Miesten toimintamallit osa 6.

Miten kuuluu toimia kun ajaa autolla ja pysähtyy odottamaan että suojatietä ylittävät pääsevät turvallisesti tien yli ja suurin piirtein jokainen näistä heiluttaa sinulle.

Siis kuuluuko vilkuttaa takaisin tai ajatella, että eivätkö nämä jalkavakeen kuuluvat ymmärrä, että autoilijan velvollisuus on pysähtyä suojatien kohdalla jos sitä ylittää yksi tai useampi henkilö ja jättää tervehtimättä?


http://www.youtube.com/watch?v=hsuaS9QXiXo


"Tämä ei ole mikään uusi ilmiö, mutta vilkuttajien määrä on lisääntynyt huolestuttavasti"


MarttyyriMallari-TTt

13

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MariJari

      Oletko hetero?

    • Lain noudattaminen on niin harvinaista, että se aiheuttaa iloisen kädenheilautuksen. Siihten ei tarvitse vastata, etenkin kun autoon sisälle on usein hankalaa nähdä.

    • kaarne.

      Ihmiset ovat tyhmiä ja huomionhaluisia.

      Liikennesäännöissä sanotaan, että autoilijan velvollisuus on pysähtyä suojatien eteen joten kun autoilija niin toimii hän noudattaa liikennesääntöjä ja siitä ei tarvitse kiittää erikseen.

      Heiluttajien motiivi on se että he haluavat vastatervehdyksen, prkl!

    • no minä kiitän.
      silloin kun olin autokoulussa yksi nuori kysyi, miksi tarvitsee pysähtyä suojatielle?
      hän väitti että kulkija väistää muutenkin tai jää alle.

    • Jos ihmiset ei osaa liikennesääntöjä. En tiedä, miten "kuuluisi" toimia, mikset toimi siten kuin tykkäät? Mä yleensä kiitän pysähtyvää autoa heilauttamalla tai auon idioottimaisesti suustani jonkun kiitoksen, kuten eilenkin. Olin juoksemassa ja auto sattui juuri siten siihen ylityskohdalle, etten olisi ehtinyt yli, joten pysähdyin… tietysti sekin päätti pysähtyä, ja pääsin sitten ylittämään tien ja kiitin. Itse autoillessa en aina anna seisovalle jalankulkijoille tietä, lapsille ja joillekin päättämättömän epämääräisille aikuisille kyllä, turvallisuussyistä. Ei häiritse, jos ylittäjä ei vilkuta, en mäkään autosta. Huvittaa vaan, että joskus niitä jalankulkijoita pitää silleen komentaa...

      Auton ratissa voit olla mulkku kuten muuallakin elämässä, tosin toisinkin voi valita...

    • Toimit miten itsestäsi tuntuu parhaalta.

      Itsellä on tapana heilauttaa kiitokseksi suojatien eteen pysähtyville autoille, vaikka jalankulkijoiden tien yli päästäminen onkin ihan normaalia liikennesääntöjen noudattamista. Vilkutan myös takaisin, jos minulle heilautetaan kiitokseksi.

      Kiittäminen kuuluu normaaleihin käytöstapoihin, vaikka kyseessä olisikin asia mikä olisi ns pakko tehdä eikä pelkästään huomaavaisuutta. Ystävällinen kiitos ventovieraalle saattaa joskus jopa pelastaa jonkun päivän...

      • Kerro onko sulla

        miestä.


    • Tulee sitä vilkutettua takaisin.

      EI ole mikään kirkossa kuulutettu asia, että kuski pysähtyy suojatien eteen vaikka laki määrääkin. Siksi on ihan jees kiittää vaikka vilkutuksella kun joku sen tekee.

      Kiitän minäkin toisinaan bussikuskiakin kyydistä kun jään autosta, vaikka kuski ajaakin palkasta hänelle määrättyä reittiä.

    • kiltti nainen

      Minä näytän keskaria jos autoilija ei päästä suojatien yli :)

      • rdgpwYRÅ

        oletpa huonokäytöksinen lunttu


      • kiltti nainen
        rdgpwYRÅ kirjoitti:

        oletpa huonokäytöksinen lunttu

        Pitäisikö kiittää jos auto kiilaa eteen? :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe