Mitä tarkoittaa??

tyttö

Auttakaa! mitä tarkoittaa Askim? Sain turkkilaiselta viestin jossa luki hey Askim.. Vai onko se vaan joku nimi? Kiitos jo etu käteen!

14

4391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutlu

      rakas (kirjotetaan ilman ii:n pistettä)

    • *****

      Askim = rakas

    • Toinen tyttö

      Että minkä niminen poika sinulle tuollaista on sanonut? :)

      • niza

        askim tarkoitaa rakas canim askim on minun rakas
        niin muakin kiinosta kuka turkkilainen tollasta laitaa...onks se suomesta vai turkista..


      • voi.
        niza kirjoitti:

        askim tarkoitaa rakas canim askim on minun rakas
        niin muakin kiinosta kuka turkkilainen tollasta laitaa...onks se suomesta vai turkista..

        Joo, kyllä se on ihan se sama poika joka teille on ikuista rakkautta vannonut :-).


      • melek
        niza kirjoitti:

        askim tarkoitaa rakas canim askim on minun rakas
        niin muakin kiinosta kuka turkkilainen tollasta laitaa...onks se suomesta vai turkista..

        Sanoit, että canim askim tarkoittaa minun rakas. Mutta Canim tarkoittaa "rakastettuni". Jos haluat sanoa minun rakas se on silloin askim benim (tai makuasia:benim askim)


      • Joo-o
        melek kirjoitti:

        Sanoit, että canim askim tarkoittaa minun rakas. Mutta Canim tarkoittaa "rakastettuni". Jos haluat sanoa minun rakas se on silloin askim benim (tai makuasia:benim askim)

        Canim tarkoittaa elämäni, kohtaloni.


      • tyttö
        Joo-o kirjoitti:

        Canim tarkoittaa elämäni, kohtaloni.

        Juu se oli yksi turkkilainen mies Alanyasta, sun park gardenista.. Nimeltään Ibrahim, mut sukunimee en tiedä. Miten niin? Tunteeko sit joku?


      • ,,,,,,,
        tyttö kirjoitti:

        Juu se oli yksi turkkilainen mies Alanyasta, sun park gardenista.. Nimeltään Ibrahim, mut sukunimee en tiedä. Miten niin? Tunteeko sit joku?

        vai että tunteeko joiku muukin...voi olla että muutama tuhat kunimia tuntee,vai mikä se sana nyt oli,hähää


      • lomakivaa
        niza kirjoitti:

        askim tarkoitaa rakas canim askim on minun rakas
        niin muakin kiinosta kuka turkkilainen tollasta laitaa...onks se suomesta vai turkista..

        Kyllä minäkin tällaisia viestejä Turkista saan ainakin kerran viikossa. Eikä tämä ole lainkaan harvinaista. Niillä pojilla on aina yhdellä niin monta suomalaista (ja muunkin maalaista) tyttöystävää, ettei ne kovin montaa viestiä yhdelle pysty lähettämään. Soittavat aina ns. pilareita että tyttö sitten soittaa hänelle päin. Näin se vaan menee.
        Ja mukavia rakkauden sanoja ne pojat kyllä osaavat viljellä sanastossaan. Se jos mikä suomalaisen tytön mieltä lämmittää. Ei suomi poika tällaiseen kykene ja niitähän juuri naiset kaipaavat. Ainakin minä, onpahan jotakin mitä odottaa.


    • tyttö

      niin ja sitten tämä mitä tarkottaa:öptum seni? mutta eikös myös sayin tarkota rakasta vai?

      • bayan

        Öptum = suutelin ( u= saksalainen y )
        seni = sinua
        sayin = kunnioitettu herra,esim.esittelyssä ja
        kirjeessä


      • Anni

        Askim ja seni öptûm jne. sanonnnat ei sitten turkkilaisten suusta kovin suuresta rakkaudesta välttämättä kerro. Kyse on ihan vaan pinnallisesta jutustelusta ja sellaisena ne kannattaa ottaa. Seni seviyorum on suomeksi rakastan sinua, mutta merkitys on kuitenkin usein pidän sinusta. Toki tilanne ratkaisee, mutta kannattaa muistaa kuitenkin, että helpommin näitä sanontoja viljellään kuin mihin me on täällä totuttu. Niinhän se on monessa muussakin maassa/kielessä.


      • Suukkoja
        Anni kirjoitti:

        Askim ja seni öptûm jne. sanonnnat ei sitten turkkilaisten suusta kovin suuresta rakkaudesta välttämättä kerro. Kyse on ihan vaan pinnallisesta jutustelusta ja sellaisena ne kannattaa ottaa. Seni seviyorum on suomeksi rakastan sinua, mutta merkitys on kuitenkin usein pidän sinusta. Toki tilanne ratkaisee, mutta kannattaa muistaa kuitenkin, että helpommin näitä sanontoja viljellään kuin mihin me on täällä totuttu. Niinhän se on monessa muussakin maassa/kielessä.

        Joo, olen todennut saman, että sanonnat tyyliin "öptüm seni" ja "askim" eivät todellakaan ole niin vakaviksi tarkoitettuja kuin suomalaiset ne usein ymmärtää.

        Turkkilaiset, sekä miehet että naiset, sanoo aina "öptüm" esim. puhelun lopettaessaan vaikka puhuvat samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa. Siis pojatkin sanoo niin toisilleen, ja osoittaa vain että juttukumppani on tavallinen kaveri. Turkissahan käytetään tavattaessa ja usein erotessakin poskisuudelmia, ja nämä öptümit puheessa/tekstareissa tarkoittaa usein niitä, ei suinkaan aina romanttisia suudelmia.
        Joten jäitä hattuun tytöille kun näitä viestejä tulkitsette!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe