12-kielinen Walden D552

rockman

olisin hankkimassa ensinmäistä 12-kielistä akustista kitaraa,6-kielistä olen jo soittanut muutaman vuoden.olisinkin kysellyt onko kellään kokemuksia tästä kyseisestä Waldenista??onko hyvä kitara ekaksi 12-kieliseksi,vähän itseä epäilyttää toi made in china mutta soundit on kyllä tosi mahtavat.pysyykö hyvin vireessä yms.olisin kovasti kiitollinen kaikkien nykyisten waldenin omistajien kommenteista...

7

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örri

      Walden on ihan OK kitaramerkki, ja netissä tuo havittelemasi malli on saanut kohtuullisia käyttäjäarvioita, mutta...
      Tätänykyä kitarassa on hyvä olla elektroakustikka vakiona, jos menee kotia kauemmas soittamaan. Eli mieti vielä. Itselläni on sekä Höfnerin, että Ovationin 12-kieliset, molemmat elektroakustisia, joten pystyn olemaan tasavertainen soittaja sähkömuusikoiden seassa tarvittaessa.

    • rockman

      kiitos kommentistasi, totta hyvä pointti,mulla on toi 6-kielinen ja se on elektroakustinen fender.Ajatus mulla oli seuraavanlainen koskien tota waldeni että ostan sen akustisen koska en jotenkin ole kovin luottavainen tuon hintaluokan kitaran mikitykseen laatuun ja en sitä tällä hetkellä tarvitse mutta tarkoitus on mikittää se sit myöhemmin vähän laadukkaammalla systeemillä kun tarve sen vaatii...

      • örri

        Jälkimikitys on pahuksen kallista puuhaa, eikä tulos ole aina hintansa väärti. Edelleen suosittelen tähyilemään valmiin elektroakkarin suuntaan. Jos kitarassa on esmes Fishmanin kalusto sisällä, voit olla jokseenkin varma laadusta. Mieti nyt vielä,.


      • rockman
        örri kirjoitti:

        Jälkimikitys on pahuksen kallista puuhaa, eikä tulos ole aina hintansa väärti. Edelleen suosittelen tähyilemään valmiin elektroakkarin suuntaan. Jos kitarassa on esmes Fishmanin kalusto sisällä, voit olla jokseenkin varma laadusta. Mieti nyt vielä,.

        joo pitää nyt vielä sitten harkita asiaa,.tuossa waldenin d552e mallissa näyttäisi olevan joku b-band t35 kalusto sisällä.minulle tuo merkki on ainakin ihan outo...joo fishmanin kalusto on kyllä luotettava sen tiedän ,minulla on fenderissäni juuri fishman ja pelaa kuin unelma.onko sulla mitään kokemuksia tosta b-band mikistä ja sen laadusta??


      • örri
        rockman kirjoitti:

        joo pitää nyt vielä sitten harkita asiaa,.tuossa waldenin d552e mallissa näyttäisi olevan joku b-band t35 kalusto sisällä.minulle tuo merkki on ainakin ihan outo...joo fishmanin kalusto on kyllä luotettava sen tiedän ,minulla on fenderissäni juuri fishman ja pelaa kuin unelma.onko sulla mitään kokemuksia tosta b-band mikistä ja sen laadusta??

        B-band tekee laajalti mikkejä akustisille instrumenteille. Kokemusta putiikin mikeistä ei ole Kitarabrändit eivät kuitenkaan ota ihan sttumalta jonkin mikkitehtaan tuotteita soittimiinsa. Herkästi hajoavat tuottavat takuunmyötä ongelmia. Eli, jos Walden muuten istuu käteen, olisin melko luottavaisin mielin. Tuossa 552 - sarjassa on näin vanhuksen näkövinkkelistä positiivinen piirre. Ei soololovea,vaan ihan täysi leikkaamaton koppa!


    • rockman

      joo kyllä toi d552e on se mun kitara..maanantaina käyn tilaamassa sen.kyllä se oli tosi hyvä soitettava istui todella hyvin käteen ja kuulosti todella hyvältä.joo en kyllä nää mitään järkeä ostaa 12-kielistä soololovella ei kyllä tulis mieleenkään kun ei sillä kumminkaan mitään sooloja pysty vetämään...kiitos vielä kerran kommenteistasi olit kyllä avuksi.eikös nää nykyajan 12-kieliset muuten kestä jo standardi virityksen vai kannattaako suoraan virittää alemmas??mitä virityksiä itse käytät?

    • örri

      Kiitos kiitoksista. Nykykitaroiden rakenne kestää kyllä tavallisen virityksen, eli alennusta ei tarvita, jos vain nakeissa voimaa riittää. Todennäköisesti alussa vasen kätesi ja sirmet väsyvätmelkoisesti, mutta siiä pääsee ajan kanssa eroon. Hyvä kikka on muistaavenytelläkättä ja sormia säännöllisesti.
      Joskus tuli kokeiltua avoimia vireitä D, G ja A, mutta tätänykyä soitan standadivireellä.
      Pannaan tuosta lopuksi soimaan näyte siitä, mitä 12-kielisellä saa aikaan kun osaa...

      https://www.youtube.com/watch?v=FQ_DdgxRSak

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe