa järjestyksessä puolisosi kanssa... Hankalaksi sen tekee, ettei arvot ole niin räikeästi erilaiset, että niihin voisi vedota...

Jotenkin vaan tuntuu, että sinun pitäisi vaatimalla vaatia itsellesi samat oikeudet kuin puolisollasi on... ja katsoa mitä tapahtuu! Onko puolisosi se joka vaatii muilta sopeutumista, mutta ei itse konkretian tasolla kykene kompromisseihin??? Se selittäisi sinun väsymisen, yksin lapsiperheen vastuun alla... Lasten tulisi kuitenkin olla yhteinen projekti, eikä kokonaan toisen niskaan heitetty....

• kuin suhteessa narsistin ka...
        nainen kirjoitti:

Joskus parisuhteessa puoliskot eivät anna toisilleen, vaan kuluttavat toisiaan... ja joskus toinen antaa ja toinen ottaa. Pitemmän päälle epätasapainoiset suhteet eivät kestä, vaan uuvutettu lähtee tai sairastuu. Jokaisen pitäisi luoda itselleen rajat, joita toinen ei missään olosuhteessa saa ylittää edes "rakkauden" nimissä. Jokainen on loppujen lopuksi itse vastuussa omasta jaksamisestaan, ei ole pakko olla suhteessa joka näännyttää jos kaikkea on jo yritetty....

• nainen

Oletko enemmän huolissasi omasta jaksamisesta vai vain katkera siitä, että vaimosi "on koko ajan menossa", mitä se sitten käytännössä tarkoittaakaan? Mahtaisiko siitä vaimokullastakin tuntua kotona ollessaan siltä, että kotityöt pukkaa päälle, lapset kitisee eikä mitään saa tehdä rauhassa?

Tuskin kukaan "saa aikaa itselleen" vaan se on ihan itse järjestettävä. Onneksi minusta tulee väsyneenä ja uupuneena niin äksy, että perheeni haluaa minusta vapaata ja yleensä mies ehdottaa ensin, ettenkö keksisi taas itselleni jotain menoja, että rauhoittuisin...

• Toivoton

Tiedän, ettei kukaan muu voi tehdä omaa elämäänsä hyväksi kuin ihminen itse. En ole katkera siitä, että vaimo menee. Oikeastaan se ei ole asian ydin. Totta kai saa mennä ja tehdä omia juttujaan. Tuntuu vaan siltä, että mä en ole olemassa vaimoni elämässä. Kaipaan tunteita! Kyllä ne kotityöt tulee tehtyä, ei ne ole kuin pikkujuttuja sen rinnalla, miten se itse suhde voi.

• Yksi äiti

Yrittäkää järjestää loma vain teille kahdelle, sinulle ja vaimollesi. Viikonloppu kylpylässä tms. Aikaa jutella ja olla yhdessä. Saattaisi auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      180
      13558
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4930
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3709
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2853
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1791
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe