Joko kaikilla on yli 10v-tuontiauto

happanemassa?

Hyvä. Olette tuoneet auton, jota ei osta teiltä kukaan. Autoliikkeet karttavat vanhoja tuontiautoja kuin ruttoa, eivätkä hyvitä niistä mitään.

10

3435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksasta

Hyvin on kaupaksi menneet (9 autoa tuonut viimeisen 1,5 vuoden aikana). Ainoa ongelma oli päästä edellisestä "suomiautosta" eroon silloin 1,5 vuotta sitten pääoman saamiseksi... (siinä kun ei olut ilmastointia, nahkoja eikä muitakaan heebeleitä mitkä kuulemma ostajakanditaattien mielestä olisi pitänyt olla)

• täällä

Minä olen tuonut 7 autoa ja kaikki ovat menneet kaupaksi. Hyvä niitä on ollut myydä kun ovat olleet siistiä, ehjiä ja hyvin varusteltuja. Yhden myin jopa puhelimessa kun lähetin ostajalle ensin kuvia. Kyseessä oli Mondeo joka oli kuin pakasta vedetty vaikka ikää oli 8 vuotta.

Minulla oli kesällä yksi "suomi" transit ja siitä oli vaikea päästä eroon, jokainen soittaja epäili että mittari olisi ruuvattu.

Jatkossakin jos ostan käytetyn niin haen sen Saksasta ja tiedän että saan hyvän auton.

• LOL
        täällä kirjoitti:

Minä olen tuonut 7 autoa ja kaikki ovat menneet kaupaksi. Hyvä niitä on ollut myydä kun ovat olleet siistiä, ehjiä ja hyvin varusteltuja. Yhden myin jopa puhelimessa kun lähetin ostajalle ensin kuvia. Kyseessä oli Mondeo joka oli kuin pakasta vedetty vaikka ikää oli 8 vuotta.

Minulla oli kesällä yksi "suomi" transit ja siitä oli vaikea päästä eroon, jokainen soittaja epäili että mittari olisi ruuvattu.

Jatkossakin jos ostan käytetyn niin haen sen Saksasta ja tiedän että saan hyvän auton.

Huh mitä p*skaa!

Itse en osta autoa ilman luotettavaa näyttöä omistus- ja huoltohistoriasta!

• vuodessa
        täällä kirjoitti:

ja kaikki meni kun häkä suomijunteille.
        kaikissa oli mittaria ruuvattu mut ei haittaa kun ei oo suolaruostetta.
        vanhoja takseja perliinistä nääs!!!

• jobbari
        vuodessa kirjoitti:

ja kaikki meni kun häkä suomijunteille.
        kaikissa oli mittaria ruuvattu mut ei haittaa kun ei oo suolaruostetta.
        vanhoja takseja perliinistä nääs!!!

no jopas toit, minkä värisiä olivat?

• LaMotta
        täällä kirjoitti:

Ei meinaa millään löytyä hyvää ja luotettavaa välittäjää. Kiinnostusta olis 10 v. 500 -sarjan BMW:hin.

• Ruotsissa

Tätä samaa laulua laulettin Ruotsissa 90-luvun puolivälissä kun tuontiautovirta oli kuumimmillaan.
      Ruotsissa tehtiin silloin rajuja "yhden yön" autoveromuutoksia..varmaan siinä jokunen autoliike keikahtikin suurien myyntivarastojen kanssa.

Autoliikkeet kertoivat tuolloin "tuontiauto ei kelpaa vaihdossa kun omistus/huoltohistoria ovat epäselviä??", mutta miten on nyt? Ruotsin merkkiliikkeissäkin on paljon vaihdossa tulleita tuontiautoja ruotsalaisen myyntialkuperän omaavien autojen kanssa samassa myyntirivissä sulassa sovussa..eikä tuontiautojakaan ilmaiseksi jaeta, hintaa on ihan siinä kuin Ruotsissa ensimyydylläkin.

Uskon, että suomalainenkin autokauppa joutuu tunnustamaan tuontiautot myytäviksi tuotteiksi,ihan hyviksi sellaisiksi, vaikka nyt ne tuntuvat heistä happamilta..mitäs se kettu tuumi niistä pihlajanmarjoista..

• eee

Josta olisi joutunut maksamaan Suomessa 10 000 euroa enemmän.

• on.

Auton toi aikanaan maahan Korpivaara oy.

• sedu

Monet suomalaiset autoliikkeet ovat kusessa, kun osa potentiaalisista asiakkaista hakee autonsa itse esim Saksasta ja hyvä niin...

Tarjosin autoliikkeeseen vanhaa, alunperin suomesta uutena ostamaani autoa vaihdossa E39 Bemariin. Vaihtoautosta tarjottiin 6000e mikä oli mielestäni vähän kun Bemarin hintakin oli aika kova.

No myin vanhan autoni itse suoraan ja sain siitä 9.300e ja hain Saksasta edellä mainittua 523i:tä kaksi vuotta uudemman 528i:n, jossa on varusteita ihan eri lailla (tehtaan lisävarusteita noin 100.000 mk arvosta). Ostin auton BMW liikkeestä joka antoi takuun kilometreille (60tkm vähemmän kuin Suomi-autossa) ja huoltokirjalle. Bemari maksoi kaikkine kuluineen 2000 e vähemmän kuin tuo huonompi ja vanhempi "Suomi-auto". Kun lisäksi huomioi paremman hinnan vanhasta, säästö oli aika kiva ja lopputulos parempi käyttöauto itselle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      294
      4176
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe