Olen ostamassa autoa, jonka haltija myy. Omistajana on rahoitusyhtiö. Miten mun pitää menetellä? (Rekisteriotteen ilmoitusosa on rahoitusyhtiöllä)
-Vaadinko, etten maksa käsirahaa enempää, ennenkuin saan rekisteriotteen ilmotusosan täytettynä itselleni
Vai
-Maksanko auton ja jään odottamaan, että rahoitusyhtiö lähettää ilmoitusosan mulle?
Vai mitä olisi fiksuin tehdä?
Auton ostamiseen apua!!??
4
1375
Vastaukset
- TT-Citikka
on maksaa loppuvelka suoraan rahoitusyhtiölle ensin ja vasta kun rahoitusyhtiö on lähettänyt sinulle auton paperit loppuvelan ja kauppahinnan erotus myyjälle.
- korsto
Sen jälkeen, kun olette päässeet myyjän kanssa yksimielisyyteen auton hinnasta ja muista kaupan ehdoista, maksat osamaksuvelan rahoitusyhtiölle ja loput auton haltijalle (myyjälle). Eli ts. ostat auton myyjältä ja paperit rahoitusyhtiöltä.
Soita rahoitusyhtiöön tai pyydä myyjää soittamaan ja ilmoittamaan esim. faxilla paljonko sinne pitää maksaa ja maksutapa.
Eli käytännössä: Kun kauppaehdot on sovittu ja kun rahoitusyhtiön kanssa on systeemit selvillä papereiden (=omistusoikeuden)lunastamiseksi, kävelette pankkiin jossa maksat hänelle sen mikä myyjälle kuuluu ja rahoitusyhtiölle sen mikä sinne kuuluu ja myyjä luovuttaa auton sinulle. Rahoitusyhtiö lähettää rekisteriotteen ilmoitusosan postissa sinulle.
Mahdollista saattaa olla myös sopia rahoitusyhtiön kanssa osmaksusopimuksen siirrosta auton ostajalle, mikäli ostaja rahoitusta tarvitsee.- stimo
Varmaan rahoitusyhtiössäkin kertovat, mutta luovutusosa lähetetään ostajalle siinä tapauksessa, että faxaatte sinne jonkinlaisen kauppakirjan (siis vaikka ruutupaperille tehdyn). Muutoin menee "vanhalle" omistajalle.
- Joo.
Haltijalla ei ole valtaa myydä yhtään mitään,selvitä asiat ensin rahoitusyhtiön kanssa ja riittääkö auton arvo edes velkoihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862