Olen 17 vuotta. Mitat 185cm ja 70kg. En ole aiemin juuri kuntoilua harrastanut. Nyt kuitenkin haluan aloittaa. Käytettävissä olis penkki 50kg painoja. Kiitos jo etukäteen!
Kotitreenaajalle ohjelma
1
537
Vastaukset
- mikko-
olen itsekkin 17 vuotta ja käynyt salilla nyt vähän yli vuoden. Salilla käyminen on mielekkäämpää ja pystyt treenata monipuolisemmin.
viimme syksyllä paino 83kg, pituus 183cm penkistä ykkösellä 60 jee jee. Nyt 78kg,185cm penkistä nostin 2kk sitten 100kg
Pari asiaa mitä haluan alksi sanoa.
1.älä treenaa kuin korkeintaa kaksi päivää putkeen vaikka kyseessä olisikin aivan eri lihas ryhmä tai energiaa olisi vaikka kuinka. Hermosto ei ehdi palautua kunnolla ja kehittyminen voi olla hidasta. Esim treeni: maananta,tiistai,keskiviikko lepoa,torstai,perjantai ja vk-loppu lepoa.
2.Kannattaa kirjoittaa oma ohjelma ylös että, sitä olisi helpompi seurata ja noudattaa.
3. pystyt treenata kyllä penkillä ja tangollakin pelkästään mutta liikkeet ovat silloin samoja ja lihakset tottuvat niihin, kehitys pysähtyy tai vähintään hidastuu huomattavasti. Minulla itselläni on kotona penkki ja käsipainoja ym ym.. mutta, niillä ei tule treenattua. Mutta kun jaksaa vaivautua salille niin pakko tehdä. Suosittelen kuntosalia.
4. vaihtele liikkeitä jotka keskittyvät samaan lihakseen esim: hauiskääntö tangolla, käsi painoilla, taljalla jne.. tee yksi pääliike ja aina 1 tai 2 apuliikettä.
5.sitten kysymys, mitä haluat? Voimaa? Massaa? kestävyyttä?
voimaa voit treenata tekemällä suurilla painoilla 70-80% maksimista. 3-5 sarjaa ja 3-6toistoa.
massaa tehdään pienemmillä painoilla. 2-3sarjaa ja 8-12 toistoa itse yleensä 10. älä treenaa liikaa siitä ei ole mitään hyötyä päinvastoin!!
lihakset eivät kehity/kasva
mutta vaikka treenaisit massaa tuo se silti jonkin verran voimaakin niinkuin omasta kehityksestä huomaan, olen treenannu nyt vähän yli vuoden massa ohjelmalla ja penkki tulos noussut huimasti ja voima tasoni joka lihaksen osalta.
Tässä sinulle hyvä linkki millä pääset alkuun!
tämän hetkinen ohjelmani kun en jaksanut itse tehdätälle 6 viikolle.
http://www.musclenet.fi/ohjelma16.php
Mitä lisäravintoon tulee niin onhan ne aina hyväksi mutta, suosittelen aluksi treenaamaan ilman jättämään ne vasta myöhemmälle.
itse käytän: turbon milk proteiini valmistetta ja kreatiinia, tribulusta(harvoin ja vain kun olen väsyksissä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756