Järkytyin kun googalsin!

ihan hirveää

Lappalainen
6.9.2010 20:05


jonka vaimoni sai Pyhässä Hengessä!
Kolminaisuusopin puolustajat, lopettakaa valehtelu ja uskokaa totuus!

Isä Jumalan sanoja minulle....

Olen Korkein. Minua, ilman Minua ei olisi Jeesustakaan, jonka Minä asetin hallitsemaan taivasta, maata ja lihaa. Minä yksin olen Jumala, ei Poikani. Poikani on minun Poikani. Minä en ole Poikani Poika enkä Isäni Isä (Minulla ei ole Isää, mutta Pojallani on Minä Isänä.) Minä olen Poikani Isä ja teidän Isänne. Poikani sanoikin maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.(Matt.23:9). Ette voi laittaa kahtia Isää. Minä se olen ei Poikani. Kaksi meitä on taivaissa minä ja Poikani. Älä muuta kirjoita tämä riittää.

Sirpa Lappalaisen saama totuus!

Herrani Jeesuus

Lappalaisen Jukalle on vaimon saama profetia kaikki kaikessa, ja ylin Jumalan Sana. Ei Raamatulla ole mitään virkaa enää - vaimo on totuuden torvi!

60

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä vaimo

      Vaimo on sentään olemassa, eikä ainoastaan mielikuvituksessa kuten Jumala.

      • Vaimo rinnalla ja Jumala kaikkialla!


    • jukkalappalainen1

      Ottakaa raamattu käteen ja tutkijaa onko vaimoni saama totuutta. Vaimolleni annettiin Pyhässä Hengessä se mitä käännynäiset ei ymmärrä vaan rupeavat pilkkaamaan. PS. Mitä teille on Pyhässä Hengessä annettu kirjoittaa. EI MITÄÄN.

      • *Jukka

        Olet ilmeisesti ihan eksyksissä vaimosi kanssa. Raamattu todistaa sadoissa kohdin, että Jeesus on Jumala. Sinun kanssa lienee turhaa ja hedelmätöntä tästä asiasta keskustella.

        Kirjoitit -koin näin- ilmeisen ylimielisesti: " Mitä teille on Pyhässä Hengessä annettu kirjoittaa. EI MITÄÄN".

        Seuraan Jeesusta ja uskon koko Raamatun Jumalan ilmoitukseksi itselleni ja ihmiskunnalle. Uskon horjumattoman varmasti, että Raamatun sana on Jumalan muuttumaton ilmoitus seurakunnalle; psalmistan ja Jeesuksen omien sanojen mukaan "kokonansa totuus".

        Olet joutunut väärän opin pauloihin, jos kuvittelet, ettei muille uskovaisille, kuin vaimollesi, Pyhä Henki opeta Jeesuksen Kristuksen tosi tuntemusta tai ettei Hän puhu muille Jeesuksen opetuslapsille kuin vaimollesi. Totta kai Jumala puhuu lapsilleen. Mikä on se isä, joka ei lapsilleen puhu?

        1. Kor. 8:2-3
        Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee; mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee.


      • jukkalappalainen1
        *Jukka kirjoitti:

        Olet ilmeisesti ihan eksyksissä vaimosi kanssa. Raamattu todistaa sadoissa kohdin, että Jeesus on Jumala. Sinun kanssa lienee turhaa ja hedelmätöntä tästä asiasta keskustella.

        Kirjoitit -koin näin- ilmeisen ylimielisesti: " Mitä teille on Pyhässä Hengessä annettu kirjoittaa. EI MITÄÄN".

        Seuraan Jeesusta ja uskon koko Raamatun Jumalan ilmoitukseksi itselleni ja ihmiskunnalle. Uskon horjumattoman varmasti, että Raamatun sana on Jumalan muuttumaton ilmoitus seurakunnalle; psalmistan ja Jeesuksen omien sanojen mukaan "kokonansa totuus".

        Olet joutunut väärän opin pauloihin, jos kuvittelet, ettei muille uskovaisille, kuin vaimollesi, Pyhä Henki opeta Jeesuksen Kristuksen tosi tuntemusta tai ettei Hän puhu muille Jeesuksen opetuslapsille kuin vaimollesi. Totta kai Jumala puhuu lapsilleen. Mikä on se isä, joka ei lapsilleen puhu?

        1. Kor. 8:2-3
        Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee; mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee.

        Sinukin olisi jo aika sisäistää evankeliumi eikä pitää kirjeitä evankeliuminsa. PS. Aloita Mat. Evankeliumi 33/38 käännös, sieltä löydät Isän ja Pojan. Sinuun kannattaa luopua kolminaisuusopin harhoista ja uskoa se että Isä Jumala lähetti maan päälle Poikansa Jeesuksen ei itseään.


      • jukkalappalainen1
        jukkalappalainen1 kirjoitti:

        Sinukin olisi jo aika sisäistää evankeliumi eikä pitää kirjeitä evankeliuminsa. PS. Aloita Mat. Evankeliumi 33/38 käännös, sieltä löydät Isän ja Pojan. Sinuun kannattaa luopua kolminaisuusopin harhoista ja uskoa se että Isä Jumala lähetti maan päälle Poikansa Jeesuksen ei itseään.

        Jatkoa;Järkytyt vielä enemmän kun kerran lähdet täältä maan päältä. Ja saat nähdä kuinka Poika Jeesus on Isä Jumalan oikealla puolella ei Isässä.PS. Eikö pelota,kun valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa ja sehän sinä olet kolminaisuusoppeinesi.


      • pyh!

        Raamatun valossa on helppo tietää, että kirjoitat täyttä potaskaa ja se mitä muka vaimosi sai ei ole mitään muuta kuin EKSYTYSTÄ.


      • tee parannus
        jukkalappalainen1 kirjoitti:

        Jatkoa;Järkytyt vielä enemmän kun kerran lähdet täältä maan päältä. Ja saat nähdä kuinka Poika Jeesus on Isä Jumalan oikealla puolella ei Isässä.PS. Eikö pelota,kun valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa ja sehän sinä olet kolminaisuusoppeinesi.

        Lopeta ainakin täällä tuo jauhamisesi ja nuo sielulliset profetiaksi sanomasi, ketään ei kiinnosta tajuatkoi !!

        SInun ei tarvitse uudestaan keksiä pyörää se on todettu pyöreäksi ja pyöriväksi.


      • Varmaankin PyhäHenki on puhunut,muista kuitenkin,että tämä on 99.9%Jumalan pilkkaajien kannanottoa!


    • Jokainen, joka etsii totuutta salatuimpaan saakka, niin tulee saamaan JUMALALTA uskon ja ymmärryksen, miten JUMALA on asettanut Poikansa korkeaan asemaan pelastaessaan ihmisen.
      JUMALA ei koskaan ja missään ole aivoitellut Jeesusta JUMALAKSI,- vaan Pojakseen.
      JUMALA ei tehnyt Jeesuksesta JUMALAA, vaikka teki Jeesuksesta Herran meille pakanoille pelastaessaan ihmisen.

      Ihminen ei koskaan tule pääsemaan totisen JUMALAN luo muutoin kuin Jeesuksen Kristuksen Pojan KAUTTA eli tuntenmalla ja uskomalla Jeesuksen opetus todelksi. Kaikki muu hapuilu on tuhoon tuomittu.

      • pyh!

        Anteeksi nyt vain, mutta RAAMATTU sanoo, että Poika on JUMALA.


      • Voihan vitalis.

        Ristiriitainen Raamattu. 1Joh.4:12. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. 2Moos.33:20. Ja hän sanoi vielä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon. Moos.33:23. Moos.33:11. Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista.


      • pyh! kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, mutta RAAMATTU sanoo, että Poika on JUMALA.

        Täällä ei taideta ottaa ilmoituksia vakavasti, vaan leikitellen tai viisastellen. Jokainen ihminen ymmärtää sanojen sisällöstä; JUMALAN Poika kuka on Pojan Isä. Saman asian opetti myös Jeesus itse;

        17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja teidän JUMALANNE tykö Joh 20

        Taas, jos pohdimme vakavasti kuka on tämä Jeesuksen Kristuksen Pojan Isä, niin tämä selkiintyy yksinkertaisesti jo tästä;

        6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa. Ef 4

        Huomaatteko, ettei ihminen tarvitse mitään keksiä tai käyttää fiktiivistä kuvitteluaan, vaan ymmärtää sanojen sisältö.
        Taas uskominen JUMALAN ilmoittamiiin sanojen sisältöön on jo toinen asia.


      • markkulievonen kirjoitti:

        Täällä ei taideta ottaa ilmoituksia vakavasti, vaan leikitellen tai viisastellen. Jokainen ihminen ymmärtää sanojen sisällöstä; JUMALAN Poika kuka on Pojan Isä. Saman asian opetti myös Jeesus itse;

        17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja teidän JUMALANNE tykö Joh 20

        Taas, jos pohdimme vakavasti kuka on tämä Jeesuksen Kristuksen Pojan Isä, niin tämä selkiintyy yksinkertaisesti jo tästä;

        6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa. Ef 4

        Huomaatteko, ettei ihminen tarvitse mitään keksiä tai käyttää fiktiivistä kuvitteluaan, vaan ymmärtää sanojen sisältö.
        Taas uskominen JUMALAN ilmoittamiiin sanojen sisältöön on jo toinen asia.

        * Usko saadaan ainoastaan uskomalla Jeesuskeen Kristukseen, ja tulee saad Jumalan Hengen kaste, eikä opetella Raamatusta omaa tietä oppia pääsemään pelastukseen. " Sydämen uskolla tulaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan", " yksin armosta"!

        * Jeesus ON Jumala. Ilm.1:8. Siinä Jeesus itse kertoo kuka Hän on, on ollut ja tulee olemaan ianakikkinen Isä, kaikkivaltias Jumala. Jo et usko, tätä, turha on uskoa mitään muutakaan, ellet usko, että Jeesus on Jumala, kiellät Hänet, ja kellä ei ole Poikaa, ei ole Isääkään", että turhaa on mistä takaporteista yrittää sisälle mennä , se portti on ahdas, ja sinulle sen tekee ahtaaksi se, ette nöyrry tunnustamaan Jeesusta Jumalan vertaiseksi, ja siihen tukehtuu, tälläkin palstalla monen usko, Jeesusken kieltämoseen, eikä sitä muuksi muuta , vaikka miten pitkiä litanioita Raamatusta siteeraat ! Hän on niissä Raamatun siteerauksissakin JUMALA , koska Sana on Jumala, ja Sana on Kristus !


      • ihan selvää

        Petri opettaa tässäkin aivan oikein Raamatunsanoin. Isä, Poika ja Pyhä Henki pitävät yhtä, kolminaisuus oppi .


    • Yksi ainoa Jumala

      Ja hänen poikansa, Jeesus. Eihän tässä ole mitään epäselvää.

    • oli Hän 270

      Minä väitän ett¨ä Jeesus oli kaks ja seittemänkymmentä pitkä !

      Kukaan ei pääse taivaaseen ellei ala uskoa siihen heti.

      voi profetoidakkin jos se auttaa asiaa ihan koska vain.

      • 3 metrinen lipsanen

        No ei se sitten paljon lyhyempi ollut.


    • hellari...

      Aika hataralla pohjalla on usko, jos Kirjoituksia avaa vaimon profetia. Mitä virkaa sitten seurakunnassa on armoituksilla ...

      Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,. Tässä jakeessa esitellään nk. ”seurakuntavirat”, ja ...
      Ei koskaan Raamatun oppi- ja teologisia asioita pidä sisäitää näyn tai profetian avulla. Tulee mieleen tapaus, kun eräs ortodoksi ystäväni pohti uskovien kasteelle menoa, niin piru näytti hänelle unen, jossa enkeli sanoi, ettei sinun tarvitse mennä kasteelle. Hän perusteli asiaa, että enkeli viestitti Jumalan sanaa Johannekselle Patmos- saarella. Se riitti hänelle: ei omakohtianen Raamatun tutkistelu. Maailmassa nainen elää tänään.

      • jukkalappalainen1

        Uskova saa tiedon sanoja ja näkyjä ja profetioita, eikä se kysy aikaa eikä paikkaa. Tämän päivän seurakunnissa jyllää kolminaisuusoppi eikä siellä kukaan mitään saa koska valheessa eletään.


      • jukkalappalainen1 kirjoitti:

        Uskova saa tiedon sanoja ja näkyjä ja profetioita, eikä se kysy aikaa eikä paikkaa. Tämän päivän seurakunnissa jyllää kolminaisuusoppi eikä siellä kukaan mitään saa koska valheessa eletään.

        * Usko nyt jukka pieni, Jeesus on Jumala, ellet tätä usko, kiellät Hänet, ja kellä ei ole POIKAA, ei ole Isääkään. Raamatulla ei ole mitään mieltä, jos Jeesus ei ollisi Jumala, koko Raamattu perustuu Jumalan suunnitelmaan, tulla itse alas ihmisen luo, ottaa orjann muodon, kuitenkin ilman syntiä ! Ja niinpä Jumala valmisti Pojalleen ruumiin, siis Pjalleen, jo olemassa olevalle Pojalleen, Isä valmisti ruumiin, vain tullakseen Hänessä, Pojassaan, Jumalassa ja sovittaa maailman synnit. Hän oli Kristuksessa, Pojassaan, ja kuoli lihassa, täyttäen Oman lakinsa kiivauden, ei ole anteeksiantamusta ilman veren vuodatusta, ja Hän Jumala Pojassaan, Jeesuksessa, jolla on Isän valmistama ruumis, kuoli syntiemme tähden. Mikään muu ei olsi voinut syntejämme sovittaa, Jumala Ijmisen Pojassa oli ainut mahdollisuus Jumalallekin, uhrata ITSENSÄ! Älä enempää pilkkaa ja kiusaa Jumalaa, kieltämällä Jeesuksen !


      • jukkalappalainen1
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Usko nyt jukka pieni, Jeesus on Jumala, ellet tätä usko, kiellät Hänet, ja kellä ei ole POIKAA, ei ole Isääkään. Raamatulla ei ole mitään mieltä, jos Jeesus ei ollisi Jumala, koko Raamattu perustuu Jumalan suunnitelmaan, tulla itse alas ihmisen luo, ottaa orjann muodon, kuitenkin ilman syntiä ! Ja niinpä Jumala valmisti Pojalleen ruumiin, siis Pjalleen, jo olemassa olevalle Pojalleen, Isä valmisti ruumiin, vain tullakseen Hänessä, Pojassaan, Jumalassa ja sovittaa maailman synnit. Hän oli Kristuksessa, Pojassaan, ja kuoli lihassa, täyttäen Oman lakinsa kiivauden, ei ole anteeksiantamusta ilman veren vuodatusta, ja Hän Jumala Pojassaan, Jeesuksessa, jolla on Isän valmistama ruumis, kuoli syntiemme tähden. Mikään muu ei olsi voinut syntejämme sovittaa, Jumala Ijmisen Pojassa oli ainut mahdollisuus Jumalallekin, uhrata ITSENSÄ! Älä enempää pilkkaa ja kiusaa Jumalaa, kieltämällä Jeesuksen !

        Aivan mohikaani, jollei sinulla ole Poikaa ei sinulla ole Isääkään. Joh. Evank. 3 luku 35 ja 36 jakeet, 33/38 käännös. Jos sinä mohikaani et palvele, rukoile ja ole kuuliainen Pojalle Jeesukselle, pysyy Jumalan viha sinun päälläsi.PS.kolminaisuusopin saastalla olet itsesi saastuttanut, ja lisää saastutat.


      • hellari....
        jukkalappalainen1 kirjoitti:

        Uskova saa tiedon sanoja ja näkyjä ja profetioita, eikä se kysy aikaa eikä paikkaa. Tämän päivän seurakunnissa jyllää kolminaisuusoppi eikä siellä kukaan mitään saa koska valheessa eletään.

        Niin saa, mutta ei profetioilla koskaan saa tehdä oppi- ja Raamatun tulkinta päätöksiä. Mikäli näyt ja pofetiat alkavat ohjailla miten uskotaan, niin hakoteillä ollaan.
        Raittiilla perustalla ei ole Lappalaisparin usko, jos Jeesuksen jumaluus kielletään. Pohja on uskoltanne pois.


      • jukkalappalainen1
        hellari.... kirjoitti:

        Niin saa, mutta ei profetioilla koskaan saa tehdä oppi- ja Raamatun tulkinta päätöksiä. Mikäli näyt ja pofetiat alkavat ohjailla miten uskotaan, niin hakoteillä ollaan.
        Raittiilla perustalla ei ole Lappalaisparin usko, jos Jeesuksen jumaluus kielletään. Pohja on uskoltanne pois.

        Missä jakeissa Jeesus puhuu jumaluudestaan evankeliumeissa, kerro se hellari?


      • hellari...
        jukkalappalainen1 kirjoitti:

        Missä jakeissa Jeesus puhuu jumaluudestaan evankeliumeissa, kerro se hellari?

        Jeesus ilmoittaa jumaluudensa teoissaan, ihmeissä, kuolemassaan, ylösnousemuksessaan ym. Ja Uusi Testamentti kertoo monessa kohdassa Jeesuksen jumaluudesta. Eikö sinulle Uuden testamentin kirjoitukset ole Jumalan sanaa? Uskon enemmän Jeesuksen sanaa kuin jonkun vaimoihmisen profetiaan.


      • hellari...
        hellari... kirjoitti:

        Jeesus ilmoittaa jumaluudensa teoissaan, ihmeissä, kuolemassaan, ylösnousemuksessaan ym. Ja Uusi Testamentti kertoo monessa kohdassa Jeesuksen jumaluudesta. Eikö sinulle Uuden testamentin kirjoitukset ole Jumalan sanaa? Uskon enemmän Jeesuksen sanaa kuin jonkun vaimoihmisen profetiaan.

        Olemme eläneet kaksi tuhatta vuotta seurakunnan aikaa ja kautta koko kristikunnan Pyhä Henki on kirkastanut seurakunnalleen jumaluuden kolmena persoonana Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
        Onko sinulla nyt käsitys, Jukka, että koko kristikunta on ollut väärässä, ei ole käsittänyt totuutta ja nyt on sitten tullut rouva Lappalaiselle ilmestys joka mullistaa kaiken. Aika suuren totuuden olette "saaneet" ja miellätte itsenne paljon haltijaksi.
        Eikö tämä jo laita miettimään, että oletteko todella käsittäneet oikein. Eikö edes opettamisen armolahjoilla varustetut veljet tätä ole aikaisemmin ymmärtäneet.
        Uskallat vielä muka väittää, että 1 Joh. 1:1. on ihmisen vääristämä. Oletko alkukielten asiantuntija? Millä perustelet että jae on käännetty väärin?


      • Jukka lappalainen 1
        hellari... kirjoitti:

        Jeesus ilmoittaa jumaluudensa teoissaan, ihmeissä, kuolemassaan, ylösnousemuksessaan ym. Ja Uusi Testamentti kertoo monessa kohdassa Jeesuksen jumaluudesta. Eikö sinulle Uuden testamentin kirjoitukset ole Jumalan sanaa? Uskon enemmän Jeesuksen sanaa kuin jonkun vaimoihmisen profetiaan.

        Jeesus sanoi; Jos minä Jumalan Hengen voimalla,,,,,,,, Näytä se jae jossa Jeesus puhuu jumaluudestaan , äläkä selittele omiasi hellari,,,


      • Pesunkestävä hellari
        hellari... kirjoitti:

        Olemme eläneet kaksi tuhatta vuotta seurakunnan aikaa ja kautta koko kristikunnan Pyhä Henki on kirkastanut seurakunnalleen jumaluuden kolmena persoonana Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
        Onko sinulla nyt käsitys, Jukka, että koko kristikunta on ollut väärässä, ei ole käsittänyt totuutta ja nyt on sitten tullut rouva Lappalaiselle ilmestys joka mullistaa kaiken. Aika suuren totuuden olette "saaneet" ja miellätte itsenne paljon haltijaksi.
        Eikö tämä jo laita miettimään, että oletteko todella käsittäneet oikein. Eikö edes opettamisen armolahjoilla varustetut veljet tätä ole aikaisemmin ymmärtäneet.
        Uskallat vielä muka väittää, että 1 Joh. 1:1. on ihmisen vääristämä. Oletko alkukielten asiantuntija? Millä perustelet että jae on käännetty väärin?

        Johanneksen evankeliumi on vanhin Uuden testamentin evankeliumeista. Apostoli Johannes on kirjoittanut sen arviolta vuosien 80–90 välillä, mahdollisesti vuoden 85 paikkeilla. Johanneksen evankeliumi poikkeaa muista eli ns. synoptisista evankeliumeista, sillä siinä keskitytään lähes pelkästään Jeesuksen viimeisiin päiviin ja ylösnousemukseen (luvut 11–21). Muissa evankeliumeissa kerrotaan enemmän Jeesuksen koko julkisesta toiminnasta ja Matteus ja Markus myös hänen syntymästään.

        Johannes alkaa evankeliuminsa kertomalla tämän maailman luomisesta. Alussa ei ollut mitään muuta kuin Jumala ja hänen sanansa, jonka kautta hän loi tämän maailman. Trinitaarit näkevät tässä Jeesuksen pre-eksistenssin ja jumaluuden: Jumala on luonut kaiken Kristuksen kautta, Kristuksessa ja Kristukseen (tai Kristusta varten). Unitaarit tai osa heistä kieltävät Jeesuksen pre-eksistenssin ja jumaluuden. He sanovat, että "Jumalan sana" ja "Jumalan viisaus", joiden kautta Jumala on luonut maailman, on persoonaton Vanhan testamentin kirjoituksissa. (ks. Psa 33:6-9; Snl 3:19; 8:1-31; Jer 10:12; 51:15) Kukaan Raamatun profeetoista ei uskonut Jumalan pojan edeltäolemiseen ja jumaluuteen sillä tavalla, että hän olisi ollut luomassa tätä maailmaa. Koska Vanhan testamentti oli herran Jeesuksen ja apostolien Raamattu, ei kukaan heistä uskonut Jeesuksen edeltäolemiseen ja Isän kaltaiseen jumaluuteen.

        Johannes sanoo evankeliuminsa lopussa syyn, miksi hän on kirjoittanut sen:

        "...nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä". (Joh 20:31)

        Johannes tai apostolit eivät vahvista missään kohdassa evankeliumeja trinitaarien väitettä, että Jeesus olisi samanlainen Jumala kuin Isä. Sen sijaan he tunnustavat, että Jeesus on Kristus, elävän Jumalan poika. (Matt. 16:16-19; Joh. 6:63-69) Mitään muuta tunnustusta Jeesus tai apostolit eivät Uudessa testamentissa Kristuksen seuraajilta vaadi. Meidän ei tarvitse tunnustaa "yli kirjoitusten meneviä" uskontunnustuksia, joissa määritellään sanallisesti itsemuotoilluilla lauseilla jumaluutta. Jokainen on vapaa ilman pelkoa tutkimaan Raamattua ja etsimään totuutta, olipa se mikä tahansa tässä asiassa. Eri tavalla uskovia ei pitäisi "tuomita" mielessään ja sanoillaan "Kristuksen ruumiin ulkopuolella oleviksi" pelkästään sen vuoksi, miten he uskovat opillisia asioita ja esimerkiksi jumaluus-oppia, kunhan he vain tunnustavat, että Jeesus on Kristus ja meidän Herramme, ristillä kuollut ja ylösnoussut Jumalan poika, syntiemme sovittaja ja pelastuksemme päämies, ylimmäinen pappi, joka rukoilee Isää meidän puolestamme, ja että hän on tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. (Room 8:32; Hebr 7:25; 1Tim 4:1; Joh 5:28-30))


      • alkukielen asiantunt
        hellari... kirjoitti:

        Olemme eläneet kaksi tuhatta vuotta seurakunnan aikaa ja kautta koko kristikunnan Pyhä Henki on kirkastanut seurakunnalleen jumaluuden kolmena persoonana Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
        Onko sinulla nyt käsitys, Jukka, että koko kristikunta on ollut väärässä, ei ole käsittänyt totuutta ja nyt on sitten tullut rouva Lappalaiselle ilmestys joka mullistaa kaiken. Aika suuren totuuden olette "saaneet" ja miellätte itsenne paljon haltijaksi.
        Eikö tämä jo laita miettimään, että oletteko todella käsittäneet oikein. Eikö edes opettamisen armolahjoilla varustetut veljet tätä ole aikaisemmin ymmärtäneet.
        Uskallat vielä muka väittää, että 1 Joh. 1:1. on ihmisen vääristämä. Oletko alkukielten asiantuntija? Millä perustelet että jae on käännetty väärin?

        >Uskallat vielä muka väittää, että 1 Joh. 1:1. on ihmisen vääristämä. Oletko alkukielten asiantuntija? Millä perustelet että jae on käännetty väärin? <

        Kreikankielen sana hutos (οὗτος) tulisi kääntää sanalla "tämä". Trinitaarit ovat kääntäneet sen sanalla "hän", koska uskovat Johanneksen tarkoittaneen profeetoista poiketen "Jumalan sanalla" persoonaa, Kristusta Jeesusta, joka olisi elänyt jo ennen maailman perustamista ja ollut "Jumala Jumalan tykönä", niin että olisi osallistunut luojan roolissa tämän maailman luomiseen. Tämä on kuitenkin hyvin kyseenalainen tulkinta, koska profeetat eivät pitäneet "Jumalan sanaa" ja "viisautta" persoonana, eivätkä uskoneet Jumalan pojan edeltäolemiseen, vaan odottivat hänen ilmestyvän maailman aikojen loppupuolella pelastukseksi kansalleen Israelille ja valoksi pakanoille. (Snl. 3:19; 8:1-31; Jer 10:12; 51:15) [Joh 1:2]

        Sana "autos" (αὐτός) voi viitata henkilöön tai persoonattomaan substantiiviin. Riippuen siitä, onko kääntäjä uskonut "Jumalan sanan" olevan tässä elävä persoona Jeesus Kristus vai persoonaton Jumalan sana, jonka kautta Isä on luonut maailman, kääntää hän sen joko maskuliinisella persoonapronominilla "hän" tai neutrilla "se". Molemmat käännöstavat ovat kielitieteellisesti katsottuna mahdollisia, joten kääntäjän teologia ratkaisee käytetyn käännöstavan, ja sen tulisi pohjautua tietysti Raamatun kokonaisilmoitukseen, apostolin itsensä näkemykseen ja Herran Jeesuksen sanoihin. Jeesus ei väittänyt kertaakaan suoraan olevansa "pre-eksistenttinen Jumala", mutta toki sellaiseen johtopäätökseen on etenkin käännöksiä luettaessa mahdollista päätyä. [Joh 1:3]

        >Oletko alkukielten asiantuntija?< Ei hän, mutta minä olen!


      • urpojenurpo

        Tuo seurakuntavirat on unohtunut seurakunnista!


    • hauska juttu

      Se vain että Jumalan ei tarvitse puolustella itsestään. Häntä ei voi korottaa. Hän on korkein. Lappalaisella ja vaimolla on vakavia psyykkisiä ongelmia jos pittä tämmöistä "profetia" peliä pelata. Vai käyttääkö vaimo tyhmää miestään hyväksi.
      Ehkä molemmat käyttävät toisiaan hyväksi. Säälittää jokatapauksessa.

    • Eenokki 12

      Kolminaisuusoppiin uskominen on autuuden kysymys.
      Joka kutsuu sitä saastaisuudeksi ilman kiroamattakin piru. perii sellaisen saastan kutsuttakoon sellaista vaikka lappalaisiksi tai mussuttavaksi muslimiksi

      • Kupla puhkeaa.

        Näin Raamattu. Luuk.1:32. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen. Ps.132:11. Herra on vannonut Daavidille totisen valan jota hän ei peruuta: Sinun ruumiisi hedelmän mitä asetan sinun valtaistuimellesi. 2Sam.7:12-13. 7:16.


      • jukkalappalainen1

        No kerro nyt eenokki mitä olet saanut kun kolminaisuusopin saastaa puolustat.PS. et muuta kuin nimimerkin jonka takaa suutasi soitat.Ole rohkea ja kirjoita omalla nimelläsi puskajussi.


    • hellari...

      Alussa oli Sana, Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala. Joh. 1:1.

      • jukkalappalainen1

        Jae väittää että meillä olisi kaksi Jumalaa. Isä Jumala ja Sana joka olisi Jumala. Minä uskon Isä Jumalan käskyyn;Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Ja yksi ihmisen kieroon vääntämä jae ei sitä kumoa.


    • Kukas tälläinen

      Sana on?

      • hellari...

        Sana on Jeesus Kristus.


      • ei sentään
        hellari... kirjoitti:

        Sana on Jeesus Kristus.

        Sana ei ole Jeesus. Sana / sanoma oli aikojen alusta ja tarkoittaa Jumalan suunnitelmaa. Jeesus on vain välittäjä joka toteutti tuon suunnitelman.
        Jeesusksesta tuli sana / sanansaattaja / välittäjä.


    • Suomen Helluntaiherätys tunnustaa kolminaisuusopin. Toisaalta Helluntaiherätykseen kuuluvien helluntaiseurakuntien jäseniltä ei vaadita kolminaisuusopin hyväksymistä. Suomessa toimii muutamia Helluntailiikkeen pääuomaan kuulumattomia helluntaiseurakuntia, joilla ei ole kolminaisuusoppi käytössä.

      Itse uskon, että Jumala, Jeesus ja Pyhä henki ovat "kolmena eri kappaleena", mutta minua ei haittaa se, jos jotkut uskovat, että nuo asiat ovat "yhtenä kappaleena". Asia on äärimmäisen vaikea ymmärtää ja uskon että ymmärrämme sen vasta taivaassa. Minulle riittää se, että me kaikki kristityt uskomme Isään (Jumala), Poikaan (Jeesus) ja Pyhään Henkeen.

      • Niin se on jos ei usko kolminaisuuteen.Miten sitten omaan olemassa oloonsa.Henki pihisee,ruumis eli kroppa voi hyvin ja tunnossaan tietää hyvän ja pahan eron ja sitten miettii mikä kolminaisuus? Jumalan kolminaisuus Isä Poika ja Pyhähenki...Ihmisen kolminaisuus.henki ruumis ja sielu.


      • ei sentään
        oktaavi kirjoitti:

        Niin se on jos ei usko kolminaisuuteen.Miten sitten omaan olemassa oloonsa.Henki pihisee,ruumis eli kroppa voi hyvin ja tunnossaan tietää hyvän ja pahan eron ja sitten miettii mikä kolminaisuus? Jumalan kolminaisuus Isä Poika ja Pyhähenki...Ihmisen kolminaisuus.henki ruumis ja sielu.

        Ihminen ei ole kolminaisuus. Ihminen - on - sielu.


    • lue tämä

      mazdels6.9.2014 18:48
      "Helluntaiherätykseen kuuluvien helluntaiseurakuntien jäseniltä ei vaadita kolminaisuusopin hyväksymistä. Suomessa toimii muutamia Helluntailiikkeen pääuomaan kuulumattomia helluntaiseurakuntia, joilla ei ole kolminaisuusoppi käytössä."

      Nyt mazdels valehtelee joko tietoisesti tai tietämättään.
      Suomessa ei toimi ainoatakaan helluntaiseurakuntaa jossa kiellettäisiin Jeesuksen jumaluus.
      Sellainen väite on ainoastaan Jehovan todistajien propagandaa, kuten aikoinaan saimme kuulla arkkipiipa Jukka Paarman todistavan.
      Lieksan Jehovan todistajien seurakunnan yksi vanhimmista väitti jotain siihen suuntaan.
      http://johanneksenpoika.fi/paarma/index.html

      • En valehtele. Kolminaisuusopin hyväksymistä ei vaadita Helluntaiherätyksen seurakuntiin kuuluvilta henkilöiltä. Mm palstalla kirjoittava Ekivaari on kertonut kuuluvansa helluntaiseurakuntaan, vaikka ei tunnustakaan kolminaisuusoppia. Olen ymmärtänyt, että Ekivaarin helluntaiseurakunnan johto tietää tämän asian. Helluntaiherätykseen kuuluvista helluntaiseurakunnista ei eroteta henkilöitä, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, joten sen perustella kolminaisuusopin hyväksymistä ei vaadita näissä helluntaiseurakunnissa.

        Palstalla kirjoittelee muitakin helluntaiseurakuntiin kuuluvia, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia. Mielestäni Helluntaiherätys toimii tässä asiassa oikein ja raamatullisesti, kun se ei aseta jäsenyyden ehdoksi kolminaisuusopin hyväksymistä.

        Suomessa toimii Helluntailiikkeen pääuomaan kuulumaton Ehtoovalon Sanoma -niminen helluntaiseurakunta, jossa ei kolminaisuusoppia hyväksytä. Seurakunnalla on toimintaa ainakin Pääkaupunkiseudulla, pääpaikka muistaakseni Vantaalla nykyisin. Turussa toimiva Weijo Lindroosin johtama helluntailainen Jumalan seurakunta poikkeaa myös kolminaisuusopista. Näillä helluntaiseurakunnilla ainakaan ei kristinuskon mukainen kolminaisuusoppi ole käytössä.

        Jeesuksen jumaluus on eri asia, kuin kolminaisuusoppi. Itse uskon, että Jeesuksella on Jumalan valtuudet ja Hän on samaa mieltä asioista Jumalan kanssa, mutta Jumala ja Jeesus ovat siis 2 eri henkilöä. Luulisin, että Ehtoovalon Sanoma ja Weijon Jumalan seurakuntakin tunnustavat Jeesuksen jumaluuden tältä pohjalta.

        Ps. Helluntaiseurakuntia on muitakin, kuin Suomen Helluntaiherätykseen kuuluvat helluntaiseurakunnat. Ja kaikkiin helluntaiseurakuntiin (myös Helluntaiherätykseen kuulumattomiin helluntaiseurakuntiin) kuuluvia henkilöitä sanotaan helluntailaisiksi.

        Ja kysymys ei ole Jehovan todistajien eikä kenekään muun propagandasta ja valehtelemisesta. Jos palstalaisilla on tiedossa tapaus, jossa Helluntaiherätykseen kuuluvasta helluntaiseurakunnasta on erotettu joku henkilö sen vuoksi, että hän ei tunnusta kolminaisuusoppia, kirjoittakaa ihmeessä tieto tänne palstalle niin saadaan päivitettyä tietoa.


      • lue tämä
        mazdels kirjoitti:

        En valehtele. Kolminaisuusopin hyväksymistä ei vaadita Helluntaiherätyksen seurakuntiin kuuluvilta henkilöiltä. Mm palstalla kirjoittava Ekivaari on kertonut kuuluvansa helluntaiseurakuntaan, vaikka ei tunnustakaan kolminaisuusoppia. Olen ymmärtänyt, että Ekivaarin helluntaiseurakunnan johto tietää tämän asian. Helluntaiherätykseen kuuluvista helluntaiseurakunnista ei eroteta henkilöitä, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, joten sen perustella kolminaisuusopin hyväksymistä ei vaadita näissä helluntaiseurakunnissa.

        Palstalla kirjoittelee muitakin helluntaiseurakuntiin kuuluvia, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia. Mielestäni Helluntaiherätys toimii tässä asiassa oikein ja raamatullisesti, kun se ei aseta jäsenyyden ehdoksi kolminaisuusopin hyväksymistä.

        Suomessa toimii Helluntailiikkeen pääuomaan kuulumaton Ehtoovalon Sanoma -niminen helluntaiseurakunta, jossa ei kolminaisuusoppia hyväksytä. Seurakunnalla on toimintaa ainakin Pääkaupunkiseudulla, pääpaikka muistaakseni Vantaalla nykyisin. Turussa toimiva Weijo Lindroosin johtama helluntailainen Jumalan seurakunta poikkeaa myös kolminaisuusopista. Näillä helluntaiseurakunnilla ainakaan ei kristinuskon mukainen kolminaisuusoppi ole käytössä.

        Jeesuksen jumaluus on eri asia, kuin kolminaisuusoppi. Itse uskon, että Jeesuksella on Jumalan valtuudet ja Hän on samaa mieltä asioista Jumalan kanssa, mutta Jumala ja Jeesus ovat siis 2 eri henkilöä. Luulisin, että Ehtoovalon Sanoma ja Weijon Jumalan seurakuntakin tunnustavat Jeesuksen jumaluuden tältä pohjalta.

        Ps. Helluntaiseurakuntia on muitakin, kuin Suomen Helluntaiherätykseen kuuluvat helluntaiseurakunnat. Ja kaikkiin helluntaiseurakuntiin (myös Helluntaiherätykseen kuulumattomiin helluntaiseurakuntiin) kuuluvia henkilöitä sanotaan helluntailaisiksi.

        Ja kysymys ei ole Jehovan todistajien eikä kenekään muun propagandasta ja valehtelemisesta. Jos palstalaisilla on tiedossa tapaus, jossa Helluntaiherätykseen kuuluvasta helluntaiseurakunnasta on erotettu joku henkilö sen vuoksi, että hän ei tunnusta kolminaisuusoppia, kirjoittakaa ihmeessä tieto tänne palstalle niin saadaan päivitettyä tietoa.

        Ei se ole niin. Ehkä seuraava lainaus toiselta palstalta valaisee asiaa;


        "Tunnen hengessäni, että te unitaarit olette pimeää ja ovelaa sakkia, täynnä omatekoista, viisastelevaa hapatusta. Ennenkuin tutustuin tähän palstaan, en olisi ikinä uskonut, että on YHTÄÄN hellaria, joka kieltää kolminaisuusopin!
        Näkyy olevan, ainakin suun tunnustuksen mukaan, mutta siihen en usko, vaan kyseessä on masinoitu, suunniteltu operaatio, herra ties mistä käsin."

        Arvaapas mistä käsin operaatio on suunniteltu?
        Ei tarvitse muuta kuin tietää Vartiotorniseuran toimintatavat, ja asia on sillä selvä.

        Jos tiedät mitä tarkoittaa astroturffaus, eli maksetut mielipiteet ( tai maksetut jankuttajat), niin niitä on Suomi24:ssa paljon. Tämän myönsi myös ylläpito taannoin.

        "Astroturffaus – eli maksettu nettikehuminen tai -haukkuminen, jota lukija luulee aidoksi – on netissä elävä ilmiö"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10984587
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12439663#comment-69482262


      • En ymmärrä miksi väristelet asiaa. Todellisuus on, miten helluntaipuolueessa on jäseniä, jotka ymmärtävät ja uskoavat miten Nasaretin Jeesus on JUMALAN Poika ja JUMALA on siis Pojan Isä. JUMALA siis toimi olemuksensa mukaisesti Pojan KAUTTA. Heb 1 Ap 2 Joh 20. 30....31

        Toinen asia, jonka myös moni tapaamani puolueeen jäsen ymmärtää on jumaluus. Jumalauus on kokonaan eri asia kuin olla JUMALA. Ihmisessäkin on jumaluus, mutta ei silti ole JUMALA totisen JUMALAN rinnalla.

        PS.
        KUKAAN täällä uskossaoleva ihminen ei ole koskaan kieltänyt Jeesuksen jumaluutta.


      • lue tämä kirjoitti:

        Ei se ole niin. Ehkä seuraava lainaus toiselta palstalta valaisee asiaa;


        "Tunnen hengessäni, että te unitaarit olette pimeää ja ovelaa sakkia, täynnä omatekoista, viisastelevaa hapatusta. Ennenkuin tutustuin tähän palstaan, en olisi ikinä uskonut, että on YHTÄÄN hellaria, joka kieltää kolminaisuusopin!
        Näkyy olevan, ainakin suun tunnustuksen mukaan, mutta siihen en usko, vaan kyseessä on masinoitu, suunniteltu operaatio, herra ties mistä käsin."

        Arvaapas mistä käsin operaatio on suunniteltu?
        Ei tarvitse muuta kuin tietää Vartiotorniseuran toimintatavat, ja asia on sillä selvä.

        Jos tiedät mitä tarkoittaa astroturffaus, eli maksetut mielipiteet ( tai maksetut jankuttajat), niin niitä on Suomi24:ssa paljon. Tämän myönsi myös ylläpito taannoin.

        "Astroturffaus – eli maksettu nettikehuminen tai -haukkuminen, jota lukija luulee aidoksi – on netissä elävä ilmiö"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10984587
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12439663#comment-69482262

        Nimimerkin "lue tämä" selitys kuuluisi enemmän salaliittoteoriat -otsakkeen alle. Ei tässä mistään Vartiotorniseuran operaatiosta ole kysymys, kun helluntaiseurakuntiin kuuluu uskovia, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia. Mielestäni kolminaisuusopin puolesta kiivailevat helluntaiuskovat tekevät syntiä nimittelemällä Ekivaaria ja muita kolminaisuusopin vastustajia tällä palstalla Jehovan todistajiksi.

        Kas kun ette nimittele opettajaanne Petri Paavolaa Jehovantodistajaksi ja Vartiotorniseuran puolestapuhujaksi, koska hänen seksuaaliopetuksensa on suoraan Jehovan todistajien vanhimpien salaisesta "Laumakirjasta", (suom. "Kiinnittäkää huomiota itseenne ja laumaan"),jota on viime kuukausina kritisoitu paljon julkisuudessa.

        Tilanne on kuitenkin se, että helluntaiseurakuntiin hyväksytään jäseneksi henkilö, joka ei tunnusta kolminaisuusoppia. Helluntaiseurakunnan jäsenen ei tarvitse edes sitoutua seurakuntansa oppiin. Helluntaiseurakunnan jäsenyyteen riittää uskoontulokokemus ja upotuskaste (Helluntaikirkon jäsenyyteen ei tarvitse edes näitäkään asioita alaikäisten kohdalla).

        Ja edelleen peräänkuulutan kysymystä, kuinka monta tapausta tiedätte helluntaiseurakunnista, jossa henkilö on erotettu seurakunnasta vain sen vuoksi että ei tunnusta kolminaisuusoppia?


      • lue tämä
        mazdels kirjoitti:

        Nimimerkin "lue tämä" selitys kuuluisi enemmän salaliittoteoriat -otsakkeen alle. Ei tässä mistään Vartiotorniseuran operaatiosta ole kysymys, kun helluntaiseurakuntiin kuuluu uskovia, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia. Mielestäni kolminaisuusopin puolesta kiivailevat helluntaiuskovat tekevät syntiä nimittelemällä Ekivaaria ja muita kolminaisuusopin vastustajia tällä palstalla Jehovan todistajiksi.

        Kas kun ette nimittele opettajaanne Petri Paavolaa Jehovantodistajaksi ja Vartiotorniseuran puolestapuhujaksi, koska hänen seksuaaliopetuksensa on suoraan Jehovan todistajien vanhimpien salaisesta "Laumakirjasta", (suom. "Kiinnittäkää huomiota itseenne ja laumaan"),jota on viime kuukausina kritisoitu paljon julkisuudessa.

        Tilanne on kuitenkin se, että helluntaiseurakuntiin hyväksytään jäseneksi henkilö, joka ei tunnusta kolminaisuusoppia. Helluntaiseurakunnan jäsenen ei tarvitse edes sitoutua seurakuntansa oppiin. Helluntaiseurakunnan jäsenyyteen riittää uskoontulokokemus ja upotuskaste (Helluntaikirkon jäsenyyteen ei tarvitse edes näitäkään asioita alaikäisten kohdalla).

        Ja edelleen peräänkuulutan kysymystä, kuinka monta tapausta tiedätte helluntaiseurakunnista, jossa henkilö on erotettu seurakunnasta vain sen vuoksi että ei tunnusta kolminaisuusoppia?

        Siinä yläpuolellasi olevassa linkissa myös Suomi24 ylläpito myöntää, että näillä palstoilla tapahtuu paljon astroturffausta.

        Kannattaa lukea se ylläpidon kirjoittama viesti.


        Voisitko kertoa missä helluntaiseurannassa ei pidetä totena Jumalan kolminaisuutta kun en tiedä yhtäkään?


      • lue tämä kirjoitti:

        Siinä yläpuolellasi olevassa linkissa myös Suomi24 ylläpito myöntää, että näillä palstoilla tapahtuu paljon astroturffausta.

        Kannattaa lukea se ylläpidon kirjoittama viesti.


        Voisitko kertoa missä helluntaiseurannassa ei pidetä totena Jumalan kolminaisuutta kun en tiedä yhtäkään?

        Vilkaisin linkkejäsi, mutta en lukenut sen kummemmin, koska jokaisesta kirjoitetusta viestistä voidaan periaatteessa päätellä samaa. Ehkä Sinäkin harrastat mainostamaasi "astroturffausta", kun yrität väittää, että helluntaiseurakunnissa ei olisi kolminaisuusopin vastustajia. Luulen että yrität vain keksiä selityksiä sille, miksi helluntaiseurakunnat hyväksyvät kolminaisuusopin vastustajat seurakuntiinsa. Miksi asia on niin vaikea myöntää?

        Mainitsin jo yllä pari helluntaiseurakuntaa, joissa ei ole käytössä kolminaisuusoppi (ainakaan niin,kuten kristinuskossa kolminaisuus määritellään). Mainitaan ne nyt vielä kerran, että tiedät: Ehtoovalon sanoma ja Turun Jumalan seurakunta. Ehtoovalon sanoma (joskus kai Helluntaiystävät -nimellä toiminut?) on branhamilainen helluntaiseurakunta, joka toimii ainakin pääkaupunkiseudulla. Turun Jumalan seurakunta on Weijo Lindroosin johtama helluntailais-karismaattinen seurakunta ja toimii Turussa. Nämä ovat helluntaiseurakuntia, jotka eivät kuulu Helluntaiherätykseen.

        Mainitsemaasi "helluntaiseurantaa" ei taida olla käytössä ainakaan helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa kolminaisuusopin osalta, eikä paljon muiltakaan osin.


    • Kyllä työ

      Kyllä työ ootte yhtiö riitelijöitä...voi voi...

    • hellari...

      Ei ole riitelyä jos elämän perusasioista keskustellaan.

    • Simelius

      En sano itse opista mitään, mutta sitä ihmettelen että katolisten kehittämä oppi kelpaa niillekin jotka kritisoivat katolisen kirkon oppeja. Eihän se tietenkään todista että oppi olisi väärää vaikka juuri katolinen kirkko sen kehittäisi. Mutta todennäköisemmin oppikin voi olla väärää jos se taho joka kehitti sen, on harhaoppinen muutenkin. Puhumattakaan verisestä historiasta jossa kirkon oppien vastustajia surmattiin laumoittain. Toisinsanoen, jos oppi tulee jumalattomilta, onko se oikeaa oppia? Uskovat siis tunnustavat mahdollisten jumalattomien oppia. Tätä en oikein tajua.

    • besus

      ei kannata googaltaa!!!11

    • fasldkfskd

      "Teille on tänään syntynyt Pelastaja, joka on Herra YHWH Messias, Daavidin kaupungissa"

      Luukas 2:11 Aramean kielinen Raamattu, alkukieli 160 luvulta!

      Yksi esimerkki aramean kielisestä UT:sta. Aramean kieli oli Jeesuksen kotikieli. Nasaretissa puhuttiin tuota kieltä. Ut kreikankielelle käännetty aramean kielestä.

      • väsynyt,,,,,,

        Alkuperäinen arameankielinen raamattu kirjoitettiin ketav ashuri neliökirjoitusta.

        Luke 2:11 - אֵתִילֵד לכוּן גֵּיר יַומָנָא פָּרוּקָא דּאִיתַוהי מָריָא משִׁיחָא בַּמדִינתֵּה דּדַוִיד .

        "Teille on tänään syntynyt Pelastaja Mariasta , JOSTA tule Messias, Daavidin kaupungissa."

        משׁיחא tässä on sana Messias ja sanat sen perässä on במדינתה דדויד
        bamdin'teh dawid eli suomeksi Daavidin kaupungissa, missä tuossa ei lue marYah tai vastaavaa joka edes viitta että YHWH esiintyy tuossa.


      • väsynyt,,,,,,
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        Alkuperäinen arameankielinen raamattu kirjoitettiin ketav ashuri neliökirjoitusta.

        Luke 2:11 - אֵתִילֵד לכוּן גֵּיר יַומָנָא פָּרוּקָא דּאִיתַוהי מָריָא משִׁיחָא בַּמדִינתֵּה דּדַוִיד .

        "Teille on tänään syntynyt Pelastaja Mariasta , JOSTA tule Messias, Daavidin kaupungissa."

        משׁיחא tässä on sana Messias ja sanat sen perässä on במדינתה דדויד
        bamdin'teh dawid eli suomeksi Daavidin kaupungissa, missä tuossa ei lue marYah tai vastaavaa joka edes viitta että YHWH esiintyy tuossa.

        Korjaus edelliseen viestiin, luukas 2:11 ei esiinny "Mariasta" suomensin sana מָריָא väärin siinä lukee Marya joka tarkoitta "herra" arameaksi. Jumalan nimi hepreaksi on
        יהוה (YHWH) myös lyhennettynä melkein aina nimien lopussa יה (Yah) esimerkkisi nimessä ירמיה (Yeremiyah). Trinitaarit kääntää Marya- sana marYah:ksi joka pystyis kääntämään Herra Yah mutta tämän on tahallinen vääristäminen. Ensimmäiseksi (yah) ei ole edes olemassa koko arameaan kielessä, se on heprealainen sana. Toiseksi מריא Marya ei ole מריה eikä sitä saa sitä muuttumaan,
        trinitaarit pitää aina leikkiä sanojen kanssa. Loppuosat näistä sanoista on יא sekä יה isot eroavaisuudet, älä anna itseäsi huijata. Oletaan että ymmärrät ainakin jotakin heprealaisesta kirjoituksesta silloin pointini pitäisi olla päivään selvää, voin toki tarkentaa jos et ymmärtänyt.


    • Onko siis JHWH=JAHVE Jeesuksen isä? Kuka hellareista vastaa?

    • M@k3

      Outoa ettei Jumalalla ole ikinä mitään järkevää sanottavaa, esim lääkettä aidsiin tai toimivan fuusioreaktorin rakennusohjetta.

      Aina noita iänikuisia raamatunjakeita tai helvetillä pelottelua.

      Mutta ehkä vika ei ole Jumalassa, vaan siinä että hänen äänitorvinaan toimivat enemmän tai vähemmän mielisairaat ihmiset.

    • Anonyymi

      ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMI

      Matt 28:19
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      Opetuslapset eivät siis kastaessaan sanoneet Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, vaan yksikössä Jeesuksen Kristuksen nimeen. Eli Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimi on Jeesus Kristus. Isä ei ole nimi. Poika ei ole nimi. Jeesus Kristus on nimi. Hengen laatua ja ominaisuutta kuvataan sanalla Pyhä, mutta onko se nimi vai laatusana eli adjektiivi? Nimeen on yksikkö (5. Moos 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.). Kristinusko on yksijumalainen uskonto. Nimiin sitä vastoin olisi monikko.
      Kuka tahansa mies on jossakin elämänvaiheessa poika ja jos saa lapsia naisen kanssa hänestä tulee isä, mutta hän on yksi ja sama persoona. Vain hänen eräs ominaisuutensa vaihtelee.

      Apt 2:38
      38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Apt 10:48
      48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

      Apt 19:5
      5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

      Apt 8:15 - 16
      15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
      16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

      Joh 14:9
      9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

      Mark 12:29
      Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
      5. Moos 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

      Vanha Biblia 1.Joh 5:7
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

      -----------------------------------------------------
      Joh 10:25
      25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta. (Apostolithan paransi ja teki ihmeitä nimenomaan Jeesuksen Kristuksen nimessä)

      Kol 3:17
      17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

      Jaak 5:10
      10 Ottakaa, veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä (taas yksikössä).

      Juha kesäkuussa 2022

    • Anonyymi

      Kuulosta sekavalta. Vaikkakin kolminaisuusoppi on ihmisten omassa lihassa keksimää tarinaa. Yksikää Raamatun kirjojen kirjoittaja ei kirjoita kolminaisuus opin teologisia perusteita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe