Ilmaistyötä tekee jo yli 400 000 suomalaista - siltikin "työpaik

jcopr

44

868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnantaja (kok)

      Sinun täytyy ymmärtää, että nyt on kovat ajat. Ei työnantajilla ole enää varaa maksaa palkkaa kaiken maailman aputöistä/hanttihommista. Jonkun nekin on kuitenkin tehtävä. Köyhän pitää olla nöyrä, ja työ tekijäänsä kiittää! Mars töihin siitä!!!

      • LaupiasSamaritan

        Ihmisten pitäisi lopettaa ilmaiseksi työskentely, niin pomot tajuaisivat että "jonkun ne hanttihommatkin on tehtävä, ja jollekin niistäkin on siis maksettava". ;)


      • 655656
        LaupiasSamaritan kirjoitti:

        Ihmisten pitäisi lopettaa ilmaiseksi työskentely, niin pomot tajuaisivat että "jonkun ne hanttihommatkin on tehtävä, ja jollekin niistäkin on siis maksettava". ;)

        Tuo on täysin totta. Nimimerkki "työnantaja (kok)" kuuluisi kuritushuoneelle tai ainakin siperiaan orjaksi. Hän on kusipää.


      • kaiva pomo ojaa

        Asiahan on niin selvä ettei niitä tarvi kenenkään tehdä tehköön se työnantaja sehän sen
        pahkan on kasaan pistänyt.Sanonpa sulle tee ite.


      • Joutojätkä

        Mulkku!


      • Anonyymi

        Kokoomuksen & EK:n Kapo vinkuu siellä


      • Anonyymi

        hah haha meniskö se työnantaja itse sitten ilmaiseksi niihin hanttihommiin ????


    • 3434

      Ihmisten on työtä tehtävä ilman palkkaa vanha kokoomuslainen sananlasku, jotta nazzzi kokkarit rikastuu.

      • kokoomus on mustaa

        Mitä enemmän työttömiä ja orjia sitä huonommaksi muttuu kokoomuksen kannatus.


      • äänestys lippuja
        kokoomus on mustaa kirjoitti:

        Mitä enemmän työttömiä ja orjia sitä huonommaksi muttuu kokoomuksen kannatus.

        Aina voidaan väärentää.....


    • merkkierkki

      Niin..missähän ne palkalliset työpaikat luuraa? He heh kyllä sen suomen talouden tilasta näkee että aika huonolla hankeella porukat on. No itseppä on soppansa keittäneet.

    • Oy Turve Ab

      Työ on tekijänsä palkka. Näin on meille opetettu lapsesta asti.

      Nyt kun perimme veljesten kesken isämme yrityksen, olemme antaneet palkkaa ihmisille, eli siis työtä,

      Ovatkin olleet kovin tyytyväisiä. Päättelen tämän siitä, kuinka pettyneitä työntekijämme ovat aina olleet, kun emme olekkaan voineet palkata heitä, vaan olemme hankkineet uusia työntekijöitä TEkeskukselta.

      Mielellämme olisimme muutaman heistä pitäneetkin, mutta mielestäni ei ole oikein, että töitä saa tehdä vain harva. Onneksi paikkakunnalla on sen verran vähän ihmisiä ja työttömiä, että yleensä jo seuraavana vuonna on jotkin työntekijöistä TE keskuksen lähettäminä palanneet meille taas harjoittelemaan.

    • Töis tutustumista

      Mä tein töitä ilman palkkaa kans. Työnantaja ois maksanu palkan, mut en ottanu vastaan. Ois joutunu taas kaikennäkösii lippusii ja lappusii kuskaa ja pahimmas tapaukses karenssi ois putkahtanu ja
      Kela ois kuitenkin rankaissu työnteosta (pari viikkoo), ja olis pitäny tehä 8 kk vähintään.

      • Anonyymi

        Suuret rikolliset korruptioikäluokat nostivat räävittömästi toinen toistensa palkkoja, ja vielä lopuksi eläkkeensä.


    • Ilmaistyöntekijä

      Mä olen tyytyväinen ns. ilmaistyöntekijä lastentarhassa. Työ on tosi mielekästä ja oikeastaan "tienaan" tuilla saman mitä vakkarityöntekijätkin otaten huomioon, että olen siellä 4 tuntia päivässä ja saan n. 47e/pvä.

    • 26""

      Työvoimapula on edelleen huutava ja maahanmuuttajia tarvitaan lisää.

      On muuten hirveää jeesusteleua kun suomessa surkutellaan alikehittyneiden maiden orjatyötä, jossa työstä saatava palkka saattaa jäädä vain ykköseuroihin päivässä. Samaan aikaan Suomessa320.000 tekee ilmaistyötä. Suomi lienee pahin orjatyötä teettäviä EU-maa.

      • Historiaaaa ja nyt

        Katso 20-25 vuotta taaksepäin niin huomaat kuinka sdpkepukokvasrkpvihr- liittouma otti ohjeet
        Atlantin takaa ja aloitti SUOMI neidon ryöstön ja raiskauksen. Rikkaat rikastuu ja kansa olkoon
        orjana! Jos köyhille palkkaa on pakko maksaa niin kerätään ne vaikka piiloveroina ja veroina ja
        keksitään taas joku uusi lasku tälle vuodelle... Kansanetustaja on rikkaan eliitin kultaisissa
        kahleissa !


      • 26""
        Historiaaaa ja nyt kirjoitti:

        Katso 20-25 vuotta taaksepäin niin huomaat kuinka sdpkepukokvasrkpvihr- liittouma otti ohjeet
        Atlantin takaa ja aloitti SUOMI neidon ryöstön ja raiskauksen. Rikkaat rikastuu ja kansa olkoon
        orjana! Jos köyhille palkkaa on pakko maksaa niin kerätään ne vaikka piiloveroina ja veroina ja
        keksitään taas joku uusi lasku tälle vuodelle... Kansanetustaja on rikkaan eliitin kultaisissa
        kahleissa !

        Apropå, ihmettelen syvästi miksi Ruotsi hylkäsi kansankoti-ideaalinsa ja lahjoitti valtion varat tummahipiäisille? Ruotsi on ottanut vastaan miljoonittain maahanmuuttajia ja myös sen jälkeen kun teolliset työpaikat paneivat maasta. Mitä hyvää Ruotsi on saanut lahjoitettuaan usean vuoden valtion budjettinsa verran tummahipiäisille?

        Made in sweden ei tarkoita enää laatua. Ruotsissa valtaisia ongelmia terveydenhuollon, maahanmuuttajien integroinnin, terveyspalveluiden saatavuuden, kouluopetuksen, maahanmuuton kustannusten, maahanmuuttavien asuttamisen, väkivallan, syrjäytymisen, petostehtailun, huumeiden, mellakoiden yms kanssa.

        Ruotsalaiset pilasivat maansa muutamassa vuosikymmenessä.


      • ManunIllallinen
        Historiaaaa ja nyt kirjoitti:

        Katso 20-25 vuotta taaksepäin niin huomaat kuinka sdpkepukokvasrkpvihr- liittouma otti ohjeet
        Atlantin takaa ja aloitti SUOMI neidon ryöstön ja raiskauksen. Rikkaat rikastuu ja kansa olkoon
        orjana! Jos köyhille palkkaa on pakko maksaa niin kerätään ne vaikka piiloveroina ja veroina ja
        keksitään taas joku uusi lasku tälle vuodelle... Kansanetustaja on rikkaan eliitin kultaisissa
        kahleissa !

        Koivistosta se lähti.


    • Vasuri alistaa

      Vasureiden unelma on toteutumassa. Kaikki ovat valtion palveluksessa.

    • 1+65

      ....ja kukaan ei saa palkkaa jolle toimeen tulisi....eikös se ollut se neukkujen meininki.

    • Kovaa elämää

      Minä olen kieltäytynyt ilmaistöistä v 2009 ja olen ollut siitä asti sossun asiakkaana, välillä on vähennetty -20% ja välillä hetkellisesti -40% lujille on ottanut että olen selvinnyt ja saanut pitää vuokrakämpän ja luottotietoni kunnossa. Olen oppinut tulemaan toimeen erittäin pienellä rahalla ja käyn säännöllisesti leipäjonoissa ja diakonissa. Ruoka mitä saan hankittua on melko epäterveellistä, mutta toimeen olen kuitenkin tullut ainakin vielä. Olen joutunut myymään aika paljon tavaroitani joita on tullut hankittua kun olin aikoinaan töissä 5 vuotta, mutta työttömänä olen ollut jo yli 20 vuotta. Pahin tilanne oli kun olin täysin syömättä 3 päivää, vettä vain join, mutta muuten tämä kysein aika on mennyt suht hyvin ja aina on ollut jotain syömistä.

    • minävain1

      Ei niitä ilmaistöitä ole pakko tehdä. En minäkään tee töitä minuuttiakaan jos siitä ei jää käteen enemmän rahaa kuin kotona lorviessa.

      • on enää ajankysymys

        Usein joidenkin on pakko sopeutua, näihin työmarkkinatuki 9€ kulukorvaus=on"(palkka)"4 - 6 tunnin työpäivästä

        Se kuntouttaa sairaaksi, työmarkkinat

        milloin mahdollinen kastepiste saavutetaan?.


    • Miten niin muka ilmaista

      Nyt meni vähä ohi. Eli ilmaistyö: työtä ilman palkkaa. Mutta tukea maksetaan silti?

      Eikö se käy järkeen että porukka tekisi 4-6h "ilmaista" työtä päivässä jottei syrjäytyisi ja valtio maksaa perus työttömyyskorvauksen ja EHKÄ vähän ekstraa?

      Mikäli kieltäytyy "ilmaistyöstä" niin ilmainen raha katkaistaan täysin ja jää 2 vaihtoehtoa
      1. Menet töihin/opiskelemaan
      2. Kuolet nälkään

      Ei mitään älyttömiä määriä ettei hyväksikäytetä halpaa työtekijää mutta syrjäytyminen on tosi ongelma

      • Joo ei todellakaan käy järkeen.

        4-6h viikossa voisi olla okei jos työ on jollain lailla mielekästä (mieluiten itse valitussa järjestössä tehtyä).


      • asatarvo

        Miksi työ on aina jonkun isokenkäisemmän palvelua, ko. h:lön henkilökohtaisten intressien edistämistä niukkaa toimeentuloa vastaan?

        Tasa-arvo kortilla näillä määreillä.


      • Muinainen
        asatarvo kirjoitti:

        Miksi työ on aina jonkun isokenkäisemmän palvelua, ko. h:lön henkilökohtaisten intressien edistämistä niukkaa toimeentuloa vastaan?

        Tasa-arvo kortilla näillä määreillä.

        Orjatkin pystyivät siihen ennenmuinoin. Pois valitus! ;)


      • kk maksu

        Aina on vaihtoehto 3.

        Eli liityt liivijengiin.
        Varmaan se on sitten niiden viimeistenkin yrittäjien loppu.


      • 12+9

        Oletetaan että sinä työskentelet firmassa A esimerkiksi tv-korjaajana. Minä olen työtön ja minut velvoitetaan tekemään työtä 9€/päivä firmassa B myöskin tv-korjaajana. Firma B saa melkoisen kilpailuedun verrattuna firmaan A, jolloin firma B voi laskea hieman hintoja ja saa silti tehtyä hyvää tulosta.
        Firman A on hommien vähentyessä joko lopetettava toimintansa tai annettava sinulle potkut ja otettava töihin joku työtön sillä 9€/päivä.

        Se joku työtön voisit olla sinä.

        Sen jälkeen ei kumpikaan firma palkkaa ketään töihin ns normaali palkalla, koska työntekijöitähän saa hommiin ilmaiseksikin.
        Kenen luulet kyseisestä tilanteesta hyötyvän? Työntekijän? Valtion? Vai olisiko hyötyjänä vain firmat A ja B?
        Ei kyse ole syrjäytymisen estämisestä, vaan työvoimakulujen pienentämisestä ja siirtymisestä orjatyövoiman käyttöön


    • Halpaan mennyt

      Kurssikeskuksen ovat vihonviimeisiä työttömien ihmisten nöyryyttäjiä uhkailuineen ja pakollisine ilmais "työharjoitteluineen" jota kurssista on noin puolet ajasta !
      Itsekin olen joutunut tähän nöyryyttävään tilanteeseen kahteen otteeseen, luvataan kauniita jopa työpaikkaa mutta se on vain utopiaa !
      Yritykset kätttävät raakasti hyväkseen näitä ihmisiä, vuodesta toiseen. Kuitenkin asiakkaalta laskutetaan normaali taksa hävytöntä ahneutta.
      ps. mitään oikeuksia ei ole vain velvollisuuksia/uhkia

      • 6785

        tällä halpatyö periaatteella murretaan koko suomalainen yhteiskunta, ihmisten tulot vähenevät, ostovoima heikkenee, ei käytetä palveluja, ihmisillä ei varaa kuluttaa, asunnoiden hinnat laskevat, ei varaa maksaa, ihmiset eivät osta tuotteita, palveluja, tällä menolla suomesta tullee kehitysmaa, tähän on voimatoimin puututtava, ay- liike toimintaa.


    • orjalaulua

      Perustetaanko orjien kuoro?

      Tässä kaunis versio Verdin oopperasta Nabucco; Orjien laulu.
      https://www.youtube.com/watch?v=D6JN0l7A_mE

      Toinen, vielä upeampi, joka kohottaa mieltä vieläkin enemmän: https://www.youtube.com/watch?v=7K68tdN3fYw

      Kokoontuisimme toreilla ja tapahtumissa ja laulaisimme ihmisille. Joku tekisi sanoja, joku säveltäisi, tai laulaisimme muiden lauluja, vaikka tätä. Onkohan tähän suomalainen versio? Puhuuko se orjuudesta?

      • rftrytrytry

        Finlandia-hymni puhuu myös sorron yöstä nousemisesta.
        Tässä siis jo kaksi kaunista laulua, jota orjien kuoromme voisi esittää toreilla.


    • hönö

      Orjapiiskureille kampoihin, jos pakottaen määräävät minimi oon 4 h viikko ja silloinkin kiviä systeemin rattaisiin kaikin keinoin.

    • Suomi kehitysmaaksi

      > halpatyö periaatteella murretaan koko suomalainen yhteiskunta, ihmisten tulot vähenevät, ostovoima heikkenee, ei käytetä palveluja, ihmisillä ei varaa kuluttaa, asunnoiden hinnat laskevat, ei varaa maksaa, ihmiset eivät osta tuotteita, palveluja, tällä menolla suomesta tullee kehitysmaa, <

      YKn mukaan vuoteen 2030 mennessä Ruotsi voidaan laskea kolmannen maailman maaksi eli kehitysmaaksi. Suomi on samassa veneessä.

    • kyl oikeasti

      palkkaa arvostaa ihmiset errillailla jos maksan palkkaa 800e kk sanoo suomalainen minua saatananpaska orjuuttaja työnantajaksi jos taas maksan 800e kk ukrainalaiselle työntekijälle on työntekijä kovinkin tyytyväinen minuun työnantajana mitäpäluulette työntekijät kumman näistä työllistän työhönsä motivoituneen ukrainalaisen vai työhönsä leipääntyneen suomalaisen asia on kuulkaa niin että ukrainalaisen kanssa koen olevani samaa perhettä myös suomalaisen kannssa koen olevani samaa perhettä mutta suomalainen tuntuu uhmaikäiseltä pojan klopilta vaadin lisää ulkomaalaisia työntekijöitä sitä paitsi he kokevat olevansa omassamaassaan rikkaita tällä palkalla ja tämä motivoi pitäisikö teidän suomalaisten työntekijöiden katsoa peiliin

      • mustaiho-orja

        Tottakai koet olevasi yhtä perhettä ukrainalaisen kanssa, jota surutta poljet maksamalla palkkaa jolla ei nykysuomessa elä edes ihmisarvoista elämää. Perheen tuntu vastaa varmasti orja-orjuuttaja-suhdetta joka amerikassakin aikanaan oli mustien orjien ja isäntiensä välillä. Amerikka kehittyi, mutta näköjään Suomesta moisia suhteita vielä löytyy. Valitettavasti.


      • yhdessä vapaaksi

        Ja arvaapa, haluammeko ostaa sinun härpäkettäsi satasella, kun kiinalaisilla orjilla teetetetty maksaa vain parikymppiä? Eme tietenkään. Ja näin luomme yhdessä uutta uljasta orja-hallitsija -maailmaa. Vinkkinä: sinä et tule kuulumaan hallitsijoihin.

        Vai tehtäisiinkö niin, että alettaisiin keskittyä tuottamaan tavaroita ja palveluja ja ruokaa omalla paikkakunnalla ja vähintään omassa maassa, ja ostamaan lähituotteita? Tarjoudutaan vaikka töihin halvemmalla palkalla, ja annetaan johtajille varsinkin pienemmät palkat, ja ollaan muutenkin joustavia, puolin ja toisin. Kun valtio ei sitä salli, muutetaan poliitikot, lait, tai löydetään tapa toimia järkevästi niistä huolimatta.

        Jo tästä yhdestä puheesta löytyy niin paljon ratkaisuja, että tuskin voit tehdä hyödyllisempää kuin kuunnella tämän: https://www.youtube.com/watch?v=IIaxyXP6s7I&index=9&list=PL9A4F769BA6FE63AA

        Olitteko muuten ajatelleet, että ne ökypankkiirisuvut rahoittavat esimerkiksi bisness-koulut? Heille on tärkeintä tehdä oppilaista nopeasti tuloa tuottavia investointeja, eli iskostaa heihin lyhyen tähtäimen voitonteon tärkeys. Näin työssä aloitteleva entinen oppilas saa maksettua pankille opintolainansa, ja muusta viis. Sama lääketieteen oppilaitoksissa. Yksi suku omistaa kaikki suurimmat lääkefirmat, määrää lääkäreiden luvista rahoittamiensa laitosten kautta ja päättää, miten sen rahoittamaa tutkimusta tehdään sen rahoittamissa oppilaitoksissa.


    • sossupummiolen

      Onneksi sossun tuilla elää hyvin kunhan ei ryyppää. Voi laittaa lottoa tai kenoa ja voittaa 30 000 niin kuin minä voitin. Pyysin sitten enoani hakemaan rahat jotta sossut ei saa tietää, rahoja säilytän kotona. Ilmaiseksi en ala töihin enää, toin yli 5 vuotta ilmais hoommia eikä kiitosta herunut.

    • Anonyymi

      400 000 suomalaista eli 13 % työvoimasta tekee orjatöitä tempputyöllistettynä, "työharjoittelijana" ilman palkkaa. Kunnat, yhtäköyttä-yhdistykset ja härskit firmat pyörittävät toimintaansa halvalla työharjoitteluun pakotettujen ihmisten avulla. Kunnon työpaikkaa harjoittelu ei kuitenkaan tuota, vaan "harjoittelijat" kiertävät "harjoittelemassa" lähes ilmaiseksi työpaikasta toiseen.

      Määrästä 115 000 on "tukityöllistettyinä" ja "työharjottelijoina". Loput ovat opiskelijoita, joiden opintoihin kuuluu pakollinen "harjoittelu".

      http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/ty%C3%B6harjoittelu-johtaa-aniharvoin-ty%C3%B6llistymiseen/724573

    • Anonyymi

      Mahdollisimman paljon sabotaasia näissä orjatöissä

    • Anonyymi

      Suuret ikäluokat tarvitsivat 9 euron orjia.

    • Anonyymi

      Jos ei tuu liksaa niin en tee töitäkään.

      Jos sosiaaliturvaa leikataan niin haen ruokaa ilmaiseksi kaupasta.

      Jos joutuu pakkotöihin, hakkaan ekana päivänä kapon niin saan sakot ja ehdollista.

      Mitään en omista omalla nimelläni joten mitään ei saa multa koskaan pois.

      Näin jatketaan maailman tappiin saakka ja meitä on jo kymmeniä tuhansia ja urpon leikkausten jälkeen 100 000 ainakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2194
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1866
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1205
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      13
      1135
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe