Käyttekö te ihmiset solariumissa? :D
Missä? Paljonko maksaa? Laitatteko aurinkorasvaa ennen solariumia? Kauan olette solariumissa? Mitä teillä on päällä? Kuinka kauan joutuu odottamaan tuloksia?
Solarium
10
1648
Vastaukset
- Sandra
Käyn solariumissa samalla kun käyn kuntosalilla, en tietenkään joka kerta!:) Maksaa 4e/kerta. En laita aurinkorasvaa vaan ihan tavallista kosteuttavaa rasvaa, samoin käynnin jälkeen(muuten rusketus 'hilseilee' pois). Pitkän tauon jälkeen kannattaa olla ekalla kerralla 10-15minuuttia ja jos ei reagoi mitenkään kummemmin(ei tuu esim.ihottumaa),niin seuraavalla kerralla oon puoli tuntia. Yleensä oon alusvaatteilla, harvoin bikineillä..Ja hiukset suojaan pyyhkeellä tai jollain rätillä.=) Kyl ne alkaa näkyä jo muutaman kerran jälkeen, tietenkin riippuu ihan ihotyypistä kuinka ruskettuu!
- Mymmeli5
Katteleeko siellä ihmiset paljon toisia? :D
Tarkoitan siis, että voisinko mennä rauhassa yksinkertaisilla Zaran rintsikoilla ja stringeillä?
Hiukset siis kannattaa suojata? - Solesta..
Mymmeli5 kirjoitti:
Katteleeko siellä ihmiset paljon toisia? :D
Tarkoitan siis, että voisinko mennä rauhassa yksinkertaisilla Zaran rintsikoilla ja stringeillä?
Hiukset siis kannattaa suojata?Mä kävin 10 kertaa, maksoi 50e. Ei saa olla mielellään mitään kosmetiikkaa iholla, mutta oli mulla tavallinen arkimeikki kasvoilla...Tämä paikka jossa kävin, oli sellainen, että siellä oli pieniä koppeja, joten ihan sama mitä oli päällä vai menikö alasti.
Jos olet herkkaihoinen, suosittelen aloittamaan 5 minuutista. Jos rusketut normaalisti, etkä pala herkästi, aloita 10-15min. Itse kävin joka toinen pvä, ja ekaa kertaa lukuunottamatta olin 20min. - Mymmeli1
Solesta.. kirjoitti:
Mä kävin 10 kertaa, maksoi 50e. Ei saa olla mielellään mitään kosmetiikkaa iholla, mutta oli mulla tavallinen arkimeikki kasvoilla...Tämä paikka jossa kävin, oli sellainen, että siellä oli pieniä koppeja, joten ihan sama mitä oli päällä vai menikö alasti.
Jos olet herkkaihoinen, suosittelen aloittamaan 5 minuutista. Jos rusketut normaalisti, etkä pala herkästi, aloita 10-15min. Itse kävin joka toinen pvä, ja ekaa kertaa lukuunottamatta olin 20min.Huomasiko tuloksia nopeasti? Muutaman päivän jälkeen?
- mä vaan
Mymmeli1 kirjoitti:
Huomasiko tuloksia nopeasti? Muutaman päivän jälkeen?
Mulla oli alla 15 kerran uvb-valohoito ihotaudin hoitoon, ja sen jälkeen menin soleen. Tulos oli mulla aika mitäänsanomaton...
- hmm..mites..
Solesta.. kirjoitti:
Mä kävin 10 kertaa, maksoi 50e. Ei saa olla mielellään mitään kosmetiikkaa iholla, mutta oli mulla tavallinen arkimeikki kasvoilla...Tämä paikka jossa kävin, oli sellainen, että siellä oli pieniä koppeja, joten ihan sama mitä oli päällä vai menikö alasti.
Jos olet herkkaihoinen, suosittelen aloittamaan 5 minuutista. Jos rusketut normaalisti, etkä pala herkästi, aloita 10-15min. Itse kävin joka toinen pvä, ja ekaa kertaa lukuunottamatta olin 20min.eiks solariumin käyntikerroille oo jokin suositus vuodessa?oon ainaki kuullu jotain sellasta.. kuinka kauan rusketus säännöllisen käyntikerran jälkeen kestää,eli senjälkeen kun on käyny ns.maksimisuositusmäärän?
- tepi
hmm..mites.. kirjoitti:
eiks solariumin käyntikerroille oo jokin suositus vuodessa?oon ainaki kuullu jotain sellasta.. kuinka kauan rusketus säännöllisen käyntikerran jälkeen kestää,eli senjälkeen kun on käyny ns.maksimisuositusmäärän?
Säteilyturvakeskuksen sivuilla on tietoa solariumista ja suositeltavista käyntimääristä (muistaakseni).
Ao. linkistä pääsee:
http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilevat_laitteet/fi_FI/solarium/
Tuo artikkeli on vain mielestäni ehkä liiankin provosoivaan sävyyn kirjoitettu.. - Matti
tepi kirjoitti:
Säteilyturvakeskuksen sivuilla on tietoa solariumista ja suositeltavista käyntimääristä (muistaakseni).
Ao. linkistä pääsee:
http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilevat_laitteet/fi_FI/solarium/
Tuo artikkeli on vain mielestäni ehkä liiankin provosoivaan sävyyn kirjoitettu..Minusta taas Säteilyturvakeskuksen sivuilla ei anneta riittävän selkeästi ohjetta, että käytöstä on vain vahinkoa terveelle iholle. Huonosti lukemaansa ymmärtävät saanevat helposti sen käsityksen, että sivuilla muka suositellaan jotain määriä per vuosi.
Sähkömagneettisen säteilyn tutkijana en voi suositella solariumia. Seurauksena on mm. ihon peruuntumaton elastisuuden väheneminen ja kuivuminen sekä pahanlaatuisten kasvaimien riskin nopea lisääntyminen. - tepi
Matti kirjoitti:
Minusta taas Säteilyturvakeskuksen sivuilla ei anneta riittävän selkeästi ohjetta, että käytöstä on vain vahinkoa terveelle iholle. Huonosti lukemaansa ymmärtävät saanevat helposti sen käsityksen, että sivuilla muka suositellaan jotain määriä per vuosi.
Sähkömagneettisen säteilyn tutkijana en voi suositella solariumia. Seurauksena on mm. ihon peruuntumaton elastisuuden väheneminen ja kuivuminen sekä pahanlaatuisten kasvaimien riskin nopea lisääntyminen.Mielestäni henkilön on ymmärrettävä todella huonosti lukemaansa, jos ko sivuilta saa sen vaikutelman, että solariumia nimen omaan suositeltaisiin tiettyjä määriä per vuosi.
Oma ulosantini oli edellisessä viestissä hieman puutteellista, sillä viittasin käyntikertojen määrässä Stuk:n sivuilla olevaan lauseeseen, jossa kehoitetaan *rajoittamaan* solariumkertojen määrä vuodessa 10 kertaan. Pahoittelen, jos joku veti herneen nenäänsä.
- Sandra
En aivan varma asiata tietenkään oo,mutta on saanut sellasen käsityksen,että solarium kuivattaa samalla tavalla hiusta kuin aurinkokin ja sen takia suojaan hiuksiani..Harhaako? Kertokaa te viisaammat.;) Niin,ja ei ne solariumit oo missään näkyvillä..Se on ihan oma tila(yleensä lukollinen),missä voi myös riisua! Eli voit mennä vaikka alasti,jos haluat..:) Mutta yleensä kehotetaan suojaamaan rinnat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938