Olen ajatellut lähteä au pairiksi Tanskaan. Mitä asioita on hoidettava ennen lähtöä? Mihin pitää ilmoittaa muutosta? Olen ollut koulussa eli elänyt kelan tuilla ja asunut yksin monta vuotta. Pitääkö kelaan ja maistraattiin ilmoittaa jotakin?
Mitä te olette tehneet? :)
Ja ajattelin olla au pairina ainakin 6kk.
Mitä asioita hoidettava ennen lähtöä?
2
186
Vastaukset
- luulisin että...
Mikli olen oikein ymmärtänyt niin muutosta ei tarvitse ilmoittaa mihinkään täällä Suomen päässä (paitsi jos saat esim. Opintotukea niin silloin pitää kai hoitaa asiat kelan kanssa) mutta kohdemaassa täytyy ilmoittautua paikallisille viranomaisille jos on yli 3 kk viipymässä. Käytännöt vaihtelevat eri maissa eli kannattaa ottaa selvää jostain virallisesta kanavasta. Esim. Aupair worldissa on mielestäni maakohtaisia
neuvoja olemassa. Myös isäntäperhettä kannattaa sen verran työllistää että ottavat siellä selville asioista, ja jos on sellainen perhe joilla on aikaisemmin ollut auppareita niin he varmasti osaavat hoitaa kaikki viralliset hommat.
En siis ole itse (vielä) ollut au pairina mutta olen ahkerasti ottanut asioista selvää :-)- lisäisin vielä että
Niin ja kannattaa miettiä mitä sille asunnolle tekee sillä aikaa kun olet poissa! Oisko kämppis tai alivuokralainen tai muu käypä vaihtoehto? :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81672- 891165
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1171157Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51963Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63864Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli193796Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253746- 81743
- 35689
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42653